Meh, ze heeft tenminste werk..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:27 schreef SO2 het volgende:
H&M, C&A en Primark; Alle drie winkels waar we graag heen gaan om goedkoop kleding te scoren. Wat voor ons een leuke aankoop is, is voor kinderen in achterstandslanden een terreur.
Nashiba is 11 jaar en woont in Bangladesh. Ze woont samen met haar gezin in een sloppenwijk in de hoofdstad Dhaka. Gemiddeld 14 uur per dag werkt ze samen met tientallen andere kinderen in een textielfabriek in de stad. De omstandigheden zijn slecht. Losse elektriciteitsdraden, de hitte, stof en maar één nooduitgang maken het werken voor Nashiba het er niet makkelijker op.
De kinderen die in deze bizarre omstandigheden terecht zijn gekomen, krijgen bar slecht uitbetaald. Maar voor hen doet dit er niet toe. Het is tenminste iets en kunnen zo hun familie helpen rond te komen.
En wij, hier in het westen, kennen de feiten. Het houdt ons echter niet tegen om goedkope producten te halen bij bovengenoemde winkelketens. Ik geef toe; ik doe er zelf ook aan mee. Maar als ik er zo bij stil sta, schaam ik me diep en denk ik: ‘Waar zijn we in vredesnaam mee bezig?’
Is het dan niet zo eerlijk dat we de prijzen van kleding wat duurder maken, zodat die kinderen gewoon naar school kunnen en ze volwassenen in kunnen zetten? Het klinkt allemaal zo simpel, maar ik denk dat dit een naïeve gedachte is.
Onze wereld verschilt zoveel van het leven in achterstandslanden en staat zover van ons af, dat we er niet bij stil staan. En wanneer we er wel stil bij staan: ‘Tja, wat doen we ertegen?’
Kortom, zijn we met z’n allen niet gewoon een stelletje egoïsten dat we altijd voor het goedkoopste gaan?
Ja, maar niemand geeft een neuk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:27 schreef SO2 het volgende:
Kortom, zijn we met z’n allen niet gewoon een stelletje egoïsten dat we altijd voor het goedkoopste gaan?
wat is je opdracht?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:30 schreef SO2 het volgende:
Sorry mensen!
Weer een opdracht van onze leuke school. Helaas moeten wij deze ook halen.
Aangezien er op dit forum uitvoerig gereageerd wordt, plaatsen wij 'm hier ook.
Ja, jammer genoeg wel...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:31 schreef spambot31 het volgende:
Is dit weer bedoelt om reacties op te roepen?
Gewoon trollen dus, wat is dat nou voor school.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:31 schreef SO2 het volgende:
[..]
Een stuk schrijven en daar zoveel mogelijk reacties op krijgen.
quote:
Eens met yvonne, quotes uit je vorige topicquote:
Huh? Wat? Wat voor een kneuterige opdracht is dat nou weer? Wat voor een opleiding doe je?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:31 schreef SO2 het volgende:
[..]
Een stuk schrijven en daar zoveel mogelijk reacties op krijgen.
Dit dus..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Huh? Wat? Wat voor een kneuterige opdracht is dat nou weer? Wat voor een opleiding doe je?
Maatschappelijk werk en dienstverleningquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Huh? Wat? Wat voor een kneuterige opdracht is dat nou weer? Wat voor een opleiding doe je?
Helaas ben ik een student en heb ik geen 100 euro per maand over.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:34 schreef NightH4wk het volgende:
Nou TS, stuur 100 euro per maand naar Nashiba. Daar kan die familie makkelijk van leven. Is er weer een leven gered.
Bedankt! Hier kunnen we wat mee!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
Uiteindelijk willen zij en haar ouders elke dag ook wat te eten. Zaken waar wij met onze normen en waarden onze neus voor ophalen zijn naar die waarden in een ander land heel acceptabel. De enige reden dat wij die normen en waarden kunnen hebben is dat er elders in de wereld mensen honger lijden en niets verdienen. De hele westerse wereld leeft op kosten van de goedkope arbeid elders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |