Orphan Black (TV Series 2013– ) - IMDbquote:Orphan Black follows outsider, orphan and street-wise chameleon Sarah. After witnessing a woman's suicide, Sarah assumes the strangers identity - who happens to look just like her. Expecting to solve all her problems by cleaning out the dead woman's savings, Sarah is instead thrust headlong into a kaleidoscopic mystery as she realizes the dizzying truth - she and the dead woman are clones. As Sarah searches for answers, she discovers the chilling fact that there are more people like her out there - genetically identical individuals who were planted in unsuspecting birth parents and nurtured in completely different circumstances. With no idea who created the clones, she'll need to discover the reason in a hurry as an assassin is killing them one by one.
Ik vind het juist leuker nuquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:55 schreef Mirel het volgende:
Ik begin het een beetje saai te vinden, en dat acteerwerk met Helena is zo ergelijk. Moeilijk kijkend, telkens random woorden in andere taal. Er lijkt verder te weinig vooruitgang of groei te zitten in een verhaallijn of persoon. Ik geef nog 2 eps de kans.
Van het eerste seizoen bedoel je of...?quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:55 schreef funrider het volgende:
Ik heb van de week twee aflevering gekeken en vind het acteerwerk niet bijzonder en inderdaad vond ik het Duitse accent van Helena ook niet om over naar huis te schrijven. Ik geef het nog een kans, maar ben minder onder de indruk.
Ja nog van eerste seizoen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Van het eerste seizoen bedoel je of...?
morgen komt aflevering 5 en het seizoen heeft 10 afleveringen.quote:
Ik vind dat dus te weinig. Hoef echt niet een halve aflevering te zien hoe Allison dronken is. Nou ja, ga daar met veel detail op in. Vele minuten besteden aan iemand betekent niet dat die minuten zelf vol zitten met gebeurtenissen. Het is zo kaal ookal besteden ze er veel tijd aan..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:26 schreef Muisraket het volgende:
Niet overdreven goed? Als je zoveel verschillende kloons zo verschillend neer kunt zetten, vind ik dat anders wel overdreven goed.
En dat accent: Tatiana heeft Oekraïense roots en een dialect coach, dus dat Oekraïense accent, hoewel soms net iets te aanwezig, zal echt geen slecht accent zijn denk ik.
Sommige delen zijn even wat rustiger ja, dus wat dat betreft snap ik het als mensen dat saaier vinden. Maar om nou te zeggen dat dat geen karakterontwikkeling is... Allison heeft echt rock-bottom geraakt, Sarah stelt zich steeds meer open (Art, die knuffel met Helena etc.), Cosima wordt steeds zieker en Felix heeft zich voor de verandering van een gevoelige kant laten zien. Daarnaast is Kira nu meer kinds (oogt realistischer imho) en zien we ook meer verschillende kanten van Mrs. S.
haha wat stom, sta helemaal niet bij stil dat het dezelfde actrice is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:26 schreef Muisraket het volgende:
Niet overdreven goed? Als je zoveel verschillende kloons zo verschillend neer kunt zetten, vind ik dat anders wel overdreven goed.
ja alleen raar dat ze weer zo meeging met die proletheans en sarah haar gewoon achterliet bij de polizei.quote:Op maandag 26 mei 2014 01:19 schreef golfer het volgende:
Weer erg leuk. Vooral weer met Helena in de kroeg.
Inderdaad ja, Mike Rossquote:Op zondag 25 mei 2014 20:34 schreef Monolith het volgende:
Was wel even wennen om Mike als redneck te zien.
Hij wist niet waarvoor hij haar zo in de gaten hield nee. Voor het wat het een normaal, langlopend, wetenschappelijk onderzoek. Dat zijn informatie direct of indirect bij Leekie kwam hadden de dames toch wel door dus echt een onthulling zou dat niet zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:25 schreef Maanvis het volgende:
dus Donnie was wel haar monitor maar hij wist het zelf niet.. ben benieuwd of ie ook aan Alison en co vertelt dat Leekie die professor was.
Inderdaad, die was wel overduidelijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:18 schreef Maanvis het volgende:
ik had toen na dat schot wel zoiets van omg pulp fiction referentie
Ik dacht juist gelijk aanquote:Op maandag 2 juni 2014 23:18 schreef Maanvis het volgende:
ik had toen na dat schot wel zoiets van omg pulp fiction referentie
Ik vermaak me ook prima, méér dan met het eerste seizoenquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, die was wel overduidelijk.
Ik vermaak me overigens prima met dit seizoen. Vind het niet echt minder dan vorig seizoen.
Seizoen 1 was alles ook nieuw en mysterieus. Nu is het echt chaotisch inderdaad. Vind sommige karakters ook een beetje een parodie op zichzelf geworden omdat ze alle karaktereigenschappen zo extreen neerzetten nu.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ze zijn te ver gegaan met die Tony-kloon. Begin ook langzaam interesse te verliezen omdat er geen grote lijn meer lijkt te zijn. Het is te chaotisch van de hak op de tak. Ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Seizoen 1 was ik in 't begin sceptisch maar begon ik er langzaamaan in te komen, nu begint 't juist weer langzaam te ontsporen.
Nu ben ik misschien niet de grootste fan maar ik ben toch bang dat ik niet de enige ben. En als 't zo doorgaat weet ik niet of er nog wel veel seizoenen volgen. Tja...
Nog echt veel beterquote:
Meningen verschillen. IK vond seizoen 1 wel o.k., maar ook weer niet heel bijzonder. Vind seizoen 2 beter/vermakelijker.quote:
Ik weet niet eens meer wie wie isquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:31 schreef babette21 het volgende:
Ik vind seizoen 2 mbt het grote verhaal zeer boeiend. Waar ze ten opzichte van het eerste seizoen wat op inleveren is Alison (die komt dit seizoen veel minder uit de verf, heeft ook minimale zendtijd), en daarmee een stuk humor. Verhaallijn rond Cosima had van mij ook wat vetter gemogen. Helena maakt veel goed, maar neigt inderdaad naar een typetje - daar waar ik in het begin bij Felix bang voor was. En ja, het nieuwe is eraf... maar daar doe je niks aan. Ik geniet in ieder geval nog elke week!
alison is juist veel vetter gewordenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:31 schreef babette21 het volgende:
Ik vind seizoen 2 mbt het grote verhaal zeer boeiend. Waar ze ten opzichte van het eerste seizoen wat op inleveren is Alison (die komt dit seizoen veel minder uit de verf, heeft ook minimale zendtijd), en daarmee een stuk humor. Verhaallijn rond Cosima had van mij ook wat vetter gemogen. Helena maakt veel goed, maar neigt inderdaad naar een typetje - daar waar ik in het begin bij Felix bang voor was. En ja, het nieuwe is eraf... maar daar doe je niks aan. Ik geniet in ieder geval nog elke week!
Da's raar, want ze zijn juist heel goed uit elkaar te houden.quote:
alison is dat burgertrutje dat eigenlijk veel stouter is dan ze lijktquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:06 schreef SunChaser het volgende:
Ja maar weet niet meer welke naam erbij hoort
Sarah een "crimineel" noemen is ergens wel juist, maar vind ik ook nogal erg kort door de bocht. Zie haar meer als een sympathiek, eigenlijk vrij normaal personage, die door omstandigheden (tijdelijk) op het verkeerde pad is geraakt. Ennuh, Cosima is vooral de nerd, de slimme wetenschapper.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
alison is dat burgertrutje dat eigenlijk veel stouter is dan ze lijkt
sarah is die badass crimineel
helena is die gestoorde psycho killer
cosima is die lesbi met die dreads
rachel is die business bitch
en dan heb je nog tony, de tatiana met piemel.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef SunChaser het volgende:
Sarah was dat de hoofdperoon die met de dochter?
Ik had het idee dat ze bij Tony dachten: "Kom we plakken een baard aan haar kin en dan noemen we het een man".quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Sarah een "crimineel" noemen is ergens wel juist, maar vind ik ook nogal erg kort door de bocht. Zie haar meer als een sympathiek, eigenlijk vrij normaal personage, die door omstandigheden (tijdelijk) op het verkeerde pad is geraakt.
Ik heb gisteravond pas de allerlaatste aflevering gezien. De eerste dit seizoen die ik maar "meh" vond. Tony komt wel sympathiek over, maar vind hij/zij wel een beetje over the top en lijkt ook té veel qua uiterlijk op Sarah vind ik. Verder vond ik het wat rommelig allemaal.
tja ik zeg het van sarah ook alleen maar omdat de show het zelf telkens zegtquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Sarah een "crimineel" noemen is ergens wel juist, maar vind ik ook nogal erg kort door de bocht. Zie haar meer als een sympathiek, eigenlijk vrij normaal personage, die door omstandigheden (tijdelijk) op het verkeerde pad is geraakt. Ennuh, Cosima is vooral de nerd, de slimme wetenschapper.
Ik heb gisteravond pas de allerlaatste aflevering gezien. De eerste dit seizoen die ik maar "meh" vond. Tony komt wel sympathiek over, maar vind hij/zij wel een beetje over the top en lijkt ook té veel qua uiterlijk op Sarah vind ik. Verder vond ik het wat rommelig allemaal.
Ik weet niet wat ze dachten, maar daar komt het iig wel op neerquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had het idee dat ze bij Tony dachten: "Kom we plakken een baard aan haar kin en dan noemen we het een man".
Oh, o.k.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja ik zeg het van sarah ook alleen maar omdat de show het zelf telkens zegt.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had het idee dat ze bij Tony dachten: "Kom we plakken een baard aan haar kin en dan noemen we het een man".
Als je het wil weten:quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze dachten, maar daar komt het iig wel op neer
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:32 schreef Breuls het volgende:
BBC America-artikel over het creëren van Tony: http://www.bbcamerica.com(...)e-full-perturbation/
Had je link gelezen inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik nou niet echt dat het er uit ziet alsof ze extreem veel aandacht hebben besteed aan haar en opmaak. De mannelijke personages in Toren C zijn nog beter uitgewerkt en die zijn duidelijk bedoeld als persiflage.quote:
Verschil is natuurlijk wel dat Tony (fysiek) nog geen man is, maar een vrouw die nog half in de transitie zit. Een actrice middels visagie een man laten spelen is waarschijnlijk makkelijk omdat ze er vol voor kunnen gaan, nu moesten ze zoeken naar een "middenweg".quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Had je link gelezen inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik nou niet echt dat het er uit ziet alsof ze extreem veel aandacht hebben besteed aan haar en opmaak. De mannelijke personages in Toren C zijn nog beter uitgewerkt en die zijn duidelijk bedoeld als persiflage.
Een kort, mannelijk kapsel is wel weer lastig te doen als je al dat lange haar voor haar andere karakters weg moet stoppen onder een pruik. Veel korter dan bij Rachel word snel een probleem lijkt me.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:56 schreef babette21 het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk wel dat Tony (fysiek) nog geen man is, maar een vrouw die nog half in de transitie zit. Een actrice middels visagie een man laten spelen is waarschijnlijk makkelijk omdat ze er vol voor kunnen gaan, nu moesten ze zoeken naar een "middenweg".
Desondanks zie ik ook verbeterpunten, denk dat ze bv beter voor kort haar konden gaan (inderdaad om het verschil met Sarah groter te maken).
Denk je?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:59 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Een kort, mannelijk kapsel is wel weer lastig te doen als je al dat lange haar voor haar andere karakters weg moet stoppen onder een pruik. Veel korter dan bij Rachel word snel een probleem lijkt me.
Helemaal zeker ben ik er niet meer van maar volgens mij hebben we haar in alleen van voren aangekeken via die video's. Dan kun je het haar via de nek weg laten lopen, als je niet een vergroot hoofd wilt krijgen. Dat word al lastiger als je een karakter hebt wat van alle kanten gefilmd moet gaan worden.quote:
Ben het met Monolith eens. Je ziet het er niet aan af, dat er blijkbaar zo grondig over nagedacht is en al.quote:
Kort(er) haar zou voor mij al heel veel uitmaken idd. Het is nu echt gewoon Sarah met baard (en piemel?).quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:56 schreef babette21 het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk wel dat Tony (fysiek) nog geen man is, maar een vrouw die nog half in de transitie zit. Een actrice middels visagie een man laten spelen is waarschijnlijk makkelijk omdat ze er vol voor kunnen gaan, nu moesten ze zoeken naar een "middenweg".
Desondanks zie ik ook verbeterpunten, denk dat ze bv beter voor kort haar konden gaan (inderdaad om het verschil met Sarah groter te maken).
Kate / Bob schoot inderdaad ook nog door m'n hoofd tijdens het kijken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 02:20 schreef NoCigar het volgende:
Misschien verandert hij nog in de loop van de serie, maar zo is het inderdaad alsof ze enkel een baardje opgeplakt hebben en haar met een lage stem laten praten. Ik moest telkens denken aan 'Bob' uit de laatse reeks van Blackadder, hoewel Toewn C ook wel een goede vergelijking is, alleen dat kijk ik dan weer niet.
Die spontane dance party was zeker een leuk moment, maar ik vond het ook wat gemaakt; vooral Alison en Helena waren weer echt van die karikaturen (waarschijnlijk om de verschillen extra duidelijk te maken, mijn inziens volkomen onnodig). Ik vond dat je nu ook voor het eerst vrij duidelijk kon zien dat er beelden over elkaar waren geplakt. Maar goed, desondanks een fijne scene!quote:Op zondag 22 juni 2014 15:17 schreef Pranjicc het volgende:
Ook ik vond seizoen twee wat minder, maar nog steeds leuk genoeg.
Die dans-scène was wel geinig. En vast ook erg moeilijk om te maken.
Dit inderdaad, ik vind het ook net zo goed. Het is vrij anders vergeleken met seizoen 1, maar ik vind het zeker niet slechter.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:32 schreef babette21 het volgende:
Mooie finale, met opnieuw nieuwe ontwikkelingen en heerlijk van de ene emotie in de andere. Hoewel ik nooit heb willen geloven dat het ook maar een optie was dat Cosima dood zou gaan had ik nu toch écht even het idee dat ze zover waren gegaan (gelukkig bleek ik er gewoon keihard ingetrapt). Bij de onthulling van de mannelijke klonen dacht ik meteen aan Felix - helaas bleek dat niet zo, maar dit kan ook nog interessant worden.
Al met al vind ik dit seizoen zeker niet minder dan vorig jaar, maar minstens net zo goed!
Nu weer een maand of 10 wachten.... kut!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helena was inderdaad een beetje een karikatuur, ik had het realistischer gevonden als ze gedanst had zoals in die neolution club van seizoen 1. Allison vond ik minder een karikatuur, omdat die zich altijd wat stijfjes beweegt. Maar het zou misschien iets beter zijn als ze iets meer zou bewegen zoals bij die aerobics video van haar.
Tijdens de, overigens wel erg vermakelijke, kloondans had ik wel even een wtf-momentje, omdat het zo enorm vrolijk was. Maar ergens was het ook wel een goede tegenhanger voor alle hersensmeltende momenten die daarop volgden.
Ik ben erg benieuwd hoe groot de rollen van Cal, Paul en evt. Jesse zullen zijn volgend seizoen. Nu inderdaad weer veel te lang wachten, wat doen ze ons aan.Ik zal er maar vanuit gaan dat het niet gecanceld wordt, want het begint nu juist veel succes te krijgen, maar het is wel raar dat het nog steeds niet vernieuwd is voor seizoen 3...
[ Bericht 3% gewijzigd door Muisraket op 23-06-2014 14:31:59 ]Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
Omdat misschien nog niet iedereen de laatste aflevering gezien heeft.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:59 schreef babette21 het volgende:
(Vanwaar al die spoilertags?)
Serie is een paar weken terug al verlengd voor nieuw seizoen!
Ik moest bij Helena's danspoging ook aan haar club-moment uit S1 denken. En Alison kan wel stijfjes doen maar ze is ook wel van expressie enzo (musical momenten in beide seizoenen). Haar rol in de finale was heel klein maar genoeg om er naast te zitten, alsof ze na de ontwikkeling die ze heeft doorgemaakt (vorige week nog de nasty op de vriezer!) weer drie stappen terug had gezet.
Het enige wat ik daar in lees is dat er plannen klaar liggen voor seizoen 3. Van bevestiging van de studio, zoals de titel wel suggereert, is in het bericht niks terug te vinden.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:29 schreef babette21 het volgende:
Hm, ik ben misschien een beetje in de war, dacht dat ik ergens een tweet van Tatiana voorbij had zien komen met de bevestiging, maar misschien was het wel iemand anders, van een andere serie (OITNB?).
Volgens deze site zou het overigens (zeer recent) wel bevestigd zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat het zou stoppen, maar echte bevestiging is altijd fijn ja.
Knap gedaan en dus seizoen 3 gaat over de mannelijke versies van ze?quote:
Vast niet alleen over project Castor, maar dat lijkt wel een groot deel van het verhaal uit te gaan maken ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 01:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Knap gedaan en dus seizoen 3 gaat over de mannelijke versies van ze?
En alexis is die ook bevrijd?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:20 schreef babette21 het volgende:
Ik heb een tweet gezien van de makers die ook de vraag kregen over de kinderen op de boerderij, die zeiden dat Helena alle kinderen en dieren heeft bevrijd.
Las ook ergens dat Castor een belangrijk verhaal wordt, maar het perspectief verandert niet (en van die jongen die Mark speelt wordt niet hetzelfde verwacht als van Tatiana).
Hoop eerlijk gezegd niet dat dit een stortvloed aan slechte klonen als Tony oplevert.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 02:53 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Vast niet alleen over project Castor, maar dat lijkt wel een groot deel van het verhaal uit te gaan maken ja.
Dat zal voornamelijk afhangen van de acteer kwaliteiten van Ari Millen, die deze rollen zal gaan vertolken. Het is ook nog maar de vraag in hoeverre deze klonen elkaar zullen gaan leren kennen. Tot nu toe lijken ze nog van niks af te weten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoop eerlijk gezegd niet dat dit een stortvloed aan slechte klonen als Tony oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |