Waarom wil je het een bepaalde tijd volhouden? Als je het doet om te vluchten/je depressieve gevoelens voor te blijven, waarom daag je jezelf dan niet juist uit om hier te blijven? Anders blijf je eeuwig heen en weren zonder je ooit te durven settelen. Zie je dat zitten?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb met mijn therapeut (en 1 beste vriend) besloten dat ik het 1 jaar moet volhouden. Daarna zien we verder. Het is ook gewoon meer kortstondige invulling van tijd zodat je de depressieve gevoelens een beetje voor kunt blijven (en hopelijk na 2/3/4/5 maand gaat afvragen ...)
Depressieve gevoelens? Waar zijn jullie?
Omdat ik iemand ben die zich snel verveeld op professioneel vlak.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Waarom wil je het een bepaalde tijd volhouden? Als je het doet om te vluchten/je depressieve gevoelens voor te blijven, waarom daag je jezelf dan niet juist uit om hier te blijven? Anders blijf je eeuwig heen en weren zonder je ooit te durven settelen. Zie je dat zitten?
Prima als het gewoon niet bij je past om een vaste plek te hebben. Maar het lijkt me niet fijn om van tevoren al te weten dat je ook ergens anders weer weg zult willen omdat alles zich steeds herhaalt - je wilt iets nieuws in de hoop je beter te voelen, maar na een tijdje verveel je je daar weer en ga je er weer op uit. Heb je nooit besloten om juist ergens te blijven als het verveelt, zodat je erachter kunt komen wat je écht beter doet voelen, op de lange termijn? Want het lijkt meer op vluchten dan gewoon rondtrekken omdat je dat echt geweldig vindt. Als je jezelf niet confronteert met datgene waarvoor je vlucht kom je er waarschijnlijk nooit achter wat precies het probleem is.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ik iemand ben die zich snel verveeld op professioneel vlak.
Het is 1) om te vluchten en 2) om eventueel een proces in mijn hoofd te starten dat ik misschien weer wat lichtjes kan ontdekken. Nu is alles zo grijs en donker.
Ik zie mezelf ook niet voor mijn 40e settlen. Ik zal de wereld nog wel rondzwerfen (schat ik). Ik ben niet het huisje/boompje/beestje tiep (helaas). Want soms voel ik dat ik dat wel moet doen.
Wat Murm al zei, een volgende keer toch gewoon gaan sporten maar dan buiten. Is wel fijn als je opgefokt bent.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:37 schreef Gray het volgende:
Poeh, vette down dag vandaag.
Overdag de hele tijd opgefokt, toen ik eenmaal ging sporten was de sportschool gesloten, waarna ik maar in het park ben gaan zitten. Tenminste een beetje zon en kleur.
Maar daar begon m'n opgefokt zijn om te slaan in somberheid en moedeloosheid. Het zal best komen door onrustig slapen, na wat drankjes gistermiddag, waar ik precies weer diegene tegen het lijf liep die ik zo lang als 't kan niet wilde zien. De tweede keer al deze week. Het gekke is dat ik er gister geen enkele moeite mee had, maar het vandaag blijkbaar toch op 1 of andere manier inslaat. Het is als een sinkhole in m'n hart.
Zo maar lekker douchen en dan vroeg gaan slapen. Hopen op een betere dag morgen.
Je bent niet de enigequote:Op zondag 25 mei 2014 04:13 schreef kvd het volgende:
And again....sleep is so overrated. De vierde nacht dat de vogels beginnen te fluiten voordat ik slaap en het buiten al langzaamaan licht aan het worden is...
Daar lag ik alquote:Op zondag 25 mei 2014 05:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bent niet de enige
Maar ik ga ermee kappen voor vandaag (of gisteren)
Probeer te slapen, ik ga desnoods op de bank met een muziekje op.
Dat bedoelde ik. Bezig zijn kan je helpen de stroom aan gedachten te stoppen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:30 schreef Gray het volgende:
Ach, het niet sporten lig ik niet wakker van, al had het kunnen helpen m'n bui te verbeteren.
Het is vooral de lichamelijke stress die ik wil ventileren. Ik hoop met m'n gedachten juist m'n gevoelens te ontrafelen die m'n lijf zo opfokken. Niet dat ik daar nou echt succesvol in ben. Of ben geweest, ooit.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:04 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik. Bezig zijn kan je helpen de stroom aan gedachten te stoppen.
Minder mee bezig zijn in je hoofd. En je niet zo verzetten. Niet zoveel analyseren maar inderdaad zorgen voor fysieke uitlaatklep. En anders ga je ergens schreeuwen, meppen, janken. Lucht wel op denk ik.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is vooral de lichamelijke stress die ik wil ventileren. Ik hoop met m'n gedachten juist m'n gevoelens te ontrafelen die m'n lijf zo opfokken. Niet dat ik daar nou echt succesvol in ben. Of ben geweest, ooit.
Wil schelden, tieren, janken (zelfs al voel ik me niet verdrietig). Ik wil ontladen en bevrijd zijn van deze emotionele onrust. Ik wil haar uit m'n hoofd en hart hebben, maar beiden houden vast. Zinloos, pijnlijk, stom.
M'n hoofd doet even niet anders, en doen alsof het niet speelt voelt als verzetten. Morgen actief werken en sporten, dan kan ik daar wat energie kwijt.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:23 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Minder mee bezig zijn in je hoofd. En je niet zo verzetten. Niet zoveel analyseren maar inderdaad zorgen voor fysieke uitlaatklep. En anders ga je ergens schreeuwen, meppen, janken. Lucht wel op denk ik.
Jawel, maar ik voel me zonder overdag tenminste nog fit en helder. En met 1 goede nachtrust in de week trek ik het op dit moment nog wel.quote:
Er zijn ook kort werkende slaapmiddelen, misschien moet je daar eens naar vragen. Zopiclon bijvoorbeeld. Wat heb je nu?quote:Op zondag 25 mei 2014 11:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Jawel, maar ik voel me zonder overdag tenminste nog fit en helder. En met 1 goede nachtrust in de week trek ik het op dit moment nog wel.
Maar heb volgende week sowieso een gesprek met een arts over verschillende vormen van medicatie, eens kijken wat hij aanraadt.
Temazepam. Het is ook zeker wel iets wat ik ga aankaarten volgende week.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Er zijn ook kort werkende slaapmiddelen, misschien moet je daar eens naar vragen. Zopiclon bijvoorbeeld. Wat heb je nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |