quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb n appelmoes fetish... van die kleine cupjes...
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon hamka's?
Niks zo ranzig als die stokbroodje kruidenboter chips trouwens
Rode kool. Komt het huis niet meer in.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:44 schreef Zoë23 het volgende:
[..]lekker fris!
Zijn er ook dingen die je niet meer wilt eten?
Ik was dol op zaanse mayo en Ardennerboterhamworst maar nu
(niet samen maar mayo bij de patat en Ardennerboterhamworst op brood oid )
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb alleen een zuur snoep dingetje. Van die dingen waar je zo'n citroenhoofd van trekt
Er zijn dingen die ik ivm maagzuur niet eet zoals meegranenbrood met kaas...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:44 schreef Zoë23 het volgende:
[..]lekker fris!
Zijn er ook dingen die je niet meer wilt eten?
Ik was dol op zaanse mayo en Ardennerboterhamworst maar nu
(niet samen maar mayo bij de patat en Ardennerboterhamworst op brood oid )
+1quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:50 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]ja!
Maar ik vreet verder ook alles eigenlijkqua koek, snoep, chips is er maar weinig dat er bij mij niet ingaat!
mis je ook niks aanquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:52 schreef Zoë23 het volgende:
Rode kool janet als rode bietjes. Sowieso bijna al het avondeten
Gelukkig moet ik wel koken voor man en S maar toen ik zwanger was van S was man doordeweeks weg voor werk en was koken toch iets lastiger.
SQ
Kaneelpepermuntjes, nog nooit gehad!
Ik wil geen spelbreker zijn, maar als je glucose te hoog is moet je daar denk ik wel mee stoppen... 1 grote suikerbom.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb n appelmoes fetish... van die kleine cupjes...
Ik weet tquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik wil geen spelbreker zijn, maar als je glucose te hoog is moet je daar denk ik wel mee stoppen... 1 grote suikerbom.
jaa pff lijkt me wel lastig hoor, als je je hele eetpatroon ook nog moet aanpassen naar dingen waar je niet byzonder veel trek in hebtquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet theb t aantal al terug geschroeft en als t idd suiker is dan gaan ze eruit... Zal dan wel meer dingen moeten aanpassen.
Je kan appelmoes zelf maken met appels en kaneel. Dat schijnt wel te mogen. Weet niet of het lekker is thoughquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet theb t aantal al terug geschroeft en als t idd suiker is dan gaan ze eruit... Zal dan wel meer dingen moeten aanpassen.
zelf appelmoes makenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je kan appelmoes zelf maken met appels en kaneel. Dat schijnt wel te mogen. Weet niet of het lekker is though
als je niet de hele pan in 1 keer opeet lijkt een zakje vanillesuiker me niet zo erg. fruit is sowieso al suikerrijk dus je sult de porties ook moeten beperken dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
zelf appelmoes makenmaar dan gaat er ook wel iets van suiker in... tenminste bij ons wel.. 1 zkj vanillesuiker..
oooh ik ga appels halen morgen!
@crumpette, als t idd zo is dan krijg je volgens mij wel hulp van een dietist... en dan verzinnen we er ook.wel weer iets eetbaars op...
Kun je eigenlijk suiker hebbem zonder symptomen? heb echt nergens last namelijk.
Dit eet ik nuquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb alleen een zuur snoep dingetje. Van die dingen waar je zo'n citroenhoofd van trekt
Honing en merg uit een stokje werkt ook! En de wat zoetere appels nemen uiteraard :p.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
zelf appelmoes makenmaar dan gaat er ook wel iets van suiker in... tenminste bij ons wel.. 1 zkj vanillesuiker..
@crumpette, als t idd zo is dan krijg je volgens mij wel hulp van een dietist... en dan verzinnen we er ook.wel weer iets eetbaars op...
Kun je eigenlijk suiker hebbem zonder symptomen? heb echt nergens last namelijk.
honing is ook gewoon suiker hoor, dat maakt weinig uit, en in zoetere appels zit simpelweg meer fructose (=suiker)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:11 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Honing en merg uit een stokje werkt ook! En de wat zoetere appels nemen uiteraard :p.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dit eet ik nu
http://static.mijnwebwink(...)aam/full19430385.jpg
Yummmquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:10 schreef AwayTL het volgende:
Net als gebraden gehakt mayo! (Oke, mijn vader heeft mij rare eetgewoontes aangeleerd )
Ja, je voelt er meestal niks van. Dat is ook het gevaar. Bloedsuiker kan skyhigh zijn zonder dat je wat merkt. Terwijl als ie te laag is, merk je dat wel. Best vaag.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dikke kans dat t ergens staat maar heb jij de uitslag al terug?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, je voelt er meestal niks van. Dat is ook het gevaar. Bloedsuiker kan skyhigh zijn zonder dat je wat merkt. Terwijl als ie te laag is, merk je dat wel. Best vaag.
Haha dat is waar. Mijn hoofd is inderdaad nog een beetje twisted vande geraffineerde suiker die ik niet mocht eten. Denk nu dat natuurlijke suikers gezonder zijn ofzo...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
honing is ook gewoon suiker hoor, dat maakt weinig uit, en in zoetere appels zit simpelweg meer fructose (=suiker)
Nou ja, ik mocht inderdaad geen geraffineerde suiker eten ivm darmprobleem. Honing was geen probleem. Nu weet ik niet of dit nou half voedingsadvies was van mijn dokter destijds of dat het echt waar is, maar t klinkt mij aannemelijk in de orenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
ja daar moest ik ook wel om lachen bij die aloe vera party. Suiker was slecht voor je darmen, dus deden ze overal honing in. Zat ik daar zo te kijken
quote:
Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dikke kans dat t ergens staat maar heb jij de uitslag al terug?
aardappel en witmeelquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meerIk hou me aan het dieet, maar ik kan wel suiker toevoegen. Ik zag met bloedprikken dat ik nog wel aardig wat speling had als ik echt puur het dieet volgde.
Ik had bijvoorbeeld voor het slapen gaan een bloedsuiker van 4.1 en vanaf 4.0 heb je een gezonde bloedsuiker. Ik vond dat best laag, dus de volgende ochtend begonnen met een suikerklontje in thee en het bloedsuiker was een uur daarna nog prima binnen de marge.
Wat ik echt niet moet eten is junkfood. Patat en pizza zorgt bij mij voor een veel te hoge suiker. Denk dat het vooral de sausjes zijn die dat veroorzaken.
Jup dat kan zeker.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup dat kan zeker.
En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup dat kan zeker.
En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?S. 2014
J. 2016
Dat is alleen maar goed, die kennisquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
aardappel en witmeelen door t vet stijgt je suiker langzamer waardoor de echte piek wat later komt dan je normaal na het eten meet...
ik heb teveel gedieet in mijn leventeveel parate kennis geloof ik.
Ik moest 4 dagen achter elkaar 5x per dag prikken. Waardes bijhouden in boekje en aan gyn laten zien. Die bepaalt of er verdere behandeling nodig is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
okethanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.
Als jouw suikers met dieet gewoon goed zijn dan ben je verder gezond en heb je dezelfde kansen/risico's/hoejehetnoemt als "normale" zwangerenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
okethanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
Oh? Bij mij in het boekje staat dat welquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:36 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meerQua fruit at ik vooral bosbessen en kiwi's
Ik had vooral last van sterk wisselende glucosespiegel. Appels zorgde bij mij voor hyper gevolgd door hypo (flinke hoeveelheid snelle suikers).quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh? Bij mij in het boekje staat dat welHad jij een hele hoge bloedsuiker dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ooh een jaar is zo voorbij!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar GMik vond met name de tijd bij mijn tweede echt voorbij vliegen. Alsof ik ineens wakker werd en zomaar van 0 naar 32 weken was gegaan ofzo
![]()
Je went eraan en je groeit erin, echt waar.
ik rammel ondertussen echt steeds harder de tent uit![]()
de tijd dat ik weer 'mag' komt steeds dichterbij
kwam vorige week de verloskundige die mn jongste aangepakt heeft toevallig tegen op de verloskamers "wanneer kom je weer?"
euh nou liever vandaag dan morgen
*nog1jaar*
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:
ghehe, echt he, aftellen![]()
![]()
ik ben nú al benieuwd of t een jongetje of meisje zou zijn en of hij/zij dan op mn oudste of jongste zou lijken.
Volgens mij is er inmiddels genoeg langere termijn onderzoek gedaan naar het effect van echo's en blijkt daaruit dat er geen nadelige effecten zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 07:39 schreef Hilmo het volgende:
Ik moet nog even bijlezen, maar ik moet even mijn vraag kwijt;
Ik vroeg mijn moeder om mee te gaan naar een pretecho rond week 30, samen met mijn man, maar nu mailde ze me terug dat ze zich zorgen maakt over al die echo's, dat ze in haar tijd terughoudender waren ermee en dat het kindje al die elektrische (geluids) prikkels maar moet accepteren.![]()
Mijn hormonen komen op hol, ik had verwacht dat ze stond te springen toen ik het haar vroeg en nu wil ik haar terugmailen van ook goed, dan gaan we wel samen zonder je, maar ik ga me toch eens inlezen. Mijn moeder is van de alternatieve kant zeg maar en daar sta ik ook wel open voor en ga dan toch twijfelen of die hoge geluidstonen niet invloed kunnen hebben op het kind..
maar dat is dus genoeg? of moet ik angstvallig in de schaduw?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Crumpette, ja, goed smeren. Ik ken drie mensen met zw.masker en het is echt fugly, dat wil je niet
thanks.. voorzichtig zijn dus maar weer!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:30 schreef mignonne het volgende:
Sunblock gebruiken én zorgen dat je niet teveel in de zon zit ja. Het is niet zo dat je alsnog kunt gaan bakken met een sunblock op.
En idd ongeveer 70% is er gevoelig voor, betekent niet dat 70% het ook daadwerkelijk heeft. Het is iets hormonaals en verdwijnt over het algemeen ook weer na je bevalling. Langzaam, dat welvergelijkbaar met die streep die sommige vrouwen op hun buik krijgen en anderen niet.
En om het te nuancerenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
thanks.. voorzichtig zijn dus maar weer!
Nee tuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
En om het te nuancerengewoon sunblock 50 smeren en niet het meest zonnige plekje kiezen op het terras dan zou je redelijk safe moeten zitten hoor.
het is echt niet zo dat je beter binnen kunt blijven
Maar vrouwen die echt vragen hoe ze zo'n masker kunnen voorkomen vertel ik wel altijd dat ze beter niet de hele dag op het strand kunnen gaan liggen of wekelijks in de volle zon uren op het terras gaan borrelen
Borrelen lijkt me hoe dan ook af te raden als je zwanger bent.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
En om het te nuancerengewoon sunblock 50 smeren en niet het meest zonnige plekje kiezen op het terras dan zou je redelijk safe moeten zitten hoor.
het is echt niet zo dat je beter binnen kunt blijven
Maar vrouwen die echt vragen hoe ze zo'n masker kunnen voorkomen vertel ik wel altijd dat ze beter niet de hele dag op het strand kunnen gaan liggen of wekelijks in de volle zon uren op het terras gaan borrelen
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:38 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nee tuurlijk.ah komt wel goed.
is een rooie engelsman dus die verbrand al van het kijken naar vuurwerk, ik zorg gewoon dat ik bij hem in de buurt blijf (half)schaduw. haha
welneequote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Borrelen lijkt me hoe dan ook af te raden als je zwanger bent..
Ik kreeg het tijdschrift WIJ en daar stond serieus aan de voorkant reclame van 0,0 rosébier van Wieckse Wittequote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Borrelen lijkt me hoe dan ook af te raden als je zwanger bent..
Ja echt he, nu ik het hele internet afstruin naar baby artikelen krijg ik ook constant van dat soort banners enzo. Sneaky Google..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kreeg het tijdschrift WIJ en daar stond serieus aan de voorkant reclame van 0,0 rosébier van Wieckse Witte
Waarom is datquote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kreeg het tijdschrift WIJ en daar stond serieus aan de voorkant reclame van 0,0 rosébier van Wieckse Witte
radlerquote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:52 schreef Mabawa. het volgende:
Ohh en wat was ik vorige zomer blij als ik met een rose 0,0 of wit 0,0 op eenterrasje zat. Heerlijk!
En die radler 0,0 is nu mijn beste vriend
Ja, kweet niet. Vind het toch raar dat er geen advertentie van crystal clear ervoor in de plaats stond o.i.d. Maar ik drink zelf nooit bier, dus ik kan me niet voorstellen dat je dat tijdens je zwangerschap mist. Maar het zal ongetwijfeld wel zo zijn bij sommigequote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom is dat?
in 0,0 bier zit geen alcohol en om die reden kun je het prima drinken. In alcoholvrij bier zit vaak nog tot 0,5% alcohol maar in 0,0 dus niet.
Ik spreek toch wel met enige regelmaat zwangeren die er best van balen dat ze niet met warm weer een lekker koud biertje mogen, of dat ze bij een diner toch wel graag een wijntje zouden willen.
Alcoholgebruik tijdens de zwangerschap is absoluut af te raden, maar 0,0 is dus geen alcohol.
Bedankt! Helaas allemaal al geprobeerdquote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:06 schreef Linda2205 het volgende:
Chanty, ben verder niet bijgelezen dus weet niet of je de tips al gehad hebt, maar Emmy lag ook in stuit, de laatste vier a vijf weken voor de bevalling. Ik wilde perse geen ks, maar in geval van stuit moest ik wel. Heb dus verschillende dingen geprobeerd om haar te laten draaien. De vk heeft een moxensigaar behandeling grdaan (zal zo even kijken of dat in hdt NL ook zo heet) en ik heb behoorlijk wst tijd op mn knieen en onderarmen doorgebracbt, ondertudden charmant met mn heupen rondjrss draaiend
of het daar aan lag is natuurlijk niet te zeggen, maar op maandag draaide ze, voor mn gevoel. Werd op dinsdag bevesfigd per echo en op woensdagochtend braken haar vliezen.
voor mij was het een "baadt het niet dan schaadt het niet" dingetje...misschien heb je er wat aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |