abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:20:56 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140036460
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ bloedt je tong al?
:D Nee heb al eelt gekweekt :+

Ik vreet niet alles in een keer op dat scheelt :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140036487
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dikke kans dat t ergens staat maar heb jij de uitslag al terug?
Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meer :') Ik hou me aan het dieet, maar ik kan wel suiker toevoegen. Ik zag met bloedprikken dat ik nog wel aardig wat speling had als ik echt puur het dieet volgde.
Ik had bijvoorbeeld voor het slapen gaan een bloedsuiker van 4.1 en vanaf 4.0 heb je een gezonde bloedsuiker. Ik vond dat best laag, dus de volgende ochtend begonnen met een suikerklontje in thee en het bloedsuiker was een uur daarna nog prima binnen de marge.

Wat ik echt niet moet eten is junkfood. Patat en pizza zorgt bij mij voor een veel te hoge suiker. Denk dat het vooral de sausjes zijn die dat veroorzaken.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:23:22 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140036561
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, allang. ik had 8.4 terwijl je 7.8 mag hebben. Niet echt mega ontrustend, maar je gaat wel de molen in in het ziekenhuis. Gyn, diabetesverpleegkundige, dietiste... Ik had die week vakantie en gelukkig kon ik alle afspraken in die week plannen. Maar van vakantie was geen sprake meer :') Ik hou me aan het dieet, maar ik kan wel suiker toevoegen. Ik zag met bloedprikken dat ik nog wel aardig wat speling had als ik echt puur het dieet volgde.
Ik had bijvoorbeeld voor het slapen gaan een bloedsuiker van 4.1 en vanaf 4.0 heb je een gezonde bloedsuiker. Ik vond dat best laag, dus de volgende ochtend begonnen met een suikerklontje in thee en het bloedsuiker was een uur daarna nog prima binnen de marge.

Wat ik echt niet moet eten is junkfood. Patat en pizza zorgt bij mij voor een veel te hoge suiker. Denk dat het vooral de sausjes zijn die dat veroorzaken.
aardappel en witmeel :Y en door t vet stijgt je suiker langzamer waardoor de echte piek wat later komt dan je normaal na het eten meet...

ik heb teveel gedieet in mijn leven :') teveel parate kennis geloof ik.
Kwak
pi_140036564
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kun je eigenlijk suiker hebbem zonder symptomen? heb echt nergens last namelijk.
Jup dat kan zeker.

En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_140036863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup dat kan zeker.

En als je werkelijk zw.schapssuiker hebt dan zul je je fruitintake ook moeten beperken. Juist dingen als appelmoes of fruitsapjes/smoothies worden dan afgeraden, omdat je daarmee wel de (fruit)suikers binnenkrijgt, maar niet de vezels etc. Je suiker piekt daardoor sneller wat dus niet zo gunstig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.
pi_140036929
Fruitsmoothies uit de winkel zijn trouwens ook een flinke suikerbom. Je kan ze makkelijk thuis maken, maar wel met magere yoghurt en zonder suiker uiteraard.
pi_140037006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup dat kan zeker.

SPOILER
oke :) thanks!

sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
S. 2014
J. 2016
pi_140037024
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

aardappel en witmeel :Y en door t vet stijgt je suiker langzamer waardoor de echte piek wat later komt dan je normaal na het eten meet...

ik heb teveel gedieet in mijn leven :') teveel parate kennis geloof ik.
Dat is alleen maar goed, die kennis :) Het dieet is ook best leerzaam, je leert voeding beter kennen.
pi_140037028
Nouja als je suiker hebt dan zou ik dat dus niet doen die smoothies :) liever een gewoon stuk fruit dan een smoothie.
pi_140037086
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

sunshine,.moet jij iedere ochtend je vinger prikken dan? en heeft t gevolgen vd bevalling?
Ik moest 4 dagen achter elkaar 5x per dag prikken. Waardes bijhouden in boekje en aan gyn laten zien. Die bepaalt of er verdere behandeling nodig is.

Handig is ook om na die dagen af en toe nog te prikken, zo hou je jezelf scherp :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:36:06 #61
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_140037145
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt. Ook liever geen bananen meer. Maar als je wel fruit wilt eten (wat nog steeds gezond is tijdens zwangerschapsdiabetes) moet dat inderdaad met mate. 1 appeltje als tussendoortje, of 2 nectarines bijv.
Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meer :o Qua fruit at ik vooral bosbessen en kiwi's O+
Oude (on)bekende.
pi_140037252
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als jouw suikers met dieet gewoon goed zijn dan ben je verder gezond en heb je dezelfde kansen/risico's/hoejehetnoemt als "normale" zwangeren :)
pi_140037264
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:36 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik mocht uiteindelijk helemaal geen appels meer :o Qua fruit at ik vooral bosbessen en kiwi's O+
Oh? Bij mij in het boekje staat dat wel :o Had jij een hele hoge bloedsuiker dan?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:41:47 #64
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_140037410
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh? Bij mij in het boekje staat dat wel :o Had jij een hele hoge bloedsuiker dan?
Ik had vooral last van sterk wisselende glucosespiegel. Appels zorgde bij mij voor hyper gevolgd door hypo (flinke hoeveelheid snelle suikers).
Oude (on)bekende.
pi_140037896
weer een heel stuk wijzer geworden vanavond!

mn meisje is druk.... de hele avond gaat mn buik van links naar rechts en zij schuift alle kanten op O+
Morgen gewoon 27 weken.... laatste week 2e trimester.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_140038111
Herkenbaar GM :D ik vond met name de tijd bij mijn tweede echt voorbij vliegen. Alsof ik ineens wakker werd en zomaar van 0 naar 32 weken was gegaan ofzo :o :')

Je went eraan en je groeit erin, echt waar. :Y

ik rammel ondertussen echt steeds harder de tent uit :') :D de tijd dat ik weer 'mag' komt steeds dichterbij :D kwam vorige week de verloskundige die mn jongste aangepakt heeft toevallig tegen op de verloskamers "wanneer kom je weer?" :P euh nou liever vandaag dan morgen :P *nog1jaar*
pi_140038207
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar GM :D ik vond met name de tijd bij mijn tweede echt voorbij vliegen. Alsof ik ineens wakker werd en zomaar van 0 naar 32 weken was gegaan ofzo :o :')

Je went eraan en je groeit erin, echt waar. :Y

ik rammel ondertussen echt steeds harder de tent uit :') :D de tijd dat ik weer 'mag' komt steeds dichterbij :D kwam vorige week de verloskundige die mn jongste aangepakt heeft toevallig tegen op de verloskamers "wanneer kom je weer?" :P euh nou liever vandaag dan morgen :P *nog1jaar*
Ooh een jaar is zo voorbij!
S. 2014
J. 2016
pi_140038255
ghehe, echt he, aftellen :D O+
ik ben nú al benieuwd of t een jongetje of meisje zou zijn en of hij/zij dan op mn oudste of jongste zou lijken. :')
pi_140038959
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:57 schreef mignonne het volgende:
ghehe, echt he, aftellen :D O+
ik ben nú al benieuwd of t een jongetje of meisje zou zijn en of hij/zij dan op mn oudste of jongste zou lijken. :')
O+ allebei jouw meiden zijn beauty's dus dat moet sowieso goed komen..
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:35:11 #70
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_140040051
Een 3e zwangerschap vliegt helemaal voorbij! Ik ben alweer 29 weken zwanger en werkelijk waar niets is nog klaar...
Het vliegt me de laatste tijd wel aan, de slaapkamers die nog gedaan moeten worden en de spulletjes die nog aangeschaft moeten worden... Dit weekend gaan we eerst overopa en overoma verhuizen naar hun verzorgingsflat en dan is er weer alle tijd voor de slaapkamers.
Vandaag is guppie wel weer druk bezig geweest met uitbouwen, ik geniet nog steeds van mijn allerlaatste zwangerschap.
pi_140041386
Chanty, ben verder niet bijgelezen dus weet niet of je de tips al gehad hebt, maar Emmy lag ook in stuit, de laatste vier a vijf weken voor de bevalling. Ik wilde perse geen ks, maar in geval van stuit moest ik wel. Heb dus verschillende dingen geprobeerd om haar te laten draaien. De vk heeft een moxensigaar behandeling grdaan (zal zo even kijken of dat in hdt NL ook zo heet) en ik heb behoorlijk wst tijd op mn knieen en onderarmen doorgebracbt, ondertudden charmant met mn heupen rondjrss draaiend :')

of het daar aan lag is natuurlijk niet te zeggen, maar op maandag draaide ze, voor mn gevoel. Werd op dinsdag bevesfigd per echo en op woensdagochtend braken haar vliezen.

voor mij was het een "baadt het niet dan schaadt het niet" dingetje...misschien heb je er wat aan
Lotte!
Noah!
pi_140046479
Nou, we zijn overgegaan op pijnloze harde buiken waar geen pijl op te trekken is.. :{ of naja pijnloos klopt niet helemaal, maar in vergelijking met wat ik eerder voelde wel. Nog geen bevalling die doorzet dus.

Ik pieker me momenteel suf of er iets is, waardoor ik het zelf tegen houd. Hoewel ik de bevalling spannend vind, kan ik niet iets bedenken. Nou ja, nog even proberen te slapen "nu het nog kan".
pi_140046707
Ik moet nog even bijlezen, maar ik moet even mijn vraag kwijt;

Ik vroeg mijn moeder om mee te gaan naar een pretecho rond week 30, samen met mijn man, maar nu mailde ze me terug dat ze zich zorgen maakt over al die echo's, dat ze in haar tijd terughoudender waren ermee en dat het kindje al die elektrische (geluids) prikkels maar moet accepteren. :'(

Mijn hormonen komen op hol, ik had verwacht dat ze stond te springen toen ik het haar vroeg en nu wil ik haar terugmailen van ook goed, dan gaan we wel samen zonder je, maar ik ga me toch eens inlezen. Mijn moeder is van de alternatieve kant zeg maar en daar sta ik ook wel open voor en ga dan toch twijfelen of die hoge geluidstonen niet invloed kunnen hebben op het kind.. :{
  zaterdag 17 mei 2014 @ 08:31:01 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140047005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 07:39 schreef Hilmo het volgende:
Ik moet nog even bijlezen, maar ik moet even mijn vraag kwijt;

Ik vroeg mijn moeder om mee te gaan naar een pretecho rond week 30, samen met mijn man, maar nu mailde ze me terug dat ze zich zorgen maakt over al die echo's, dat ze in haar tijd terughoudender waren ermee en dat het kindje al die elektrische (geluids) prikkels maar moet accepteren. :'(

Mijn hormonen komen op hol, ik had verwacht dat ze stond te springen toen ik het haar vroeg en nu wil ik haar terugmailen van ook goed, dan gaan we wel samen zonder je, maar ik ga me toch eens inlezen. Mijn moeder is van de alternatieve kant zeg maar en daar sta ik ook wel open voor en ga dan toch twijfelen of die hoge geluidstonen niet invloed kunnen hebben op het kind.. :{
Volgens mij is er inmiddels genoeg langere termijn onderzoek gedaan naar het effect van echo's en blijkt daaruit dat er geen nadelige effecten zijn.

Vroeger waren ze daar minder zeker van ja. Maar als je moeder type aluhoedje is (hoogspanningskabels slecht, magnetron slecht :P ) zal ze dat toch niet geloven gok ik. Overigens zijn er geen elektrische prikkels, het is geluid. minder intensief dan doppler overigens, daar zijn ze werk terughoudend mee ivm warmte vorming.
Kwak
pi_140047023
Mignonne
Nog zo'n knapperd erbij..kan me voorstellen dat je steeds harder gaat rammelen

Interessante weetjes over zw.schapsdiabetes.

Ilkina
:* lastig die laatste loodjes.
Ik had met 35wk dagelijks voorweeen en volgens de vk kon S snel komen. Uiteindelijk met 41+3 op mijn verzoek ingeleid :')
Er is geen peil op te trekken. Neem nog even lekker je rust. Zijn spannende dagen na UD.

Hilmo
:* die apparaten van vroegerrrr zijn niet de aparaten van nu.
Wel goed dat je je ff gaat inlezen maar ze zijn nu erg voorzichtig met buikbabys.

-O- slapen gaat hier niet zo lekker. M'n buik is pijnlijk en aan dat ballongevoel moet ik echt wennen. Ken ik niet van m'n eerste zwangerschap. Maak me geen zorgen ofz maar het is nogal ongemakkelijk. Overdag gelukkig geen last van.
O+ heb zin om babyspulletjes te kopen. Nog 'even' wachten tot de 20wk echo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')