quote:Canon, Inc. (キャノン株式会社, Kyanon Kabushiki Gaisha) is een Japanse producent van een veelheid aan optische en elektronische apparatuur. Bij de consument vooral bekend van digitale camera's, videocamera's, printers, copiers en scanners.
Altijd veilig doen, je weet tochquote:Op donderdag 15 mei 2014 11:56 schreef kanovinnie het volgende:
Nouja goed, ik hoef mensen zoals Andreas niet in mijn vriendengroep. Prima dat hij liever zijn glas in een stuk sony steekt (gelukkig wel safe, want adapter). Maar niet waar ik het zie
Verder niet persoonlijks hoor.
Wat zeur je nu, is toch gewoon een mooie aanbiedingquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:32 schreef shiznuts het volgende:
1200D met 18-55mm DC III.
Haal dan de 100D met IS STM kitlens voor 469.
Ja, voor 30 EUR heb je die 75-300mm niet, maar /care , die heeft ook geen ingebouwde stabilisatie (ook DC III-versie) en weet niet of je dat wilt op tele. Tweedehands overigens ook nog wel onder 100e.
Of je koopt deze kit in Nederland voor ¤519 en haal er ¤25 Canon Cashback af waardoor je nét wat goedkoper uit bent maar ook makkelijker met garantie e.d.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Aanbieding van Canon bij Saturn
CANON EOS 1200D + EF-S 18-55mm III +75-300mm voor 499
Bij Bol kost de 1200 met de 18-55mm III 535,-
http://www.saturn.de/mcs/(...)inkgenerator&et_rp=1
Vergelijk, BOL
http://www.bol.com/nl/p/c(...)ii/9200000025123926/
Maar dat geldt alleen in combinatie van aanvrager - land.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:15 schreef SunChaser het volgende:
Vakantiegeldactie van saturn komt er ook vast wel weer aan
ik ga er voor t gemak van uit dat we allemaal muz Shinutz in Nederland wonenquote:Op donderdag 29 mei 2014 15:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen in combinatie van aanvrager - land.
Dus een Nederlander kan alleen aanspraak maken op een Nederlandse Saturn/MediaMarkt actie.
Vice versa voor een Duitser.
Oh zo.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:17 schreef SunChaser het volgende:
ik ga er voor t gemak van uit dat we allemaal muz Shinutz in Nederland wonen
Tuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 07:22 schreef Klonk het volgende:
Even een hele simpele vraag waar ik het antwoord voor 99% zeker weet maar ik zoek even zekerheid
Ik wil iemand een 1200D cadeau doen en heb zelf nog lenzen liggen van een 650D die ik niet gebruik en die 650D lenzen passen toch gewoon op een 1200D want EOS?
Dank voor die ene procentquote:
Wat heb je aan IS op die afstand? Maw ik mis het niet op die lensquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:32 schreef shiznuts het volgende:
1200D met 18-55mm DC III.
Haal dan de 100D met IS STM kitlens voor 469.
Ja, voor 30 EUR heb je die 75-300mm niet, maar /care , die heeft ook geen ingebouwde stabilisatie (ook DC III-versie) en weet niet of je dat wilt op tele. Tweedehands overigens ook nog wel onder 100e.
Ik zou iig geen EF-S lenzen meer kopen, als ik het zo hoor ben je toe aan fullframequote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Levitas het volgende:
Ook voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe body. Heb op dit moment een Canon 1100D, nu bijna 2 jaar met veel plezier mee geschoten. Ik begin nu toch wel merken dat de ruis die bij een hogere ISO (vanaf 1600) komt een aardig gebrek begint te worden.
Wat zou nu een goede optie zijn, i.c.m. (aanstaande) cashback actie's o.i.d?
Ben best wel een all-rounder, maar wil nu toch meer hobbymatig richting concert & festival en sport.
Naast de body bezit ik de Sigma 70-200mm f/2.8 en de kitlens (18-55mm f/4-5.6). Zit te kijken naar de nieuwe Canon 10-20mm, maar kan er verdomd weinig reviews/ sample images van vinden. Iemand hier ervaringen mee?
Probeer eens te zoeken op 10-18quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Levitas het volgende:
Zit te kijken naar de nieuwe Canon 10-20mm, maar kan er verdomd weinig reviews/ sample images van vinden. Iemand hier ervaringen mee?
Dat valt dan weer net buiten m`n budgetquote:Op maandag 23 juni 2014 13:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik zou iig geen EF-S lenzen meer kopen, als ik het zo hoor ben je toe aan fullframe
Ouch, die bedoelde ik idd. Daar heb ik vorige week nog op gezocht, maar kon toch ook weinig vinden. Die link die jij nu postte iig niet.quote:
Hier nog een reviewquote:Op maandag 23 juni 2014 13:31 schreef Levitas het volgende:
Ouch, die bedoelde ik idd. Daar heb ik vorige week nog op gezocht, maar kon toch ook weinig vinden. Die link die jij nu postte iig niet.
Je wilt een stap verder, dan is investeren wellicht wel een goed idee. Maar als je serieus concerten wil gaan doen kan DA je wel helpen, even lokpostquote:Op maandag 23 juni 2014 13:31 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat valt dan weer net buiten m`n budget
[..]
Ouch, die bedoelde ik idd. Daar heb ik vorige week nog op gezocht, maar kon toch ook weinig vinden. Die link die jij nu postte iig niet.
quote:
Hoi! (Ik hap op de lokpost van Sun)quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Levitas het volgende:
Ook voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe body. Heb op dit moment een Canon 1100D, nu bijna 2 jaar met veel plezier mee geschoten. Ik begin nu toch wel merken dat de ruis die bij een hogere ISO (vanaf 1600) komt een aardig gebrek begint te worden.
Wat zou nu een goede optie zijn, i.c.m. (aanstaande) cashback actie's o.i.d?
Ben best wel een all-rounder, maar wil nu toch meer hobbymatig richting concert & festival en sport.
Naast de body bezit ik de Sigma 70-200mm f/2.8 en de kitlens (18-55mm f/4-5.6). Zit te kijken naar de nieuwe Canon 10-20mm, maar kan er verdomd weinig reviews/ sample images van vinden. Iemand hier ervaringen mee?
De 24-70mm staat nog op m`n verlanglijstje inderdaad. Tot de tijd dat ik die ook daadwerkelijk in mijn bezit ga hebben, kan ik die lenen van een vriend. Zo leen ik regelmatig mijn 70-200 uit, en hij mij zijn 24-70. Dan heb ik dus 'in principe' twee lichtsterke lenzen, met een totaal bereik van 24 tot 200mm.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
een tweedehands 16-35 of 24-70 mogelijk een optie
De keuze tussen een 7D en een 700D lijkt mij niet zo moeilijkquote:Op maandag 23 juni 2014 13:53 schreef Levitas het volgende:
[..]
De 24-70mm staat nog op m`n verlanglijstje inderdaad. Tot de tijd dat ik die ook daadwerkelijk in mijn bezit ga hebben, kan ik die lenen van een vriend. Zo leen ik regelmatig mijn 70-200 uit, en hij mij zijn 24-70. Dan heb ik dus 'in principe' twee lichtsterke lenzen, met een totaal bereik van 24 tot 200mm.
Vandaar dat ik dus eerst aan een body dacht. Dan is doorsparen wss de enige optie die ik op dit moment heb.. Of ik moet voor een 700D gaan, maar dat is ook weer een relatief kleine stap vooruit. Daarnaast heb je voor hetzelfde geld een tweedehands 7D..
Ook nog een optie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:55 schreef Parzival het volgende:
persoonlijk zou ik ipv de 7D naar een 70D kijken.. die is wel een heel stuk nieuwer en de reviews zijn echt top ..
Een 6D is misschien ook nog een optie (om het nog wat makkelijker te maken..)quote:Op maandag 23 juni 2014 14:01 schreef Levitas het volgende:
Dat is genoeg food for thought zo. Daar kan ik wel wat mee! Thanks mannen en Sun!
34.000 clicks, da's toch maar iets van anderhalf uur schieten in full burst 6fps? Wat heb je de rest van die 3 maanden gedaan dan?quote:
Elke foto apart bewerken natuurlijkquote:Op maandag 30 juni 2014 22:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
34.000 clicks, da's toch maar iets van anderhalf uur schieten in full burst 6fps? Wat heb je de rest van die 3 maanden gedaan dan?
3 maanden?quote:Op maandag 30 juni 2014 22:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
34.000 clicks, da's toch maar iets van anderhalf uur schieten in full burst 6fps? Wat heb je de rest van die 3 maanden gedaan dan?
Sun had toch een jaartje een sabattical opgenomen en alleen maar Instagram-kattenfoto's gemaakt met een iPhone?quote:
Klopt, grumpycat is van mijquote:Op maandag 30 juni 2014 23:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sun had toch een jaartje een sabattical opgenomen en alleen maar Instagram-kattenfoto's gemaakt met een iPhone?
kak, jaartal niet gezien![]()
Meh, met een 2x converter verlies je autofocusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.ebay.com/itm/121370734780
Must... ...have
Gewoon je overbuurvrouw eerst handmatig scherpstellenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:18 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Meh, met een 2x converter verlies je autofocus
Ik kwam het tegen (op Tweakers) en dacht; laat ik het hier delen.quote:
Nou, met dat geintje van de bruiloftsreceptie laatst is het wel een idee om geen EF-S objectieven meer te halen...quote:En welke ga je halen dan?
quote:At Photokina 2014, Canon’s Chuck Westfall has confirmed to CNET that Canon is working on the replacement of EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Lens. Though the release date for new EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM lens is not available yet, Chuck Westfall said ”It’s definitely on the boards for replacement”.
According to CNET, Canon will release more EF DO lenses in the furture, the new announced EF 400mm f/4 DO IS II USM lens is a great lens, see sample images.
And for Canon Mirrorless cameras, Canon committed to add more EF-M lenses in the furture.
die lagere prijzen waren maand eerder in NL al doorgevoerd btw.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik kwam het tegen (op Tweakers) en dacht; laat ik het hier delen.
Geen idee hoe dit gaat uitpakken in de EU. Misschien iets met photokina in gedachten?
Of dat die cashbackacties nu vervallen (lijkt mij logischer)
[..]
Nou, met dat geintje van de bruiloftsreceptie laatst is het wel een idee om geen EF-S objectieven meer te halen...
Als ik een paar lenzen bekijk bij Tweakers' pricewatch zie ik inderdaad een lagere prijs.quote:Op woensdag 17 september 2014 19:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
die lagere prijzen waren maand eerder in NL al doorgevoerd btw.
Spannendquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef andreas612 het volgende:
Canon gaat big over een paar dagen:
www.seeimpossible.usa.canon.com
3D?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:50 schreef shiznuts het volgende:
Ja, die nieuwe printer van ze wordt wat..!
Het zou niet de eerste keer zijn dat de goegemeente een nieuwe camera of nieuwe lenzen verwacht en het uiteindelijk een printer wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:50 schreef shiznuts het volgende:
Ja, die nieuwe printer van ze wordt wat..!
quote:
Ik schiet nu iets meer dan een half jaar met de Canon EOS 6D en het is echt een heerlijk cameraquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Nee, maar de 6D lijkt me wel erg interessant. Als ik zie hoe hoog je kunt gaan met je ISO op zo'n ding. Boh, wat had ik dat pas graag gewild. Plus focust de 6D enorm goed in schemer; ook graag gewild toen.![]()
Trouwens, veel van de 'nadelen' die men noemt aan de 6D vind ik voor mij persoonlijk niet echt nadelen.
- AF: ik gebruik toch alleen maar center. En fotografeer ook geen sport (hooguit autosport af en toe)
- Single SD-card slot: tja; als je er 100% op moet vertrouwen kan het belangrijk zijn. Persoonlijk niet belangrijk.
- Lage burst-rate: zie sportopmerking hierboven.
Tuurlijk, Canon mag van mij de 6D zeker verbeteren; maar Canon kennende zal die dan ook weer flink duurder gaan worden.
Wat is daarmee?quote:
Precies.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:55 schreef Koelkastje het volgende:
Ik schiet nu iets meer dan een half jaar met de Canon EOS 6D en het is echt een heerlijk camera! Die 'nadelen' waren voor mij geen punt, ik ondervind er dan ook totaal geen hinder van
!
Wel jammer en raar dat die een EF-S mount heeftquote:Op maandag 6 oktober 2014 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
Precies.
Mooi ding lijkt me, maar nog niet echt te verantwoorden. Plus moet ik ook nieuwe objectieven halen; want o.a. m'n niet-zo-oude Sigma 17-50mm f/2.8 is dan niet meer te gebruiken.
Zou de overstap een stuk leuker/goedkoper maken inderdaad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:15 schreef Koelkastje het volgende:
Wel jammer en raar dat die een EF-S mount heeft!
6D is idd een lekkere camera, heb hem zelf ook al zo'n 1.5 jaarquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:55 schreef Koelkastje het volgende:
Ik schiet nu iets meer dan een half jaar met de Canon EOS 6D en het is echt een heerlijk camera! Die 'nadelen' waren voor mij geen punt, ik ondervind er dan ook totaal geen hinder van
!
Schrijf een klachtenbrief!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:30 schreef Ouwesok het volgende:
De teller staat inmiddels op nul
En er gebeurde helemaal niks
Bewijs dat Canon beter is met glas dan met bitsquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:30 schreef Ouwesok het volgende:
De teller staat inmiddels op nul
En er gebeurde helemaal niks
* Ouwesok eigen printer checktquote:
Apparently.quote:To all of it, we apologize.
Because we don’t see what you see.
Dat wou ik net posten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
Explanation:
From AdWeek
“As smartphones continue to erode sales of cameras and equipment, traditional brands are building digital platforms that double as marketing assets. Today, Canon launched the multiyear “See Impossible” campaign, shifting the marketing focus away from products and onto customers’ stories.
Canon’s campaign centers around a new microsite, which houses a series of digital videos that highlight how customers use a range of products. One 45-second clip shows how an author used the technology to self-publish her book. Going forward, Canon will expand the site’s content to include submissions from consumers and clients.”
Aldus Canonrumours
http://www.usa.canon.com/(...)electedName=Featuresquote:Op maandag 6 oktober 2014 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat is daarmee?
Die camera bestaat niet, tenzij je de Canon EOS-1D X bedoelt die de Canon 1D Mark IV opvolgde (en ook de EOS-1Ds Mark III). En die is totaal niet te vergelijken met de 6D.
Al is het alleen maar om de prijs die bijna viermaal hoger is...
De Canon 10-18mm is erg goed voor dat budgetquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:49 schreef videonatic het volgende:
Ik zoek voor mijn 1200D een groothoek lens, onder de 18mm maar ik heb geen groot budget ( 300 +- ) hebben hier users nog lens suggesties?
build quality (weersbestendigheid, geïntegreerde grip), levensduur sluiter x3, levensduur accu x3, CineLOG, 4:2:2, TimeCode, 12fps sportcamera (5dIII is GEEN sportcamera), line-level audio input, ...quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nice
Alleen is ie 7000 euro duurder dan de 5D3 en dat voor 4K jpg compressie en 60 fps 1080.
Jij fotografeert toch met een 1D-c?? #alleenmaarnieuwsgierigquote:Op zondag 19 oktober 2014 11:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
build quality (weersbestendigheid, geïntegreerde grip), levensduur sluiter x3, levensduur accu x3, CineLOG, 4:2:2, TimeCode, 12fps sportcamera (5dIII is GEEN sportcamera), line-level audio input, ...
Ja dat er verschil zit snap ik maar niet zoveel dat het mij als filmer overhaalt 7000 meer te lappenquote:Op zondag 19 oktober 2014 11:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
build quality (weersbestendigheid, geïntegreerde grip), levensduur sluiter x3, levensduur accu x3, CineLOG, 4:2:2, TimeCode, 12fps sportcamera (5dIII is GEEN sportcamera), line-level audio input, ...
edit: even los van het feit dat de hele Cinema lineup te duur is ten opzichte van de concurrentie, zit er wel degelijk veel verschil tussen een 5D en een 1D serie camera.
de III is ook voor proffilmersquote:Op zondag 19 oktober 2014 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
De C500 is 20.000 dollar, er is altijd een duurdere optie. Zijn gereedsschappen voor prof filmers.
heb ik een gesprek over gehad met m'n neef. Die is toch niet zo blij dat die voor films gebruikt worden want dat kost hem veel meer werk tijdens de visual effects.quote:
Hoe bedoel je? De kleurcorrecties etc? Kwestie van weten waar je mee bezig bent lijkt me.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heb ik een gesprek over gehad met m'n neef. Die is toch niet zo blij dat die voor films gebruikt worden want dat kost hem veel meer werk tijdens de visual effects.
Grading, noise, codec, scherpte, het is allemaal niet top. Heb er nu een film en wat docu's mee gedraaid en het is geen camera waarmee je naar tv wilt als je weet wat voor andere opties er op de markt zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De kleurcorrecties etc? Kwestie van weten waar je mee bezig bent lijkt me.
ik ben niet into filmen, dus de precieze problemen weet ik niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De kleurcorrecties etc? Kwestie van weten waar je mee bezig bent lijkt me.
gekochtquote:Op zondag 19 oktober 2014 02:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
De Canon 10-18mm is erg goed voor dat budgetTamelijk pastic fantastic, maar wel prima beeldkwaliteit.
Reviewtje hier
Nice.quote:
Je kan uiteraard ook wat veel beters kopen, kost een paar knaken. Voor de hobby blijf ik erbij dat geld in goed glas een betere investering is, zeker qua fotografie. En goed glas hoeft niet duur te zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:29 schreef videonatic het volgende:
[..]
Grading, noise, codec, scherpte, het is allemaal niet top. Heb er nu een film en wat docu's mee gedraaid en het is geen camera waarmee je naar tv wilt als je weet wat voor andere opties er op de markt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |