abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140268225
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk tot niks verplicht maar zonder het te bestuderen al afwijzen is natuurlijk niet heel inhoudelijk. Ook motieven kun je je beter voorstellen als je erinduikt.

Wist je dat Barak Obama sprak op een Baha'i-bijeenkomst? Een populaire religie daar in dat Newtown.

Maar goed, de Nederlandse War on Drugs is bezig.
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk tot niks verplicht maar zonder het te bestuderen al afwijzen is natuurlijk niet heel inhoudelijk. Ook motieven kun je je beter voorstellen als je erinduikt.

Wist je dat Barak Obama sprak op een Baha'i-bijeenkomst? Een populaire religie daar in dat Newtown.

Maar goed, de Nederlandse War on Drugs is bezig.
Ik zal het ooit eens nader bekijken, een beetje, omdat je het echt vriendelijk vraagt.Mijn ervaring de laatste twaalf jaar op Fok! tonen tot nu toe niets anders aan. En inderdaad, het is niet inhoudelijk, maar gewoon een ervaringsgegeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoCigar op 23-05-2014 02:44:52 ]
anonieme razernist
pi_140268412
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker. De VS hebben Mexico mooi in de tang. Zij (CIA) importeren en houden het buurland arm en afhankelijk en verkopen ze ondertussen wapens om nog meer ellende te zaaien.

Vreselijk, die mensen willen gewoon een inkomen. Zag een BBC-docu dat ze meegingen met de militairen om de wietvelden van El Chapo te vernietigen(voordat ie gepakt werd). Als je dat ziet, vraag je je toch ook af, WTF, een paar plantjes die het inkomen van een hele provincie moeten vormen worden gewoon verbrand. Ja, niet gek dat die lui boos worden.

Ze groeien plantjes en anderen willen die plantjes roken/verwerken. Laat ze lekker. }:|
Nou ja, om El Chapo te gaan verdedigen wil ik ook niet. Het meeste geweld komt natuurlijk niet door een paar plantjes wiet maar doordat de Mexicaanse kartels de coke-distributie van de Colombianen hebben overgenomen. Die druk is misschien enerzijds vanwege de war on drugs, maar anderzijds vanwege gewone hebzucht en de daaruitvolgende drang om bepaalde gebieden te controleren Drugsgeweld is er de hele twintigste eeuw al geweest: kijk naar de Gouden Driehoek in Azië bijvoorbeeld.
anonieme razernist
pi_140268520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:10 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Nou ja, om El Chapo te gaan verdedigen wil ik ook niet. Het meeste geweld komt natuurlijk niet door een paar plantjes wiet maar doordat de Mexicaanse kartels de coke-distributie van de Colombianen hebben overgenomen. Die druk is misschien enerzijds vanwege de war on drugs, maar anderzijds vanwege gewone hebzucht en de daaruitvolgende drang om bepaalde gebieden te controleren Drugsgeweld is er de hele twintigste eeuw al geweest: kijk naar de Gouden Driehoek in Azië bijvoorbeeld.
Tuurlijk, maar dit waren de gewone mensen, de werknemers, niet de bazen. In Mexico zit er een extra probleem bij wat in Colombia niet was; een soort santisimo, hekserij, voodoo, rituele moorden etc. dat maakt het extra gruwelijk.

Uiteindelijk zijn noch de drugs noch de -in principe- niet op geweld uitzijnde handelaren het probleem.

Het is de controle die de VS en Mexico op die groepen hebben. En sinds Calderon is het flink uit de hand gelopen, heb niet het idee dat het met Peña veel beter gaat...

Qua drugsgebruik is het Westen koploper, dat is in Mexico en Colombia zelf helemaal niet zo geaccepteerd als in de VS of Europa. Het beeld is dat drugs iets is voor de onderklasse. Veel invloed van de kerk en onderwijs hebben daartoe geleid en op zich goed om niet een heel land vet aan alle drugs te hebben die ze hier hebben.

Maar het is wel opvallend. In Amsterdam wordt met gemak 100x zoveel drugs gebruikt op een avond als in Bogotá (10x zo groot).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 23 mei 2014 @ 02:28:20 #104
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_140268668
Legaliseren is ook weer zoiets. We proberen het gebruik van tabak aan banden te leggen, verhogen de leeftijd voor alcohol maar cocaïne moet maar kunnen?

Lijkt me belangrijker om iets te doen aan preventie, zodat de vraag naar die rommel afneemt.

Al zal er altijd wel geweld bij dit soort high risk high reward zooi komen kijken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_140268687
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:06 schreef karton2 het volgende:
20 schoten zijn er gehoord.
Niet al te zuinig geweest met de kogels, sjezus.
Daar bezuinigen ze niet op nee.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 02:30:36 #106
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140268705
Doei
Niemand gaat je missen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140268725
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:17 schreef El_Matador het volgende:
emers, niet de bazen. In Mexico zit er een extra probleem bij wat in Colombia niet was; een soort santisimo, hekserij, voodoo, rituele moorden etc. dat maakt het extra gruwelijk.

Uiteindelijk zijn noch de drugs noch de -in principe- niet op geweld uitzijnde handelaren het probleem.

Het is de controle die de VS en Mexico op die groepen hebben. En sinds Calderon is het flink uit de hand gelopen, heb niet het idee dat het met Peña veel beter gaat...
Nou ja, ik geloof niet dat de VS controle heeft over al die groepen, zonder de Amerikaanse invloed te willen bagatelliseren. Die hebben ze natuurlijk sowieso, door als grootmacht daar langs te liggen.
Roberto Saviano heeft het in zijn laatste boek over post-modern-geweld: geweld om te laten zien dat je de gewelddadigste bent: onder het mom van coke-dealers of neo-kruisridders: allemaal moeten ze laten weten dat ze volkomen meedogenloos zijn door middel van extreem geweld.
Het is inderdaad voor een groot deel om het Westen te voorzien van genotmiddelen. En blijkbaar angstaanjagend verslavend spul.
Maar toch lijkt me er geen ander oplossing voor al dat meedogenloze geweld en alle ellende dan gecontroleerde legalisering. Hoe het er in de praktijk uit zou moeten zien weet ik niet. Maar ik ga slapen: buenas noches
anonieme razernist
pi_140268777
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:32 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Nou ja, ik geloof niet dat de VS controle heeft over al die groepen, zonder de Amerikaanse invloed te willen bagatelliseren. Die hebben ze natuurlijk sowieso, door als grootmacht daar langs te liggen.
Roberto Saviano heeft het in zijn laatste boek over post-modern-geweld: geweld om te laten zien dat je de gewelddadigste bent: onder het mom van coke-dealers of neo-kruisridders: allemaal moeten ze laten weten dat ze volkomen meedogenloos zijn door middel van extreem geweld.
Het is inderdaad voor een groot deel om het Westen te voorzien van genotmiddelen. En blijkbaar angstaanjagend verslavend spul.
Maar toch lijkt me er geen ander oplossing voor al dat meedogenloze geweld en alle ellende dan gecontroleerde legalisering. Hoe het er in de praktijk uit zou moeten zien weet ik niet. Maar ik ga slapen: buenas noches
Dat is het; overal kruipen de psychopaten naar boven, in politiek, zakenwereld en dus ook criminaliteit. Colombia heeft redelijk afgerekend met dat zieke geweld hoewel het in grote delen geen pretje en echt oorlog is. Ver weg in de jungle.

Legaliseren en elke capo die niet kan stoppen met moorden gericht uitschakelen. De nieuwe baas goed onder controle houden dat ie geen geweld pleegt maar gewoon handelt. Klinkt makkelijk, is het niet maar goed.

Que descanses.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140268910
Dat wordt binnenkort grote opruiming dan
pi_140268933
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:30 schreef superniger het volgende:
Doei
Niemand gaat je missen.
Daar kun je nog aardig in vergissen.
pi_140268994
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 02:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daar kun je nog aardig in vergissen.
Ook criminelen hebben een moeder. ;(
pi_140269007
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:01 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ook criminelen hebben een moeder. ;(

vrijdag 23 mei 2014 @ 04:04:45 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_140269229
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 00:50 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waar zouden ze zulke pro's vandaan halen? 'Murica? Mexico? Balkan?
Albanie, ex Joegoslavie (voornamelijk Servie/Bosnie schat ik zo in) en Rusland ook wel. Als je slim bent haal je ze daar ook vandaan. Die gasten leggen iemand om en praten niet omdat ze alweer terug zijn voordat men goed en wel beseft wat er gebeurd is. Bovendien zitten zij niet in het Nederlandse circuit. In Nederland zou je altijd moeten vrezen dat zo'n gozer van hier al dan niet onder druk gaat praten of herkend wordt.
pi_140269357
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 03:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Da's z'n vrouw. :')
pi_140269368
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 04:32 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Da's z'n vrouw. :')
Maakt de generatie uit? Jij denkt dat die kinderen geen crimineeltjes worden?

pi_140269381
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 04:34 schreef El_Matador het volgende:
Maakt de generatie uit? Jij denkt dat die kinderen geen crimineeltjes worden?
Mannen hebben daar meer aanleg voor dan vrouwen.
pi_140269424
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 04:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mannen hebben daar meer aanleg voor dan vrouwen.
Dat maakt bij die psychopate in-breeds echt niet uit hoor. Zie Hillary Clinton.

pi_140269494
quote:
''Ik ken Gwenette Martha als een aimabele vent en verder hoor ik het graag als er concrete, onderbouwde verdenkingen zijn.''
Aldus strafrechtadvocaat Ficq, ook wel bekend als de advocaat van Badr Hari. De apologetische pamperingen van advocaten de laatste jaren van hun cliënten is aardig doorgeslagen.
pi_140269522
Ik denk niet dat drugs legaliseren iets oplost bij deze mafketels. Dan gaan ze wel wat anders illegaals doen om aan geld te komen. Deze heer deed ook aan overvallen en onschuldige vrouwen mishandelen.
pi_140269525
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 01:24 schreef El_Matador het volgende:
Is een sniper niet veel makkelijker en veiliger vraag je je af.
Een scherpschuttersgeweer is niet makkelijk te verkrijgen in de illegale wapenhandel. Los gezien van het feit dat het raken van een doelwit op lange afstand nogal wat skills vereist, zeker wanneer het doelwit met één schot uitgeschakeld moet worden. Dat is niet zo makkelijk als men denkt. In het leger gaat daar jarenlange training en ervaring aan vooraf.

quote:
Maar goed, niet alleen hier heb je dus drive-by-shootouts en al veel dit jaar en voorgaande jaren. De strijd om de drugsmacht groeit in Nederland.
Komt omdat de hitmans in Nederland halve amateurs zijn. Kijk maar eens naar de hitmans die de laatste jaren zijn gearresteerd. Geen noemenswaardige ervaring met het beheersen van een vuurwapen, en al helemaal niet fit of professioneel ingesteld. Hoe meer kogels er in een liquidatie zijn afgevuurd, des te amateuristisch de uitvoerders zijn geweest. Het zijn gewoon alfafiguren die zo nu en dan met een wapen hebben geschoten en middels een redelijke vluchtplan er in zijn geslaagd om het nog enigszins voor elkaar te krijgen.

Russen en Serviërs in de onderwereld hebben daarentegen vaak oorlogservaring en hebben soms zelfs gefungeerd in de verscheidene legers van de Sovjets.

Professionele hitmans vind je niet in de onderwereld maar bij organisaties zoals de Mossad.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 05:41:05 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_140269528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 05:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Aldus strafrechtadvocaat Ficq, ook wel bekend als de advocaat van Badr Hari. De apologetische pamperingen van advocaten de laatste jaren van hun cliënten is aardig doorgeslagen.
Vandaar ook mijn aversie jegens sommige advocaten. Wat zij roepen en zeggen gaat vaak verder dan puur de belangen van hun client behartigen. En het gaat dan over de meest bedenkelijke lui.
pi_140269534
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 05:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn aversie jegens sommige advocaten. Wat zij roepen en zeggen gaat vaak verder dan puur de belangen van hun client behartigen. En het gaat dan over de meest bedenkelijke lui.
Die aversie is terecht, en wordt volgens mij ook aardig gedeeld door veel figuren binnen de politie en het OM, die vaak intensief zijn betrokken bij het onderzoeksproces en ook veel dichter in contact staan met de familie van slachtoffers. Ongelooflijk dat een strafrechtadvocaat als Fiqh dit soort opmerkingen durft te maken wanneer iemand als Martha een verleden heeft met de meest verschrikkelijke geweldsdelicten. Zo heeft Martha, met een aantal vrienden van hem, ook eens een jong meisje totaal los geslagen nadat dat meisje het lef had om een kritische opmerking te maken toen Martha en zijn vrienden in een parkeergarage bewust voordrongen.

quote:
Op de bewakingscamera’s van club Sinners aan de Wagenstraat, achter het Rembrandtplein, is te zien hoe Martha in oktober 2006 met zijn gevolg arriveert. De hele entourage negeert de wachtrij en schuift soepeltjes naar binnen, maar krijgt het daar om onduidelijke redenen aan de stok met een jonge vrouw. Er vallen klappen. De vrouw weet naar buiten te vluchten. Op de hoek van de Wagenstraat en de Amstel trekken Martha en twee vrienden haar aan haar haren tegen de grond en blijven slaan en schoppen als ze op de grond ligt. Martha, die graag kickbokst en met zijn 1 meter 71 niet groot is, maar wel gespierd, schopt en slaat haar ook dan nog tegen haar hoofd. Ze breekt haar kaak en een oogkas en loopt een zware hersenschudding op. Als haar neef haar te hulp komt, krijgt ook hij klappen, waardoor hij een schouderspier afscheurt.
pi_140269544
Dan ben je een topcrimimeel en heet je Gwenette :')

Dat zou al reden zijn om crimineel te worden. Kutouders.
pi_140269706
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 05:47 schreef Intellectueel het volgende:
(...)
Zo heeft Martha, met een aantal vrienden van hem, ook eens een jong meisje totaal los geslagen nadat dat meisje het lef had om een kritische opmerking te maken toen Martha en zijn vrienden in een parkeergarage bewust voordrongen.
En nu is-ie, als een dolle hond, afgemaakt. _O-
  vrijdag 23 mei 2014 @ 07:05:53 #125
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_140269708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef Richestorags het volgende:
Badr zal hem wel poepen nu. Opgeruimd staat meer dan netjes overigens.
Dat. Al heeft zélfs Gwenette een moeder.

Als die vent aan een gangsterfilm zou hebben meegedaan dan zouden alle boeven geprotesteerd hebben wegens het overdreven stereotype...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')