quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:03 schreef Tomansss het volgende:
Of is er kans dat het spontaan ontbrand als het schudt tijdens rijden.
niet alle plastic toch zo een dikke cola fles zal vast werken of anders kleine jerrycanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
zon oude harde colafles kun je het wel 'even' in bewaren, gewoon voor nood
benzine vreet plastic op
geen probleem waarschijnlijk zo bijtend is benzine ook nietquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef Tomansss het volgende:
Oke. Ga mijn scooter helemaal leeg rijdenom te zien hoe veel km ik op 1 tank kan rijden. En heb die fles nodig voor reserve. Heb hem dan 2 dagen in mn buddysit ofzo
Precies, zo'n glazen fles.. En dan een stuk katoen om de dop heen tegen het eventuele lekken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:03 schreef Tomansss het volgende:
Of is er kans dat het spontaan ontbrand als het schudt tijdens rijden.
jesus gristusquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef Tomansss het volgende:
Oke. Ga mijn scooter helemaal leeg rijdenom te zien hoe veel km ik op 1 tank kan rijden. En heb die fles nodig voor reserve. Heb hem dan 2 dagen in mn buddysit ofzo
Tank je scooter vol rij 100 km tank hem daarna weer vol en kijk hoeveel liter erin gaat dan kijken hoeveel je tankinhoud is wat tellen en aftrekken en je hebt een antwoordtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef Tomansss het volgende:
Jawel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
geen probleem waarschijnlijk zo bijtend is benzine ook niet
leeg rijden doe je toch ook met kilometerteller TS wilt graag naar huis als ze scooter leeg gereden is daarom extra benzinequote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jesus gristus
daar is een km-teller voor
Oww tja 2 liter flessen die zijn al wat stevigerquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
als je een nieuwe literfles neemt, die dunne 'mileuvriendelijke' loopt het er gewoon aan de onderkant uit
moet ik alles uitleggen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:16 schreef tailfox het volgende:
[..]
leeg rijden doe je toch ook met kilometerteller TS wilt graag naar huis als ze scooter leeg gereden is daarom extra benzine
grotere flessen hebben een groter oppervakte relatief tov inhoud, dus neequote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
Oww tja 2 liter flessen die zijn al wat steviger
die 2 liter flessen zijn nog niet natuurvriendelijk naar me wetenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
grotere flessen hebben een groter oppervakte relatief tov inhoud, dus nee
Oh, jah dat weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:26 schreef Tomansss het volgende:
Ja maar waar haal ik een jerrycan van 1 liter. En dan niet met een webshop aankomen want heb het morgen nodig.
voor morgen zou ik niet voor cola flessen gaan als. Mensen zeggen dat ze zo kapot zijn. Een bidon ofzo mis? Als het maar van dat dikke plastic isquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:26 schreef Tomansss het volgende:
Ja maar waar haal ik een jerrycan van 1 liter. En dan niet met een webshop aankomen want heb het morgen nodig.
is toch best nice om te weten als je een kut metertje hebtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:30 schreef Woelwater het volgende:
En waarom zou je het trouwens willen weten? Denk je binnen de actieradius van een volle tank geen benzinepomp meer tegen te komen ofzo?
maar die heeft wel een ontluchtingsmogelijkheid. Net als elk tankje dat je kunt kopen voor dit doeleinde.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:23 schreef Dientje12 het volgende:
Nou, schud die colafles vol benzine maar ff flink heen en weer en kijk wat er gebeurt...
Het klotst toch ook in je benzinetank.
Dat "oude harde" heet glas, daar maakten ze vroeger ook flessen vanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
benzine vreet plastic op
succesquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:42 schreef Tomansss het volgende:
Als mn scooter kapot is stel ik forum.fok verantwoordelijk
Dat valt hartstikke mee. Benzine loopt echt niet zomaar door een plastic pet fles heen. Je zou het er dan vele dagen in moer laten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:43 schreef marcooooow het volgende:
Benzine reageert met plastic. Niet doen, pak zo'n kleine jerrycan.
Dan moet diegene zijn maag laten leegpompen, maar ik denk dat je het wel merkt als je met je neus boven de benzine zit en voordat je kunt slikken het al wel doorhebt. Benzine heeft zo'n lucht om zich heen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat valt hartstikke mee. Benzine loopt echt niet zomaar door een plastic pet fles heen. Je zou het er dan vele dagen in moer laten.
Echter is het extreem slechte etiquette om giftige stoffen in containers voor menselijke consumptie te stoppen. Net zoals je het niet in een drinkglas zou gooien, moet je het ook niet in een drankfles gooien. Zodirect drinkt iemand het
fles weggooien en niet laten recyclenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:51 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Dan moet diegene zijn maag laten leegpompen, maar ik denk dat je het wel merkt als je met je neus boven de benzine zit en voordat je kunt slikken het al wel doorhebt. Benzine heeft zo'n lucht om zich heen.
Het blijft een slechte etiquette. Net zoiets als eten terwijl je met gif bezig bent. Het is not done.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:51 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Dan moet diegene zijn maag laten leegpompen, maar ik denk dat je het wel merkt als je met je neus boven de benzine zit en voordat je kunt slikken het al wel doorhebt. Benzine heeft zo'n lucht om zich heen.
als je bang band om iemand te vermoorden met benzinequote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Denk dat ze bij het recyclen wel ergere dingen tegenkomen dan een beetje benzine.
Benzinepomp/ garage/online.quote:
De nieuwe flessen niet meer, die zijn biologisch afbreekbaar en van een ander materiaal.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:35 schreef Individual het volgende:
Een petfles is Polyethylene en volgens mij wel PE#2 (= Rigid Polyethylene) dus het kan.
bron: http://www.vp-scientific.com/Chemical_Resistance_Chart.htm
Die heb je ook in de supermarkt :p. Haal die wel.quote:Op woensdag 21 mei 2014 02:31 schreef kree het volgende:
Haal dan zo'n fles bij de gamma waar wasbenzine inzit.
Flikker die leeg.
Tada
Klopt zorg er wel voor dat ie niet thuis ligt na het leeggooien gooi ik het tijdens het rijden ergens in de bosjes.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het blijft een slechte etiquette. Net zoiets als eten terwijl je met gif bezig bent. Het is not done.
Dit. Niet bepaald goed voor je scootert.quote:Op woensdag 21 mei 2014 02:42 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Verstandig om je tank helemaal leeg te rijden. Dat word ten sterkste ontraden ivm roestdeeltjes onder in de tank. Sta je dan leeg met je fles benzine en verstopte carburateur en risico van lucht aanzuigen en eventueel vervuiling uit de tank in je brandstofsysteem.
En waar ga je de wasbenzine laten? Door de gootsteen zeker?quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:16 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Die heb je ook in de supermarkt :p. Haal die wel.
Ik rijd mn tank leeg tot ie begint te sputteren. Dan zet ik hem meteen uit. Zon pannekoek benk nou ookvweer niet
Waar anders?quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:45 schreef Meneer_Meneer het volgende:
[..]
En waar ga je de wasbenzine laten? Door de gootsteen zeker?
Sommige producten die u thuis gebruikt zijn gevaarlijk voor het milieu als u ze 'gewoon weggooit'. Dit noemen we 'klein chemisch afval' (KCA). Vanwege de schadelijke stoffen mag het niet bij het gewone afval en ook niet door gootsteen, wasbak of toilet gespoeldquote:
ik wik dat ook wel..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:22 schreef Tomansss het volgende:
Ik heb een chinesescooter daarbij staan de benzinemeters vaak al op leeg terwijl er nog een liter in zit. Ik wik dus on the edge leven en gewoon doorrijden terwijl die op leeg staat!
glazen flessen kunnen niet zo goed tegen drukquote:Op woensdag 21 mei 2014 01:07 schreef niels0 het volgende:
De ethanol die in sommige brandstoffen voor scooters zit breekt PET-plastic af. Methanol wordt ook wel in de recycling-industrie voor dit soort plastics gebruikt.
Dit gaat natuurlijk geleidelijk en tijdens dit proces komen er stoffen van het plastic in de brandstof waardoor na verloop van tijd de motor niet meer wil starten.
Beter verpak je je brandstof in glas of staal. Kijk met glas wel uit op breken als deze rondstuitert in je bagagecompartiment. Dit is te verkomen door de fles in bijvoorbeeld een doek te wikkelen.
In de Filipijnen bijvoorbeeld verkoopt men in afgelegen dorpjes vaak scooterbrandstof in glazen 1 liter CocaCola-flessen bij afwezigheid van pompstations. Dit is een prima maatvoering omdat men als klant dan zeker weet ook 1 liter te krijgen.
ja leuk hoor, maar scootertanks zijn zobersoi meestal van plastic en daarna zit de benzinekraan ook beneden, rij eens met een scooter over een niet klinkerweg, denk je dat al die "roestdeeltjes" in de onderste 2mm blijven hangen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 02:42 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Verstandig om je tank helemaal leeg te rijden. Dat word ten sterkste ontraden ivm roestdeeltjes onder in de tank. Sta je dan leeg met je fles benzine en verstopte carburateur en risico van lucht aanzuigen en eventueel vervuiling uit de tank in je brandstofsysteem.
Beste forumleden,quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja leuk hoor, maar scootertanks zijn zobersoi meestal van plastic en daarna zit de benzinekraan ook beneden, rij eens met een scooter over een niet klinkerweg, denk je dat al die "roestdeeltjes" in de onderste 2mm blijven hangen?
Fietsenmaker?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:26 schreef Tomansss het volgende:
Kunnen wel wat hebben hoor. Colaflesjes en bierflesjes staan ook onder druk. Gewoon niet tot de nok toe volgooien. Lucht laat zich gemakkelijk comprimeren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
glazen flessen kunnen niet zo goed tegen druk
waarom denk je dat ze nu van plastic gemaakt worden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kunnen wel wat hebben hoor. Colaflesjes en bierflesjes staan ook onder druk. Gewoon niet tot de nok toe volgooien. Lucht laat zich gemakkelijk comprimeren.
Niet om die reden. Verdiep je eens in een materie voordat je wat opschrijft.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom denk je dat ze nu van plastic gemaakt worden?
nou enlighten usquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:52 schreef Meneer_Meneer het volgende:
[..]
Niet om die reden. Verdiep je eens in een materie voordat je wat opschrijft.
4-takt of 2-takt scooter/brommer?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:09 schreef Tomansss het volgende:
Toch eieren voor me geld gekozen en niethrlemaal leeggereden. Kon tot nu toe 114km rijden en had nog 0.33 liter over (4l tank) 1:31 gereden
zo'n chinees ding?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:47 schreef Tomansss het volgende:
4 takt grande retro. 1:50 verhaaltjes zijn bullshit
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:09 schreef Eenskijken het volgende:
gebruik gewoon een kleine jerrycan.
1:40 moet goed te doen zijn
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jesus gristus
daar is een km-teller voor
wat zijn je ervaringen ermee als ik vragen mag?quote:
ben je dom ofzo? als je tankt, kijk je toch hoe veel je tankt?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]dwaas. Hij gebruikt z'n km-teller toch ook. Om te zien hoeveel km's hij kan rijden met een volle tank?
ik haal 1:44 zelfs als de wind een beetje mee zit. dat is echt niet overdrevenquote:
koop dan gewoon een honda, dan haal je die 50 nog met een 125ccquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:47 schreef Tomansss het volgende:
4 takt grande retro. 1:50 verhaaltjes zijn bullshit
dus jij kan bij het tanken bepalen hoeveel km je precies kan rijden voordat je stilvalt omdat je tank leeg is? je bent echt niet al te slim he.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ben je dom ofzo? als je tankt, kijk je toch hoe veel je tankt?
bedoelde eigenlijk dat je oplossing iets te laat kwamquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik haal 1:44 zelfs als de wind een beetje mee zit. dat is echt niet overdreven
Ja, dat kan prima.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:03 schreef Tomansss het volgende:
Kan ik benzine bewaren in een 1 liter fles van cola? En dat in mijn buddysit doen van de scooter? Of is er kans dat het spontaan ontbrand als het schudt tijdens rijden.
Bevalt me prima! Heb hem nieuw voor 1000 gekocht.rijd lekker en ik vind hem mooier dan een vespamquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
wat zijn je ervaringen ermee als ik vragen mag?
Welk merk 4 takt en 25 of 45quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik haal 1:44 zelfs als de wind een beetje mee zit. dat is echt niet overdreven
tomos brommert 45km/u natuurlijkquote:
Hoezo zeg je san 1:44 moet makkelijk kunnen. Iets met appels en peren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:25 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
tomos brommert 45km/u natuurlijkAlhoewel, hij gaat wel harder omdat ie iets getuned is. En dan nog steeds een net verbruik
![]()
2takt dus.
Hoeveel km heb je al gereden?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:05 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Bevalt me prima! Heb hem nieuw voor 1000 gekocht.rijd lekker en ik vind hem mooier dan een vespam
Welk merk?quote:
Geen idee wat je zegt. Laten we allemaal vet cool afkortingen gaan gebruiken.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:01 schreef niels0 het volgende:
Zit zelf te denken aan een Honda NSC50R. Ik heb het een beetje gehad met de NS/NMBS.
Dikke 100cc erop whooooopp whooopquote:Op zondag 25 mei 2014 11:01 schreef niels0 het volgende:
Zit zelf te denken aan een Honda NSC50R. Ik heb het een beetje gehad met de NS/NMBS.
Ow sorry.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:51 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Geen idee wat je zegt. Laten we allemaal vet cool afkortingen gaan gebruiken.
Eigenlijk niet. Want hoe lichter je scooter is hoe zuiniger hij rijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:15 schreef klawie het volgende:
[..]
Tank je scooter vol rij 100 km tank hem daarna weer vol en kijk hoeveel liter erin gaat dan kijken hoeveel je tankinhoud is wat tellen en aftrekken en je hebt een antwoordt
Scooter lijkt me wel nice. Heb nu m'n autorijbewijs maar een auto vind ik te duur, ben 18 dus de verzekering is 50 p/m. leuk maar het is gewoon geld weggooien.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:32 schreef Tomansss het volgende:
Hah vamwaar de interesse? Ook op zoek naar een scooter. Het is een chinese. Bijna alle chinese scooters die je ziet rijden zijn van het merk Znen. Alleen de importeurs gooien er hun eigen naam op zoals: AGM, Fosti, Custom,La Souris, Grande Retro. Dit zijn allemaal dezelfde scooterd. Ik heb een Grande Retro 25km.
Maar ja dan krijg je alsnog een vertekend beeld van het verbruikquote:Op zondag 25 mei 2014 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Want hoe lichter je scooter is hoe zuiniger hij rijd.
Mooizo, hoe minder scooters hoe beter. Teringdingen zijn het.quote:Op woensdag 21 mei 2014 02:42 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Dat is inderdaad ook de reden waarom ik een scooter heb aangeschaft. Heb trouwens de begrenzer er af gehaald dus kan er makkelijk 45 / 50 kmh meerijden.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Scooter lijkt me wel nice. Heb nu m'n autorijbewijs maar een auto vind ik te duur, ben 18 dus de verzekering is 50 p/m. leuk maar het is gewoon geld weggooien.
goed idee, veel betrouwbaarder dan die bamiblokken uit china.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ow sorry.
Gaat om deze:
[ afbeelding ]
4-takt 50cc.
Met NS/NMBS bedoel ik de nederlandse en belgische spoorwegen.
Is natuurlijk ook erg vervelend als je met tegenwind in je smoel en een zeiknatte reet aan alle kanten ingehaald word door mensen op brommers/scooters. Een andere reden kan ik eigenlijk niet bedenken.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooizo, hoe minder scooters hoe beter. Teringdingen zijn het.
Eh, als ik ga fietsen kies ik daar bewust voor, als ik wil ga ik met de auto. Ik vind het gewoon teringdingen, altijd al gevonden, ook toen ik 16 was. Stinkende herriedingen.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook erg vervelend als je met tegenwind in je smoel en een zeiknatte reet aan alle kanten ingehaald word door mensen op brommers/scooters. Een andere reden kan ik eigenlijk niet bedenken.
Mijn scooter maakt geen herrie.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eh, als ik ga fietsen kies ik daar bewust voor, als ik wil ga ik met de auto. Ik vind het gewoon teringdingen, altijd al gevonden, ook toen ik 16 was. Stinkende herriedingen.
Inderdaad injectie en heel zuinig schijnt.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
goed idee, veel betrouwbaarder dan die bamiblokken uit china.
Is injectie toch? Ook erg zuinig dus
Kan honda alleen maar aanraden, heb zelf een gekocht uit 1998 en die is perfect. lees over de vision (50 en 110) ook eigenlijk vrij veel goede dingen.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:37 schreef niels0 het volgende:
[..]
Inderdaad injectie en heel zuinig schijnt.
Ik huur vaak Honda-scooters wanneer ik in Azië ben. Het zijn heel betrouwbare scooters.
Bovendien ben ik nogal van de A-merken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |