Deze hardcover?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef Paksoi het volgende:
Ik had vroeger, volgens mij was het een soort collectors item, een (ik meen) zwarte hardcover DD in het bezit, met op de voorkant DD bij de brandweer of in elk geval iets met de brandweer. Zegt je/iemand dat iets? Zou 'm graag weer eens door willen lezen.
Jaa tof! Dankjewel! Heb je 'm zelf ook? Weet je toevallig hoe men er aan kwam?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Deze hardcover?
[ afbeelding ]
En die van voor je edit zoek je niet meer? (ik weet wel welke het is namelijk)
Ah ja, inderdaad. Had me er net toevallig wat over ingelezen. Mooi om het verschil te zien tussen de originele versie en de vernieuwde versie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Die met de brandweer is een ware klassieker. Dé ultieme klassieker zelfs. Het is het eerste verhaal in de eerste Donald Duck uit 52:
[ afbeelding ]
Later in betere kwaliteit ook verschenen in de album-reeks:
[ afbeelding ]
En dus ook verschenen in allerlei collecties, zoals die zwarte hardcover. Dat is een bundel met allerlei klassieke verhalen.
Het andere verhaal dat je zocht (Donald met hond die niet in het hotel mag) is deze:
[ afbeelding ]
Ik zal even wat in een zip gooien voor je, komt er zo aan
Verschenen in de normale wekelijkse Donald Duck, in een Donald Duck album en in een Dagobert albumquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef Laureline het volgende:
O, mag ik ook nog een verzoekje doen?
Ik had vroeger de strip (weet niet meer of het een Dagobert Duck of een Donald Duckalbum was) 'De Stad met de Gouden Daken', waarin Donald en Dagobert strijden om de titel van beste verkoper. Donald moet, dmv loting, radiootjes verkopen in de snikhete jungle, en Dagobert een enorme kachel. Ik herinner me vooral nog goed de enthousiaste begroeting van Donald en de junglebewoners:
'" Pel die bananen!" "Zeef dat zand!" *volgt een soort handgeklap in de lucht*
Dagobert denkt dat Donald een zonnesteek heeft en gek is geworden, maar het is slechts de standaardbegroeting tussen fans van BlotePotenPeter, de koning van de bongospelers.
Geen idee of deze strip ook in de tijdschriften is verschenen, lijkt me van wel.
2001, nummer 10quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:51 schreef MAHL het volgende:
Verzoekje, schoot me ineens een strip binnen over Donald en Bolderbast die in een oorlog verwikkeld zijn omtrent tuinkabouters. Ergens tussen 1998-2005.
Dat allerlaatste plaatje ookquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Verschenen in de normale wekelijkse Donald Duck, in een Donald Duck album en in een Dagobert album
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de stijl te zien een Carl Barksquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Verschenen in de normale wekelijkse Donald Duck, in een Donald Duck album en in een Dagobert album
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nr 37 uit 2009quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zoek naar een stripje op een cruiseschip, waar Guus zegt tegen katrien dat ze hem kan zien schitteren bij de bingo.
in 2012 kocht in dat dd boek met klassieke verhalen waaronder dus de brandweer (de originele)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Die met de brandweer is een ware klassieker. Dé ultieme klassieker zelfs. Het is het eerste verhaal in de eerste Donald Duck uit 52:
[ afbeelding ]
Later in betere kwaliteit ook verschenen in de album-reeks:
[ afbeelding ]
En dus ook verschenen in allerlei collecties, zoals die zwarte hardcover. Dat is een bundel met allerlei klassieke verhalen.
Het andere verhaal dat je zocht (Donald met hond die niet in het hotel mag) is deze:
[ afbeelding ]
Ik zal even wat in een zip gooien voor je, komt er zo aan
Dat was nr 33 van vorig jaar, een nummer met nog veel meer over de Waddenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:01 schreef Munchlax het volgende:
Trouwens, ik zoek een strip van vorig jaar (of dit jaar).
Het is niet een bijzondere of leuke strip, maar ik ben gewoon benieuwd welk nummer het ook alweer is.
Donald Duck gaat naar waddeneilanden, maar als die bij Texel is word die doorgestuurd naar Vlieland, en bij Vlieland weer naar Terschelling enzovoort...
Alvast bedankt
Het liedje toen onze mop een mopje was komt uit het spook van de Notre Duck, dagobert heeft een nieuwe kluisdeur die met een speciaal slot is voorzien, hij speelt het lied op een fluit om het te openen en achterstevoren om hem te sluiten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:39 schreef Operc het volgende:
Geniaal topic!.
Ik zoek een vervolgverhaal wat in de Donald Duck stond (ik gok eind jaren 90). Mickey Mouse werkt in een hotel waar iedereen op zoek is naar een schat en hij uiteindelijke door een opmerking van de werkster/receptioniste de schat vindt. (En er was iets met een liedje "Toen onze mop een mopje was.")
Baaszzzquote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Donald Duck 33 uit 1987
[ afbeelding ]
Verhaalcode H 86084
Die eerste, in nr.5 van 2012quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:09 schreef Gwywen het volgende:
Beste Saviour, ik geniet van dit topic! Mijn ouders hebben thuis alle DD's vanaf 1952 en ik kan de verhalen dus wel terugvinden, als ik maar weet in welke jaargang ik moet zoeken.
De eerste die ik je wilde vragen is een verhaal waarin Donald een of ander roze kneedbaar/rubberachtig spul uitvindt waar je werkelijk alles mee kunt: het is smakelijk, het stuitert, je kunt er een comfortabele bank mee maken enz. Dagobert ziet een gat in de markt en wil het op grote schaal gaan produceren maar dan blijkt dat Donald de formule nooit heeft genoteerd.
Van de tweede wou ik alleen even weten of dat inderdaad in het 25-jarig jubileum nummer van 1977 stond: een "wedstrijd" tussen Dagobert en ....?
Govert Goudglans? De maharadja van ...? Waarin ze telkens grotere beelden van Cornelis Prul lieten bouwen.
Alvast heel erg bedankt!
Ik denk dat ik het antwoord wel weetquote:Op maandag 18 augustus 2014 09:31 schreef diederikkie het volgende:
Ben benieuwd of je deze boven water krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |