abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2014 @ 19:51:05 #1
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140140940
Rob Hoogland is een columnist die dagelijks een stukje in de Telegraaf schrijft. Ik wil hier af en toe een column van hem plaatsen. Ik ben het 98% van de gevallen met hem eens dus ik wacht eerst de reacties van anderen af (voordat jullie gaan zeiken dat ik alleen tekst neerpleur).
  maandag 19 mei 2014 @ 19:51:22 #2
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140140959
Fascisme

De westerling die met de termen ’Saudi-Arabië en ’mensenrechten’ de zoekmachine van Google in werking stelt, wordt daar niet al te vrolijk van.

Als-ie tenminste over een gezond stel hersens beschikt.

De bekendste beul van Saudi-Arabië is Muhammad Saad al-Beshi. Als hij met zijn zwaard het hoofd van een ter dood veroordeelde afhakt, meestal op een overbevolkt plein, rolt dat hoofd soms meters weg. Muhammad voert ook lijfstraffen uit, zoals amputaties en verminkingen. Hij laat zijn zeven kinderen helpen met het schoonmaken van zijn bebloede zwaard.

Welke criminelen gaan in de laatste seconden van hun leven geblinddoekt en geboeid voor Muhammad door de knieën? Overspelige vrouwen. Ongehuwden die seks hebben gehad. Homoseksuelen. Zij die de islam hebben afgezworen. Zij die de islam hebben beledigd. Zij die zich tot het christendom hebben bekeerd. Zij die een mening hebben geuit die afwijkt van die der heersers, en nog meer van dat soort gangsters.

De kans is groot dat Muhammad Saad al-Beshi onschuldige mensen heeft onthoofd. Verdachten, met name gastarbeiders, krijgen in Saudi-Arabië zelden rechtsbijstand. Bekentenissen worden vaak afgedwongen via martelingen. Vrouwen hebben er geen rechten. Vanaf hun negende mogen ze worden uitgehuwelijkt. Het is hun niet toegestaan een rijbewijs te halen. Ze mogen zich niet zonder begeleiding door een man buitenshuis begeven. Ze dienen hun lichaam dan geheel te bedekken. Sociale contacten en het gebruik van internet is hen verboden. Een ID-kaart krijgen ze niet.

Aan de macht is er het religieuze fascisme, dat nooit een protest zal laten horen wanneer er ergens op de wereld weer eens een terreuraanslag namens de islam is gepleegd, die vele onschuldigen treft. En uitgerekend dat verwerpelijke en achterlijke land roept een handelsboycot tegen Nederland uit, omdat wij hier een politicus hebben die een op de vlag van Saudi-Arabië gelijkende groene sticker heeft laten maken waarop in het Arabisch „De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif” staat.

Een sticker, inderdaad.

Geen alles verwoestende terroristische bom, om maar eens iets te noemen.

Nee, een sticker.

Politiek gesproken was het inderdaad, zoals zo vaak, een weinig constructieve actie van Geert Wilders, met slechts één oogmerk: effectbejag. De PVV-leider ondernam die actie echter niet namens de regering, simpelweg omdat-ie daar niet toe behoort. Maar hij mag wel zeggen wat hij wil, zoals iedereen in dit land. Dat is hier een fundamenteel recht en dat zou overal een fundamenteel recht moeten zijn.

En Geert maar in z’n handen wrijven, toen het nieuws bekend werd.

Maar leg dat die middeleeuwse haatbaarden maar eens uit.

Timmerfrans gaat als de wiedeweerga naar Ryaad om de plooien toch weer glad te strijken. Want tja: handel is handel, principes zijn er om verloochend te worden, zo werkt dat nu eenmaal hier te lande. Maar zo gek is het toch niet dat een groeiend aantal landgenoten zegt dat je met dat soort naties niet eens zaken hóórt te doen?

Bekijk anders maar eens een filmpje waarop Muhammad Saad al-Beshi zijn werk doet.

Rob Hoogland, Telegraaf, 19 mei 2014.
pi_140141130
Links geeft geen reedt om mensenrechten, hoewel ze dat claimen.

Wilders is belangrijker en vele malen gruwelijker. Een sticker is enorm grievend, een bermbommetje een vorm van eerlijk protest.

Dat die lui zich nog in de spiegel kunnen bekijken... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140141196
quote:
6s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:
Links geeft geen reedt om mensenrechten, hoewel ze dat claimen.

Wilders is belangrijker en vele malen gruwelijker. Een sticker is enorm grievend, een bermbommetje een vorm van eerlijk protest.

Dat die lui zich nog in de spiegel kunnen bekijken... :')
De regering van Saudi-Arabië plant her en der bermbommen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140141249
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De regering van Saudi-Arabië plant her en der bermbommen?
Neuh.

Vrouwen die verkracht zijn geselen is ook geen mensenrechtenschending. Wilders is pas een echt enge man.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140141320
quote:
6s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neuh.

Vrouwen die verkracht zijn geselen is ook geen mensenrechtenschending. Wilders is pas een echt enge man.
Verkondigen dat Saudi-Arabië een kutland is, is hetzelfde als stellen dat Wilders een belachelijk kapsel heeft. Het is nogal evident.
pi_140141685
quote:
Timmerfrans gaat als de wiedeweerga naar Ryaad om de plooien toch weer glad te strijken. Want tja: handel is handel, principes zijn er om verloochend te worden, zo werkt dat nu eenmaal hier te lande. Maar zo gek is het toch niet dat een groeiend aantal landgenoten zegt dat je met dat soort naties niet eens zaken hóórt te doen?
Opmerkelijk dat die Hoogland nu ook roept wat Wilders roept. Met de land willen we eigenlijk helemaal geen zaken doen.

Maar ja daar komen ze dan mee nadat het land aangeeft problemen te hebben met de sticker van Wilders. Tot voor kort waren de schendingen van de mensenrechten daar geen probleem. In het Verkiezingsprogramma van maar liefst één A4tje van de PVV staat zelfs:
quote:
Handel drijven met de hele wereld
Door ons te bevrijden van Brussel kunnen we handelsverdragen sluiten met de rest van de wereld.
Daar kunnen we dus aan toe voegen, behalve als landen aanstoot nemen aan de acties van Meneer Wilders.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:08:38 #8
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140141747
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verkondigen dat Saudi-Arabië een kutland is, is hetzelfde als stellen dat Wilders een belachelijk kapsel heeft. Het is nogal evident.
Wat vind jij ervan dat islamitische landen, waar de mensenrechten grof worden overtreden, met een fluwelen handschoen behandeld worden en dat Fransje Timmermans Rusland wel dreigt met het opleggen van economische sancties.
pi_140141763
Laat we de handelsbetrekkingen staken met landen die weinig aantrekken van mensenrechten. Dan kunnen we binnenkort alleen nog handel drijven met onze Europese vrienden.
pi_140141882
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat vind jij ervan dat islamitische landen, waar de mensenrechten grof worden overtreden, met een fluwelen handschoen behandeld worden en dat Fransje Timmermans Rusland wel dreigt met het opleggen van economische sancties.
Het zijn de EU en de VS die lopen te dreigen. Ik meen dat Timmermans weinig zin heeft om sancties op te leggen aan Rusland.

Verder ben ik vooral van de pragmatische insteek. Binnenlands beleid is het pakkie an van het land in kwestie. Prima om daar kritiek op te uiten, maar iets als een boycot zie ik niet zitten.
pi_140141914
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
Laat we de handelsbetrekkingen staken met landen die weinig aantrekken van mensenrechten. Dan kunnen we binnenkort alleen nog handel drijven met onze Europese vrienden.
Meer hebben we toch ook niet nodig volgens onze vertegenwoordigers :')
  maandag 19 mei 2014 @ 20:13:46 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140141986
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat er meer om dat die principes van links Nederland nogal selectief toegepast worden.
pi_140142016
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Meer hebben we toch ook niet nodig volgens onze vertegenwoordigers :')
Onze belangrijkste handelspartners zijn inderdaad Europese landen. Maar elke euro die elders wordt verdiend is mooi meegenomen.
pi_140142076
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat die principes van links Nederland nogal selectief toegepast worden.
Wat kan mij dat nou verrotten?
  maandag 19 mei 2014 @ 20:17:41 #15
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140142181
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat kan mij dat nou verrotten?
Ik irriteer me daar aan.
pi_140142249
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Rusland wel dreigt met het opleggen van economische sancties.
Rusland krijgt de sancties opgelegd wegens de situatie in de Oekraïne.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:19:09 #17
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140142262
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze belangrijkste handelspartners zijn inderdaad Europese landen. Maar elke euro die elders wordt verdiend is mooi meegenomen.
Ben het al 2 posten op rij met je eens, het moet niet gekker worden.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:23:48 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140142476
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Rusland krijgt de sancties opgelegd wegens de situatie in de Oekraïne.
Is de situatie daar dan veel erger? Als je moest kiezen, waar zou je dan willen wonen, in Oekraïne of Saoedi-Arabië? En als je je dochter ergens heen zou moeten sturen welke van de twee landen zou je dan kiezen?
  maandag 19 mei 2014 @ 20:26:46 #19
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140142616
Wat maakt het nou uit waarmee je handel drijft, als het maar harde knaken oplevert. Het heet niet voor niets handel, pas als het een ethiekclubje was dan zou er reden tot twijfel zijn.

En als ze te ver over de schreef gaan dan gooi je gewoon de regering omver, voorbeelden te keus uit het verleden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140142653
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Is de situatie daar dan veel erger? Als je moest kiezen, waar zou je dan willen wonen, in Oekraïne of Saoedi-Arabië? En als je je dochter ergens heen zou moeten sturen welke van de twee landen zou je dan kiezen?
Het zijn twee totaal verschillende dingen. Als ik moet kiezen zou ik het liefst in Saoedi Arabië wonen overigens. Behoorlijk voorspelbaar en niet zo wispelturig als die Poetin, je moet je wel aan de regels houden. Maar dat heeft allemaal weinig te maken met dit artikel.

Wat vind je van het inconsequente van deze heer en Wilders dat ze nu pas beginnen over sancties? Toch vreemd dat ze dat willen na het commentaar van die Arabieren, een beetje kinderachtig zelfs.
pi_140142949
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik irriteer me daar aan.
Ze irriteren je of je ergert je eraan. ;)

Maar ja, het is wel opvallend ja. Rusland is de grote boeman vanwege de homo's, maar gegeselde vrouwen, och. Oh en natuurlijk heeft de cultuur en walgelijke politiek van het land NIETS met de islam te maken, ook niet omdat de bakermat er ligt. :')

pi_140143492
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef Voorschrift het volgende:
Wat maakt het nou uit waarmee je handel drijft, als het maar harde knaken oplevert. Het heet niet voor niets handel, pas als het een ethiekclubje was dan zou er reden tot twijfel zijn.

En als ze te ver over de schreef gaan dan gooi je gewoon de regering omver, voorbeelden te keus uit het verleden.
En als het andere landen knaken oplevert, dan moord je toch gewoon een half land uit (Syrië bijvoorbeeld)..
  maandag 19 mei 2014 @ 20:58:48 #23
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_140144800
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zijn twee totaal verschillende dingen. Als ik moet kiezen zou ik het liefst in Saoedi Arabië wonen overigens. Behoorlijk voorspelbaar en niet zo wispelturig als die Poetin, je moet je wel aan de regels houden. Maar dat heeft allemaal weinig te maken met dit artikel.

Wat vind je van het inconsequente van deze heer en Wilders dat ze nu pas beginnen over sancties? Toch vreemd dat ze dat willen na het commentaar van die Arabieren, een beetje kinderachtig zelfs.
Ik vind het niet inconsequent. Ik kan me voorstellen dat ik met iemand samenwerk die ik niet mag maar waar we beide financieel voordeel van hebben. Maar als die persoon me dan gaat naaien dan is het oorlog.
pi_140145024
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vind het niet inconsequent. Ik kan me voorstellen dat ik met iemand samenwerk met iemand die ik niet mag maar waar we beide financieel voordeel van hebben. Maar als die persoon me dan gaat naaien dan is het oorlog.
Dan het gaat je niet om de mensenrechten maar om het feit dat ze niet pikken dat Wilders hun land, vlag en religie heeft beledigd. Maar dan moet je ook geen mooie woorden gebruiken over de mensenrechten want die interesseren je niets.
pi_140145191
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En je hebt geen bezwaar tegen de selectiviteit van rechts Nederland..
Dat is selectief.
Want rechts Nederland is altijd een voorstander van prettig zaken doen met Saoedi Arabië, dus vooral glimlachen en vriendjes blijven.
Maar die aktie van Wilders gaat niet over wat mis is in dat land, maar het gaat om het beledigen van mensen, hun beledigen in zekere dogma's die voor hen erg belangrijk zijn.
Klaag het vrouwenbeleid aan, maar kanker niet over religie . Kan best .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')