Dat hebben ze ook al gedaan. Gewoon free style. 5 gangen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:29 schreef computergirl het volgende:
Bij de australische en nw zeelandse versie is de grote finale volgens mij altijd een dessert dat ze moeten namaken
Sowieso Barcelona en die chefs daar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef computergirl het volgende:
Op de BBC gaan de kandidaten koken voor de chef van (ex) El Bulli
Had iets speciaals verwacht. Dit was een anticlimax van een leuke en onvoorspelbare reeks.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef computergirl het volgende:
Op de BBC gaan de kandidaten koken voor de chef van (ex) El Bulli
Voor amateurs lijkt mij 3 gangen genoeg om mee te eindigen:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:05 schreef Halcon het volgende:
Ja, was al met al best leuk. Heb me aardig vermaakt met deze reeks uitzendingen.
5 gangen freestyle, onbeperkt boodschappen bijhalen. Kunnen de finalisten gewoon hun beste gerecht neerzetten. Evt. met wijn erbij.
Hoop ook dat de jury zo blijft. Waren soms wat partijdig, maar dat voorkom je toch nooit. Gingen leuk met de kandidaten om.
3 gangen is ook prima. Zolang het maar vrije keuze is. Gewoon ruim de tijd om te knallen, de beste gerechten van de 12 weken neer te zetten. Da's meer een finale dan eitjes pellen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor amateurs lijkt mij 3 gangen genoeg om mee te eindigen:
voor, hoofd en dessert.
Ben ik ook geen fan van. Hoewel ik vond dat Job er te vroeg uit lag voor zijn kunnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:20 schreef Halcon het volgende:
Mss dat ze wel nog eens na kunnen denken over hoe ze eliminaties doen. Uitgeschakelde kandidaten terug laten keren vond ik ook minder trouwens.
Dat is eerlijker inderdaad, maar gevaar is dan wel dat zo'n laatste dag dan misschien niet meer spannend is. Of je moet de punten van de laatste dag bv. dubbel laten tellen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:07 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Ben ik ook geen fan van. Hoewel ik vond dat Job er te vroeg uit lag voor zijn kunnen.
Wat dat betreft zou ik ook meer zijn voor de hele week door punten krijgen en degene met de minste punten ligt eruit op vrijdag. Dan kun je ook 'ns gewoon een mindere dag hebben zonder er meteen uit te liggen.
+1quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:01 schreef golfer het volgende:
Overall vond ik deze NL-versie een geslaagde poging om de Australische na te doen, maar natuurlijk is het budget stukken lager.
Misschien volgend jaar toch nog iets meer spektakel in de laatste (finale)week?
En sowieso eindigen met een echte kookopdracht in de vorm van een zelf verzonnen meergangenmenu.
Hij is te laat met zijn website, die had NU online moeten staan. Over een paar weken weet niemand meer wie David Pauka is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:22 schreef golfer het volgende:
David gaat dus iets met grillen opzetten:
http://www.grillsupport.nl/
[ afbeelding ]
Klopt. Had uiterlijk tijdens de uitzending waarin hij werd uitgeschakeld online moeten staan.quote:Op zondag 18 mei 2014 01:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hij is te laat met zijn website, die had NU online moeten staan. Over een paar weken weet niemand meer wie David Pauka is.
Hoe dat zo?quote:Op zondag 18 mei 2014 10:03 schreef danos het volgende:
Aan de hand van de intro was al weken bekend dat Bart zou gaan winnen, terechte winnaar!
Waarschijnlijk denkt hij dat de laatste aan tafel in beeld bij het introfilmpje op muziek ook de winnaar zou zijn?quote:
vorig seizoen niet, toen was t die kerel met donkere wenkbrauwen die proostte richting camera als laatste.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt hij dat de laatste aan tafel in beeld bij het introfilmpje op muziek ook de winnaar zou zijn?
Dat intro is al maanden voor het einde opgenomen. Knap dat je daar dan wat uit halen kunt.![]()
Ik ga eens bij Masterchef AU kijken of dat ook klopt.
Ja, hij was dolblij. belachelijk!quote:
Was best leuk. Minpunten vond ik wel het partijdig zijn van sommige juryleden en uitgeschakelde kandidaten die weer terug mochten keren in het programma.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef emmyemmy het volgende:
Ik vind de nederlandse masterchef echt niet aan te zien
Ik keek alleen naar Rosahquote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef emmyemmy het volgende:
Ik vind de nederlandse masterchef echt niet aan te zien
Han Peekel kan ik wel missen. Luten ook wel. Alain is gewoon niet helemaal 100% en is nog wel grappig om naar te kijken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
Nooit meer Alain, Julius en Peter.![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chef-op-straat.dhtml
Wat begrijp je niet aan de zin: 'Volgens Jaspers kiest de commerciële zender voor verjonging'quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:59 schreef fotostarter het volgende:
Kranenborg erin, lijkt me leuk. Beetje strenger jureren is dan ook wel nodig bij sommige
Heb je het artikel gelezen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de zin: 'Volgens Jaspers kiest de commerciële zender voor verjonging'
Die ontkent en als het waar is dan is het argument van verjonging dus volkomen kul.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:10 schreef fotostarter het volgende:
Heb je het artikel gelezen?
Volgens ingewijden is het zeker dat Robert Kranenborg in het vernieuwde Masterchef van de partij is,
Weet niet, wilde alleen even reageren op "begrijp je....."quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Die ontkent en als het waar is dan is het argument van verjonging dus volkomen kul.
Is die 1 keer geweest volgens mij, de aflevering met verse knoflookquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:39 schreef Klaploper het volgende:
Is Alain die ene die ook soms in de KvW zit? Die is grappig man.
Kijk verder bijna nooit naar Nederlandse kookshows.
Volgens mij wel in meer. Ook één over plofkip, gingen ze een gerecht maken met super kippenvoerquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:50 schreef fotostarter het volgende:
Is die 1 keer geweest volgens mij, de aflevering met verse knoflook
http://www.alain.nu/de-keuringsdienst-van-waarde/
En die over coquilles.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:50 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Is die 1 keer geweest volgens mij, de aflevering met verse knoflook
http://www.alain.nu/de-keuringsdienst-van-waarde/
Hoef je helemaal niet droevig om te zijn want met name die Julius Jaspers bracht helemaal niets vaktechnisch in dan Kranenborg na apen als een pappagaai en zijn eeuwige standaard zin: "een zoetje (en een zuurtje")quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
Nooit meer Alain, Julius en Peter.![]()
Juryteam Masterchef op straat
mooi opgeruimd staat netjes die 'onzin'reality![]()
quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij wel in meer. Ook één over plofkip, gingen ze een gerecht maken met super kippenvoer
Ok, ok... ik dacht ze allemaal gezien te hebbenquote:Op zaterdag 22 november 2014 18:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij wel in meer. Ook één over plofkip, gingen ze een gerecht maken met super kippenvoer
Ze slaan de plank zo vaak mis op tv in Nederland. Zou me niets verbazen als ze zoeken maar een leuker kopje in plaats van meer kennis.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:05 schreef RobinOok het volgende:
Toch vond ik het eindelijk kloppen met die drie.
Gaan ze het weer verkloten. Wedden? Pffffff.
Ja, idd wat een onzinquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:33 schreef Klaploper het volgende:
Ze slaan de plank zo vaak mis op tv in Nederland. Zou me niets verbazen als ze zoeken maar een leuker kopje in plaats van meer kennis.
Verjonging betekent natuurlijk eigenlijk gewoon iemand waar huismoeders van lopen te soppen.
omg je weet ze wel op te sommenquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:08 schreef danos het volgende:
SBS neemt wel weer een enorm risico door alle juryleden in te ruilen. Zal wel weer op een flop uitlopen....met Pierre Windt, Rob Geus en Rudolph van Veen ofzo
RG heb ik net nog een filmpje van gepost in een ander topic:quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:08 schreef danos het volgende:
SBS neemt wel weer een enorm risico door alle juryleden in te ruilen. Zal wel weer op een flop uitlopen....met Pierre Windt, Rob Geus en Rudolph van Veen ofzo
Ben er ook bang voor. Sowieso, SBS6quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:05 schreef RobinOok het volgende:
Toch vond ik het eindelijk kloppen met die drie.
Gaan ze het weer verkloten. Wedden? Pffffff.
Ongelooflijk wat een prutsers daar zitten, afgelopen 2-3 jaar alles verprutst wat er te verprutsen viel, behalve misschien sterren springen in het water of van de schans.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Sowieso, SBS6
http://www.nu.nl/media/39(...)-holland-bekend.htmlquote:Robert Kranenborg, Michiel van der Eerde en Marcus Polman zijn de nieuwe juryleden van het kookwedstrijdprogramma Masterchef Holland van SBS6.
Dat heeft SBS Broadcasting donderdag bekendgemaakt tijdens de presentatie van de nieuwe plannen voor het komende voorjaar.
Het drietal vervangt Julius Jaspers, Alain Caron en Peter Lute die vorig seizoen de jury vormden.
Kranenborg was jarenlang werkzaam bij hoog aangeschreven restaurants en geeft les aan de Robert Kranenborg Academie. Kranenborg was eerder te zien in kookprogramma's als Topchef en Over de Kook.
Van der Eerde is op dit moment werkzaam in zijn eigen restaurant Baut in Amsterdam. Poman is culinair journalisten auteur van een kookboekenserie.
bronquote:Julius Jaspers teleurgesteld in Robert Kranenborg
Julius Jaspers vindt het jammer dat zijn vroegere Topchef-collega Robert Kranenborg zijn plek inneemt in de jury van de SBS 6-show Masterchef Holland. Dat heeft hij laten weten op 100%NL. Jaspers en Kranenborg zijn bevriend. “Dat zijn we, ja, maar zo werkt het toch niet helemaal in tv-land, kom ik dan nu achter. Het is, als ik het heel aardig moet zeggen, toch gewoon: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Laten we het daarop houden. Zo gaat het. De één zijn dood is de ander zijn brood.“
Volgens de radio-dj die Jaspers interviewde, had het wel zo correct geweest als Kranenborg zijn oud-collega over zijn nieuwe baan had geïnformeerd. “Dat klopt dat dat netjes zou zijn“, zegt Jaspers erover.
Jaspers hoorde het nieuws via via. “Er is mij nooit gevraagd om mijn mond erover te houden, maar als je iets hoort dan verzwijg je het uit beleefdheid en dan laat je dat henzelf naar buiten brengen.”
Boos is Jaspers niet. “Ik sta er ver boven. Het is werk en als er geen werk is, komt er weer wat anders. Het is geen megaramp. Het is jammer voor het team, want we hadden het leuk en deden het goed.”
Jaspers en de overige juryleden van Masterchef Holland zijn ontslagen, nu het programma verhuist van Net5 naar SBS 6. Jaspers praat nu met RTL over een terugkeer van Topchef.
Naast Kranenborg, zitten ook Michiel van der Eerde en Marcus Polman in de jury.
bronquote:SBS 6 zet nieuwe jury MasterChef op de foto
SBS 6 heeft de nieuwe jury van het dagelijkse programma MasterChef Holland op de foto gezet. Het gaat om meesterkok Robert Kranenborg, restauranteigenaar Michiel van der Eerde en culinair recensent Marcus Polman. Dat heeft de zender vandaag laten weten. MasterChef Holland verhuist van Net5 naar SBS 6 en daar hoort een nieuwe jury bij. “We vertegenwoordigen niet alleen ontzettend veel kennis, maar ook drie generaties“, aldus een enthousiaste Kranenborg.
Marcus Polman geeft aan dat de rolverdeling automatisch tot stand komt. “Robert is de klassiek geschoolde Franse kok met een enorme hoeveelheid kennis, Michiel is de vernieuwende rock & roll-chef met een hip knotje. Ik ben de vragensteller, het empathische type bij wie de kandidaten uithuilen als ze in een crisis zitten.”
De oude jury bestond uit Julius Jaspers, Alain Caron en Peter Lute. Jaspers zei eerder te balen van zijn exit én het feit dat zijn goede vriend Kranenborg hem niet op de hoogte heeft gebracht van zijn nieuwe job.
MasterChef Holland is vanaf 16 maart dagelijks om 18.00 uur te zien bij SBS 6.
Gordon Ramsey is zelf niet Amerikaansquote:Op donderdag 26 februari 2015 07:51 schreef MutedFaith het volgende:
Twee van de drie ken ik niet, dus ik laat me verrassen.
Van Kranenborg heb ik altijd het idee dat hij de Nederlandse Gordon Ramsey probeert te spelen en niet doorheeft dat hij daar niet Amerikaans genoeg voor is.
volledig mee eens.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:39 schreef golfer het volgende:
Jammer.
Jammer van deze jury.
En vooral jammer dat het naar zo'n pulpzender gaat verhuizen.
Ik kijk half tijdens het koken. Jammer van de uitzendtijd, we kijken eigenlijk altijd dwdd om zeven uur.quote:
Hahaha, dat zal ik dus juist niet missen.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik mis Alain.. "nou wij gaan proef.."![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik mis Alain.. "nou wij gaan proef.."![]()
Ze ziet er enorm goed uit voor 50quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:42 schreef megamandy het volgende:
Ooh god, die Sandra laat mij al aan mijn schoonmoeder denken qua doen
Ja mijn schoonmoeder ook. Met haar ayurvedisch koken. Ga je ergens iets drinken "ooh deze chai is wel niet zuiver"quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze ziet er enorm goed uit voor 50
Met je eens.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:20 schreef MutedFaith het volgende:
Ik hoop dat die gozer met die knot er snel uitvliegt. :|
Ik vind 'm rete irritant en ik weet niet waarom.
Yup, ballotine. Een soort gevulde rollade.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:43 schreef Schaapje82 het volgende:
Iemand een idee? Marlot zegt: 'een borretine van productX' of misschien zegt ze 'bolletine'? Ik kan het niet plaatsen.
Edit: Ah, het is ballotine denk ik. Nog nooit van gehoord.
Oh ja die kok natuurlijk! Die is ook heel erg ja. Met zijn stomme knot.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:10 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had 't helaas niet over een kandidaat.
Wie is de officemanager? Ik kan de beroepen niet lezen in mijn slechte kwaliteit clipjes.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:32 schreef MutedFaith het volgende:
Dirk is wel ok. En die gozer zonder gezichtsuitdrukking kan er ook nog wel mee door.
De meest onuistaanbare kandidaat is met afstand die officemanager met dat zwarte haar. Heel overtuigt van zichzelf en bakt er nog niet veel van.
Ow, Menno bedoel je zeker? Die is gewoon bekakt als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:25 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Wie is de officemanager? Ik kan de beroepen niet lezen in mijn slechte kwaliteit clipjes.
Ja, die! Hij is wel erg cocky hoor, vooral vóór de eindstress.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:31 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Ow, Menno bedoel je zeker? Die is gewoon bekakt als je het mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |