abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2014 @ 17:56:14 #251
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_140136465
quote:
10s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:33 schreef Gray het volgende:

[..]

"Come to the darkside, Luke." >:)

Ik heb me net ingeschreven bij de sportschool; morgen beginnen. *)

En mijn ex is een bitch.
I felt a disturbance in the Force
  maandag 19 mei 2014 @ 18:05:15 #252
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140136776
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Nergens voor nodig. Soms is het nodig om jezelf te bestuderen en al het andere even te laten voor wat het is.

Zelf ben ik ook gestopt enkele jaren terug, omdat niet alleen m'n studie uitzichtloos leek, maar voornamelijk omdat mijn leven dat ook leek. Had ik niet gestopt, dan was ik misschien nu nog bezig, of was ik later gestopt en dan voorgoed. Nu ben ik bezig om volgend jaar het af te maken, waarmee ik laat ben afgestudeerd in m'n leven, maar dan wel zowel een diploma als mijn leven in handen heb.

En dat laatste is het allerbelangrijkste.
Die twee dingen (studie en leven/stemming) hebben bij mij ook een erg grote invloed op elkaar. Ik vind mijn studie heel belangrijk dus als het niet lukt voel ik me niet goed, waardoor het slecht blijft gaan. Dat werkt gewoon niet.
Denk je dat het jou gaat lukken om je studie af te maken? Super dat je er weer mee verder gaat ook al ben je er een tijd helemaal uit geweest :) Dat is ook een reden waarom ik geen pauze wilde inlassen - als je er niet meer in zit is het misschien moeilijker om er weer helemaal voor te gaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:35 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel verstandig en slim dat je dit gedaan hebt. Want als je t niet haalt en toch je jaren stufi verkloot ben je nog verder van huis. En wat heb je aan een studie als je straks te overspannen bent om te werken? Eerst de boel op de rails, dan de rest (vind ik dan) En nu niet wil niet zeggen dat t over een jaar misschien wel heel goed met je kan gaan.

Ik heb vandaag meegedaan aan een cultureel evenement en daar op een stukje marktkraam mn eigen crea spulletjes verkocht :) Ging helemaal niet zo slecht.
Ja klopt allemaal. Het is in principe ook maar tot september, dus mis ik 1 vak wat ik toch al niet kon doen omdat ik niet aan de aanwezigheidsplicht zou kunnen voldoen door therapie. En bovendien vast wel zou verkloten.

Wat leuk dat je daar je spulletjes hebt verkocht! Mijn zus doet dat ook. Wat voor dingen maak je?
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 19 mei 2014 @ 18:06:42 #253
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140136813
Ik heb deze week evaluatie bij therapie. Best wel eng ...
Dan hoor ik hoe de groep en de therapeuten mij zien en moet ik mezelf evalueren en dat voorlezen. :{ Daar zie ik best wel tegenop.
pi_140137500
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Die twee dingen (studie en leven/stemming) hebben bij mij ook een erg grote invloed op elkaar. Ik vind mijn studie heel belangrijk dus als het niet lukt voel ik me niet goed, waardoor het slecht blijft gaan. Dat werkt gewoon niet.
Denk je dat het jou gaat lukken om je studie af te maken? Super dat je er weer mee verder gaat ook al ben je er een tijd helemaal uit geweest :) Dat is ook een reden waarom ik geen pauze wilde inlassen - als je er niet meer in zit is het misschien moeilijker om er weer helemaal voor te gaan.
Bij mij was het iets anders denk ik; mijn leven/stemming voelde niet goed, en daar leed m'n studie onder. Wat op zijn beurt wel weer invloed had op m'n stemming.

Mocht het voorstel door de examencommissie komen, dan gaat het me zeker lukken het af te maken. Een van de lastigste dingen heb ik al gehad, al moet ik een vervangende opdracht maken (met toestemming van de examencommissie) om dat af te ronden. Mijn studie is veel nieuwe onderwerpen elke keer, maar de leerboog is niet heel hoog. Sterker nog, ik vond mijn studie achteraf gezien veel te makkelijk. Het mag een betastudie zijn, maar zelfs als niet beta-brein kon ik het makkelijk af. Het leven zelf was alleen wat lastiger voor me. :P

M'n master is overigens wel alfa-gericht.
pi_140138151
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:05 schreef kuolema het volgende:

Ja klopt allemaal. Het is in principe ook maar tot september, dus mis ik 1 vak wat ik toch al niet kon doen omdat ik niet aan de aanwezigheidsplicht zou kunnen voldoen door therapie. En bovendien vast wel zou verkloten.

Wat leuk dat je daar je spulletjes hebt verkocht! Mijn zus doet dat ook. Wat voor dingen maak je?
Ik maak allerlei dingen zelf van vilt en heb ansichtkaarten en kalenders met mn tekeningen. Mn werk staat op http://dekleinekunstenaar.nl
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_140138303
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:21 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ehm ja dat ervaar maar soms niet echt bewust... Dus eigenlijk ga ik er niet best mee om :')

Gisteren werd ik er nog door iemand op gewezen dat ik weinig sociale contacten heb. Ik heb wel wat vrienden die ik spreek maar veel contact gaat via facebook of whatsapp (want ze wonen of ver weg of hebben geen geld om ergens af te spreken). En mn beste vriendin spreek ik ook veel minder want zij is nu druk met de zwangerschap. Het is ook wel zo dat mn vriendinnen in een andere levensfase zitten dan ik... ik ben ergens blijven hangen en zij gaan gewoon door.

Maar ja ik had dus niet echt door dat het met mn sociale contacten wat minder ging :') dus het was even slikken dat van een ander te horen. En ik weet ook niet zo goed wat ik er nu mee moet. Het lijkt wel alsof mn hersens dan in paniek-modus gaan en dan gewoon niets meer doen. Nieuwe mensen ontmoeten is het meest voor de hand liggend maar wil ik wel nieuwe of wil ik de oude contacten weer opbouwen? Of nieuwe mensen en waar haal ik die vandaan? Heb ik de energie en durf om ook echt weer iets op te bouwen?

Kortom: gedoe. Misschien dat vandaag daarom ook zo'n rare dag was dat ik liever wilde ontsnappen in een game. Dat besef dat het eigenlijk nog niet helemaal lekker loopt.
Hou je van laagdrempelig sporten met meer mensen die psychisch iets hebben? Kwintes organiseert 2x per week sport, zoals volleybal, badminton enz. Kost bijna niks :) Ik ben halve vrijwilliger en sport ook graag mee.
-Albert Camus.
pi_140138505
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:47 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik maak allerlei dingen zelf van vilt en heb ansichtkaarten en kalenders met mn tekeningen. Mn werk staat op http://dekleinekunstenaar.nl
Cool. :)
  maandag 19 mei 2014 @ 19:37:52 #258
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140140327
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij mij was het iets anders denk ik; mijn leven/stemming voelde niet goed, en daar leed m'n studie onder. Wat op zijn beurt wel weer invloed had op m'n stemming.
Ik weet eigenlijk niet waar het mee begint bij mij. Het is niet zo dat ik me goed voel als mijn studie wel goed gaat, dus mijn studie is niet de oorzaak of zo.
quote:
Mocht het voorstel door de examencommissie komen, dan gaat het me zeker lukken het af te maken. Een van de lastigste dingen heb ik al gehad, al moet ik een vervangende opdracht maken (met toestemming van de examencommissie) om dat af te ronden. Mijn studie is veel nieuwe onderwerpen elke keer, maar de leerboog is niet heel hoog. Sterker nog, ik vond mijn studie achteraf gezien veel te makkelijk. Het mag een betastudie zijn, maar zelfs als niet beta-brein kon ik het makkelijk af. Het leven zelf was alleen wat lastiger voor me. :P

M'n master is overigens wel alfa-gericht.
Wat studeer je dan? Doe eens niet zo geheimzinnig :P
quote:

[..]

Wat leuk! Best hoge bezoekersaantallen zag ik, hoe heb je daarvoor gezorgd?
pi_140140471
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:37 schreef kuolema het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waar het mee begint bij mij. Het is niet zo dat ik me goed voel als mijn studie wel goed gaat, dus mijn studie is niet de oorzaak of zo.
Dan zou ik zeggen: dat wat overblijft, toch? Stemming/leven. Daar kan je aan werken, net als je studie. En net als je studie, kan je onderzoek plegen daarin. :)

quote:
Wat studeer je dan? Doe eens niet zo geheimzinnig :P
Beetje anonimiteit mag wel van mij. ;)
  maandag 19 mei 2014 @ 19:43:47 #260
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140140575
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen: dat wat overblijft, toch? Stemming/leven. Daar kan je aan werken, net als je studie. En net als je studie, kan je onderzoek plegen daarin. :)
I'm working on that :)
quote:
[..]

Beetje anonimiteit mag wel van mij. ;)
Tssss....
pi_140140667
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

I'm working on that :)
Als je hulp nodig hebt... ;)

quote:
Tssss....
Okay, ik dm het je wel. }:|
  maandag 19 mei 2014 @ 19:51:18 #262
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140140956
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Als je hulp nodig hebt... ;)
:)
quote:
[..]

Okay, ik dm het je wel. }:|
Jippie *O*
pi_140140968
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:41 schreef kvd het volgende:
Zo, net gebeld door GGZ, heb over 2 weken een gesprek met de psychiater over mogelijk medicijnen gaan gebruiken. Vind het vlot gaan, er kon wel eens een poosje overheen gaan volgens mijn psycholoog (vind dat het sowieso snel gaat bij deze GGZ allemaal, de wachtrijen vallen super mee)
Ja idd, maar wellicht dat dat per regio sterk verschilt?
In elk geval heb je mazzel, enjoy :P
quote:

[..]

O wat leuk! Ik vind het altijd zo knap als iemand zoiets kan maken :)
Ik kan dat soort dingen totaal niet namelijk, ben totaal niet artistiek, maarja, je kunt niet overal goed in zijn, denk ik dan maar :P
  maandag 19 mei 2014 @ 20:03:49 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140141501
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

O wat leuk! Ik vind het altijd zo knap als iemand zoiets kan maken :)
Ik kan dat soort dingen totaal niet namelijk, ben totaal niet artistiek, maarja, je kunt niet overal goed in zijn, denk ik dan maar :P
Ik ben daar ook helemaal niet goed in. Heb nogal issues met creatieve therapie dus - van de 6 keer of zo dat ik het heb gehad ben ik iets van 3 keer gewoon weggelopen -maar het is een verplicht onderdeel van de therapie dus ik moet gewoon aanwezig zijn, maar dan zit ik daar dus gewoon maar niets te doen. In spanning. Heb wel 1 keer iets gemaakt, dat was met een groepsopdracht, maar zie er dus elke keer verschrikkelijk tegenop.
pi_140141891
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben daar ook helemaal niet goed in. Heb nogal issues met creatieve therapie dus - van de 6 keer of zo dat ik het heb gehad ben ik iets van 3 keer gewoon weggelopen -maar het is een verplicht onderdeel van de therapie dus ik moet gewoon aanwezig zijn, maar dan zit ik daar dus gewoon maar niets te doen. In spanning. Heb wel 1 keer iets gemaakt, dat was met een groepsopdracht, maar zie er dus elke keer verschrikkelijk tegenop.
Ik heb zelf ook creatieve therapie gehad en dit is wat ik deed om dat te overleven :P :
Ik deed gewoon het 1e wat in me opkwam. Als ik bijvoorbeeld iets moest tekenen (weet ik veel, een stad oid), dan tekende ik een vage plattengrond van een stad (compleet met weggetjes en akkerbouw eromheen enzo) met in 1 hoek een groot gapend zwart gat erin...
Die stad...was feitelijk een afbeelding van mijzelf. Ik was op de goeie weg (stad met straatjes enzo) maar had nog een lange weg te gaan (donkere vlek op de kaart).

Alleen jammer dat door een ietswat funest einde al mn werk van daarzo vernietigd is (ze vroegen me niks ofzo...maarja, ik overleef het ook wel zonder al dat werk).
pi_140142715
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:37 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat leuk! Best hoge bezoekersaantallen zag ik, hoe heb je daarvoor gezorgd?
Doe ik niet zoveel voor, misschien telt ie optimistisch of vinden mensen me makkelijk :)

Thanks voor alle complimenten trouwens.
Lijkt mij heel gaaf om daar ooit mn brood mee te verdienen *droomt verder*
-Albert Camus.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:55:40 #267
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140144563
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook creatieve therapie gehad en dit is wat ik deed om dat te overleven :P :
Ik deed gewoon het 1e wat in me opkwam. Als ik bijvoorbeeld iets moest tekenen (weet ik veel, een stad oid), dan tekende ik een vage plattengrond van een stad (compleet met weggetjes en akkerbouw eromheen enzo) met in 1 hoek een groot gapend zwart gat erin...
Die stad...was feitelijk een afbeelding van mijzelf. Ik was op de goeie weg (stad met straatjes enzo) maar had nog een lange weg te gaan (donkere vlek op de kaart).

Alleen jammer dat door een ietswat funest einde al mn werk van daarzo vernietigd is (ze vroegen me niks ofzo...maarja, ik overleef het ook wel zonder al dat werk).
En dat is nu precies mijn probleem: ik kan niet 'zomaar wat doen'. Iets in mij (mijn veeleisende oudermodus :P) houdt me tegen, zorgt ervoor dat ik blokkeer en compleet leeg ben. Ik mag niks maken want dan wordt het lelijk dus ik kan beter niets doen. Er komt niets in me op, en als dat wel gebeurt, wordt dat meteen onderdrukt uit angst dat ik er wat mee ga doen.

Bij ons heb je een eigen map waar je creaties in komen en die mag je aan het eind van de behandeling mee naar huis nemen. Zal een lekker dun mapje zijn bij mij _O- :')
  maandag 19 mei 2014 @ 20:58:32 #268
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140144777
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:28 schreef zomertje het volgende:

[..]

Doe ik niet zoveel voor, misschien telt ie optimistisch of vinden mensen me makkelijk :)

Thanks voor alle complimenten trouwens.
Lijkt mij heel gaaf om daar ooit mn brood mee te verdienen *droomt verder*
Mensen die langs je kraampje zijn gelopen misschien? Ik neem aan dat je ook ergens je site had staan toen. Heb je al vaker ergens gestaan?
pi_140145001
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:

[..]

En dat is nu precies mijn probleem: ik kan niet 'zomaar wat doen'. Iets in mij (mijn veeleisende oudermodus :P) houdt me tegen, zorgt ervoor dat ik blokkeer en compleet leeg ben. Ik mag niks maken want dan wordt het lelijk dus ik kan beter niets doen. Er komt niets in me op, en als dat wel gebeurt, wordt dat meteen onderdrukt uit angst dat ik er wat mee ga doen.

Bij ons heb je een eigen map waar je creaties in komen en die mag je aan het eind van de behandeling mee naar huis nemen. Zal een lekker dun mapje zijn bij mij _O- :')
Tsja, mijn mapje werd dus vernietigd zonder mij te vragen :')
Magoed :P

Je kunt het ook zo vertalen: Je kunt niet 'zomaar wat doen' omdat 'iets' je daarvan weerhoudt ("want je mag niks omdat het toch alleen maar lelijk wordt").

Das echter een reden om het wel te doen.
Bedenk je dit: Wat voor praktisch nut heeft het nou om jezelf zo sterk tegen te houden? Waarom houd je jezelf tegen? Mijn "kunstwerken" waren ook lelijk maar dat was "completely besides the point anyway" :P

Het vergt wel lef om dat te doen hoor trouwens, tenminste, das hoe ik het toen heb aangepakt (ik heb nou eenmaal geen gebrek aan lef als het aankomt op mn eigen barrieres doorbreken :P )

Edit: Yolo :P
pi_140145151
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, mijn mapje werd dus vernietigd zonder mij te vragen :')
Magoed :P

Je kunt het ook zo vertalen: Je kunt niet 'zomaar wat doen' omdat 'iets' je daarvan weerhoudt ("want je mag niks omdat het toch alleen maar lelijk wordt").

Das echter een reden om het wel te doen.
Bedenk je dit: Wat voor praktisch nut heeft het nou om jezelf zo sterk tegen te houden? Waarom houd je jezelf tegen? Mijn "kunstwerken" waren ook lelijk maar dat was "completely besides the point anyway" :P

Het vergt wel lef om dat te doen hoor trouwens, tenminste, das hoe ik het toen heb aangepakt (ik heb nou eenmaal geen gebrek aan lef als het aankomt op mn eigen barrieres doorbreken :P )
Wat ik tijdens creatieve therapie maak is ook de helft van de tijd lelijk en de andere helft 'gaat wel'. Ondanks dat mn hele site vol staat met dingen die ik wel 'goed genoeg' vind. Ik mag t van mezelf best verprutsen, dat stemmetje in mn hoofd moet zn kop houden.... o|O
-Albert Camus.
pi_140145258
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:04 schreef zomertje het volgende:

[..]

Wat ik tijdens creatieve therapie maak is ook de helft van de tijd lelijk en de andere helft 'gaat wel'. Ondanks dat mn hele site vol staat met dingen die ik wel 'goed genoeg' vind. Ik mag t van mezelf best verprutsen, dat stemmetje in mn hoofd moet zn kop houden.... o|O
Mijn stemmetje is het zwijgen opgelegd (niet 100% hoor, maar dat stemmetje mag er zijn...zolang -ik- er maar geen last van heb :P )
pi_140145735
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mijn stemmetje is het zwijgen opgelegd (niet 100% hoor, maar dat stemmetje mag er zijn...zolang -ik- er maar geen last van heb :P )
Bij mij is t aangeleerde kritiek: 'het is nooit goed of het deugt niet' en ik probeer die zeurneus in mn hoofd niet teveel zn zin te geven.
-Albert Camus.
pi_140145785
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:58 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mensen die langs je kraampje zijn gelopen misschien? Ik neem aan dat je ook ergens je site had staan toen. Heb je al vaker ergens gestaan?
Mijn site is wel op verschillende plaatsen vermeld en ik heb ook visitekaartjes laten ronddwalen :)
-Albert Camus.
pi_140145853
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:13 schreef zomertje het volgende:

[..]

Bij mij is t aangeleerde kritiek: 'het is nooit goed of het deugt niet' en ik probeer die zeurneus in mn hoofd niet teveel zn zin te geven.
Vermoeiend (ik kan het weten -O- ). Dat stemmetje houdt z'n kop, maar ik weet eigenlijk niet of dat stemmetje ergens achterin stiekem nog de boel aan het saboteren is :') :@
pi_140146166
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vermoeiend (ik kan het weten -O- ). Dat stemmetje houdt z'n kop, maar ik weet eigenlijk niet of dat stemmetje ergens achterin stiekem nog de boel aan het saboteren is :') :@
Hoe heb je hem stil gekregen dan? Bij mij is ie er eigenlijk veel te vaak.
-Albert Camus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')