Dat iedere halve zool mag stemmen, maar wel een halve zool die weet waarop hij stemt en wat voor effect dat enigsins heeft.quote:
Dat voldoet inderdaad niet aan de eis dat iedere deelnemer gelijk dient te zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat je mensen wilt uitsluiten van medezeggenschap.
Ook lastig realiseerbaar. En ook dan is het geen democratie meer. Het is een beetje lastig om een 'eis' te stellen aan het stemmen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:16 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee joh.
Wel een stembewijs, net als een rijbewijs. Op het niveau van maatschappijleer van VMBO-kader oid. Niet gehaald? Mag je niet stemmen. Wel gehaald? Mag je 12 jaar stemmen.
Zoiets.
Dit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:04 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat voldoet inderdaad niet aan de eis dat iedere deelnemer gelijk dient te zijn.
[..]
Ook lastig realiseerbaar. En ook dan is het geen democratie meer. Het is een beetje lastig om een 'eis' te stellen aan het stemmen.
Je bent zelf lastig realiseerbaar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:04 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat voldoet inderdaad niet aan de eis dat iedere deelnemer gelijk dient te zijn.
[..]
Ook lastig realiseerbaar. En ook dan is het geen democratie meer. Het is een beetje lastig om een 'eis' te stellen aan het stemmen.
Nee, want je ontneemt sommige debielen het recht om te stemmen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je bent zelf lastig realiseerbaar.
Waarom is het dan geen democratie meer?
Ik vind het oprecht een goed idee.
Ik heb zelden iemand gezien die zo wereldvreemd is en toch te pas en te onpas denkt waarheden te bezigen.quote:
Dankje LR, dankje LR, dankje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand gezien die zo wereldvreemd is en toch te pas en te onpas denkt waarheden te bezigen.
Respect.
Heb je weer een nieuw slachtoffer gevonden om denigrerend tegen te doen? Wat laat jij je kennen zegquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand gezien die zo wereldvreemd is en toch te pas en te onpas denkt waarheden te bezigen.
Respect.
TR gemaakt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw slachtoffer gevonden om denigrerend tegen te doen? Wat laat jij je kennen zeg
Duitsland heeft weer meer inwoners dan Nederland. Hoe hoog moet het aantal stemmen per zetel dan worden? En sluit je dan geen toekomstige partijen uit?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:07 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit.
Het helpt in ieder geval al om het aantal stemmen nodig voor een zetel flink omhoog te gooien zoals in Duitsland. Dan sluit je al een hoop rotzooi uit.
Dan zijn de burgers niet meer gelijkwaardig aan elkaar. Je sluit een groep mensen uit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je bent zelf lastig realiseerbaar.
Waarom is het dan geen democratie meer?
Ik vind het oprecht een goed idee.
Wie dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Nee, want je ontneemt sommige debielen het recht om te stemmen.
Er zijn mensen die die toets niet halen. Je ontneemt hun het stemrecht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:12 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wie dan?
Voor de top 10 meest voorkomende talen een vertaling desnoods, blinde een braille of mondelinge toets e.d.
Waar en wanneer sluit je ze dan uit?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Duitsland heeft weer meer inwoners dan Nederland. Hoe hoog moet het aantal stemmen per zetel dan worden? En sluit je dan geen toekomstige partijen uit?
[..]
Dan zijn de burgers niet meer gelijkwaardig aan elkaar. Je sluit een groep mensen uit.
Ik zeg ook nergens dat ik je idee niet goed vind. (ook niet dat ik het wel goed vind)
Ah op die manier, ja dat klopt. Maar als je niet op zijn minst minimale kennis hebt van het politiesysteem/de politiek, waarom zou je dan (mogen) stemmen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:12 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Er zijn mensen die die toets niet halen. Je ontneemt hun het stemrecht.
Mensen die geen vmbo-kader behaald hebben. En dan stel je een middelbare school diploma als eis. Dropouts bijv. hebben zo een diploma niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:12 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waar en wanneer sluit je ze dan uit?
Omdat Nederland een democratie is?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah op die manier, ja dat klopt. Maar als je niet op zijn minst minimale kennis hebt van het politiesysteem/de politiek, waarom zou je dan (mogen) stemmen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |