Damn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ik mag niet eens iets positiefs over Jaime zeggen of ik moet mezelf al weer verantwoorden![]()
Tijd voor een nieuwe username.
Ik weet niet hoe het overkomt op de unsullied, maar ik vond de gate open positie een stuk meer likeable, eigenlijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om Jon meer likable te maken? Ze zetten sowieso iedereen tamelijk zwart-wit neer in de serie, imo.
Naja, flashbacks en zo. Is wel eens vaker in series voorgekomen dat een dood persoon al gecast is etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zou een aardige spoiler zijn als ze groot gaan verkondigen dat Catlyn is gecast voor dit seizoen, niet waar?
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om Jon meer likable te maken? Ze zetten sowieso iedereen tamelijk zwart-wit neer in de serie, imo.
Tenzij je gewoon bedoelt wat er staat, nee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:58 schreef Bijna het volgende:
[..]
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Brienne niet, maar we weten toch niet wat er met Pod is gebeurd? En Hyle Huntquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niemand weet wat ze nog gaat toevoegen natuurlijk. Ze komt in de boekenserie ook pas tamelijk laat weer terug.
Aan de andere kant, de groep die haar weer levend heeft gemaakt is in de serie er redelijk uit geknipt.
Pod en Brienne zijn niet dood trouwens.
Die scene sloeg inderdaad helemaal nergens op. Wat schiet de Mountain er nou mee op om van de scharminkels af te slachten; een training kan je het niet noemenquote:Op woensdag 21 mei 2014 17:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
De Mountain scene trouwens.Bijna net zo slecht cliche als die Thenn scenes.
Even introduceren en laten zien hoe ''sterk'' en ''badass'' dat hij wel niet is. Dat zo'n ''mager menneke'' als Oberynn dáááár tegen moet gaan vechten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Die scene sloeg inderdaad helemaal nergens op. Wat schiet de Mountain er nou mee op om van de scharminkels af te slachten; een training kan je het niet noemen
Of om de re-cast direct duidelijk te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Even introduceren en laten zien hoe ''sterk'' en ''badass'' dat hij wel niet is. Dat zo'n ''mager menneke'' als Oberynn dáááár tegen moet gaan vechten.
GRRM heeft later zelf gezegd dat hij niet dood is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Brienne niet, maar we weten toch niet wat er met Pod is gebeurd? En Hyle Hunt
Snap ik. Blijft toch jammer. Dat is juist wat de boeken zo goed maakt in mijn ogen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:58 schreef Bijna het volgende:
[..]
In een serie is het sowieso moeilijker personages 'grijzer' neer te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja, zou een kunst zijn om iets te bedenken waar ze in het GoT topic niet over vallen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, flashbacks en zo. Is wel eens vaker in series voorgekomen dat een dood persoon al gecast is etc.Maar je hebt gelijk, daar zouden de mensen in het GoT topic wel over kunnen vallen
Ook die scene met die baby en die king. Best een spoiler voor de lezers eigenlijk, aangezien daar nog niks over bekend is via de boeken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef merry77 het volgende:
Ik denk trouwens dat er geen nieuw boek uitkomt voordat ze nieuwe afleveringen uitgezonden hebben zodat mensen niet weten wat er komen gaat.
Daarmee kunnen de kijkcijfers nog wel eens toe gaan nemen. HBO zou Martin daar wel eens voor betaald kunnen hebben. De boeken daarna verkopen dan toch wel.
Het is duidelijk dat ze voor de TV serie gebruik maken van events die later komen (white walkers etc).
Vraag me dan of hoe zo'n scène überhaupt in een boek past. Lijkt me sterk dat die baby zijn eigen POV krijgt en die white walkers heb je ook nog niet horen praten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ook die scene met die baby en die king. Best een spoiler voor de lezers eigenlijk, aangezien daar nog niks over bekend is via de boeken.
Heb je gelijk in.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Vraag me dan of hoe zo'n scène überhaupt in een boek past. Lijkt me sterk dat die baby zijn eigen POV krijgt en die white walkers heb je ook nog niet horen praten.
GRRM hoeft niet betaald te worden om langzaam te schrijvenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef merry77 het volgende:
Ik denk trouwens dat er geen nieuw boek uitkomt voordat ze nieuwe afleveringen uitgezonden hebben zodat mensen niet weten wat er komen gaat.
Daarmee kunnen de kijkcijfers nog wel eens toe gaan nemen. HBO zou Martin daar wel eens voor betaald kunnen hebben. De boeken daarna verkopen dan toch wel.
Het is duidelijk dat ze voor de TV serie gebruik maken van events die later komen (white walkers etc).
Hm, dan heb ik de wiki verkeerd gelezenquote:Op woensdag 21 mei 2014 16:42 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Brienne en Pod zijn helegaar niet dood joh.
Die van jou zijn pockets btw, dat is niet helemaal eerlijk vergelijken. Er was in 2012/2013 een vergelijkbare set met deze, maar die was ¤50,- geloof ik. ¤95,- is wel veel geld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Kreeg een mailtje van Bol.com, dat ik alvast de nieuwe uitvoering van de boeken kon reserveren.
Kosten slechts ¤95,-.
http://www.bol.com/nl/p/a(...)roduct20130626253339
''Mijn'' uitvoering kost slechts ¤30,-....
http://www.bol.com/nl/p/g(...)of/9200000002311711/
Ehh...
Ohquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:11 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Die van jou zijn pockets btw, dat is niet helemaal eerlijk vergelijken. Er was in 2012/2013 een vergelijkbare set met deze, maar die was ¤50,- geloof ik.
Lijkt me wel ja. Maar niet 95 euro waard denk ik zo.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh![]()
Beter opletten de volgende keer dan
Die van 95,- is een grotere en luxere uitvoering zeker?
Ik heb geen meetlint bij de hand, en mijn inzicht is niet zo best. Dus vergelijken gaat wat moeilijk zoquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Maar niet 95 euro waard denk ik zo.
Deze bedoelde ik, nu ook een stuk goedkoper.
http://www.amazon.co.uk/Song-Ice-Fire-Volumes/dp/0007477155
Ik heb die laatste, maar dan de 'eerste 4 boeken versie'. Er zijn 3 verschillende formaten te vinden van de serie: pocket, paperback & hardcover. Deze variant en die van ¤95,- zijn volgens mij paperback.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb geen meetlint bij de hand, en mijn inzicht is niet zo best. Dus vergelijken gaat wat moeilijk zoMaar ik geloof je op je woord hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |