quote:
Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dikke kans dat t ergens staat maar heb jij de uitslag al terug?
aardappel en witmeelquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meerIk hou me aan het dieet, maar ik kan wel suiker toevoegen. Ik zag met bloedprikken dat ik nog wel aardig wat speling had als ik echt puur het dieet volgde.
Ik had bijvoorbeeld voor het slapen gaan een bloedsuiker van 4.1 en vanaf 4.0 heb je een gezonde bloedsuiker. Ik vond dat best laag, dus de volgende ochtend begonnen met een suikerklontje in thee en het bloedsuiker was een uur daarna nog prima binnen de marge.
Wat ik echt niet moet eten is junkfood. Patat en pizza zorgt bij mij voor een veel te hoge suiker. Denk dat het vooral de sausjes zijn die dat veroorzaken.
Jup dat kan zeker.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk suiker hebbem zonder symptomen? heb echt nergens last namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup dat kan zeker.
En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup dat kan zeker.
En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?S. 2014
J. 2016
Dat is alleen maar goed, die kennisquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
aardappel en witmeelen door t vet stijgt je suiker langzamer waardoor de echte piek wat later komt dan je normaal na het eten meet...
ik heb teveel gedieet in mijn leventeveel parate kennis geloof ik.
Ik moest 4 dagen achter elkaar 5x per dag prikken. Waardes bijhouden in boekje en aan gyn laten zien. Die bepaalt of er verdere behandeling nodig is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
okethanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.
Als jouw suikers met dieet gewoon goed zijn dan ben je verder gezond en heb je dezelfde kansen/risico's/hoejehetnoemt als "normale" zwangerenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
okethanks!
sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
Oh? Bij mij in het boekje staat dat welquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:36 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meerQua fruit at ik vooral bosbessen en kiwi's
Ik had vooral last van sterk wisselende glucosespiegel. Appels zorgde bij mij voor hyper gevolgd door hypo (flinke hoeveelheid snelle suikers).quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh? Bij mij in het boekje staat dat welHad jij een hele hoge bloedsuiker dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ooh een jaar is zo voorbij!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar GMik vond met name de tijd bij mijn tweede echt voorbij vliegen. Alsof ik ineens wakker werd en zomaar van 0 naar 32 weken was gegaan ofzo
![]()
Je went eraan en je groeit erin, echt waar.
ik rammel ondertussen echt steeds harder de tent uit![]()
de tijd dat ik weer 'mag' komt steeds dichterbij
kwam vorige week de verloskundige die mn jongste aangepakt heeft toevallig tegen op de verloskamers "wanneer kom je weer?"
euh nou liever vandaag dan morgen
*nog1jaar*
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:
ghehe, echt he, aftellen![]()
![]()
ik ben nú al benieuwd of t een jongetje of meisje zou zijn en of hij/zij dan op mn oudste of jongste zou lijken.
Volgens mij is er inmiddels genoeg langere termijn onderzoek gedaan naar het effect van echo's en blijkt daaruit dat er geen nadelige effecten zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 07:39 schreef Hilmo het volgende:
Ik moet nog even bijlezen, maar ik moet even mijn vraag kwijt;
Ik vroeg mijn moeder om mee te gaan naar een pretecho rond week 30, samen met mijn man, maar nu mailde ze me terug dat ze zich zorgen maakt over al die echo's, dat ze in haar tijd terughoudender waren ermee en dat het kindje al die elektrische (geluids) prikkels maar moet accepteren.![]()
Mijn hormonen komen op hol, ik had verwacht dat ze stond te springen toen ik het haar vroeg en nu wil ik haar terugmailen van ook goed, dan gaan we wel samen zonder je, maar ik ga me toch eens inlezen. Mijn moeder is van de alternatieve kant zeg maar en daar sta ik ook wel open voor en ga dan toch twijfelen of die hoge geluidstonen niet invloed kunnen hebben op het kind..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |