Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort driekeerdrie, hiker regio Den Haag (Autoreset) Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn wtr12, hiker regio Apeldoorn (Autoreset) Krotenkoker, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu nog 18 en krijg pas vanaf september OV, maar heeft het misschien nu al zin om te solliciteren? Of word ik dan 100% niet aangenomen voor hiker, omdat ik de ov-kaart nog niet heb?
Op vrijdag 23 mei 2014 01:09 schreef exelletor het volgende: Ben nu nog 18 en krijg pas vanaf september OV, maar heeft het misschien nu al zin om te solliciteren? Of word ik dan 100% niet aangenomen voor hiker, omdat ik de ov-kaart nog niet heb?
Zoals Solidberg al zegt, even wachten tot je je OV in bezit hebt.
Op vrijdag 23 mei 2014 01:09 schreef exelletor het volgende: Ben nu nog 18 en krijg pas vanaf september OV, maar heeft het misschien nu al zin om te solliciteren? Of word ik dan 100% niet aangenomen voor hiker, omdat ik de ov-kaart nog niet heb?
En kijk even in de spoilert.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Was gister in meerkerk, kwartiertje te laat vanwege 10 km file(:() maargoed Ik vond ze best aardig! Nog ff praatje staan maken en toen richting de bus. Maar moet dat formulier nog invullen, wat kan ik rekenen als wachttijd? Ook de tijd dat ik op de bus moest wachten? De snelweg was op gegeven moment beide kanten op afgesloten dus al het verkeer (in begin van de spits he!) moest door meerkerk waardoor de bus ergens vaststond in die file en dik een half uur later kwam. Maargoed Uiteindelijk kwart over acht was Ik weer Enschedeee
Op vrijdag 23 mei 2014 11:22 schreef Lolish het volgende: Was gister in meerkerk, kwartiertje te laat vanwege 10 km file(:() maargoed Ik vond ze best aardig! Nog ff praatje staan maken en toen richting de bus. Maar moet dat formulier nog invullen, wat kan ik rekenen als wachttijd? Ook de tijd dat ik op de bus moest wachten? De snelweg was op gegeven moment beide kanten op afgesloten dus al het verkeer (in begin van de spits he!) moest door meerkerk waardoor de bus ergens vaststond in die file en dik een half uur later kwam. Maargoed Uiteindelijk kwart over acht was Ik weer Enschedeee
Tijd die je op de bus wacht hoef je niet op te geven als wachttijd. Als je door file te laat was kan je dit wel aangeven bij 'vertraging gehad?' (als je voor EW werkt iig).
Tijd die je op de bus wacht hoef je niet op te geven als wachttijd. Als je door file te laat was kan je dit wel aangeven bij 'vertraging gehad?' (als je voor EW werkt iig).
Ja dat heb ik gedaan idd maar in het formulier voor auto transport dat je ook nog in moet vullen met de km standen enzo...
Op vrijdag 23 mei 2014 11:36 schreef Viezze het volgende: Wachttijd is alleen als je bij het ophaal/afleveradres moet wachten om wat voor reden dan ook.
okeee Thanks dan weet ik dat ook weer! Zet ik de vertraging wel als opmerking erbij ofzo
Belt d'n Timo. Ritopdracht niet bevestigd. Ik zo; huh ritopdracht? Ik niks gezien hoor. Dus ik kijk op de Outlook app, loopt ie steeds vast met synchroniseren. Mooi is dat.
Uiteindelijk snel m'n huis uitgerold, de bus in, op Eindje CS direct de Airport Shuttle ( ) in en om precies 09:00 stond ik bij m'n favoriete car rental voor een ritje Eindhoven - Schiphol. Stond er nog een medehiker, zegt die kerel, ik heb een mooie bak voor jullie. Een Focus ST met 280 horsepower.
Wij beide tegelijk, doe mij die maar!
Uiteindelijk mocht ik met een Focus 1.0 en hij in die ST. En Dick was weer eens asociaal en rukte zonder iets te zeggen op locatie m'n briefje en sleutels uit m'n handen. Tweede keer al deze week.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 12:53:33 ]
Op vrijdag 23 mei 2014 12:53 schreef Amoeba het volgende: Belt d'n Timo. Ritopdracht niet bevestigd. Ik zo; huh ritopdracht? Ik niks gezien hoor. Dus ik kijk op de Outlook app, loopt ie steeds vast met synchroniseren. Mooi is dat.
Uiteindelijk snel m'n huis uitgerold, de bus in, op Eindje CS direct de Airport Shuttle ( ) in en om precieOs 09:00 stond ik bij m'n favoriete car rental voor een ritje Eindhoven - Schiphol. Stond er nog een medehiker, zegt die kerel, ik heb een mooie bak voor jullie. Een Focus ST met 280 horsepower.
Wij beide tegelijk, doe mij die maar!
Uiteindelijk mocht ik met een Focus 1.0 en hij in die ST. En Dick was weer eens asociaal en rukte zonder iets te zeggen op locatie m'n briefje en sleutels uit m'n handen. Tweede keer al deze week.
Die mensen van budgetmaatschappij A. op Schiphol zijn echt kut idd. Daar bij eindhoven vond ik ze wel chill, hier in Utrecht ook altijd vet aardige mensen.
Die mensen van budgetmaatschappij A. op Schiphol zijn echt kut idd. Daar bij eindhoven vond ik ze wel chill, hier in Utrecht ook altijd vet aardige mensen.
Zijn hier mensen met ervaring als hiker bij een dealer? Heb binnenkort sollicitatie bij Huiskes Kokkeler (Audi en Volkswagen dealer). Is dit nog anders dan bijv. Easydrive? want daar heb je toch ook meerdere aansluitende ritten dat lijkt mij bij een dealer niet het geval?
Moest om 08:00 de auto ophalen in Zwolle bij de IJsselhallen. Had ik me een uur verslapen... Kom ik om 08:50 daaraan gepuft. Toen rijden naar Middelburg in een vercrackte Kia Picanto, grafding. Uiteindelijk rond 12:00 in Middelburg aankomen bij de heren van Rijkswaterstaat, maar wat bleek: er had geen auto gebracht hoeven worden er moest er juist een OPGEHAALD worden. Dus ik bellen met mijn vrienden en vriendinnen van AR, duurde bij elkaar ongeveer 2 uur. 'Ja de auto mag naar Breda'. Dus om 14:00 reed ik lekker naar Breda, auto ingeleverd,en met de trein van Breda naar huis (Apeldoorn). Nog een uur vertraging opgelopen op Utrecht C. en nu net thuis. Bij elkaar ongeveer 12 uur onderwerg, maargoed.
Op vrijdag 23 mei 2014 16:20 schreef Viezze het volgende: Fijne auto inderdaad een Mazda 6 Vorige model was ik niet zo over te spreken maar dit rijdt fijn, en inderdaad niet zo'n slowmotion diesel erin
Moest je ook rijden voor een verhuurbedrijf dat het standaard EW formulier gebruikt?
Lekker dagje gekregen maandag. Eerst Breukelen-Leeuwarden in een 3-serie Sedan, dan Burgum-Groningen in een Fabia en dan nog Assen-Utrecht ik een halfjaar oude Mercedes 220 cdi. Lekkere wagens en goeie afstanden
Op vrijdag 23 mei 2014 22:34 schreef DukeJan het volgende: Lekker dagje gekregen maandag. Eerst Breukelen-Leeuwarden in een 3-serie Sedan, dan Burgum-Groningen in een Fabia en dan nog Assen-Utrecht ik een halfjaar oude Mercedes 220 cdi. Lekkere wagens en goeie afstanden
Die klant van vandaag ook trouwens. 'Ja ik heb het oliepeil gecontroleerd, was in orde, ruitenwisservloeistof bijgevuld, afgetankt, door de wasstraat geweest en we hebben de binnenkant even goed gestofzuigd.'
Heb voor maandag: Assen - Schiedam in een VW Golf Rotterdam - Breda in een Honda Insight 1.3 CVT ( ) Breda - Amsterdam in een Audi A5 Sportback 1.8 TFSI ( )
Op zaterdag 24 mei 2014 09:40 schreef Solidberg het volgende: Heb voor maandag: Assen - Schiedam in een VW Golf Rotterdam - Breda in een Honda Insight 1.3 CVT ( ) Breda - Amsterdam in een Audi A5 Sportback 1.8 TFSI ( )
Laatst had ik een Civic, zal ook wel die motor zijn geweest. Godvergeten traag hok, maar vooral de rem was kut. Reageerde amper het eerste stuk dat je hem intrapte, maar even een noodstop geprobeerd maar dat werkte gelukkig wel
Ik werd trouwens wel positief verrast door de Auris ST. Ok, hij is nog steeds niet heel snel maar een stuk comfortabeler dan een Prius.
Laatst had ik een Civic, zal ook wel die motor zijn geweest. Godvergeten traag hok, maar vooral de rem was kut. Reageerde amper het eerste stuk dat je hem intrapte, maar even een noodstop geprobeerd maar dat werkte gelukkig wel
Ik werd trouwens wel positief verrast door de Auris ST. Ok, hij is nog steeds niet heel snel maar een stuk comfortabeler dan een Prius.
Vind alleen die versnellingspook zo ruk van de Auris, maar idd wel comfortabeler, en je kan beter achteruit kijken.
Versnellingspook? Het is een automaat, en het is dat zelfde verrotte ding als in de Prius maar zodra die in drive staat heb je er toch geen last meer van
Tja. Wil je je uren declareren, maar de rit staat erin als wissel (Roden-Hoensbroek-Groningen) en eindigt dus volgens het systeem in Roden. Even naar gekeken, naar mijn mobiel gekeken en toen maar gewoon de eindtijd ingevuld met bij opmerking Groningen ipv Roden. Als het fout is, hoor ik het wel.
Op zaterdag 24 mei 2014 11:56 schreef Sarasi het volgende: Tja. Wil je je uren declareren, maar de rit staat erin als wissel (Roden-Hoensbroek-Groningen) en eindigt dus volgens het systeem in Roden. Even naar gekeken, naar mijn mobiel gekeken en toen maar gewoon de eindtijd ingevuld met bij opmerking Groningen ipv Roden. Als het fout is, hoor ik het wel.
Wat een dag gisteren, 10,5u gereden op de rolstoelbus. Laatste ritje was wel een mooie, 6 verstandelijk beperkten en hun twee begeleiders (die net zo gek waren) ophalen op een bruiloft. Chaos en gezelligheid in de bus.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik blijf mij toch verbazen over de leuke autos die collega's mogen rijden (Audi, bmw, merry). Ik knijp mijn handjes al dicht met een Golf 7. Beter krijg ik ze niet
Op zaterdag 24 mei 2014 12:39 schreef Exorbitantes het volgende: Ik blijf mij toch verbazen over de leuke autos die collega's mogen rijden (Audi, bmw, merry). Ik knijp mijn handjes al dicht met een Golf 7. Beter krijg ik ze niet
Ik noem het enkel als er ook wat leuks tussenzit, anders meestal niet, en volgens mij doen dat de meeste wel zo.
Maar ik heb net post gekregen van belastingdienst, of ik even een M-aangifte in wil vullen, zijn maar 103 paginas
Maandag 3 ritjes, Nissan Cashqai, VW Crafter (help) en een Mazda CX-5.
Ook voor het eerst naar de snelweglocatie in Meerkerk.
Ik lurk al flink wat topics mee maar nooit echt bijgehouden hoe en wat. Enige wat ik weet is dat die LM regelmatig voorbij kwam. Nog dingen die ik echt moet weten, buiten de standaard ritinfo dingen?
Op zaterdag 24 mei 2014 15:52 schreef Viezze het volgende: Als je de Qliner naar Dordrecht pakt aandacht trekken van de chauffeur, verder strikt de ritinfo volgen.
Die behoort daar toch gewoon te stoppen? Maandje terug stopte hij er in ieder geval gewoon.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Dat klopt, maar hij is mij een keer vol voorbij gereden. Vorige keer staan zwaaien zodra ik hem de afrit op zag rijden, toen stopte hij wel.
Er staat daar precies een verkeersbord zodat de chauffeur niet de personen die bij de halte staan kan zien. Gewoon midden op de weg gaan staan als ie de afrit op komt draaien, dan komt alles goed
Soms zie ik hier verbloemde schuilnamen staan en dan denk ik wie bedoelen jullie nou . Maar één snap ik nu.
Ik moet morgen voor ADCDEFGH.. rijden, maar de ritinfo is wat warrig. Ik moet bij de filiaal in het oosten afleveren maar wat moet ik precies doen met het transportformulier? En hoef ik geen schade te noteren?
Op zondag 25 mei 2014 21:52 schreef Exorbitantes het volgende: Soms zie ik hier verbloemde schuilnamen staan en dan denk ik wie bedoelen jullie nou . Maar één snap ik nu.
Ik moet morgen voor ADCDEFGH.. rijden, maar de ritinfo is wat warrig. Ik moet bij de filiaal in het oosten afleveren maar wat moet ik precies doen met het transportformulier? En hoef ik geen schade te noteren?
Je moet gewoon dat formulier mee naar binnen nemen en later aftekenen. Dan zeggen zij wel wat je er mee moet doen. Ritinformatie van dat bedrijf slaat helemaal nergens meer op.
En je hoeft geen schade te noteren; zie het formulier.
Je moet gewoon dat formulier mee naar binnen nemen en later aftekenen. Dan zeggen zij wel wat je er mee moet doen. Ritinformatie van dat bedrijf slaat helemaal nergens meer op.
En je hoeft geen schade te noteren; zie het formulier.
Morgen een dagje, Om half 5 een huur auto in Tilburg ophalen en als ik de informatie lees helemaal inspecteren, elke schade wordt doorbelast dus flink inspecteren. Daarna naar Breda brengen...
Op zondag 25 mei 2014 22:22 schreef Drilboor het volgende: Morgen een dagje, Om half 5 een huur auto in Tilburg ophalen en als ik de informatie lees helemaal inspecteren, elke schade wordt doorbelast dus flink inspecteren. Daarna naar Breda brengen...
Spoedritje Wieuwerd - Maasland gekregen en aangenomen. Ik denk: zal wel zo'n afgetrapt busje zijn dat naar een of ander godvergeten industrieterrein gebracht moet worden, maar werk is werk.
Dus ik kijk op de site van EW voor de gegevens, is het een Audi A4 2.0 TFSI met 211pk
*Volgens de site van EW een A6, maar de kentekencheck op autoweek zegt A4 2.0 TFSI 211pk
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik had Eindhoven - Schiphol in een 208, Amsterdam - Eindhoven in een 508. So far so good, ik zat riant met m'n dikke pens in die 508, belt AR, of ik nog even een vervolgritje wil doen. Ik zo meh is goed.
Eindhoven - Schiphol in een Seat Leon, weer naar de Pakhuisstraat naar dat kutvolk daar. Tot overmaat van ramp werd die Leon ook nog ingeruild voor een Opel Corsa automaat. Wat. een. kutding.
Hey vriendelijke vrienden! Aangezien mijn studie een jaartje langer gaat duren dan verwacht en ik onlangs verhuis ben (en dus ontslag genomen heb bij mijn oude bijbaan) zou ik graag aan de slag gaan als hiker of prive chauffeur. Ik ben 23 en (als alles goed gaat) nog 1 jaar student met een week-OV. Weten jullie of ze toevallig ergens nog hikers aannemen die ouder zijn dan 21 en niet per se 1ste jaars student zijn? Zie een baantje als hiker beter zitten dan prive chauffeer namelijk. Alvast bedankt voor de info en tips!
"When I grow up I wanna be sedated. Looking for liquor and love, forever hated"
Op maandag 26 mei 2014 19:17 schreef jeunessegaspillee het volgende: Hey vriendelijke vrienden! Aangezien mijn studie een jaartje langer gaat duren dan verwacht en ik onlangs verhuis ben (en dus ontslag genomen heb bij mijn oude bijbaan) zou ik graag aan de slag gaan als hiker of prive chauffeur. Ik ben 23 en (als alles goed gaat) nog 1 jaar student met een week-OV. Weten jullie of ze toevallig ergens nog hikers aannemen die ouder zijn dan 21 en niet per se 1ste jaars student zijn? Zie een baantje als hiker beter zitten dan prive chauffeer namelijk. Alvast bedankt voor de info en tips!
Is dat bij alle bedrijven zo? Als prive chauffeur nog wel een kans?
AR heeft geen studentenprivechauffeurs, EW wel. Volgens mij nemen ze daar ook wel privechauffeurs aan van boven de 23, maar dat weet ik niet heel zeker.
AR heeft geen studentenprivechauffeurs, EW wel. Volgens mij nemen ze daar ook wel privechauffeurs aan van boven de 23, maar dat weet ik niet heel zeker.
Zou het gewoon proberen overigens.
Inderdaad, niet geschoten is altijd mis. We zien wel wat eruit komt
"When I grow up I wanna be sedated. Looking for liquor and love, forever hated"
Zou het gewoon proberen overigens.
Wat is dat gezeur van de Nieuwe Koetsiers dan oid?
Wat beland je met dat hiken toch in vreselijke gebieden, dat iemand ooit in Almere of Castricum zou willen wonen. Wil je nog niet dood gevonden worden haha.
Vandaag gebeld voor een sollicitatiegesprek! Ik hoop dus dat ik me voortaan ook kan melden ~in dit topic na volgende week stelt de sollicitatieprocedure veel voor? ben benieuwd!
Vandaag gebeld voor een sollicitatiegesprek! Ik hoop dus dat ik me voortaan ook kan melden ~in dit topic na volgende week stelt de sollicitatieprocedure veel voor? ben benieuwd!
Lees de OP even door voor de sollicitatieprocedure . Wat ik alvast kan zeggen is gefeliciteerd, welke regio ga je rijden en voor welk bedrijf? En ga je voor de functie Hiker of PriveChauffeur?
Straks in een Lancia Delta 1.4 rijden. Iemand wel eens in gereden? De specs klinken best prima.
quote:
Op maandag 26 mei 2014 19:17 schreef jeunessegaspillee het volgende: Hey vriendelijke vrienden! Aangezien mijn studie een jaartje langer gaat duren dan verwacht en ik onlangs verhuis ben (en dus ontslag genomen heb bij mijn oude bijbaan) zou ik graag aan de slag gaan als hiker of prive chauffeur. Ik ben 23 en (als alles goed gaat) nog 1 jaar student met een week-OV. Weten jullie of ze toevallig ergens nog hikers aannemen die ouder zijn dan 21 en niet per se 1ste jaars student zijn? Zie een baantje als hiker beter zitten dan prive chauffeer namelijk. Alvast bedankt voor de info en tips!
Misschien is het wel een idee om ook op andere bedrijven te googelen die specifiek zijn toegespitst op privechauffeurs. Volgens mij betalen die voor PC namelijk meer dan EW.
Lees de OP even door voor de sollicitatieprocedure . Wat ik alvast kan zeggen is gefeliciteerd, welke regio ga je rijden en voor welk bedrijf? En ga je voor de functie Hiker of PriveChauffeur?
Ja heb ik gedaan! ik bedoelde meer persoonlijke ervaringen en eigenlijk voornamelijk, doen ze heel moeilijk over het feit als je geen ervaring heb met een automaat op die rijtest. Btw gesolliciteerd als hiker omdat ik pas anderhalf jaar me rijbewijs heb. Wil later wer chauffeur gaan doen het liefst. Regio den haag.
Ja heb ik gedaan! ik bedoelde meer persoonlijke ervaringen en eigenlijk voornamelijk, doen ze heel moeilijk over het feit als je geen ervaring heb met een automaat op die rijtest. Btw gesolliciteerd als hiker omdat ik pas anderhalf jaar me rijbewijs heb. Wil later wer chauffeur gaan doen het liefst. Regio den haag.
[..]
Ja, EW regio den haag
Ok, als hiker heb je dan een rijtest in waarschijnlijk de BMW 5 serie, of een VW passat. En ik dacht dat ze beide handgeschakeld waren, maar het is in ieder geval geen probleem als je geen ervaring hebt met een automaat. Misschien een tip om bij jou in de omgeving in een automaat van iemand die je kent te rijden? het stelt verder niks voor, als je maar weet dat het heel belangrijk is om je linker voet NIET te gebruiken.
Ok, als hiker heb je dan een rijtest in waarschijnlijk de BMW 5 serie, of een VW passat. En ik dacht dat ze beide handgeschakeld waren, maar het is in ieder geval geen probleem als je geen ervaring hebt met een automaat. Misschien een tip om bij jou in de omgeving in een automaat van iemand die je kent te rijden? het stelt verder niks voor, als je maar weet dat het heel belangrijk is om je linker voet NIET te gebruiken.
Ik had ook nog nooit automaat gereden. Even de andere sollicitant eerst laten rijden, en ook meteen gezegd dat het de eerste keer was voor mij. Ging ie alles leuk uitleggen, en daarna stukje rijden. Je bent sowieso aangenomen eigenlijk als je op sollicitatie mag, dus gefeliciteerd!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op dinsdag 27 mei 2014 13:27 schreef qua111 het volgende: Ik had ook nog nooit automaat gereden. Even de andere sollicitant eerst laten rijden, en ook meteen gezegd dat het de eerste keer was voor mij. Ging ie alles leuk uitleggen, en daarna stukje rijden. Je bent sowieso aangenomen eigenlijk als je op sollicitatie mag, dus gefeliciteerd!
Nou dat is niet helemaal waar, maar dan kun je altijd nog bij AR terecht.
Nou dat is niet helemaal waar, maar dan kun je altijd nog bij AR terecht.
Amoeba's daargelaten..
Iemand die toevallig weet hoe verkeersboetes bij AR worden afgehandeld? Wordt het bedrag op je loon ingehouden of hebben ze er een andere regeling voor?
Op dinsdag 27 mei 2014 15:28 schreef ManScat het volgende: Iemand die toevallig weet hoe verkeersboetes bij AR worden afgehandeld? Wordt het bedrag op je loon ingehouden of hebben ze er een andere regeling voor?
Bedrag wordt idd op je loon ingehouden, en als je loon niet hoog genoeg is dan betalen ze je reserveringen uit.
Oke, bedankt. Denk dat het boetebedrag nou niet echt hoog is. Reed met 10 km/h te hard langs een flitspaal, volgens mij buiten de bebouwde kom.
Edit: hoor je nog dat het wordt ingehouden dan, doordat het bijvoorbeeld op de loonstrook vermeld wordt?
Je krijgt dan een mail met 'Bekeuring De Heer ManScat'. Daarin staat als het goed is gewoon een kopie van de bekeuring dat je ff kan controleren, en wanneer ze het geld inhouden.
Op dinsdag 27 mei 2014 12:07 schreef driekeerdrie het volgende: Straks in een Lancia Delta 1.4 rijden. Iemand wel eens in gereden? De specs klinken best prima.
Zooo wat hebben die kleine kutauto's altijd van die mini benzinetankjes. Je ziet de meter gewoon teruglopen, ga je nog bijna zweten tot het volgende tankstation ook zo verkijk je je erop
Vandaag met een buurtbusje naar een mini-dorpje in Limburg. Beginnen ze allemaal dialect te lullen. Mooi daar
Op dinsdag 27 mei 2014 18:01 schreef Wave103 het volgende: Vandaag met een buurtbusje naar een mini-dorpje in Limburg. Beginnen ze allemaal dialect te lullen. Mooi daar
Ik moest vanmiddag in Weert zijn (vanuit Delfzijl ), vond t dialect daar al erg. Maarja, dat heb je in de buurt van Groningen ook.
Trouwens, heb de Octavia 1.4 Diesel een paar keer laten afslaan Dat overkomt me normaal nooit. Hebben anderen dit ook? Of de koppeling was verrot na 140k
Op dinsdag 27 mei 2014 18:21 schreef Wave103 het volgende: Trouwens, heb de Octavia 1.4 Diesel een paar keer laten afslaan Dat overkomt me normaal nooit. Hebben anderen dit ook? Of de koppeling was verrot na 140k
Ik heb die Daihatsu Cuore echt 3-4x af laten slaan.
Morgen JAJA U RAADT HET VAST AL
's-Hertogenbosch - SCHIPHOL en Zoeterwoude - 's-Hertogenbosch.
Ik heb die Daihatsu Cuore echt 3-4x af laten slaan.
Morgen JAJA U RAADT HET VAST AL
's-Hertogenbosch - SCHIPHOL en Zoeterwoude - 's-Hertogenbosch.
resp. een Ford Mondeo en een CX5
Moet morgen voor het eerst naar Schiphol toe, naar welke straat moet jij?
Had laatst overigens ook wel dat ik bij een Golf 1.4 diesel hem een paar keer heb laten afslaan toen ik bij het begin weg wou rijden (Daarna gelukkig niet meer), terwijl de accu verrot was, moest ik die accu 3 keer weer opladen
[..] Had laatst overigens ook wel dat ik bij een Golf 1.4 diesel hem een paar keer heb laten afslaan toen ik bij het begin weg wou rijden (Daarna gelukkig niet meer), terwijl de accu verrot was, moest ik die accu 3 keer weer opladen
Ik weet het nog niet of ik het nou mooi vind of niet. Ik ben er nog niet klaar voor om een heel middenconsole als touchscreen te hebben. Ik zou hem wel willen rijden.
Zo, eindelijk weer eens tijd gehad om te werken vandaag! Had een klant die ik wel vaker rij met een Golf 7, lekker makkelijk rijden dus. Maar wat een idioten op de weg vandaag, het lijkt wel of men soms totaal niet met rijden bezig is. Eerst kwam ik al een malloot tegen in een grijze auto zonder verlichting aan die rechts ging inhalen, even later moest ik voel in de ankers omdat iemand mijn rijstrook op kwam. Ik kon niet uitwijken dus ik moest remmen en toeteren tegelijk, scheelde 10cm denk ik. Hatelijk om te doen als je iemand chauffeurd natuurlijk, maar hij was maar al te blij met mn ingreep :p
Op dinsdag 27 mei 2014 22:00 schreef Sjouveur het volgende: Zo, eindelijk weer eens tijd gehad om te werken vandaag! Had een klant die ik wel vaker rij met een Golf 7, lekker makkelijk rijden dus. Maar wat een idioten op de weg vandaag, het lijkt wel of men soms totaal niet met rijden bezig is. Eerst kwam ik al een malloot tegen in een grijze auto zonder verlichting aan die rechts ging inhalen, even later moest ik voel in de ankers omdat iemand mijn rijstrook op kwam. Ik kon niet uitwijken dus ik moest remmen en toeteren tegelijk, scheelde 10cm denk ik. Hatelijk om te doen als je iemand chauffeurd natuurlijk, maar hij was maar al te blij met mn ingreep :p
Zal wel door het weer komen.
Het ergste vind ik dat je moet remmen wanneer de klant achterin zit, ook al kan je er niks aan doen.
Op dinsdag 27 mei 2014 18:21 schreef Wave103 het volgende: Trouwens, heb de Octavia 1.4 Diesel een paar keer laten afslaan Dat overkomt me normaal nooit. Hebben anderen dit ook? Of de koppeling was verrot na 140k
Heb ook wel eens een Astra drie keer achter elkaar af laten slaan, stond ie in z'n drie Gisteren trouwens wanhopig in de file, ruim drie uur gedaan over Assen-Utrecht, waarvan ongeveer drie kwartier op de fucking afrit in Utrecht. Dan gaat zo'n stop-start systeem behoorlijk vervelend worden. Kwam ik bij het afleveradres, is iedereen al naar huis. AR was ook al dicht (was zes uur). Gelukkig de sleutels nog af kunnen geven aan de beveiliging, anders had ik geen idee gehad wat ik had moeten doen.
Heb ook wel eens een Astra drie keer achter elkaar af laten slaan, stond ie in z'n drie Gisteren trouwens wanhopig in de file, ruim drie uur gedaan over Assen-Utrecht, waarvan ongeveer drie kwartier op de fucking afrit in Utrecht. Dan gaat zo'n stop-start systeem behoorlijk vervelend worden. Kwam ik bij het afleveradres, is iedereen al naar huis. AR was ook al dicht (was zes uur). Gelukkig de sleutels nog af kunnen geven aan de beveiliging, anders had ik geen idee gehad wat ik had moeten doen.
Heeft AR geen noodnummer?
Ik zet startstop altijd uit in de file
Daarom altijd bellen zodra je de aflevertijd niet gaat halen. Kunnen ze ter plekke alvast een back-up plan voor je regelen. Ik heb een keer een Corsa twee keer laten afslaan en de derde keer kunnen wegrijden, stond ook in z'n drie. Best knap nog, vond ik.
Daarom altijd bellen zodra je de aflevertijd niet gaat halen. Kunnen ze ter plekke alvast een back-up plan voor je regelen. Ik heb een keer een Corsa twee keer laten afslaan en de derde keer kunnen wegrijden, stond ook in z'n drie. Best knap nog, vond ik.
Had om vier uur al gebeld dat ik de oorspronkelijke aflevertijd van vijf uur niet ging redden, maar was tot zes open. Aangezien ik om vijf uur letterlijk tot 3 km afstand genaderd was dacht ik dat dat wel moest lukken. Die laatste 3k duurde echter nog eens een uur
Was trouwens wel een groot event gaande op afleverlocatie (hoofdkantoor vd vogel) waar ik Peter Heerschop nog tegen het lijf liep, hij zei nog hoi tegen me
En ik heb laatst gebeld dat ik vier uur (aflevertijd) niet ging halen. Was oké, ze waren open tot half vijf. Zou ik ook niet halen. Dus AR voor mij bellen. Tot vijf uur kon ik 'm nog afleveren, anders moest ik 'm ergens anders heen brengen. Vond ik wel prima geregeld toen, heel duidelijk.
Op woensdag 28 mei 2014 00:26 schreef Wave103 het volgende: Damn, ik denk dat ik nu eindelijk snap wat 'de vogel' is (nooit voor gereden). Is de naam toevallig rood en zilver?
Begint lekker. Trein 5 minuten vertraging, rijdt de bus net weg toen ik aan kwam lopen. En nu sta ik voor een dichte deur te wachten omdat ze een auto aan het afleveren zijn.
Op woensdag 28 mei 2014 00:26 schreef Wave103 het volgende: Damn, ik denk dat ik nu eindelijk snap wat 'de vogel' is (nooit voor gereden). Is de naam toevallig rood en zilver?
Ja. En je ziet ze werkelijk overal. Hebben ook veel andere namen trouwens waaronder ze werken, maar altijd met dat vogeltje.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op woensdag 28 mei 2014 10:04 schreef Sarasi het volgende: Opeens nog een spoedje Groningen-Schiphol erbij gekregen. Lekker, amper OV zo! BMW 1 serie cc. Eerste cabrio voor mij.
En dan regent het
Bij Mercedes kun je met het indrukken van de rem bepalen of start stop wel of niet ingrijpt.
Rem zacht indrukken: motor blijft lopen Rem harder indrukken: motor slaat af Nog harder indrukken: "hold" functie, auto blijft stilstaan totdat je gas geeft.
Heb dit alleen bij automaat getest (sowieso, een Mercedes met handbak )
Op woensdag 28 mei 2014 13:49 schreef Sarasi het volgende: Ritten voor vrijdag ook al binnen. BMW 318 en een VW Passat, met een optie op een derde ritje.
Dan is AR morgen dicht.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 15:51:04 ]
Volgens mij heb ik vandaag bijna alle planners wel aan de telefoon gehad... Dag van ups en downs. Opeens gebeld voor een vooraf ritje, maar die zou ik niet halen. Minuut later weer gebeld, ritje Groningen Schiphol eraan vooraf. Dikke prima, in een cabrio, maar het is niet droog geweest. Paar kleine files, veel caravans. En een volgauto die het busje voor mij eruit pikte. Eerste keer dat ik dat gezien heb. Toen kon ik het afleveradres niet vinden, toen was mijn ophaaladres er zogenaamd niet (later bleek van wel). File! Eerst op de A10 en toen op de ring van Groningen. Maar die Golf reed prima en hij had bluetooth dus yay! Eenmaal weer in Groningen een kopje thee en pepermunt gekregen en even binnen blijven wachten bij de LM met de aardigste mensen van de hele wereld. Nu sta ik op de bus te wachten en om zes uur begint mijn college.
En onderweg nog gebeld voor ritjes voor vrijdag natuurlijk.
Zo kerel van de abcdefg vestiging had dinsdag tegen mij verteld dat het weer slapjes is bij EW. denk dat het voornamelijk geld voor de regio Breda? Hoef eigenlijk ook nooit meer locatiewerk meer te doen, misschien hebben ze andere mensen weten te strikken ofzo.. Voor vrijdag nog niet gebeld, zal vast ook niet meer gebeuren!
Moest je in Zoeterwoude bij 's lands mooiste bierbrouwer zijn?
[..]
Muhahaha sukkel
Nee, particulier. Die vent vroeg helemaal naar mijn legitimatie.
Eigenlijk had ik me wat netter moeten kleden, maargoed. Dik te laat in 's-Hertogenbosch, kreeg ik er nog een rit Rosmalen - Breukelen achteraan. Die kikker daar door het lint omdat ik geen formulier bij me had.
Voor vrijdag twee ritten. Groningen - Enkhuizen en Purmerend - Breda. Mito en een Octavia. Voor de tweede rit mag ik ECHT NIET het Autoreset--inname/uitgifte formulier gebruiken!!!1!1!Einz/caps
Op woensdag 28 mei 2014 17:44 schreef ManScat het volgende: Voor vrijdag twee ritten. Groningen - Enkhuizen en Purmerend - Breda. Mito en een Octavia. Voor de tweede rit mag ik ECHT NIET het Autoreset--inname/uitgifte formulier gebruiken!!!1!1!Einz/caps
Haha! Ik moet vrijdag bij exact dezelfde zijn in Purmerend. Lekker veel uitroeptekens en GROTE LETTERS in het mailtje idd. Hoe laat moet jij er zijn?
Vandaag een klant met een a6 moeten rijden, tijdens mijn pauze had ik even tijd om bij Louwman Exclusive langs te gaan, straks de foto's! 😊
Heerlijk om PC te zijn, eerst een keer naar het Louwman Museum geweest en nu naar hun showroom. Voor de mensen die een keer tijd over hebben, ga er gewoon een keer langs, ik vind het in ieder geval geweldig daar!
En strak in pak, ik mocht meteen een proefrit maken in een McLaren ;P. Er stonden daar meer McLarens dan dat er Golfjes bij een VW dealer zouden staan. ^^
Het was een leuke dag
[ Bericht 23% gewijzigd door DrSnuggle op 28-05-2014 21:58:47 ]
Ok, ik dacht namelijk even dat Grolsch en Hertog Jan samen een joint venture waren aangegaan en in Zoeterwoude waren gaan zitten, maar jij hebt gewoon een slechte smaak dus
Ok, ik dacht namelijk even dat Grolsch en Hertog Jan samen een joint venture waren aangegaan en in Zoeterwoude waren gaan zitten, maar jij hebt gewoon een slechte smaak dus
Nee ben het met je eens qua smaak, maar heb in Zoeterwoude stage gelopen
De medewerkster van een wasstraat aan de Ynfeart, bij Heerenveen, was woensdag getuige van een opmerkelijk spektakel: ze stuitte op een heerschap dat zijn wellustige sidderaal verwende terwijl zijn auto werd gewassen.
De vrouw aarzelde geen moment toen ze de zelfbevlekkende onverlaat zijn paarskleurige cycloop zag beroeren en alarmeerde de lokale hermandad, bericht het Noordhollands Dagblad.
Deze wist het zedeloze sujet, een 27-jarige inwoner van gemeente De Friese Meren, in hechtenis te nemen. De ongegeneerde smeerkees kreeg een proces-verbaal aan zijn broek wegens schennispleging.
En strak in pak, ik mocht meteen een proefrit maken in een McLaren ;P. Er stonden daar meer McLarens dan dat er Golfjes bij een VW dealer zouden staan. ^^
Maar zo'n supercar lijkt me wel mega vet om te hebben enzo, maar ben ik de enige die die cabrio het mooiste vind? Die velgen zijn me ook een partij strak zeg.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 14:44:11 ]
Op naar de BMW. En dan mag ik bijna naar Zeeland. Wel jammer dat het nog net Brabant is, anders had ik nu in alle provincies een auto afgeleverd of opgehaald.
Op vrijdag 30 mei 2014 07:21 schreef Sarasi het volgende: Op naar de BMW. En dan mag ik bijna naar Zeeland. Wel jammer dat het nog net Brabant is, anders had ik nu in alle provincies een auto afgeleverd of opgehaald.
Same here, ben wel eens in het plaatsje Zeeland geweest, maar dat ligt in Brabant
Nou, de klant niet blij want zijn nieuwe leaseauto was smerig en had schade en hij wist ook niet dat ik de oude mee terug zou nemen. Netjes gemeld bij de LM maar die zei dat het een opdracht van een derde partij was en het boeide ze duidelijk niet zo. Ik voelde me wel enorm lullig bij de klant.
Ritje A'foort - Groningen erachteraan.
En geannuleerd. Voor niks omgereisd met de trein, uurtje verspeeld. Maargoed, per uur betaald.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sarasi op 30-05-2014 14:14:54 ]
Lekker kut ook weer. Tussen Utrecht en Amersfoort rijden bussen ipv treinen net als tussen Dieren en Zutphen. Lekker als je van Breda naar Groningen moet .
Op vrijdag 30 mei 2014 14:22 schreef ManScat het volgende: Lekker kut ook weer. Tussen Utrecht en Amersfoort rijden bussen ipv treinen net als tussen Dieren en Zutphen. Lekker als je van Breda naar Groningen moet .
Dan maar de IC direct =D
Oh echt? Dat heb ik net omzeild door dat spoedje. Toch nice dan.
Op vrijdag 30 mei 2014 17:53 schreef Wave103 het volgende: Wou dat ik zoveel kon werken als sommigen hier. Dat studeren ook altijd Doe ik eigenlijk alleen zodat ik kan hiken.
Ik zit wel vaak 's avonds en in het weekend te studeren.
Net een smsje of er echt geen mensen zijn die maandag nog kunnen werken. Nou vooruit dan maar. VW transporter van nijverdal naar A'dam. Alweer een busje! Maar maarja werk is werk!
Op vrijdag 30 mei 2014 17:53 schreef Wave103 het volgende: Wou dat ik zoveel kon werken als sommigen hier. Dat studeren ook altijd Doe ik eigenlijk alleen zodat ik kan hiken.
Idd, kan met geluk 1 dag per week werken, maar mijn lieve RuG probeert het zo vaak mogelijk wel te verneuken
Maandag een wisselrit waarbij de berijder er flink op vooruit gaat. Breda-Amsterdam in een V60 D6 en terug een Civic Hybrid. Daarna nog naar Bergen op Zoom om een 107 te halen die naar Breda moet.
Op vrijdag 30 mei 2014 20:10 schreef johnson555 het volgende: maandag richting Meerkerk, tips? Ik hoor namelijk horrorverhalen en zie nu op 9292 dat ik op t eind behoorlijk moet lopen.
Welke moet je zijn? Die aan de snelweg of die iets verderop?
Op vrijdag 30 mei 2014 20:09 schreef Drilboor het volgende: Maandag een wisselrit waarbij de berijder er flink op vooruit gaat. Breda-Amsterdam in een V60 D6 en terug een Civic Hybrid. Daarna nog naar Bergen op Zoom om een 107 te halen die naar Breda moet.
Veel plezier, vergeet niet Power-functie aan te doen Overigens, de eerste review op autoweek over de D6 zeurt dat er een D5 inzit ipv de ' zuinige' D2
t is aan een N-weg langs een river (niet de A-snelweg dus)
De 2 die hier vaak langskomen zitten eigenlijk beide vlak langs de A27, alleen bij de ene is het opstappen vlak bij de snelweg en de ander boven aan een dijk, meer in Meerkerk zelf. (Toch?)
De 2 die hier vaak langskomen zitten eigenlijk beide vlak langs de A27, alleen bij de ene is het opstappen vlak bij de snelweg en de ander boven aan een dijk, meer in Meerkerk zelf. (Toch?)
o wacht woops, verwar mn afleveren met ophalen ophalen in Nieuwerbrug afleveren in Meerkerk
Op zaterdag 31 mei 2014 13:04 schreef Viezze het volgende: Gewoon via Utrecht reizen dan, anders moet je 300 keer overstappen en qua tijd scheelt het weinig.
Qua reistijd is t idd echt ongelooflijk, moet voor mn eerste rit 1,5 uur en voor die tweede rit 2,45 min met ov alleen.
Moet morgen voor A. Nijmegen het c. formulier invullen, wat een rot formulier is dat. Datum noteren van volgende APK beurt, banden controleren en achterhalen waar de zomer/winterbanden zijn. Checklist of USB-kabel aanwezig ofniet, en of de bestickering nog klopt ofniet. Hoe moet ik dat laatste weten? Of gaat het enkel erom of stickers nog goed opzitten oid?
Zie ook dat ik allemaal info van de berijder moet noteren, plus handtekening. Moet de auto ophalen bij een afleverpunt van hun, dus de berijder zal er waarschijnlijk ook wel niet zijn. Lekker dan
Op zondag 1 juni 2014 16:52 schreef Solidberg het volgende: Moet morgen voor A. Nijmegen het c. formulier invullen, wat een rot formulier is dat. Datum noteren van volgende APK beurt, banden controleren en achterhalen waar de zomer/winterbanden zijn. Checklist of USB-kabel aanwezig ofniet, en of de bestickering nog klopt ofniet. Hoe moet ik dat laatste weten? Of gaat het enkel erom of stickers nog goed opzitten oid?
Gaat waarschijnlijk om BlueMotion Polo van een softwarebedrijf, of niet? Die zijn zo'n beetje volledig bestickerd, je moet inderdaad kijken of het er nog goed opzit, geen scheuren o.i.d. of dat het los begint te laten.
Gaat waarschijnlijk om BlueMotion Polo van een softwarebedrijf, of niet? Die zijn zo'n beetje volledig bestickerd, je moet inderdaad kijken of het er nog goed opzit, geen scheuren o.i.d. of dat het los begint te laten.
Gaat inderdaad om een Polo, geen idee dat C. een IT-bedrijf was, verklaard ook meteen waarom ze niet dat makkelijke formulier van A. zelf gebruiken
Stelt allemaal niet zo veel voor, had dat laatst ook. Oude berijder moet je vragen bij het afleverpunt, maar waarschijnlijk weten ze dat niet en dan kan je gewoon neerzetten "Onbekend". Onderhoudsbeurt, APK e.d. is vaak wel ergens te vinden dus gewoon je tijd nemen.
Bij het afleveren keken ze nergens naar, dus dat geeft wel weer aan hoeveel waarde er aan wordt gehecht.
Op zondag 1 juni 2014 18:25 schreef Viezze het volgende: Stelt allemaal niet zo veel voor, had dat laatst ook. Oude berijder moet je vragen bij het afleverpunt, maar waarschijnlijk weten ze dat niet en dan kan je gewoon neerzetten "Onbekend". Onderhoudsbeurt, APK e.d. is vaak wel ergens te vinden dus gewoon je tijd nemen.
Bij het afleveren keken ze nergens naar, dus dat geeft wel weer aan hoeveel waarde er aan wordt gehecht.
Onderhoud staat in de boordcomputer, voor APK even een kentekencheck runnen. Auto's worden toch allemaal op het filiaal van A. weer gecheckt, dus aan het eind van de rit maakt het niet bijster veel uit Tenzij de auto direct doorgaat naar de volgende berijder.
Nou wat een topdag. Eerst ruim 50 min gelopen naar afhaaladres, toen na afleveren precies de pont gemist en half uur wachten en erna ook nog vanwege defecte trein half uur vertraging. Goed voor de uren, dat dan weer wel.
Ook een topdag. Gloednieuwe auto naar privéadres brengen. Helaas had de LM het verkeerde huisnummer opgegeven en was het telefoonnummer van de CP het nummer van z'n nieuwe werktelefoon die nog niet geactiveerd was. 3 kwartier bij een huis staan wachten terwijl het ik 10 meter verder moest zijn.
Maakt niet heel veel uit maar daardoor wel m'n 3e rit geannuleerd dus nu 2,5 uur naar huis reizen.
Op maandag 2 juni 2014 16:00 schreef Lolish het volgende: Nou wat een topdag. Eerst ruim 50 min gelopen naar afhaaladres, toen na afleveren precies de pont gemist en half uur wachten en erna ook nog vanwege defecte trein half uur vertraging. Goed voor de uren, dat dan weer wel.
Pont? Waar dat dan?
Ik zit nu te wachten op zo'n buurtbusje dat misschien 1x per uur komt op zo'n verlaten industrieterrein in Udenhout, of all places.
Maar als je in zo'n Up! stapt ben je wel binnen 30 minuten invalide. Man man man, volgende keer een bierkrat meenemen.
Vrijdag werd ik tijdens het hiken voorbij gescheurd door een Lamborghini Aventador in camouflage-kleuren. Zat net even te googelen en ben er 99% zeker van dat het deze was. Vind 'm zelf niet heel mooi in die kleuren, maar een opvallende verschijning is het zeker.
Op maandag 2 juni 2014 16:54 schreef Schaafkaas het volgende: Vrijdag werd ik tijdens het hiken voorbij gescheurd door een Lamborghini Aventador in camouflage-kleuren. Zat net even te googelen en ben er 99% zeker van dat het deze was. Vind 'm zelf niet heel mooi in die kleuren, maar een opvallende verschijning is het zeker.
Staande houden en zeggen dat je z'n auto inneemt voor transport.
Andere vraag, heeft iemand hier toevallig ooit locatiewerk gedaan bij de grote in Breda, waar moet je dan heen, ik neem aan het terrein van A. zelf en niet naar de Pool balie. Klinkt eigenlijk heel logisch.
Op maandag 2 juni 2014 20:29 schreef Drilboor het volgende: Andere vraag, heeft iemand hier toevallig ooit locatiewerk gedaan bij de grote in Breda, waar moet je dan heen, ik neem aan het terrein van A. zelf en niet naar de Pool balie. Klinkt eigenlijk heel logisch.
Inderdaad op het terrein melden bij de balie(waar je normaal je kopietjes maakt). Hoe krijg je het trouwens voor elkaar dat dat al vast staat voor over 2 en 3 dagen
Bedankt nog voor de hulp mensen Die Polo's zijn ondanks 1.2 3-cillinder nog best wel fijn, beetje sportief schakelen en je komt aardig vooruit. Alleen moet je bij de inname niet vergeten dat verstopte opbergruimte in het handschoenenkastje te controleren. Zit schijnbaar daarin ergens nog een klein hendeltje wat een ander ruimte openmaakt, en daarin had de vorige bestuurder ff fijn alle belangrijke documenten verstopt
Op maandag 2 juni 2014 23:14 schreef Drilboor het volgende: Nou gewoon, ik werd gebeld door een van de dames dat ze werk had voor woensdag en donderdag. Zo simpel is het
Locatiewerk op het terrein of poolafdeling? Op locatiewerken is heel de dag alleen wagens in de wasstraat rijden en in een parkeervak rijden. Poolafdeling is op zich wel relaxt werk. Alleen ik word niet meer gebeld daarvoor, terwijl die gasten vragen wanneer ik weer kom werken.
Gewoon Joure. Zoals je het leest, zo spreek je het ook uit. Die kut van de TomTom begrijpt d'r gewoon niks van. Ik kom regelmatig over de rotonde bij Joure voor EW, en dan spreekt ze het inderdaad uit als 'Zjoere'. Net alsof het dorp in Frankrijk ligt ofzo
Morgen wisselrit Veghel - Leusden en nog Eindhoven - Horst. Slechts 1 auto bekend, helaas. Alleen de heenreis naar Leusden wordt dus afzien, dat weet ik nu al.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 3 juni 2014 15:39 schreef Amoeba het volgende: Morgen wisselrit Veghel - Leusden en nog Eindhoven - Horst. Slechts 1 auto bekend, helaas. Alleen de heenreis naar Leusden wordt dus afzien, dat weet ik nu al.
SPOILER
Dat zijn de leukere ritjes!
Hmm, maar even een telefoontje plegen met de dames van de planning. De ritgegevens van Utrecht - Utrecht staan nog niet online, en om half 6 gaan ze dicht
Ja dat dacht ik dus ook, maar bij gevonden voorwerpen lag niets en in de desbetreffende auto ook niet. Inmiddels m'n complete kamer, tassen, computerkast etc. etc. op z'n kop gezet. Ding niet te vinden natuurlijk.
Aantal auto's wel ja, dus kun je ook met je BSN inloggen. Maar het uitzendbureau had begrepen van de opdrachtgever dat ze dat niet willen.
Anyway, morgen wordt ik ingewerkt bij CXX (die geen probleem hebben met m'n missende pas) en ik moet een aantal lijndiensten in de omgeving Amersfoort/Soest/Baarn gaan rijden.Dus daar zouden jullie mij een keer tegen kunnen komen.
Ja dat dacht ik dus ook, maar bij gevonden voorwerpen lag niets en in de desbetreffende auto ook niet. Inmiddels m'n complete kamer, tassen, computerkast etc. etc. op z'n kop gezet. Ding niet te vinden natuurlijk.
[..]
Aantal auto's wel ja, dus kun je ook met je BSN inloggen. Maar het uitzendbureau had begrepen van de opdrachtgever dat ze dat niet willen.
Anyway, morgen wordt ik ingewerkt bij CXX (die geen probleem hebben met m'n missende pas) en ik moet een aantal lijndiensten in de omgeving Amersfoort/Soest/Baarn gaan rijden.Dus daar zouden jullie mij een keer tegen kunnen komen.
Ik zou even bij je bedrijf iets op het intranet laten zetten / rondmailen zodat je collega's het zien. Misschien heeft iemand hem per ongeluk in zijn tas gestopt of iets dergelijks.
Maar rijden zonder taxipas is wel een duur grapje, als je gepakt wordt!
Op dinsdag 3 juni 2014 17:19 schreef Drilboor het volgende: Ondertussen weet ik dat ik morgen in de loods bij de grote mag werken, iemand die weet wat dat precies inhoud?
Rent auto's wegbrengen of bij de poolwagens. Dat laatste is een waslijst afwerken. Maar meestal krijg je al die informatie daar wel. Er is wat veranderd sinds de laatste keer dat ik daar gewerkt heb. De lui zijn daar best relaxt.
Ik zou even bij je bedrijf iets op het intranet laten zetten / rondmailen zodat je collega's het zien. Misschien heeft iemand hem per ongeluk in zijn tas gestopt of iets dergelijks.
Maar rijden zonder taxipas is wel een duur grapje, als je gepakt wordt!
Nou je mag dus wel rijden zonder taxipas, als je maar gemeld heb dat hij vermist is.
SPOILER
Het is een wisselrit, en de wisselbak is nog niet bekend. Maar helaas is dat bij een automobielhandel in Leusden (rara) en is een dikke auto retour niet vanzelfsprekend. Die lui hebben lastig veel auto's daar staan.
Had vandaag twee keer Roden - Groningen in een Corsa en C3. Het meeste van de tijd zat ik dus bij de bushalte . Morgen in een UP naar Diemen en van Schiphol naar Leeuwarden in een Zafira.
Op dinsdag 3 juni 2014 18:08 schreef yosander het volgende: Had vandaag twee keer Roden - Groningen in een Corsa en C3. Het meeste van de tijd zat ik dus bij de bushalte . Morgen in een UP naar Diemen en van Schiphol naar Leeuwarden in een Zafira.
Haha ja die aansluiting is zooo crappy als je nog zo'n ritje hebt, je staat dan elke keer 45min te wachten oid.
Op dinsdag 3 juni 2014 18:08 schreef yosander het volgende: Had vandaag twee keer Roden - Groningen in een Corsa en C3. Het meeste van de tijd zat ik dus bij de bushalte . Morgen in een UP naar Diemen en van Schiphol naar Leeuwarden in een Zafira.
Naar het grote uitzendbureau in Diemen?
Die Zafira's zijn ook oprecht kut trouwens.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 18:10:00 ]
Voor die rit door Utrecht van 3 hele kilometers staat verder niks in over of en welk transportformulier ik daar voor zou moeten gebruiken. Zouden jullie dan het standaard innameformulier gebruiken, of gewoon geen formulier gebruiken omdat het niet in de ritgegevens staat?
Voor die rit door Utrecht van 3 hele kilometers staat verder niks in over of en welk transportformulier ik daar voor zou moeten gebruiken. Zouden jullie dan het standaard innameformulier gebruiken, of gewoon geen formulier gebruiken omdat het niet in de ritgegevens staat?
Het is wel handig dat je een (ondertekend) formulier hebt waarin staat op welk tijdsinterval jij die auto had. Stel dat die vent 5 minuten nadat jij de deur uitloopt vol door rood knalt ben je mooi genaaid.
Zeker in Utrecht stad zou ik wel ff een formulier fixen.
Het is wel handig dat je een (ondertekend) formulier hebt waarin staat op welk tijdsinterval jij die auto had. Stel dat die vent 5 minuten nadat jij de deur uitloopt vol door rood knalt ben je mooi genaaid.
Zeker in Utrecht stad zou ik wel ff een formulier fixen.
True that.
Thanks! Gebruik ik het standaard innameformulier van EW wel voor die rit!
Gelukkig kan je met 3 kilometer in Utrecht een half uur bezig zijn! Waar moet je ongeveer wezen?
Vandaag spoedje vanuit Waalwijk. Kom ik daar aan na een reis van ongeveer 3 uur, met allerlei buurtbusjes, had die auto juist naar Waalwijk toe gemoeten... Loop ik het hek weer uit, rijdt er een medewerker, die het gesprek gevolgd had, voorbij die vraagt: 'Je moet weer naar de bushalte zeker?' Dus ik bevestig dat, in de veronderstelling dat ik even met hem mee mag rijden. Zegt ie: 'Dan moet je hier de straat uit en dan naar rechts.' Ja, daar kom ik toch net vandaan
Op dinsdag 3 juni 2014 21:09 schreef Krotenkoker het volgende: Vandaag spoedje vanuit Waalwijk. Kom ik daar aan na een reis van ongeveer 3 uur, met allerlei buurtbusjes, had die auto juist naar Waalwijk toe gemoeten... Loop ik het hek weer uit, rijdt er een medewerker, die het gesprek gevolgd had, voorbij die vraagt: 'Je moet weer naar de bushalte zeker?' Dus ik bevestig dat, in de veronderstelling dat ik even met hem mee mag rijden. Zegt ie: 'Dan moet je hier de straat uit en dan naar rechts.' Ja, daar kom ik toch net vandaan
Had laatst een gloednieuwe C-Klasse, daar is het meer alsof er een tablet boven de radio geplakt is.
Ik sprak trouwens laatst met een 65+er van AR, die had het over een opdrachtgever waar je altijd voor moest tanken, stofzuigen en wassen en ook nog koelvloeistof e.d. controleren. Iemand wel eens gehad? Of zouden ze daar geen studenten opzetten omdat dan gelijk je hele stufi er doorheen is?
Op dinsdag 3 juni 2014 22:10 schreef DukeJan het volgende: Had laatst een gloednieuwe C-Klasse, daar is het meer alsof er een tablet boven de radio geplakt is.
Ik sprak trouwens laatst met een 65+er van AR, die had het over een opdrachtgever waar je altijd voor moest tanken, stofzuigen en wassen en ook nog koelvloeistof e.d. controleren. Iemand wel eens gehad? Of zouden ze daar geen studenten opzetten omdat dan gelijk je hele stufi er doorheen is?
Dat is geloof ik het bedrijf wat vooral vervangend vervoer regelt, die willen dat alleen 65+ers hun auto's besturen, wij studenten zijn natuurlijk niet te vertrouwen.
Op dinsdag 3 juni 2014 22:46 schreef Amoeba het volgende: Mag je iemand een dag mee op sleeptouw nemen om hem/haar te laten zien hoe het leven als hiker in elkaar steekt?
Nee. Geloof dat je officieel gezien niet eens collegahikers mag meenemen.
Op dinsdag 3 juni 2014 22:46 schreef Amoeba het volgende: Mag je iemand een dag mee op sleeptouw nemen om hem/haar te laten zien hoe het leven als hiker in elkaar steekt?
Nop, iets met verzekering enzo.
Ik sprak laatst een 65+'er van AR die een spoedje Heerlen - Amersfoort (naar onze matties bij afslag Hoevelaken) met als auto een "Audi 5 RS", "Ja jongen, het wit trok voor m'n ogen weg, ongelooflijk!".
Op woensdag 4 juni 2014 00:45 schreef VogeltjeTwiet het volgende: Ik sprak laatst een 65+'er van AR die een spoedje Heerlen - Amersfoort (naar onze matties bij afslag Hoevelaken) met als auto een "Audi 5 RS", "Ja jongen, het wit trok voor m'n ogen weg, ongelooflijk!".
WAAROM KRIJG IK NOU NOOIT EEN RS5
Bij die oudjes trekt het wit al voor de ogen weg als je van een stoel opstaan, dus wat dat betreft Zou wel heel vet zijn, zo'n bak meekrijgen.
Dus morgen heb ik een ritje naar omgeving Frankfurt, in een Mercedes S500 . Maar nu wil ik geen flater slaan, dus ik vroeg mij af of de s-klasse ook de versnellingspook aan het stuur heeft, de interwebz geeft mij geen helderheid.
Op woensdag 4 juni 2014 12:49 schreef DrSnuggle het volgende: Dus morgen heb ik een ritje naar omgeving Frankfurt, in een Mercedes S500 . Maar nu wil ik geen flater slaan, dus ik vroeg mij af of de s-klasse ook de versnellingspook aan het stuur heeft, de interwebz geeft mij geen helderheid.
Vette bak!!
Ga er maar vanuit dat die aan het stuur zit. Weet je hoe die werkt?
Op woensdag 4 juni 2014 12:49 schreef DrSnuggle het volgende: Dus morgen heb ik een ritje naar omgeving Frankfurt, in een Mercedes S500 . Maar nu wil ik geen flater slaan, dus ik vroeg mij af of de s-klasse ook de versnellingspook aan het stuur heeft, de interwebz geeft mij geen helderheid.
Dat zijn de betere ritten! Uit welk jaar is die S500?
Ga er maar vanuit dat die aan het stuur zit. Weet je hoe die werkt?
Nou ik weet dat de nieuwe Mercedessen de pook aan het stuur hebben zitten, maar wat ik zo op de plaatjes op internet zie hebben ze daar geen hendeltje aan het stuur. :S Anders zie ik het morgen wel, jammer genoeg wil de klant dat er rustig gereden wordt ivm wagenziekte, dat wordt dus geen topsnelheid aantikken op de Deutsche Autobahn.
Nou ik weet dat de nieuwe Mercedessen de pook aan het stuur hebben zitten, maar wat ik zo op de plaatjes op internet zie hebben ze daar geen hendeltje aan het stuur. :S Anders zie ik het morgen wel, jammer genoeg wil de klant dat er rustig gereden wordt ivm wagenziekte, dat wordt dus geen topsnelheid aantikken op de Deutsche Autobahn.
Als ie aan het stuur zit, is er niks lastigs aan. Gewoon omhoog of omlaag tikken en je ziet op het schermpje gelijk of ie in D, N, R, S.staat, voor R moet je de zijkant indrukken geloof ik. Zat de eerste keer dat ik in zo'n nieuwe Mercedes stapte ook wel raar te kijken toen ik niks van een pook zag
Als ie aan het stuur zit, is er niks lastigs aan. Gewoon omhoog of omlaag tikken en je ziet op het schermpje gelijk of ie in D, N, R, S.staat, voor R moet je de zijkant indrukken geloof ik. Zat de eerste keer dat ik in zo'n nieuwe Mercedes stapte ook wel raar te kijken toen ik niks van een pook zag
Wat een gezeik met die paralelbanen daar. De nav geeft afslaan aan, maar er zit nog een dikke vangrail tussen
Ik vroeg vandaag aan een hiker die ik tegen kwam of hij wist hoe je daar af moest slaan. Hij dacht dat het onmogelijk was, gewoon een afslag later nemen en keren was de enige optie.