Dan stop ik met kijkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:21 schreef Norrage het volgende:
Misschien gebeurt het Tyrion - Tywin stuk nog niet eens dit seizoen
Volgens mij is dat pas later als Stannis bij de muur isquote:Op maandag 19 mei 2014 23:27 schreef Mortaxx het volgende:
Nu aan het kijken, maar ben ik nu gek want zou zweren dat Jon in de boeken de gate juist niet wou afsluiten.
Nee, Jon die wil hem juist dichtgooien. Hij is al over de muur geweest en weet dat er giants enz. aankomen. Stannis komt pas op het allerlaatste en flankeert dat leger van Mance waardoor ze op de vlucht slaan en alle kanten op rennen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat pas later als Stannis bij de muur is
Als ze dat verklooien denk ik dat ik de show voor gezien houd. Stannis is mn favoriete personage, en ik vind het ontzettend jammer hoe ze hem neerzetten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef MAHL het volgende:
Hoop overigens niet dat ze Stannis' reis naar de muur laten zien. Het toffe aan het boek was juist dat wanneer de Watch leek te verliezen out of nowhere Stannis met de cavalerie aankwam en de Wildlings vanuit de flanken aanviel. 'Stannis! Stannis! Stannis!'
Maar de makers van de serie en hun haat tegen Stannis kennende zullen ze dit wel verpesten
Bowen Marsh wil juist de doorgang vergrendelen, ook nadat Mag the Giant binnen is gedrongen en Donal Noye heeft vermoord. Jon is het in het boek hier niet mee eens en geeft als argument gek genoeg hetzelfde wat in de serie tegen hem wordt gebruikt, namelijk dat ze als leden van de Night's Watch hun werk niet meer kunnen doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, Jon die wil hem juist dichtgooien. Hij is al over de muur geweest en weet dat er giants enz. aankomen. Stannis komt pas op het allerlaatste en flankeert dat leger van Mance waardoor ze op de vlucht slaan en alle kanten op rennen.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:34 schreef Bombel het volgende:
En iedereen klikken en huilen natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler in het krantenbericht hierboven.![]()
Lena Headey heeft het over haar ''Stone heart'', hart van stenen, en de boeklezers maken er Lady Stoneheart van. Onwetende seriekijkers gelijk gespoiled. Gaat lekker zo![]()
Dat zie ik zo vaak gebeuren. Mensen op internet die kleine knipoogjes maken naar wat er gaat komen. Heeft helemaal niets te maken met een spoiler totdat de sociaal zwakkere boeklezers beginnen over dat het een spoiler zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Ophef in het serie-topic.
[..]
En iedereen klikken en huilen natuurlijk![]()
Lena Headey heeft het over haar ''Stone heart'', hart van stenen, en de boeklezers maken er Lady Stoneheart van. Onwetende seriekijkers gelijk gespoiled. Gaat lekker zo
Alsof dat ook geen spoiler isquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zie ik zo vaak gebeuren. Mensen op internet die kleine knipoogjes maken naar wat er gaat komen. Heeft helemaal niets te maken met een spoiler totdat de sociaal zwakkere boeklezers beginnen over dat het een spoiler zou kunnen zijn.
Laatst een thread op reddit. Speculaties over wie Tyrion gaat verdedigen en tegen wie die dan zou moeten vechten. Iemand gokt het toevallig goed en meteen heb je allemaal gasten in de comments die komen met "omg spoiler" of "it almost seems as if you know what's going to happen".
Dit van Lena is gewoon een naaistreek van een boeklezer.. Als je tegen een seriekijker zegt; he google eens op Lady Stoneheart, krijg je zo tig getekende plaatjes te zien van Cat. Dan kun je er niet meer omheen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zie ik zo vaak gebeuren. Mensen op internet die kleine knipoogjes maken naar wat er gaat komen. Heeft helemaal niets te maken met een spoiler totdat de sociaal zwakkere boeklezers beginnen over dat het een spoiler zou kunnen zijn.
Laatst een thread op reddit. Speculaties over wie Tyrion gaat verdedigen en tegen wie die dan zou moeten vechten. Iemand gokt het toevallig goed en meteen heb je allemaal gasten in de comments die komen met "omg spoiler" of "it almost seems as if you know what's going to happen".
Ander personage?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:16 schreef TheHappyPrince het volgende:
Aangezien Biter al dood is, zal Brienne haar gezicht dan ook niet meer verminkt worden?
Ja idd, daar had ik nog niet aan gedacht... Maar ik dacht zelf dat ze misschien die verminking wilden vermijden aangezien ze dan elke keer gigantisch lang bij de make-up moet zitten. Net zoals ze Tyrions verminking hebben gereduceerd tot een snee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ander personage?
Die ene achter de schermen scène, met die manische ''Brienne'', daar gaf de actrice aan dat ze iemands oor ging afbijten dit seizoen. Is ook nog niet gebeurd.. Zal dan wel in een gevecht gebeuren lijkt mij..
Dat kan ookquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:24 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ja idd, daar had ik nog niet aan gedacht... Maar ik dacht zelf dat ze misschien die verminking wilden vermijden aangezien ze dan elke keer gigantisch lang bij de make-up moet zitten. Net zoals ze Tyrions verminking hebben gereduceerd tot een snee.
Als iemand per ongeluk juist gokt wat er gaat gebeuren op een 'forum' wat is bedoelt voor mensen die de boeken niet hebben gelezen?quote:
Daarom zeg ik: Er was niets aan de hand met die foto van cersei. Boekenlezers werden er misschien eventjes nat van dat Stonehearth "bevestigt" werd maar niemand was echt gespoilerd. Totdat mensen (boekenlezers) gingen klagen dat dit een spoiler was was het geen spoiler.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dit van Lena is gewoon een naaistreek van een boeklezer.. Als je tegen een seriekijker zegt; he google eens op Lady Stoneheart, krijg je zo tig getekende plaatjes te zien van Cat. Dan kun je er niet meer omheen.
User hierboven had het niet in het topic moeten gooien, totaal overbodig.
Nee nee, ik bedoel als iemand daarna zegt 'dat is wel heel toevallig' 'omg spoiler' etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Als iemand per ongeluk juist gokt wat er gaat gebeuren op een 'forum' wat is bedoelt voor mensen die de boeken niet hebben gelezen?
Mee eensquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Als iemand per ongeluk juist gokt wat er gaat gebeuren op een 'forum' wat is bedoelt voor mensen die de boeken niet hebben gelezen?
[..]
Daarom zeg ik: Er was niets aan de hand met die foto van cersei. Boekenlezers werden er misschien eventjes nat van dat Stonehearth "bevestigt" werd maar niemand was echt gespoilerd. Totdat mensen (boekenlezers) gingen klagen dat dit een spoiler was was het geen spoiler.
Ik zou zoiets ook niet posten. Anderzijds zou ik, als ik de boeken niet heb gelezen, sowieso dat topic vermijden en al helemaal zaken in spoilertags. Er wordt veel geklaagd over spoilers maar sommige mensen zijn ook wel extreem laks in het vermijden ervanquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Maar die user had het niet in het serie-topic moeten plaatsen. Mensen gaan nu klikken en zien gelijk de spoiler open en bloot staan. Het is toch wel best een groot iets vind ik.. De major climax en seizoensfinale.
''Nee maar het hoort hier sowieso niet thuis, jankjank blaatblaat''quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zou zoiets ook niet posten. Anderzijds zou ik, als ik de boeken niet heb gelezen, sowieso dat topic vermijden en al helemaal zaken in spoilertags. Er wordt veel geklaagd over spoilers maar sommige mensen zijn ook wel extreem laks in het vermijden ervan
Ik heb dan ergens ook wel stiekem binnenpretjes als iemand gaat klagen omdat hij gespoilerd werd door iets wat toch echt vrij duidelijk in een spoiler staat. Dat risico moet je simpelweg niet nemen als je niet wilt weten wat er gaat gebeuren.
Ik ben géén boekenlezer en had het onderste gedeelte van dat artikel niet eens gezien. Dat stenen hart zei mij dan ook niks eigenlijk...quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dit van Lena is gewoon een naaistreek van een boeklezer.. Als je tegen een seriekijker zegt; he google eens op Lady Stoneheart, krijg je zo tig getekende plaatjes te zien van Cat. Dan kun je er niet meer omheen.
User hierboven had het niet in het topic moeten gooien, totaal overbodig.
Meerdere posts van mij zijn gemoddereerd wegens 'spoilers' doordat er elke keer direct "SPOILERS!!!1!EINZ" werd geroepen. Dit, omdat die nitwits niets weten van de serie, of omdat een deel is weggelaten in de serie waarna ik een actie van een personage wil toelichten aan de hand van de boeken, zodat mensen die keuze beter begrijpen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
''Nee maar het hoort hier sowieso niet thuis, jankjank blaatblaat''
Het is nooit goed, hoe dan ook.Ik vind dit toch wel een heel stuk erger dan mijn opmerking van toen. Ik suggereerde iets, hier staat gewoon een enorme spoiler.
Maar goed, ik ga er ook niet op in, dan heb ik het straks weer gedaan.
Maar nu wel dus.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:48 schreef Bombel het volgende:
[..]
Ik ben géén boekenlezer en had het onderste gedeelte van dat artikel niet eens gezien. Dat stenen hart zei mij dan ook niks eigenlijk...
Ja, ik behoor niet tot de spoiler-allergische users. Heb hier in het verlden ook al gelezen/gepost.quote:
Je had die post niet in het serie-topic moeten gooien. Punt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:57 schreef Bombel het volgende:
[..]
Ja, ik behoor niet tot de spoiler-allergische users. Heb hier in het verlden ook al gelezen/gepost.
Gewoon in een spoiler, waarschuwinkje er bij. Staan zelfs nog een stuk of 2 waarschuwingen voordat de spoiler überhaupt komt. Als mensen kunnen lezen wordt er helemaal niks gespoilered. Gejank altijd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Je had die post niet in het serie-topic moeten gooien. Punt.
Echt he. In Braavos ook, Stannis die als een klein kind boos wegloopt en Davos als de papa het goed probeert te pratenquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:51 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Als ze dat verklooien denk ik dat ik de show voor gezien houd. Stannis is mn favoriete personage, en ik vind het ontzettend jammer hoe ze hem neerzetten.
En mij uitkotsen als ik ONDER SPOILERTAGS suggereer dat er iets spannend aan zit te komenquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon in een spoiler, waarschuwinkje er bij. Staan zelfs nog een stuk of 2 waarschuwingen voordat de spoiler überhaupt komt. Als mensen kunnen lezen wordt er helemaal niks gespoilered. Gejank altijd.
We hopen allemaal als eindshotquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:39 schreef Norrage het volgende:
Gaat Lady Stoneheart nog in seizoen 4 komen????![]()
![]()
Cersei's zure kop; papa dood, broertje uitgenaaid.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
Zoveel wtf momenten nog te goed. Oberyn zijn dood, Tywin zijn dood, Cat haar niet dood...dat gaat zoveel leuke momenten opleveren. Alleen daarom zijn spoilers kut, dan heb je minder verraste kijkers
Ja, want dat zijn geen speculaties meer inderdaad, want het gaat nergens over.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:27 schreef Cara het volgende:
Ik word een beetje moe van die users in non-spoiler topics die duidelijk de boeken hebben gelezen maar net doen van niet. En dan vervolgens van die voorspellingen doen als 'Tywin heeft denk ik ook niet lang meer te leven' en 'Ik denk dat de Mountain en de Viper allebei doodgaan en dat Tyrion dan ontsnapt, misschien met hulp van iemand die je niet verwacht?'
Echt ontzettend kansloos
Brienne en Pod zijn helegaar niet dood joh.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:41 schreef Chevalric het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Lady Stoneheart niet in de serie gaat komen. In het grote verhaal voegt die verhaallijn weinig toe, afgezien van het ophangen van Brienne en Pod. Maar die kunnen ook op een andere manier aan hun eind komen. Van de andere kant, het zou wel een "shocker" kunnen zijn voor de niet-boeklezers.
Wie doet dat dan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En mij uitkotsen als ik ONDER SPOILERTAGS suggereer dat er iets spannend aan zit te komen
Fuck off.
Niemand weet wat ze nog gaat toevoegen natuurlijk. Ze komt in de boekenserie ook pas tamelijk laat weer terug.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:41 schreef Chevalric het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Lady Stoneheart niet in de serie gaat komen. In het grote verhaal voegt die verhaallijn weinig toe, afgezien van het ophangen van Brienne en Pod. Maar die kunnen ook op een andere manier aan hun eind komen. Van de andere kant, het zou wel een "shocker" kunnen zijn voor de niet-boeklezers.
Heb je die discussie vorig weekend niet meegekregen? Ik werd finaal de grond in gestamptquote:
Nee. Ik heb een leven. Sorry.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Heb je die discussie vorig weekend niet meegekregen?
Ik wou het even benadrukken. Omdat elk woord wat uit mijn strot komt 100x vergroot wordt en dat ik alles maar moet verantwoorden en zulks.quote:
Het zou een aardige spoiler zijn als ze groot gaan verkondigen dat Catlyn is gecast voor dit seizoen, niet waar?quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:12 schreef Norrage het volgende:
Ach, Beric en zo zitten er in de serie ook nauwelijks....tot veel later...in het boek zit daar een gat, en in de serie ook. Maar ik reken er stiekem op dat dat pas gaat gebeuren in seizoen 5. Al die personen zijn geloof ik ook niet gecast voor het seizoen? .
Tja, die mensen zijn gewoon compleet doorgeslagen met dat gezeik om spoilers en shit. Het is ook wel irritant als één of andere wijsneus alle grote gebeurtenissen gaat verklappen, maar nu zoeken ze wel achter elk woord een reden om mensen te bashen die de boeken hebben gelezen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wou het even benadrukken. Omdat elk woord wat uit mijn strot komt 100x vergroot wordt en dat ik alles maar moet verantwoorden en zulks.
Ze hebben zogenaamd een andere actrice gecast voor de rol van LS. Maar ik verwacht de actrice die Cat speelt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zou een aardige spoiler zijn als ze groot gaan verkondigen dat Catlyn is gecast voor dit seizoen, niet waar?
Dat niet alleen, maar ik mag niet eens iets positiefs over Jaime zeggen of ik moet mezelf al weer verantwoordenquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, die mensen zijn gewoon compleet doorgeslagen met dat gezeik om spoilers en shit. Het is ook wel irritant als één of andere wijsneus alle grote gebeurtenissen gaat verklappen, maar nu zoeken ze wel achter elk woord een reden om mensen te bashen die de boeken hebben gelezen.
Dat is inderdaad erg triestquote:Op woensdag 21 mei 2014 16:27 schreef Cara het volgende:
Ik word een beetje moe van die users in non-spoiler topics die duidelijk de boeken hebben gelezen maar net doen van niet. En dan vervolgens van die voorspellingen doen als 'Tywin heeft denk ik ook niet lang meer te leven' en 'Ik denk dat de Mountain en de Viper allebei doodgaan en dat Tyrion dan ontsnapt, misschien met hulp van iemand die je niet verwacht?'
Echt ontzettend kansloos
Waarschijnlijk om Jon meer likable te maken? Ze zetten sowieso iedereen tamelijk zwart-wit neer in de serie, imo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als boeklezer die voorloopt op de serie moet je gewoon niet in de het andere topic posten, lijkt me. Er zijn twee topics en ondanks de verschillen volgt de serie het boek genoeg om flink gespoiled te worden.
Redelijke opbouwende afleveringen. Sommige van de veranderingen snap ik niet helemaal. Waarom draaien ze Jon's positie in de discussie om, waarom komen Aria en de Hound Biter en co. tegen?
De Mountain scene trouwens.Bijna net zo slecht cliche als die Thenn scenes.
Damn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ik mag niet eens iets positiefs over Jaime zeggen of ik moet mezelf al weer verantwoorden![]()
Tijd voor een nieuwe username.
Ik weet niet hoe het overkomt op de unsullied, maar ik vond de gate open positie een stuk meer likeable, eigenlijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om Jon meer likable te maken? Ze zetten sowieso iedereen tamelijk zwart-wit neer in de serie, imo.
Naja, flashbacks en zo. Is wel eens vaker in series voorgekomen dat een dood persoon al gecast is etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zou een aardige spoiler zijn als ze groot gaan verkondigen dat Catlyn is gecast voor dit seizoen, niet waar?
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om Jon meer likable te maken? Ze zetten sowieso iedereen tamelijk zwart-wit neer in de serie, imo.
Tenzij je gewoon bedoelt wat er staat, nee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:58 schreef Bijna het volgende:
[..]
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Brienne niet, maar we weten toch niet wat er met Pod is gebeurd? En Hyle Huntquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niemand weet wat ze nog gaat toevoegen natuurlijk. Ze komt in de boekenserie ook pas tamelijk laat weer terug.
Aan de andere kant, de groep die haar weer levend heeft gemaakt is in de serie er redelijk uit geknipt.
Pod en Brienne zijn niet dood trouwens.
Die scene sloeg inderdaad helemaal nergens op. Wat schiet de Mountain er nou mee op om van de scharminkels af te slachten; een training kan je het niet noemenquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
De Mountain scene trouwens.Bijna net zo slecht cliche als die Thenn scenes.
Even introduceren en laten zien hoe ''sterk'' en ''badass'' dat hij wel niet is. Dat zo'n ''mager menneke'' als Oberynn dáááár tegen moet gaan vechten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Die scene sloeg inderdaad helemaal nergens op. Wat schiet de Mountain er nou mee op om van de scharminkels af te slachten; een training kan je het niet noemen
Of om de re-cast direct duidelijk te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Even introduceren en laten zien hoe ''sterk'' en ''badass'' dat hij wel niet is. Dat zo'n ''mager menneke'' als Oberynn dáááár tegen moet gaan vechten.
GRRM heeft later zelf gezegd dat hij niet dood is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Brienne niet, maar we weten toch niet wat er met Pod is gebeurd? En Hyle Hunt
Snap ik. Blijft toch jammer. Dat is juist wat de boeken zo goed maakt in mijn ogen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:58 schreef Bijna het volgende:
[..]
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja, zou een kunst zijn om iets te bedenken waar ze in het GoT topic niet over vallen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, flashbacks en zo. Is wel eens vaker in series voorgekomen dat een dood persoon al gecast is etc.Maar je hebt gelijk, daar zouden de mensen in het GoT topic wel over kunnen vallen
Ook die scene met die baby en die king. Best een spoiler voor de lezers eigenlijk, aangezien daar nog niks over bekend is via de boeken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef merry77 het volgende:
Ik denk trouwens dat er geen nieuw boek uitkomt voordat ze nieuwe afleveringen uitgezonden hebben zodat mensen niet weten wat er komen gaat.
Daarmee kunnen de kijkcijfers nog wel eens toe gaan nemen. HBO zou Martin daar wel eens voor betaald kunnen hebben. De boeken daarna verkopen dan toch wel.
Het is duidelijk dat ze voor de TV serie gebruik maken van events die later komen (white walkers etc).
Vraag me dan of hoe zo'n scène überhaupt in een boek past. Lijkt me sterk dat die baby zijn eigen POV krijgt en die white walkers heb je ook nog niet horen praten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ook die scene met die baby en die king. Best een spoiler voor de lezers eigenlijk, aangezien daar nog niks over bekend is via de boeken.
Heb je gelijk in.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Vraag me dan of hoe zo'n scène überhaupt in een boek past. Lijkt me sterk dat die baby zijn eigen POV krijgt en die white walkers heb je ook nog niet horen praten.
GRRM hoeft niet betaald te worden om langzaam te schrijvenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef merry77 het volgende:
Ik denk trouwens dat er geen nieuw boek uitkomt voordat ze nieuwe afleveringen uitgezonden hebben zodat mensen niet weten wat er komen gaat.
Daarmee kunnen de kijkcijfers nog wel eens toe gaan nemen. HBO zou Martin daar wel eens voor betaald kunnen hebben. De boeken daarna verkopen dan toch wel.
Het is duidelijk dat ze voor de TV serie gebruik maken van events die later komen (white walkers etc).
Hm, dan heb ik de wiki verkeerd gelezenquote:Op woensdag 21 mei 2014 16:42 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Brienne en Pod zijn helegaar niet dood joh.
Die van jou zijn pockets btw, dat is niet helemaal eerlijk vergelijken. Er was in 2012/2013 een vergelijkbare set met deze, maar die was ¤50,- geloof ik. ¤95,- is wel veel geld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Kreeg een mailtje van Bol.com, dat ik alvast de nieuwe uitvoering van de boeken kon reserveren.
Kosten slechts ¤95,-.
http://www.bol.com/nl/p/a(...)roduct20130626253339
''Mijn'' uitvoering kost slechts ¤30,-....
http://www.bol.com/nl/p/g(...)of/9200000002311711/
Ehh...
Ohquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:11 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Die van jou zijn pockets btw, dat is niet helemaal eerlijk vergelijken. Er was in 2012/2013 een vergelijkbare set met deze, maar die was ¤50,- geloof ik.
Lijkt me wel ja. Maar niet 95 euro waard denk ik zo.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh![]()
Beter opletten de volgende keer dan
Die van 95,- is een grotere en luxere uitvoering zeker?
Ik heb geen meetlint bij de hand, en mijn inzicht is niet zo best. Dus vergelijken gaat wat moeilijk zoquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Maar niet 95 euro waard denk ik zo.
Deze bedoelde ik, nu ook een stuk goedkoper.
http://www.amazon.co.uk/Song-Ice-Fire-Volumes/dp/0007477155
Ik heb die laatste, maar dan de 'eerste 4 boeken versie'. Er zijn 3 verschillende formaten te vinden van de serie: pocket, paperback & hardcover. Deze variant en die van ¤95,- zijn volgens mij paperback.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb geen meetlint bij de hand, en mijn inzicht is niet zo best. Dus vergelijken gaat wat moeilijk zoMaar ik geloof je op je woord hoor
quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik heb die laatste, maar dan de 'eerste 4 boeken versie'. Er zijn 3 verschillende formaten te vinden van de serie: pocket, paperback & hardcover. Deze variant en die van ¤95,- zijn volgens mij paperback.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:04 schreef MAHL het volgende:
http://winteriscoming.net(...)ions-spain/#comments
Lijkt er dus op dat we Dorne daadwerkelijk te zien krijgen volgend seizoenBenieuwd wie ze gaan casten voor Arianne Martell
En Victarionquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:40 schreef Young_David het volgende:
[..]Nu Euron nog en het feestje is compleet
In de boeken laat Craster zijn zoons achter voor de White Walkers en wordt hij daarom met rust gelaten. De suggestie dat de White Walkers dus mensen in hun rangen opnamen (of ze opaten of opofferden) was er iig wel. De serie heeft er nu alleen een definitief antwoord op gegeven. Maar dat blijft wel het meest voor de hand liggende antwoord volgens mij. Er waren ook al theorieën over lang voordat die episode uitkwam.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Maar er is ook absoluut geen aanwijzing dat zoiets gebeurt, in de boeken.
Dat meisje was een wight.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:35 schreef Zhenar het volgende:
[..]
In de boeken laat Craster zijn zoons achter voor de White Walkers en wordt hij daarom met rust gelaten. De suggestie dat de White Walkers dus mensen in hun rangen opnamen (of ze opaten of opofferden) was er iig wel. De serie heeft er nu alleen een definitief antwoord op gegeven. Maar dat blijft wel het meest voor de hand liggende antwoord volgens mij. Er waren ook al theorieën over lang voordat die episode uitkwam.
Als de serie expliciet laat zien dat Manderly een stel Freys vermoordt en tot taarten verwerkt is dat wat mij betreft hetzelfde: iets dat al in de boeken is gesuggereerd, maar nooit expliciet bevestigd.
Of dat Theon gecastreerd is trouwens: ook nooit bevestigd in de boeken, maar wel aannemelijk.
Overigens was er in de eerste scene van de serie toch ook al een meisje dat eerst dood was en vervolgens opeens weer leefde met blauwe ogen? Dat was volgens mij ook geen gewone wraith, maar een echte white walker geworden? Of hebben alle wraiths in de serie ook blauwe ogen?
Deze niet:quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat meisje was een wight.
Alle wights hebben inderdaad ook fel blauwe ogen.
Daar ook. Op 2:57 van dat eerste filmpje een white walker, blauwe ogen. Daarvoor op oa 2:32 een wight met ook blauwe ogen. Volgens de boeken hebben ze allemaal fel blauwe ogen, dat ze dat niet helemaal goed doen met cgi, is denk ik een foutje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:45 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Deze niet:
En deze niet:
Maar misschien heb ik het fout; heb jij een voorbeeld van een wight die blauwe ogen heeft?
Die wight op 2:32 heeft volgens mij meer witte ogen en iig geen pupillen.De white walker heeft duidelijk pupillen en het meisje uit episode 1 ook.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Daar ook. Op 2:57 van dat eerste filmpje een white walker, blauwe ogen. Daarvoor op oa 2:32 een wight met ook blauwe ogen. Volgens de boeken hebben ze allemaal fel blauwe ogen, dat ze dat niet helemaal goed doen met cgi, is denk ik een foutje.
Maggy the Frogquote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:47 schreef Tweek het volgende:
Wat casting info voor het volgende seizoen:
http://winteriscoming.net(...)eason-5-new-details/
Ja, ik hoop het!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:12 schreef Bijna het volgende:
[..]
Maggy the Frog. Daar ben ik wel benieuwd naar. Zullen we dan flashbacks krijgen naar de jeugd van Cersei?
Wie missen we nog? Arianne natuurlijk, Gerold "Darkstar" Dayne, The Kindly Man, Kraznys, Aurane Waters, Jon Connington, "Aegon", hmm...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:47 schreef Tweek het volgende:
Wat casting info voor het volgende seizoen:
http://winteriscoming.net(...)eason-5-new-details/
Ik weet niet wat er in het Noorden nog gaat gebeuren dit seizoen, maar daar komt ook nog wel wat dan. Val, Alys, "Arya". Hetzelfde geldt voor Bran ... denk toch dat ie aan het einde van het seizoen wel bij BR aankomt. Dan zou er volgend seizoen toch ook wel wat ontwikkelingen zijn daar. En bij Sansa ook ... spoilers voor ons.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:19 schreef MAHL het volgende:
Wie missen we nog? Arianne natuurlijk, Gerold "Darkstar" Dayne, The Kindly Man, Kraznys, Aurane Waters, Jon Connington, "Aegon", hmm...
Misschien dat ze die chick van Ramsay als "Arya" gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in het Noorden nog gaat gebeuren dit seizoen, maar daar komt ook nog wel wat dan. Val, Alys, "Arya". Hetzelfde geldt voor Bran ... denk toch dat ie aan het einde van het seizoen wel bij BR aankomt. Dan zou er volgend seizoen toch ook wel wat ontwikkelingen zijn daar. En bij Sansa ook ... spoilers voor ons.
Hij had dat zoontje van Lollys toch Tyrion genoemd? Ik denk dat hij loyaler is dan veel mensen verwachten en dat zijn rol in het verhaal nog wel een staartje gaat krijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
bijzonder dat ze Lollys Stokeworth hebben gecast dat betekent dat Bronn een rol blijft spelen terwijl in de boeken hij toch een beetje uit beeld verdwijnt.
Ik hoop het! Bronnquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij had dat zoontje van Lollys toch Tyrion genoemd? Ik denk dat hij loyaler is dan veel mensen verwachten en dat zijn rol in het verhaal nog wel een staartje gaat krijgen.
Loyaal? Dat was gewoon een dikke middelvinger naar Cersei toequote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hij had dat zoontje van Lollys toch Tyrion genoemd? Ik denk dat hij loyaler is dan veel mensen verwachten en dat zijn rol in het verhaal nog wel een staartje gaat krijgen.
Ik denk dat Bronn de rol van Ilyn Payne overneemt in de serie.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
bijzonder dat ze Lollys Stokeworth hebben gecast dat betekent dat Bronn een rol blijft spelen terwijl in de boeken hij toch een beetje uit beeld verdwijnt.
In boek 4 wil Cersei toch Bronn nog omleggen? Waarna ze er iemand op afstuurt die het in een 'eerlijk duel' wil uitvechtenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
Castinglijst is incompleet, dus wie weet nog wel. Maar misschien is hij al gecast in seizoen 1 hequote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:10 schreef Bijna het volgende:
Maarruh... Coldhands komt dus niet meer in de serie als ik het goed begrijp?
Jij denkt dus dat Coldhands Benjen is?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
In boek 4 wil Cersei toch Bronn nog omleggen? Waarna ze er iemand op afstuurt die het in een 'eerlijk duel' wil uitvechtenAlleen hoor je het alleen maar gezien er geen POV meer bij Bronn is.
[..]
Castinglijst is incompleet, dus wie weet nog wel. Maar misschien is hij al gecast in seizoen 1 he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |