Je mag er wel van uitgaan dat ze dit zelf zijn gaan controleren en zich niet alleen op twitterberichten hebben gebaseerd.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als ze het niet hard kunnen maken, zullen ze al snel beschuldigd worden van ondemocratische tactieken. Dit soort dingen roepen ondermijnt het vertrouwen in de democratie.
Ik had laatst hier op FOK! vernomen dat dergelijke dingen zich ook in Zweden afspeelden. Rechtse partijen die geen reclame mochten maken etc.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
Je mag er wel van uitgaan dat ze dit zelf zijn gaan controleren en zich niet alleen op twitterberichten hebben gebaseerd.
Dit is toch wel een ongekende beschuldiging in West-Europese verkiezingen lijkt me zo.
Dat was in september 2010.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik had laatst hier op FOK! vernomen dat dergelijke dingen zich ook in Zweden afspeelden. Rechtse partijen die geen reclame mochten maken etc.
Ernstig wel.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:27 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat was in september 2010.
Verkiezingsspotjes van hun PVV werden geweerd van een commercieel kanaal.
Denemarken had vervolgens opgeroepen dat er dan maar VN waarnemers de verkiezingen aldaar moesten waarnemen.
De verkiezingen zijn overigens wel democratisch verlopen. Komende september mogen ze weer bolletjes aankruisen, maar dan in een nóg feller klimaat dan in '10.
Misschien krijgen we daar dan ook Afrikaanse Franse toestanden.
Een particulier tv-station mag toch best een bepaalde politieke mening hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ernstig wel.
Zou mooi zijn als er eens ingegrepen zou worden bij dit soort toestanden.
Wat ongelofelijk kánsloos.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:49 schreef JimmyJames het volgende:
Ik lees op een Frans forum dat je in sommige stembureau's geacht werd je stembiljet thuis uit te printen en mee te nemenWant het stembureau had niet voor alle partijen stembiljetten uitgeprint.
Bij Nieuwsuur doen ze e.e.a. Maar dat begint pas laat.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:24 schreef Erasmo het volgende:
Is er vanavond nog een Europa kiest ofzo op de televisie?
Jammer. Dat avondje met de uitslag die we exit-poll noemen was aardig maar ik wil meer weten over de andere landen.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:43 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Bij Nieuwsuur doen ze e.e.a. Maar dat begint pas laat.
De Nederlandse media coverage over deze verkiezingen is sowieso wel erg triest.
Dan zou betekenen dat CDU en CSU op 35 zetels komen samen? Ipv de 42 die ze nu hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:47 schreef Igen het volgende:
In Duitsland is de eerste prognose bekend:
36,1% Union (CDU+CSU)
27,5% SPD
10,9% Grüne
7,8% Die Linke
6,6% Alternative für Deutschland
3,1% FDP
1,3% Piratenpartei
1,1% Tierschutzpartei
0,8% NPD
...
Duitsland krijgt 96 zetels en de kiesdrempel is bij de Europese verkiezingen ongrondwettig verklaard, dus alle partijen met 1,1% of meer gaan naar het Europees Parlement.
quote:Op zondag 25 mei 2014 18:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Piraten komen binnen met 1. Tier komt binnen met 1. Alternatieven met 6.
Of ons afvragen waarom burgers zo apathisch met hun democratische rechten omgaan.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:34 schreef Sloggi het volgende:
We moeten ons afvragen of het EP enige democratische legitimiteit heeft met zo'n lage opkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |