abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140202012
quote:
'Saudi-Arabië schort handel met Nederland op'

Saudi-Arabië schort de handelsbetrekkingen met Nederland op. Dit meldt althans de zakenkrant Al Iqtisadiya op gezag van een anonieme bron bij de Saudische Raad van Kamers van Koophandel

Dat meldt het Spaanse persbureau EFE.

De beslissing zou zijn genomen op basis van een rapport van de Saudische ambassadeur in Nederland. Die zou naar huis hebben geschreven dat PVV-leider Geert Wilders zich vijandig opstelt jegens de islam en Saudi-Arabië.

De anonieme bron meldt dat Nederlandse bedrijven niet meer mogen meedoen aan toekomstige projecten in Saudi-Arabië. Ook komen er beperkingen op de verstrekking van visa aan Nederlanders.
NU.nl
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:30:15 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140202050
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wilders heeft meerdere malen aangehaald om op te treden tegen Iran. Zijn dat geen sancties? Volgens mij heb jij je oogkleppen nog op. Of heb je je dildo met 'Wilders' nog in je reet zitten?
Kijk hoe jij nu reageert. En dan wil je mij een spiegel voorhouden? Ik reageer beschaafder dan jij.

Wilders pleit voor sancties tegen Iran als de personen die het land vertegenwoordigen iets doen wat hem niet zint. Niet als een individu zomaar iets roept. Snap je het verschil tussen een volksvertegenwoordiger en een regeringslid?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140202174
Maar goed, je kunt heel hard gaan stampen en roepen dat de Saudi's eikels zijn, maar daarmee verandert er niets aan de feitelijke situatie.
pi_140202198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef TC03 het volgende:
Snap je het verschil tussen een volksvertegenwoordiger en een regeringslid?
Een volksvertegenwoordiger wordt gekozen door het volk, met deze sancties treffen ze het volk ook.
pi_140202202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kijk hoe jij nu reageert. En dan wil je mij een spiegel voorhouden? Ik reageer beschaafder dan jij.

Wilders pleit voor sancties tegen Iran als de personen die het land vertegenwoordigen iets doen wat hem niet zint. Niet als een individu zomaar iets roept. Snap je het verschil tussen een volksvertegenwoordiger en een regeringslid?
Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk, en de facto dus het land. Dat het in legal speak iets anders betekent, betekent niet dat je carte blanche mag verwachten te krijgen van een ieder die zich beledigt voelt. Ik zie gewoon een pot die de ketel verwijt.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:36:02 #6
53267 TC03
pi_140202279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk, en de facto dus het land.
Absoluut niet. Maar onboeiende discussie.
quote:
Dat het in legal speak iets anders betekent, betekent niet dat je carte blanche mag verwachten te krijgen van een ieder die zich beledigt voelt. Ik zie gewoon een pot die de ketel verwijt.
Wie bedoel je nou met 'je'? Waarom moeten Nederlandse bedrijven gestraft worden voor de uitspraak van een individu? Jij generaliseert de hele tijd en gooit heel Nederland op één hoop.
pi_140202302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, je kunt heel hard gaan stampen en roepen dat de Saudi's eikels zijn, maar daarmee verandert er niets aan de feitelijke situatie.
Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
pi_140202307
Daarnaast moet Nederland ook haar grote muil houden. Nederland wilt sancties voor Rusland (vanwege Oekraine) en Iran, terwijl Rusland en Iran Nederland zelf niets hebben aangedaan.

Als je niet wil dat andere landen sancties op Nederland heffen (terecht), moet je zelf ook niet stoer sancties op andere landen heffen. Dat is immers nergens voor nodig; laat de handel prevaleren!
pi_140202332
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
Het is vooral hilarisch dat hij roept dat we de sancties niet moeten accepteren. Hoe gaat dat precies in zijn werking? Hij wil de Saudi's dwingen contracten af te sluiten met Nederlandse bedrijven?
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:38:15 #10
53267 TC03
pi_140202349
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef Zienswijze het volgende:
Daarnaast moet Nederland ook haar grote muil houden. Nederland wilt sancties voor Rusland (vanwege Oekraine) en Iran, terwijl Rusland en Iran Nederland zelf niets hebben aangedaan.

Als je niet wil dat andere landen sancties op Nederland heffen (terecht), moet je zelf ook niet stoer sancties op andere landen heffen. Dat is immers nergens voor nodig; laat de handel prevaleren!
Ook jij generaliseert. Nederland wil sancties voor Rusland omdat de regering aldaar in hun ogen foute dingen doet. Dat is regering vs. regering en behelst niet de vrijheid van meningsuiting van het individu.
pi_140202355
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Timmermans idem dito. Iedereen boos op Wilders vanwege de sancties. Maar Timmermans de Pvda'er is geen haar beter omdat hij sancties op Rusland overweegt en dus belemmering van onze export.
pi_140202410
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Timmermans idem dito. Iedereen boos op Wilders vanwege de sancties. Maar Timmermans de Pvda'er is geen haar beter omdat hij sancties op Rusland overweegt en dus belemmering van onze export.
Dat is niet bepaald een beslissing die Timmerfrans op eigen houtje heeft genomen. In overleg met de VS en de EU is daartoe besloten. We wilden een vuist maken als westen.
pi_140202411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ook jij generaliseert. Nederland wil sancties voor Rusland omdat de regering aldaar in hun ogen foute dingen doet. Dat is regering vs. regering en behelst niet de vrijheid van meningsuiting van het individu.
Je kan het ook omdraaien dat Rusland de vrijheid heeft om te doen wat het wil zolang het geen Nederlands nationaal belang schaadt. Vrijheid van buitenlands beleid (in dit geval: Rusland buitenlands beleid) is immers ook vrijheid.
pi_140202454
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien dat Rusland de vrijheid heeft om te doen wat het wil zolang het geen Nederlands nationaal belang schaadt. Vrijheid van buitenlands beleid (in dit geval: Rusland buitenlands beleid) is immers ook vrijheid.
Ik ben in ieder geval dat onze Amerikaanse en Britse vrienden er in de jaren veertig een andere visie op nahielden.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:40:55 #15
53267 TC03
pi_140202458
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, maar dat is iets heel anders. Appels met peren vergelijken. Sancties opleggen aan landen is het enige diplomatieke middel wat je hebt om met elkaar samen te kunnen werken zonder dat het op geweld uitloopt. Saudie-Arabië probeert echter middels deze sanctie de vrijheid van meningsuiting in een bevriende natie te beperken. Dat is van een heel andere orde.
pi_140202499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is niet bepaald een beslissing die Timmerfrans op eigen houtje heeft genomen. In overleg met de VS en de EU is daartoe besloten. We wilden een vuist maken als westen.
Mooi maar dat is niet in het belang van Nederland als handelsland. Timmermans vindt het leuk om groot te doen met de EU maar potentiele handelsbelemmeringen zijn niet in het belang van Nederland de exportnatie.

Net zoals Wilders niet bevordelijk voor onze exportnatie is.
pi_140202575
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mooi maar dat is niet in het belang van Nederland als handelsland. Timmermans vindt het leuk om groot te doen met de EU maar potentiele handelsbelemmeringen zijn niet in het belang van Nederland de exportnatie.
Een tamelijk kortzichtige en autistische visie op internationale politiek.
pi_140202585
Ik ben het eens met de redenaties van TC03.

SA mag gerust verbolgen zijn op de uitspraken en acties van ene Wilders. Niets mis mee, en als ze hem persona non grata verklaren ook niets mis mee, hun goed recht.

Ik snap alleen niet waarom ze heel NL voor de uitspraken van 1 persoon menen te moeten straffen. Dat riekt naar blackmail met als doel het muilkorven van het recht op meningsuiting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140202624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is iets heel anders. Appels met peren vergelijken. Sancties opleggen aan landen is het enige diplomatieke middel wat je hebt om met elkaar samen te kunnen werken zonder dat het op geweld uitloopt. Saudie-Arabië probeert echter middels deze sanctie de vrijheid van meningsuiting in een bevriende natie te beperken. Dat is van een heel andere orde.
S-A probeert de vrijheid van meningsuiting te beperken (wat wij zelf eigenlijk ook doen want je mag de Holocaust niet ontkennen). Nederland beperkt de vrijheid van buitenlands beleid van andere naties.

Het zijn beide inderdaad 2 verschillende subonderdelen maar vallen tegelijkertijd wel onder de gemeenschappelijke deler het beperken van vrijheid. Beide partijen zijn naar mijn mening kinderachtig en ik zie dan ook liever de handel prevaleren.
pi_140202642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:

SA mag gerust verbolgen zijn op de uitspraken en acties van ene Wilders. Niets mis mee, en als ze hem persona non grata verklaren ook niets mis mee, hun goed recht.

Ik snap alleen niet waarom ze heel NL voor de uitspraken van 1 persoon menen te moeten straffen. Dat riekt naar blackmail met als doel het muilkorven van het recht op meningsuiting.
Zonder al die stemmen uit Nederland was Wilders van geen belang geweest, daarnaast zijn die stickers gewoon gekocht.
pi_140202651
Iemand een lijst om welke bedrijven het gaat? Welke sancties het precies zijn?
pi_140202662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een tamelijk kortzichtige en autistische visie op internationale politiek.
Jij wilt natuurlijk met de grote jongens meedoen terwijl het niet altijd in het belang van Nederland is.
pi_140202663
quote:

Tja. Helaas voor ons kunnen ze sancties opleggen omdat onze dorpsgek zonodig in het parlement moest.
pi_140202697
quote:

SA is qua bestuursstructuur totaal niet te vergelijken met Nederland.
Die sjeiks die daar feitelijk de dienst uit maken zijn extreem gelovig en zullen een aanval van een gezichtsbepalende politicus uit Nederland op de islam als een aanval op het land zien.

Daar kun je iets van vinden, maar het is niet een democratie met gematigde wetgeving het is een vrij extreem land op dat gebied. Zou ook kunnen gelden voor Dubai en andere landen in die regio.

Je moet daar als exportpartner op een verantwoorde manier mee omgaan zodat je je profit kunt maken.
blablablabla
pi_140202703
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij wilt natuurlijk met de grote jongens meedoen terwijl het niet altijd in het belang van Nederland is.
We zijn niet alleen op de wereld en enkel handelen in eigenbelang is simpelweg niet mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')