Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmenquote:Nederland kan net zo goed de gulden weer terugnemen, nu duidelijk is dat de voordelen van de euro eigenlijk nauwelijks meetbaar zijn.
Dat blijkt uit een uitgebreide steekproef onder bezoekers van DFT, de grootste financiële nieuwssite van Nederland. Liefst tweederde van de ruim 8200 ondervraagden geeft daarin aan de euro weer te willen inruilen voor de gulden.
Hoewel de roep om terugkeer van de gulden klinkt sinds de invoering van de euro, is de steun voor de eenheidsmunt nadat oud-CPB-directeur Teulings dit weekeinde in De Financiële Telegraaf toegaf dat de euro ons land eigenlijk nauwelijks iets oplevert.
Ook economen blijven onderling sterk verdeeld over de eenheidsmunt, al wordt het positieve effect van de interne Europese markt, waaraan ook een land als Zwitserland deelneemt, alom toegegeven.
Op de vraag of men Nederland in Europa ziet als lid van de EU en mét de euro antwoordt 44% dat het ons land het liefst zowel de eurozone als de EU ziet verlaten. Een groep van 22% wil wel de euro kwijt, maar daarbij wel binnen de EU blijven.
Bij de voorstanders van de euro is het grootse deel, totaal 26% van de stemmers, voor voortzetting van de huidige situatie van Nederland als lid van de eurozone en de EU. Maar verdere verdieping van de samenwerking wordt niet nodig geacht. Een kleine groep van zo'n 8% pleit daar wel voor.
Komende donderdag worden de Europese verkiezingen gehouden, waarbij het geld dat jaarlijks van Nederland naar Europa gaat in de campagne een belangrijke rol speelt.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_weer_terug___.html
EL_Matador, mag jij stemmen? Of ben je tijdelijk het kikker landje?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:25 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
[..]
Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmen
Als er werkelijk mensen waren met realiteitsbesef en verstand van economie ging het een stuk beter in Nederlandquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:56 schreef Belabor het volgende:
Dus 44% van het Nederlandse Telegraaf-volk heeft geen realiteitsbesef noch verstand van politiek en economie. Dat ligt aardig in de lijn van verwachting, ja.
Als je op realiteitsbesef gaat stemmen komt er nooit verandering.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:56 schreef Belabor het volgende:
Dus 44% van het Nederlandse Telegraaf-volk heeft geen realiteitsbesef noch verstand van politiek en economie. Dat ligt aardig in de lijn van verwachting, ja.
Vandaag, net op tijd de stempapieren ontvangen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:52 schreef Skillsy het volgende:
[..]
EL_Matador, mag jij stemmen? Of ben je tijdelijk het kikker landje?
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden die importheffingen er zijn als wij deel uitmaken (dus niet bestuurd worden door, dat is juist de hele bedoeling) van de EEA?
Legt de politieke EU importheffingen op?
Als het zou lukken om lid te worden van de EFTA, en zo uit de euro en Schengen (en landbouwsubsidies en structuurfondsen) te stappen maar wel in de EER te blijven, helemaal prima.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Zelfde positie als IJsland en Noorwegen, maar dan buiten Schengen, dat lijkt me de beste positie voor Nederland, het VK en eigenlijk elk Europees land dat nu nog in die verdomde EU zit.
Kan bij deel 2 alleen een modje linken.quote:
Mooi.quote:Als het zou lukken om lid te worden van de EFTA, en zo uit de euro en Schengen (en landbouwsubsidies en structuurfondsen) te stappen maar wel in de EER te blijven, helemaal prima.
Wist ik niet. Nicequote:Op woensdag 21 mei 2014 23:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vandaag, net op tijd de stempapieren ontvangen.
Elke Europese nationaliteit +18 mag stemmen, waar je ook ter wereld zit. Vorige keer stemde ik vanuit Duitsland.
Vrijhandel is nog best ingewikkeld. Aan de ene kant moet het basisprincipe zijn dat het goed genoeg is als een product in het herkomstland aan de regels voldoet, en dat andere landen vervolgens niet moeilijk gaan doen op grond van hun eigen regeltjes. Maar je wil ook dat landen op gevoelige punten hun eigen regels kunnen stellen (bijv. regels over vuurwerk, alcohol, wapenbezit etc.), maar dat mag dan weer niet als excuus gebruikt worden voor protectionisme. Die principes zitten trouwens ook allemaal in het EFTA-verdrag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi.
Waarin zie jij dan zulke grote voordelen van overkoepelende besluitvorming? Waarom moeten er dictaten zijn? Het Nederlands (politiek) belang is toch beter gediend met directe lijnen, niet met een "filter" via de EU?
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:26 schreef Igen het volgende:
En o ja, een Europees Parlement dat eigenlijk niks meer doet dan die technocratische harmonisatievoorstellen beoordelen maar niks over de echt politiek gevoelige kwesties mag beslissen, is natuurlijk wel een beetje vlees noch vis.
Maar je oma? Heb je wel nagedacht over je oma? Nee he. DAT LAAT JE EVEN LEKKER UIT JE HANDEN GLIPPEN HE BROER KONIJN.quote:Op donderdag 22 mei 2014 04:54 schreef arjan1112 het volgende:
ik ga niet stemmen mijn moeder ook niet
mijn zus en zwager waarschijnlijk ook niet
Het levert natuurlijk wel mooie banen op dat geneuzel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:26 schreef Igen het volgende:
En o ja, een Europees Parlement dat eigenlijk niks meer doet dan die technocratische harmonisatievoorstellen beoordelen maar niks over de echt politiek gevoelige kwesties mag beslissen, is natuurlijk wel een beetje vlees noch vis.
Best verwerpelijk, dat Nederland eigenlijk geen enkele vrijheid heeft om te kiezen voor een langer verblijf in de EU of behoud van de euro.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:38 schreef Speculant. het volgende:
PVV die zullen het geld wel binnen brengen met hun fantastische ideeën![]()
Verder is deze discussie zinloos want NL gaat niet uit de EU en de Euro verdwijnt ook niet.
Dat heeft Nederland wel maar daar gaat het nationale parlement over. En daar hebben de serieuze partijen een solide meerderheid dus komt dit niet serieus ter sprake. Het zou immers zeer slecht zijn voor ons land.quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:29 schreef FrankElst het volgende:
[..]
Best verwerpelijk, dat Nederland eigenlijk geen enkele vrijheid heeft om te kiezen voor een langer verblijf in de EU of behoud van de euro.
Uiteraard. Hoewel de onderbuik wellicht lastig op geld te zetten isquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Tja... de economen zijn duidelijk..
http://www.destentor.nl/a(...)s-te-nemen-1.4208379
http://www.europa-nu.nl/9(...)0ys&s0e=vhdubxdwqrzw
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)avigationItemId=4504
Die depressie is er sowieso al.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
44% wil Nederland dus in een depressie storten.
Nice
quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar je oma? Heb je wel nagedacht over je oma? Nee he. DAT LAAT JE EVEN LEKKER UIT JE HANDEN GLIPPEN HE BROER KONIJN.
Nee, er is een recessie. Een depressie is van een hele andere orde.quote:
Die krijg je wanneer je dat zootje hoort lullen dat NL gaat vertegenwoordigen,quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, er is een recessie. Een depressie is van een hele andere orde.
Ontbeten met azijn?quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die krijg je wanneer je dat zootje hoort lullen dat NL gaat vertegenwoordigen,
Valt mee, tijdens de depressie in de vorige eeuw zaten er ook jaren tussen met minimale groei vergelijkbaar als nu.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, er is een recessie. Een depressie is van een hele andere orde.
Hoe staan begin jaren 80 in de boeken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:40 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Valt mee, tijdens de depressie in de vorige eeuw zaten er ook jaren tussen met minimale groei vergelijkbaar als nu.
Pas als het voorbij is zal men het de naam depressie geven, dat ligt nu nog wat gevoelig
Crisis, dat duurde veel minder lang vergeleken met de huidige en de depressie in de jaren 30.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe staan begin jaren 80 in de boeken?
Klopt; maar hervormingsvoorstellen om het parlement meer macht te geven (met die vreselijke grondwet bijvoorbeeld) worden getorpedeerd omdat er ook een voorstel voor een volkslied in staat. Of omdat Balkenende en de Euro stom zijn...quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:26 schreef Igen het volgende:
Als dit al een depressie is, dan valt zo'n depressie goed mee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:40 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Valt mee, tijdens de depressie in de vorige eeuw zaten er ook jaren tussen met minimale groei vergelijkbaar als nu.
Pas als het voorbij is zal men het de naam depressie geven, dat ligt nu nog wat gevoelig
De jaren '30 en '80 zijn jaloers op de hedendaagse depressiesquote:Op donderdag 22 mei 2014 08:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dit al een depressie is, dan valt zo'n depressie goed mee.
Kortom je hebt gewoon pech wanneer je op verkeerde moment geboren bent.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:45 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Crisis, dat duurde veel minder lang vergeleken met de huidige en de depressie in de jaren 30.
Herstel was ook veel sterker.
Als je werk hebt wel idd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dit al een depressie is, dan valt zo'n depressie goed mee.
Ach tegenwoordig hebben we kutmarokkanen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een depressie lijkt me ook heel wat ontwrichtender voor de totale maatschappij.
... is tevens de oorzaak van een groeiend aantal 'working poor'.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen moet flexibel zijn en vast contract is achterhaald.
Nee joh die zijn te lui, er is immers werk genoeg te vinden als je maar wilt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
... is tevens de oorzaak van een groeiend aantal 'working poor'.
Ja werk is er wel. Vandaar dat ik ook de term 'working poor' gebruikquote:Op donderdag 22 mei 2014 08:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee joh die zijn te lui, er is immers werk genoeg te vinden als je maar wilt.
Stiekem komt het in de praktijk daar inderdaad vaak wel op neer.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee joh die zijn te lui, er is immers werk genoeg te vinden als je maar wilt.
Je hebt een eigen indruk van de praktijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stiekem komt het in de praktijk daar inderdaad vaak wel op neer.
Allicht, dat heeft een ieder. Toch ken ik in mijn omgeving maar erg weinig werklozen van jong tot oud en van laag tot hoog opgeleid. En degenen die werkloos waren zijn het afgelopen jaar weer aan de slag gekomen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt een eigen indruk van de praktijk.
Dan ben je op een goede plek geboren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht, dat heeft een ieder. Toch ken ik in mijn omgeving maar erg weinig werklozen van jong tot oud en van laag tot hoog opgeleid. En degenen die werkloos waren zijn het afgelopen jaar weer aan de slag gekomen.
Nederland is ook wel een beetje een dramaland geworden. Zelfs de gemiddelde Bulgaar of Griek hoor ik niet zo negatief zijnquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan ben je op een goede plek geboren.
In welk verschrikkelijk van arbeid verstoken gat woont u dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Z'n zolder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In welk verschrikkelijk van arbeid verstoken gat woont u dan?
Noordoost Nederland, lang niet voor elke beroerpsgroep een walhalla zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gaat inderdaad echt helemaal nergens meer overquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland is ook wel een beetje een dramaland geworden. Zelfs de gemiddelde Bulgaar of Griek hoor ik niet zo negatief zijn
Ik word er schijtziek van. Gelukkig word ik irl niet omringd door dat vervelende klaagvolk, maar als je de reacties op internet zoal leest dan valt het leed van de gemiddelde hongerbuik-Afrikaan in het niet bij wat de gemiddelde Nederlander momenteel allemaal moet doorstaan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland is ook wel een beetje een dramaland geworden. Zelfs de gemiddelde Bulgaar of Griek hoor ik niet zo negatief zijn
Natuurlijk is FOK! geen goede weergave van de realiteit. Net als ieder platform op internet natuurlijk. Verzamelplek voor schreeuwerds.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gaat inderdaad echt helemaal nergens meer over.
hoorde van iemand die op zijn vakantiegeld moest wachten voor hij een nieuwe iPad aan kon schaffen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word er schijtziek van. Gelukkig word ik irl niet omringd door dat vervelende klaagvolk, maar als je de reacties op internet zoal leest dan valt het leed van de gemiddelde hongerbuik-Afrikaan in het niet bij wat de gemiddelde momenteel allemaal moet doorstaan.
Uiteraard. In het echte leven is men gemiddeld gezien toch een stuk positiever ingesteldquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Natuurlijk is FOK! geen goede weergave van de realiteit. Net als ieder platform op internet natuurlijk. Verzamelplek voor schreeuwerds.
Verschrikkelijk. Heb er geen woorden voor.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hoorde van iemand die op zijn vakantiegeld moest wachten voor hij een nieuwe iPad aan kon schaffen.
Afschuwelijk. Dat dit in 2014 nog voor moet komenquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hoorde van iemand die op zijn vakantiegeld moest wachten voor hij een nieuwe iPad aan kon schaffen.
Plus dat de algemene welvaart veel hoger is dan in de jaren 30. Een gemiddelde werkloze in vergelijking met toen niet 1 paar schoenen met gaten heeft. Men werkt nu meer onder zijn niveau, maar werkt wel. Doet verder niks af aan feit dat er heel veel mensen in een slechte positie terecht zijn gekomen. En niet iedereen de kansen of mogelijkheden heeft er zomaar uit te komen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder EU gaat het dan ook direct stukken beter! Geen Zwitser die tot mei hoeft te wachten op zijn nieuwe iPadquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Dat dit in 2014 nog voor moet komen
Dom dat ze zich af laten schepen. Want een tijdelijk arbeidscontract mag slechts tweemaal verlengd worden vooraleer deze overgaat in een vast contractquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:15 schreef DustPuppy het volgende:
Wat ik heel veel zie in mijn omgeving is dat heel veel mensen alleen maar tijdelijke contracten krijgen, die vervolgens 3x verlengd worden. Daarna mogen ze 3 maandjes in de WW zitten en terugkomen.
Probleem daarbij is natuurlijk ook dat je niet echt vooruitgang kunt boeken qua salaris, laat staan dat je een hypotheek krijgt met zo'n constructie.
Vandaar de term 'working poor'. Nou is het in Nederland nog niet zo erg als in bijv. de VS met dit soort groepen, maar we gaan wel hard die kant op.
Oja, het Zwitserland- en Noorwegenargumentquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder EU gaat het dan ook direct stukken beter! Geen Zwitser die tot mei hoeft te wachten op zijn nieuwe iPad
Nog iemand die in de gaten heeft wat er aan het gebeuren is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:15 schreef DustPuppy het volgende:
Wat ik heel veel zie in mijn omgeving is dat heel veel mensen alleen maar tijdelijke contracten krijgen, die vervolgens 3x verlengd worden. Daarna mogen ze 3 maandjes in de WW zitten en terugkomen.
Probleem daarbij is natuurlijk ook dat je niet echt vooruitgang kunt boeken qua salaris, laat staan dat je een hypotheek krijgt met zo'n constructie.
Vandaar de term 'working poor'. Nou is het in Nederland nog niet zo erg als in bijv. de VS met dit soort groepen, maar we gaan wel hard die kant op.
Dat is niet af schepen. Dat is take it or leave it.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dom dat ze zich af laten schepen. Want een tijdelijk arbeidscontract mag slechts tweemaal verlengd worden vooraleer deze overgaat in een vast contract
Ik wil nergens ontkennen dat er erbarmelijke omstandigheden zijn, zelfs in Nederland, ook al zijn ze natuurlijk vrij relatief.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Plus dat de algemene welvaart veel hoger is dan in de jaren 30. Een gemiddelde werkloze in vergelijking met toen niet 1 paar schoenen met gaten heeft. Men werkt nu meer onder zijn niveau, maar werkt wel. Doet verder niks af aan feit dat er heel veel mensen in een slechte positie terecht zijn gekomen. En niet iedereen de kansen of mogelijkheden heeft er zomaar uit te komen.
En ondertussen druk verder solliciteren. Netwerk opbouwen. Laten zien wat je waard ben. In de vrije uurtjes een opleiding doen. Soft skills verbeteren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is niet af schepen. Dat is take it or leave it.
Ach jaquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Oja, het Zwitserland- en NoorwegenargumentZonder te beseffen dat die twee landen het van heel andere zaken moeten hebben dan Nederland en derhalve stukken gemakkelijker 'voor zichzelf' kunnen zorgen.
Wanneer je voor honderden miljarden aan olie hebt en slechts 5 miljoen inwoners is het zo lastig niet inderdaad
Nederlanders klagen graag.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, lekker klagen hoort natuurlijk wel een beetje bij onze cultuur. En dan wordt het geklaag bij voorkeur nog in het extreme getrokken. Een aantal voorbeelden die ik hier vaak voorbij zie komen.
- Onze economie en welvaart geen volledig naar de knoppen
- Binnen een aantal jaar vormen de moslims de meerderheid in Nederland
- Nederland is een extreem crimineel en gewelddadig land. Je kunt niet eens meer veilig over straat
- Etc
Ja dat doen de meesten ook wel, maar uh vrije uurtjes opleiding doen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En ondertussen druk verder solliciteren. Netwerk opbouwen. Laten zien wat je waard ben. In de vrije uurtjes een opleiding doen. Soft skills verbeteren.
Of klagen dat het allemaal kut en oneerlijk is.
Nouja, take it or leave it is er niet echt wanneer ze drie verlengingen hebben gehad. Dan stap je naar de rechter en die zorgt er dan wel voor dat jij een mooi vast contractje krijg. Plus een onwerkbare situatie zodat deze afgekocht moet wordenquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet af schepen. Dat is take it or leave it.
En inderdaad 2x verlegen. Dus 3 tijdelijke contracten achter elkaar. My bad.
Mooi! Dan komt het vast wel goed. Er komt binnenkort ook een enorm gat in de arbeidsmarkt als alle babyboomers met pensioen gaanquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:25 schreef DustPuppy het volgende:
Ja dat doen de meesten ook wel, maar uh vrije uurtjes opleiding doen?
1. Welke vrije uurtjes? De meesten hebben een dag taak aan solliciteren. Mijn vriendin wel iig.
2. Opleiding doen kost geld. Met welk geld gaan ze die opleiding doen? Schiet jij het even voor?
Nee hoor. Het bedrijf is helemaal niet verplicht iemand een vast contract te geven. Waarom zouden ze. Dan ben je toch lekker 3 maanden op sabbatical.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, take it or leave it is er niet echt wanneer ze drie verlengingen hebben gehad. Dan stap je naar de rechter en die zorgt er dan wel voor dat jij een mooi vast contractje krijg. Plus een onwerkbare situatie zodat deze afgekocht moet wordenDat was het hele punt.
Natuurlijk is die hele constructie fout. Anderzijds zorgt het er wel weer voor dat een bedrijf eerder iemand in zal huren. Werkt 2 kanten op.
1. We kunnen moeilijk gaan doen over de beroepskeuzes die mensen gemaakt hebben en of daar uberhaupt werk in is, maar dit is de situatie nu voor die mensen. De discussie of je een opleiding moet kunnen/gaan volgen waarvan je weet dat er geen arbeidsperspectief is, is een discussie voor de volgende generatie.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooi! Dan komt het vast wel goed. Er komt binnenkort ook een enorm gat in de arbeidsmarkt als alle babyboomers met pensioen gaan
1. Een baan en een dagtaak. Toe maar. En als solliciteren je voorkeur heeft. Dan heb je er in ieder geval over nagedacht en een bewuste keus gemaakt.
2. Een studieboek kost 5 tientjes. Een examen 200 - 500 euro. Dat is wel te overzien toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |