quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
• Dat ding zit in elke auto.
• TS blijkt wat moeite te hebben met het doseren van gas.
• Je hoeft geen dans met je voeten te doen.
• Je sloopt je koppeling niet.
Heerlijk is een heling die zo stijl is, met een zware aanhanger/caravan erachter en dat je met spinnende banden MOET wegrijden om anders je koppeling in rook opgaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
heb jij zeker niet met die mondeo van jequote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
Nee een diesel heeft in de lage toeren nog altijd meer koppel ongeacht de turbolag, probeer maar in een polo tsi en daarna in een polo tdiquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:30 schreef Fer het volgende:
Waarom heeft iedereen over die diesel die zo makkelijk koppelt, de laatste die dat deed waren die oude 2.0L diesels met mega vliegwielen.
De laatste generaties hebben allemaal turbogat en andere fratsen waardoor hij net zo koppelt als een benzine. Mijn 1.5 Dci had een turbo-krater, die kon ik volgas geven en na een seconde rustig de koppeling op laten komen, anders viel ie dood.
Hellingproef is easy-peasy als je 400NM aan koppel hebt uit een prachtige Engelse 12-cilinder.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
Erger is wanneer de helling extreem steil is met een slippertje ondergrond.
Heerlijk als je je handrem erop zet, je voetrem loslaat, en de achterbanden gewoon hoort wegslippen
Kijk, een echte kennerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:06 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Hellingproef is easy-peasy als je 400NM aan koppel hebt uit een prachtige Engelse 12-cilinder.
Dat is wel zo. Banden zijn goedkoper dan koppelingen. Dan ding eindeloos laten slippen om rustiger op te trekken is niet goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Heerlijk is een heling die zo stijl is, met een zware aanhanger/caravan erachter en dat je met spinnende banden MOET wegrijden om anders je koppeling in rook opgaat.
Haha geen idee. Ik ben nog geen steile helling tegen gekomen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
heb jij zeker niet met die mondeo van je
Wel raar dat je geen hellingsoefening hebt gedaan met je rijinstructeur destijds?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:06 schreef Eerin het volgende:
Ik heb inmiddels nog wat geoefend met handrem en dat lost idd al wel een hele hoop gedoe op, dus dat moet de oplossing zijn![]()
@reacties als "anders moet je misschien niet autorijden" Ja nee tuurlijk, whatever.
@andere reacties: dank je wel, ik ga even die filmpjes checken want daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar ik ga toch even kijken. En ik oefen nu gewoon met gas doseren, want het is inderdaad zo dat je bij diesel wat meer kracht van de koppeling gewend bent, dus ik oefen gewoon de komende dagen met gassen (wat in principe geen probleem is).
Heb je achterwielaandrijving dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha geen idee. Ik ben nog geen steile helling tegen gekomen.
Al liggen er wel michelins onder
Ik heb het eens voor elkaar gekregen om de motor met 2000rpm te laten draaien, de versnallingsbak in de 1 en de koppeling helemaal los. Dat stonkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Banden zijn goedkoper dan koppelingen. Dan ding eindeloos laten slippen om rustiger op te trekken is niet goed.
Ik stress hem ook een beetje wanneer mensen in mijn auto rijden en de koppeling gewoon minuten lang half indrukken
De meeste rijscholen hebben een diesel als lesauto. En in een diesel heeft ze er geen moeite mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 01:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wel raar dat je geen hellingsoefening hebt gedaan met je rijinstructeur destijds?
Oh, ik heb gelest in een benzineauto.quote:Op zondag 18 mei 2014 09:20 schreef Anne het volgende:
[..]
De meeste rijscholen hebben een diesel als lesauto. En in een diesel heeft ze er geen moeite mee.
Fijn dat de handrem het al makkelijker voor je maakt, TS!
Nee dat heb ik wel gedaan hoor, maar daar reed ik in een diesel dus dat ging heel andersquote:Op zaterdag 17 mei 2014 01:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wel raar dat je geen hellingsoefening hebt gedaan met je rijinstructeur destijds?
Je probeert waarschijnlijk stationair weg te rijden zoals je bij een diesel hebt geleerd. Dat lukt lukt met de meeste benzine auto's niet of heeft meer gevoel nodig. Geef een klein beetje gas, echt minimaal, en laat de koppeling opkomen en geef gas bij zodat je toerental niet te veel inzakt. Trap ook geen 2000rpm, zorgt ervoor dat iedereen je aankijkt :pquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:22 schreef Eerin het volgende:
Waarom slaat nu dan de motor af? Wat doe ik verkeerd?
Bij diesel hoefde ik niet eens gas te gevenquote:Op zondag 18 mei 2014 10:28 schreef Eerin het volgende:
[..]
Nee dat heb ik wel gedaan hoor, maar daar reed ik in een diesel dus dat ging heel anders
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |