abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139982341
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139982386
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:05 schreef Re het volgende:
Sean in de leader blijft gewoon tof dus die hoeft echt niet weg eigenlijk

de graveyard, die mag eens komen, met een symbooltje over hoe dood gegaan :P
Oh ja, laat Sean in de header O+ Symbolisch voor mij voor de hele serie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:02:13 #153
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139982483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Da's nog haar gróótste talent, for sure :D
Ik weet niet meer wanneer (tijdens de belegering door Stannis?), volgens mij ergens in seizoen twee vertelt Cersei letterlijk dat ze diep gefrustreerd is over het feit dat zij als vrouw moest leren glimlachen en buigen, terwijl haar tweelingbroertje mocht zwaardvechten en in de machtsspelletjes mee mocht spelen en later een belangrijke functie zou krijgen. Terwijl zij vond dat er geen verschil was tussen Jaime en haar. Volgens mij zegt dat het meest over haar karakter: blind ambitieus uit woede over die ongelijke verdeling van rechten.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:02:20 #154
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_139982487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als Cersei een koninkrijk probeert te besturen en een perfecte koningin te zijn dan is ze daar overduidelijk niet echt geslaagd in, maar als ze haar macht en invloed in relatie tot haar directe omgeving probeert te vergroten dan is ze daar dan weer erg geslaagd in. Ik denk dat ze alleen echt dat laatste probeert te doen. En ze is er goed in.

Dat een groot deel van haar macht voortkomt uit haar achternaam is onherroepelijk waar, maar dat is het geval van een groot deel van alle personages in Game of Thrones. Als dochter van een van de rijkste families zal ze ook wel een uitstekend geschoold individu zijn, een voorrecht dat de andere vrouwen in de serie misschien niet genoten hebben, maar het is en belachelijk dat Cersei (van alle mensen!) het dichtste is wat George RR Martin heeft dat bij een intelligente vrouw die haar eigen lot in handen neemt komt.
Het grote probleem met Cersei als bestuurder is dat zij constant emotioneel boven rationeel beslissingen maakt, dit in contrast (en irritatie van) Tywin (en Tyrion in feite). Dit maakt haar als bestuurder eigenlijk kwetsbaar, omdat ze kiest voor wat ze voelt ipv voor wat slim is. Haar gevoel is vrij makkelijk te manipuleren, zoals Tyrion bewezen heeft. Cersei is echt geen match voor zo'n Small Council.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_139982512
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:57 schreef DO2 het volgende:
De grootste 'krachten' van Cersei zijn haar afkomst, stijfkoppigheid en gebrek aan empatisch vermogen.
En daar kom je natuurlijk heel ver mee in het wereldje van GoT. Maar intelligent? Nee.
Gebrek aan empathisch vermogen? Nah, gevoelens van anderen ziet/begrijpt ze volgens mij wel, die interesseren haar alleen niks. Is toch iets anders. Om goed te kunnen manipuleren moet je juist empathisch vermogen bezitten...
Tails tell tales
pi_139982535
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, laat Sean in de header O+ Symbolisch voor mij voor de hele serie.
Voor mij ook :Y
Tails tell tales
pi_139982697
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:02 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wanneer (tijdens de belegering door Stannis?), volgens mij ergens in seizoen twee vertelt Cersei letterlijk dat ze diep gefrustreerd is over het feit dat zij als vrouw moest leren glimlachen en buigen, terwijl haar tweelingbroertje mocht zwaardvechten en in de machtsspelletjes mee mocht spelen en later een belangrijke functie zou krijgen. Terwijl zij vond dat er geen verschil was tussen Jaime en haar. Volgens mij zegt dat het meest over haar karakter: blind ambitieus uit woede over die ongelijke verdeling van rechten.
Die scène was heel toonaangevend/verduidelijkend voor haar karakter idd.
Tails tell tales
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:19:15 #158
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139983068
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:02 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het grote probleem met Cersei als bestuurder is dat zij constant emotioneel boven rationeel beslissingen maakt, dit in contrast (en irritatie van) Tywin (en Tyrion in feite). Dit maakt haar als bestuurder eigenlijk kwetsbaar, omdat ze kiest voor wat ze voelt ipv voor wat slim is. Haar gevoel is vrij makkelijk te manipuleren, zoals Tyrion bewezen heeft. Cersei is echt geen match voor zo'n Small Council.
Het zoveelste bewijs van het gegeven dat George RR Martin vrouwen alleen kan schrijven als irrationele mensen met penisnijd.

Overigens lijkt dat me niet zo'n probleem eerlijk gezegd. Cersei is een meer een politicus, ze bepaalt de hoofdlijnen op een door een ander afgebakend gebied en zorgt en let op Lannisterbelangen bij nieuwe wetten die langs haar voor moeten voor goedkeuring. Er valt niet zo veel te manipuleren bij haar, of liever, als ze erg achter komt dat iemand het lef heeft om haar haar te gebruiken zou ze die persoon ongeacht rang of stand ophangen.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:22:34 #159
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139983181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als Cersei een koninkrijk probeert te besturen en een perfecte koningin te zijn dan is ze daar overduidelijk niet echt geslaagd in, maar als ze haar macht en invloed in relatie tot haar directe omgeving probeert te vergroten dan is ze daar dan weer erg geslaagd in. Ik denk dat ze alleen echt dat laatste probeert te doen. En ze is er goed in.
Waar blijkt dat uit dan? :?

Sinds de dood van Robert is haar macht en invloed in relatie tot haar directe omgeving drastisch gekrompen. The Hand respecteert haar niet, de Small Council respecteert haar niet, haar zoon wordt door haar vader bestuurd, de Tyrells lopen over haar heen. Volgens mij is ze er erg slecht in.

quote:
Dat een groot deel van haar macht voortkomt uit haar achternaam is onherroepelijk waar, maar dat is het geval van een groot deel van alle personages in Game of Thrones.
Dat is mijn punt ook niet, de meeste andere personages uit een belangrijke familie, hebben ook nog kwaliteiten naast hun achternaam. Oberyn is niet alleen een Martell, hij is ook een goede krijger. Olenna is niet alleen een Redwyne, ze is ook een goede schaakspeelster. Renly was niet alleen een Baratheon, maar ook een charismatisch politicus die mensen voor zich wist te winnen.

quote:
Als dochter van een van de rijkste families zal ze ook wel een uitstekend geschoold individu zijn, een voorrecht dat de andere vrouwen in de serie misschien niet genoten hebben, maar het is en belachelijk dat Cersei (van alle mensen!) het dichtste is wat George RR Martin heeft dat bij een intelligente vrouw die haar eigen lot in handen neemt komt.
Dit slaat echt nergens op. Al is het maar omdat je jezelf nu tegenspreekt. Je hebt zelf ook al een intelligentere vrouw genoemd, Olenna. En ja, die neemt ook zeker haar eigen lot in handen. Daarentegen zijn er nog veel meer vrouwen te noemen die haar eigen lot in handen nemen. Denk aan een Daenerys die verkocht werd aan een barbaar, maar diezelfde barbaar de baas wist te worden. Het cliche dat fantasyschrijvers geen vrouwen kunnen schrijven, is absoluut niet van toepassing op GRRM.

Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_139983331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:19 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het zoveelste bewijs van het gegeven dat George RR Martin vrouwen alleen kan schrijven als irrationele mensen met penisnijd.

Overigens lijkt dat me niet zo'n probleem eerlijk gezegd. Cersei is een meer een politicus, ze bepaalt de hoofdlijnen op een door een ander afgebakend gebied en zorgt en let op Lannisterbelangen bij nieuwe wetten die langs haar voor moeten voor goedkeuring. Er valt niet zo veel te manipuleren bij haar, of liever, als ze erg achter komt dat iemand het lef heeft om haar haar te gebruiken zou ze die persoon ongeacht rang of stand ophangen.
Pfff... dat vind ik echt niet hoor. En tja, "irrationeel"... dat zijn vrouwen ook gewoon wat meer/vaker dan mannen (en heeft zijn voor- en nadelen).
Tails tell tales
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:34:33 #161
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_139983584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:19 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Naar mijn idee zet GRRM meer soorten bestuurders uiteen. We zien meer idealisten, waaronder Daenerys, maar ook Stannis vind ik en meer pragmatisten, zoals Tywin en Baelish. Elk hebben zijn voor en nadelen. Ik vind Tywin en met name Baelish echt te kil om achter te kunnen staan. Stannis en Daenerys hebben passie, maar een onduidelijke visie waar zij voor staan. Als burger van Westeros is Tommen de gemakkelijke middenweg, terwijl je weet dat je dan voor Cersei en Tywin kiest.
Cersei's emotie zorgt ervoor dat zij makkelijk vijanden kan maken, doordat zij niet op haar kunnen vertrouwen om hen altijd rugdekking te geven. Dit is in het belang van de gewone burger op zich, maar niet van de verschillende facties binnen Westeros. Je moet dan óf een duidelijke regerende factie hebben óf een volledig onafhankelijke heerser die op zichzelf al voldoende macht en middelen heeft om te regeren. Maar dit heeft niemand, dat hadden de Targaryens ook niet.

Pff, political science much? :+

Ik krijg ook het idee dat GRRM vrouwen meer aan de emotionele kant zet en mannen meer aan de rationele kant, maar dat is niet per se een probleem vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Witchfynder op 15-05-2014 16:54:40 ]
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:35:28 #162
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139983614
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:49 schreef VeX- het volgende:
Ik vind Cersei eigenlijk helemaal niet dom, maar eerder niet zo slim als de rest in haar omgeving. Ze is ontzettend goed in het manipuleren van mensen.

Dit vind ik ook een sterk staaltje van haar.

Ik vind haar juist haar gebreken aantonen hier. Tywin en Tyrion komen nog met ideeën over macht. Denken na over gevolgen. Hier is Cersei gewoon een klein verwend meisje die op een hele onbenullige wijze denkt te laten zien hoe sterk ze is, waardoor ze juist haar zwaktes toont.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_139983741
Stannis. Passie. Twee woorden die ik vooralsnog echt búitengewoon onverenigbaar vind :')
Tails tell tales
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:43:31 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_139983888
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:35 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik vind haar juist haar gebreken aantonen hier. Tywin en Tyrion komen nog met ideeën over macht. Denken na over gevolgen. Hier is Cersei gewoon een klein verwend meisje die op een hele onbenullige wijze denkt te laten zien hoe sterk ze is, waardoor ze juist haar zwaktes toont.
Ik denk dat Cersei helemaal geen doel heeft in haar leven behalve overleven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:47:47 #165
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139984033
Cersei had toen Robert nog leefde misschien meer ´soft power´ als Queen consort, dat kun je niet echt uit de serie opmaken, maar nu als Queen regent heeft ze het ook daadwerkelijk voor het zeggen. Ze heeft nu daadwerkelijke institutionele macht. Elke Hand of the King na Ned heeft haar macht proberen in te perken en het is Tyrion in elk geval niet in dank afgenomen.

En hoe ook al geven wij seriekijkers graag de sympathieke Tyrion alle eer voor het lang genoeg afhouden van Stannis' belegering van de stad. Is het Cersei die het Wildfire (al lang van te voren) besteld heeft dat bijna Stannis' gehele vloot vernietigde. Hoewel er over te twisten valt of ze dat deed uit inzicht of uit manie.

...

Er was een punt waar ik naar toe werkte, maar ik moet weg en als ik terug ben is deze discussie wss alweer voorbij.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_139984171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
En hoe ook al geven wij seriekijkers graag de sympathieke Tyrion alle eer voor het lang genoeg afhouden van Stannis' belegering van de stad. Is het Cersei die het Wildfire (al lang van te voren) besteld heeft dat bijna Stannis' gehele vloot vernietigde. Hoewel er over te twisten valt of ze dat deed uit inzicht of uit manie.
Ik weet niet beter dan dat de wildfire dat gebruikt werd afkomstig was van caches die verspreid waren door de stad door de Mad King die hij aan het eind van de rebellion wou gebruiken om de stad op te blazen. Hoe kom je erbij dat Cersei dat had bestelt?
pi_139984233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:38 schreef Forbry het volgende:
Stannis. Passie. Twee woorden die ik vooralsnog echt búitengewoon onverenigbaar vind :')
Religieuze gek idealist is hij op zich denk ik wel.
Tails tell tales
pi_139984256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
Cersei had toen Robert nog leefde misschien meer ´soft power´ als Queen consort, dat kun je niet echt uit de serie opmaken, maar nu als Queen regent heeft ze het ook daadwerkelijk voor het zeggen. Ze heeft nu daadwerkelijke institutionele macht. Elke Hand of the King na Ned heeft haar macht proberen in te perken en het is Tyrion in elk geval niet in dank afgenomen.

...

Er was een punt waar ik naar toe werkte, maar ik moet weg en als ik terug ben is deze discussie wss alweer voorbij.
Echt? Niks van meegekregen dan (of niet onthouden).
Tails tell tales
pi_139984428
Het gros van wat er in Kings Landing rondloopt doorziet dat manipuleren van Cersei onderhand wel.
Hoe ze dacht de geheime liefde van Tyrion te pakken te hebben (maar eigenlijk Ros had) was gewoon schrijnend om te zien. Tywin, Tyrion, Jaime, ze weten onderhand wel hoe Cersei werkt. En de Tyrells zijn ook niet dom.

De enige goede eigenschap van Cersei zijn haar cheekbones. :P
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139984470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Echt? Niks van meegekregen dan (of niet onthouden).
Percell (oid) maakte het in opdracht van Cercei. Tyrion kwam daarachter en heeft hem in de kelder opgezocht om hem te laten weten dat hij die wild fire voortaan voor hem moest maken en niet voor Cercei.
pi_139984492
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:00 schreef karton2 het volgende:

[..]

Percell (oid) maakte het in opdracht van Cercei. Tyrion kwam daarachter en heeft hem in de kelder opgezocht om hem te laten weten dat hij die wild fire voortaan voor hem moest maken en niet voor Cercei.
Dat is niet helemaal hoe het gegaan is. :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:05:59 #172
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139984645
Tommen for King en Ser Pounce for Kitty Regent! *O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_139984686
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:05 schreef Ang3l het volgende:
Tommen for King en Ser Pounce for Kitty Regent! *O*
Ser Pounce, Commander of the Kittensguard ____ :')
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:08:35 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139984731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ser Pounce, Commander of the Kittensguard ____ :')
Master of Litter!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:09:08 #175
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_139984744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Religieuze gek idealist is hij op zich denk ik wel.
Ik zei het omdat hij heilig geloofd in zijn 'divine right' om te regeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')