Et voila, DD4 uit 2010quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:39 schreef Goesten het volgende:
Dit is goud
Eigenlijk heb ik ook een requestje. Heb wel eens een half uur de slappe lach op een wc gehad door een verhaaltje op de achterkant van de donald duck.
Hierbij stuurde dagobert elke dag een aasgier op naar donald omdat die hem voor aasgier had uit gescholden. Saviour zou je die voor mij ook op kunnen zoeken?
Dat had ik met Katrien en Donald die gingen webcammen, volgens mij was dat ook of de achterkant, of de eerste strip in brievenbusquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Et voila, DD4 uit 2010
[ afbeelding ]
Fucking droog wel, briljant stripje
Mijn favoriete achterkantstripjequote:Op donderdag 22 mei 2014 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Et voila, DD4 uit 2010
[ afbeelding ]
Fucking droog wel, briljant stripje
Die gigantische beesten staren de Ducks recht in de ogen aan en dan "gewoon niet op letten"
Ik heb op de een of andere manier het vage vermoeden dat de brievenbeantwoorder ook op FOK! zit.quote:Hoi lieve FOK!ker,
Wat een goed geheugen heeft die __Saviour__, zeg! Het is net een wandelende Duckipedia. Deze eend is diep onder de indruk!
Groeten uit Duckstad aan iedereen op FOK!,
Oom Donald
Vanaf de allereerste uit '52 t/m de nieuwste van deze week!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:04 schreef Eenskijken het volgende:
dus je hebt gewoon alle donald ducks ooit digitaal beschikbaar?
De achterkant van nr 37 uit 2000quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:57 schreef Keukendrol het volgende:
Nog een verzoekje:
-Een verhaal waar kwik op school komt met een gebroken arm. (vleugel?) Op die dag heeft de klas een proefwerk, waar kwik een supergoed punt voor haalt omdat hij alles op zijn arm heeft geschreven.
Een paar dagen later wanneer meester Warbol een wiskundeproefwerk wil geven zit heel de klas met een gebroken arm.
Succes.
nice. heb je ook de donald duck pockets toevallig?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Vanaf de allereerste uit '52 t/m de nieuwste van deze week!
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De achterkant van nr 37 uit 2000
[ afbeelding ]
Nee, die niet. De beschikbaarheid ervan is ook incompleet en onregelmatig.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nice. heb je ook de donald duck pockets toevallig?
En als bonusvraag:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik heb ook wel een requestje, hoop dat ik het me goed herinner. Was heel lang mn favo verhaal tot ik hem niet meer terug kon vinden.
Dagobert Duck organiseert een "prijsvraag". In het midden van de stad staat een soort telefoonhokje en als iemand de juiste code invoert wint diegene een miljoen. Meedoen kost een gulden oid. De halve stad probeert dit waardoor Dagobert Duck ontzettend veel geld verdient.
In nr. 26 uit 2008 is een verhaal dat daar zeer sterk bij in de buurt komt. Je herinnert je het net iets verkeerd dus denk ik, of er moet nog werkelijk een soortgelijk verhaal zijnquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik heb ook wel een requestje, hoop dat ik het me goed herinner. Was heel lang mn favo verhaal tot ik hem niet meer terug kon vinden.
Dagobert Duck organiseert een "prijsvraag". In het midden van de stad staat een soort telefoonhokje en als iemand de juiste code invoert wint diegene een miljoen. Meedoen kost een gulden oid. De halve stad probeert dit waardoor Dagobert Duck ontzettend veel geld verdient.
Die is het jaquote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In nr. 26 uit 2008 is een verhaal dat daar zeer sterk bij in de buurt komt. Je herinnert je het net iets verkeerd dus denk ik, of er moet nog werkelijk een soortgelijk verhaal zijn
In onderstaand verhaal werd de code (een geheim telefoonnummer) afgedrukt op een enkel exemplaar van de krant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarbij vind ik nr 28 uit '83. Ook voor deze: niet exact wat je beschrijft, maar het kan haast niet anders dan deze zijn. Dagobert is zelf ook op zoek naar een complete verzameling, om vervolgens voor veel geld te verkopen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
En als bonusvraag:
Dagobert organiseert nog een prijs, maar dit keer via het verzamelen van een serie stripboeken. Uiteindelijk blijkt één deel niet in omloop (nr 13 volgens mij)
Kleine disclaimer:
Geen idee of het uit het weekblad kwam..
De tekenaars en schrijvers van de Hollandse edities (met de code H onderaan), vond ik altijd slecht, vergeleken met de Duitse en Amerikaanse tekenaars.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee, die niet. De beschikbaarheid ervan is ook incompleet en onregelmatig.
De stijl ervan heeft me trouwens ook nooit echt aangesproken. Het zijn duidelijk andere schrijvers en tekenaars.
?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:21 schreef Robuustheid het volgende:
Saviour. Hoe doe je dat?
Je zoekt de onderwerpen in Engelstalige woorden in de link van pino? Je krijgt daaruit een jaargang/nummer.
En vervolgens ga je kijken in de OCR-archief?
Hoe doe je dat vervolgens met in Nederland getekende Donalds Ducks (herkenbaar aan code onderin in eerste vakje, beginnend met H). Voorzover ik het zie, staan de Nederlandse Donalds Ducks niet in de link van Pino.
je hebt de goede inderdaad gevonden! Ik herinnerde het verkeerd en dan toch het juiste verhaal vinden! Chapeau!!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daarbij vind ik nr 28 uit '83. Ook voor deze: niet exact wat je beschrijft, maar het kan haast niet anders dan deze zijn. Dagobert is zelf ook op zoek naar een complete verzameling, om vervolgens voor veel geld te verkopen.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Donald Duck 33 uit 1987
[ afbeelding ]
Verhaalcode H 86084
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |