abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 mei 2014 @ 08:28:48 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140336647
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:11 schreef Knut het volgende:

[..]

Ik zit qua kcal ongeveer rond de 2100 ofzo. Ik drink minimaal 2,5-3 liter water per dag. Dus dat zou wel genoeg moeten zijn. Het enige wat ik de afgelopen week weer wat meer heb gedaan is koffie drinken. Het was max 1 kopje per dag de eerste paar weken. En dat is nu toch wel 3 of 4 per dag geweest de afgelopen week. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn ?
Vocht vasthouden, stress, minder actief leven, zelfs dingen als het tijdstip van wegen kunnen een verschil maken.
  zondag 25 mei 2014 @ 10:10:51 #42
2738 Knut
Loyal Dog
pi_140337639
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vocht vasthouden, stress, minder actief leven, zelfs dingen als het tijdstip van wegen kunnen een verschil maken.
Actief leven is het in ieder geval niet. Mijn workouts worden alleen maar geleidelijk zwaarder, niet minder zwaar. Ik zit nog in de beginnende fase, waarbij het nog niet op doorzettingskracht aankomt. En ik weeg me in principe 1 keer per week (waar ik waarde aan hecht) en dat is altijd s'ochtends net na het wakker worden. Eerst naar de WC, daarna wegen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  zondag 25 mei 2014 @ 10:13:27 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140337693
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:10 schreef Knut het volgende:

[..]

Actief leven is het in ieder geval niet. Mijn workouts worden alleen maar geleidelijk zwaarder, niet minder zwaar. Ik zit nog in de beginnende fase, waarbij het nog niet op doorzettingskracht aankomt. En ik weeg me in principe 1 keer per week (waar ik waarde aan hecht) en dat is altijd s'ochtends net na het wakker worden. Eerst naar de WC, daarna wegen.
Het is niet alleen sporten hé. Als je bijvoorbeeld juist vakantie hebt, of je moet voor je werk minder actieve dingen doen, of wat dan ook, dat kan al invloed hebben. Als ik examens heb, moet mijn inname ook omlaag omdat ik minder beweeg dan gewoonlijk, terwijl ik evenveel ga sporten.
pi_140338086
Weet niet of ik hier goed zit, maar ik ben sinds december 2012 bezig met een persoonlijk schema in de sportschool voor krachttraining en een beetje cardio. Inmiddels ongeveer 7 kilo afgevallen, terwijl dat op zich niet mijn doel was (ik woog al niet veel, ben 1.70 en toen ik begon schommelde ik tussen 62/65kg, weeg nu 57kg) en ik ben veel sterker geworden. Maar met dansen merk ik toch dat mijn beenspieren nog niet zo sterk zijn als dat ze zouden moeten zijn, ondanks dat ik er wel oefeningen voor doe (squat/deadlift/leg press), nu wordt beweerd dat touwtje springen heel erg goed is voor je benen. Iemand daar ervaring mee? :D
  zondag 25 mei 2014 @ 11:00:48 #45
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140338515
Ik zou gewoon meer eten als ik jou was.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140338591
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:00 schreef Klokov het volgende:
Ik zou gewoon meer eten als ik jou was.
Was dat tegen mij? Hoezo zou meer eten helpen met mijn beenspieren :p eet genoeg eiwitten enz.
  zondag 25 mei 2014 @ 13:29:42 #47
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140342240
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:04 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Was dat tegen mij? Hoezo zou meer eten helpen met mijn beenspieren :p eet genoeg eiwitten enz.
Had je post niet helemaal gelezen en zag niet dat je een vrouw was (mobiel). Of touwtje springen je dansen kan verbeteren hangt af van wat je tijdens het dansen doet. Dat je benen sterk zijn hoeft niet per se te betekenen dat ze het ook lang kunnen volhouden.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140345825
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:29 schreef Klokov het volgende:

[..]

Had je post niet helemaal gelezen en zag niet dat je een vrouw was (mobiel). Of touwtje springen je dansen kan verbeteren hangt af van wat je tijdens het dansen doet. Dat je benen sterk zijn hoeft niet per se te betekenen dat ze het ook lang kunnen volhouden.
Nouja, ik tapdans. Wat betekend dat je bijna altijd in plié staat. Zo gauw ik dan iets op één been moet doen of moet springen, dan is mijn evenwicht zoek. Volgens hem komt dit omdat mijn bovenbenen gewoon niet sterk genoeg zijn. Als ik veel moet springen dan hebben ze er ook geen zin meer in :p
pi_140346220
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:10 schreef Knut het volgende:

[..]

Actief leven is het in ieder geval niet. Mijn workouts worden alleen maar geleidelijk zwaarder, niet minder zwaar. Ik zit nog in de beginnende fase, waarbij het nog niet op doorzettingskracht aankomt. En ik weeg me in principe 1 keer per week (waar ik waarde aan hecht) en dat is altijd s'ochtends net na het wakker worden. Eerst naar de WC, daarna wegen.
Schommeling in gewicht is heel normaal. Kan ook door zout etc. zijn. Vraag me wel af of 2100 kcal niet wat weinig is voor iemand van 122kg. Kan je metabolisme plat leggen en waardoor je juist minder afvalt, omdat je lichaam alle energie gaat proberen vast te houden. Je bent nu 5 kilo in 4 weken afgevallen, wat dus betekent dat je 1,25kg per week afvalt. Dat is een kcal te kort van 11250 kcal per week, en dus 1607 per dag. Dat is echt te veel. Je gaat waarschijnlijk meer afvallen als je meer gaat eten, hoe raar het ook klinkt. Je bent nu namelijk spier aan het verbranden, wat een hogere metabolische verbranding heeft. Daardoor gaat je metabolisme omlaag en moet je dus nog minder eten om weer af te vallen. Is heel destructief en geen gezonde manier van afvallen.

Ook; hoe is je e/k/v verhouding?

Lees burn the fat, feed the muscle eens. Staat zo'n beetje alle beginners wijsheid in die je nodig hebt.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 25 mei 2014 @ 17:03:39 #50
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140349524
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:15 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Nouja, ik tapdans. Wat betekend dat je bijna altijd in plié staat. Zo gauw ik dan iets op één been moet doen of moet springen, dan is mijn evenwicht zoek. Volgens hem komt dit omdat mijn bovenbenen gewoon niet sterk genoeg zijn. Als ik veel moet springen dan hebben ze er ook geen zin meer in :p
Heeft weinig met kracht te maken wanneer je dit met 57kg niet kan doen. Trainen andere tapdansers hier wel voor? Denk dat je meer hebt aan yoga oid (of kettlebells natuurlijk, die zijn altijd goed).
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140350642
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Heeft weinig met kracht te maken wanneer je dit met 57kg niet kan doen. Trainen andere tapdansers hier wel voor? Denk dat je meer hebt aan yoga oid (of kettlebells natuurlijk, die zijn altijd goed).
Ja, maar die dansen ook 8 uur in de week (ballet + tap) dus die hebben goede beenspieren. Mijn docent raadde me al aan om ook ballet te gaan dansen, zou helpen. En kettlebells? Daar heb ik geen ervaring mee.. Wat moet ik daarmee doen :P
  zondag 25 mei 2014 @ 17:48:03 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140350867
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:15 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Nouja, ik tapdans. Wat betekend dat je bijna altijd in plié staat. Zo gauw ik dan iets op één been moet doen of moet springen, dan is mijn evenwicht zoek. Volgens hem komt dit omdat mijn bovenbenen gewoon niet sterk genoeg zijn. Als ik veel moet springen dan hebben ze er ook geen zin meer in :p
Of een gebrek aan coördinatie. Ik heb altijd gemerkt dat zogauw ik mijn beenspieren train met hardlopen of fietsen (sportief fietsen) de coördinatie van mijn beenspieren verbetert, dat ik bijv. gemakkelijker op 1 been kan staan zonder uit balans te geraken. De eerste krachtwinst die je schijnbaar krijgt met fitness is niet het gevolg van toegenomen spiermassa (hypertrofie) maar van een betere aansturing van de spieren. Je neuronen moeten leren om op een effectieve manier de juiste spiervezels aan te sturen op hetzelfde moment, dat heeft wat tijd nodig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 17:51:39 #53
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_140350964
Ik zal me ook maar eens melden. Ga tegenwoordig 4 a 5 keer per week een uur of 2 a 2,5. Doe vooral cardiofitness.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 25 mei 2014 @ 17:56:38 #54
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140351114
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:26 schreef Push. het volgende:

[..]

Schommeling in gewicht is heel normaal. Kan ook door zout etc. zijn. Vraag me wel af of 2100 kcal niet wat weinig is voor iemand van 122kg.
Wees er maar zeker van dat dat te weinig is! Beter inderdaad eerst wat hoger mikken met je energie-inname, zien wat voor effect het heeft en enkel als het gewenste effect uitblijft alsnog minderen.

quote:
Kan je metabolisme plat leggen en waardoor je juist minder afvalt, omdat je lichaam alle energie gaat proberen vast te houden. Je bent nu 5 kilo in 4 weken afgevallen, wat dus betekent dat je 1,25kg per week afvalt. Dat is een kcal te kort van 11250 kcal per week, en dus 1607 per dag. Dat is echt te veel. Je gaat waarschijnlijk meer afvallen als je meer gaat eten, hoe raar het ook klinkt. Je bent nu namelijk spier aan het verbranden, wat een hogere metabolische verbranding heeft. Daardoor gaat je metabolisme omlaag en moet je dus nog minder eten om weer af te vallen. Is heel destructief en geen gezonde manier van afvallen.
Het valt niet met zekerheid te zeggen dat hij spieren verbrandt maar hij loopt een groot risico hierop. Het is mogelijk voor iemand die groot is en veel te zwaar weegt om eens een keer 5 kg. vet in een maand te verbranden zonder spieren te verliezen maar dat is een incident, dat wil je zeker niet structureel nastreven, het best mik je op zo'n 2-3 kg. per maand.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 mei 2014 @ 18:23:33 #55
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140352063
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:39 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Ja, maar die dansen ook 8 uur in de week (ballet + tap) dus die hebben goede beenspieren. Mijn docent raadde me al aan om ook ballet te gaan dansen, zou helpen. En kettlebells? Daar heb ik geen ervaring mee.. Wat moet ik daarmee doen :P
Vloeiende bewegingen, zie: en SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Wat doen andere tapdansers op jouw niveau?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 25 mei 2014 @ 19:34:33 #56
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_140354341
lol verkeerde topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Drinky op 25-05-2014 21:23:20 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_140355911
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:23 schreef Klokov het volgende:

[..]

Vloeiende bewegingen, zie: en SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Wat doen andere tapdansers op jouw niveau?
Die dansen 8 uur in de week, zoals ik al zei. Ze hebben niets op met de sportschool en mijn docent verklaarde zelfs dat zijn benen sterker waren (en zouden blijven) dan iemand die zijn bieren in de sportschool trainde.
Mijn sportschool heeft trouwens geen Kettlebells..

quote:
Of een gebrek aan coördinatie. Ik heb altijd gemerkt dat zogauw ik mijn beenspieren train met hardlopen of fietsen (sportief fietsen) de coördinatie van mijn beenspieren verbetert, dat ik bijv. gemakkelijker op 1 been kan staan zonder uit balans te geraken. De eerste krachtwinst die je schijnbaar krijgt met fitness is niet het gevolg van toegenomen spiermassa (hypertrofie) maar van een betere aansturing van de spieren. Je neuronen moeten leren om op een effectieve manier de juiste spiervezels aan te sturen op hetzelfde moment, dat heeft wat tijd nodig.
Dit begrijp ik niet helemaal. Aangezien ik al bijna anderhalf jaar squat/deadlift/leg press doe e.d. zou mijn coördinatie toch allang ontwikkeld moeten zijn?
pi_140360059
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:51 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden. Ga tegenwoordig 4 a 5 keer per week een uur of 2 a 2,5. Doe vooral cardiofitness.
wtfap is cardiofitness
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 25 mei 2014 @ 21:40:01 #59
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140360944
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:09 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Die dansen 8 uur in de week, zoals ik al zei. Ze hebben niets op met de sportschool en mijn docent verklaarde zelfs dat zijn benen sterker waren (en zouden blijven) dan iemand die zijn bieren in de sportschool trainde.
Mijn sportschool heeft trouwens geen Kettlebells..

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal. Aangezien ik al bijna anderhalf jaar squat/deadlift/leg press doe e.d. zou mijn coördinatie toch allang ontwikkeld moeten zijn?
Denk dat je een 12 kilo nodig hebt, die zijn voor 1 maand sportschoolabbonement te koop. Zie bijvoorbeeld: http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-12-kg.html

Als je een betere balans wil kan je beter lunges, pistol squats of yoga gaan doen trouwens. Kettlebells helpen in zekere mate met het 'grounden' van je voeten zodat je stabieler op de grond staat.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140363189
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:40 schreef Klokov het volgende:

[..]

Denk dat je een 12 kilo nodig hebt, die zijn voor 1 maand sportschoolabbonement te koop. Zie bijvoorbeeld: http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-12-kg.html

Als je een betere balans wil kan je beter lunges, pistol squats of yoga gaan doen trouwens. Kettlebells helpen in zekere mate met het 'grounden' van je voeten zodat je stabieler op de grond staat.
Wat zijn pistol squats? Bij lunges is mijn evenwicht trouwens ook ver te zoeken :P
  zondag 25 mei 2014 @ 22:17:25 #61
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140363535
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:12 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Wat zijn pistol squats? Bij lunges is mijn evenwicht trouwens ook ver te zoeken :P
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140372708
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:26 schreef Push. het volgende:

[..]

Schommeling in gewicht is heel normaal. Kan ook door zout etc. zijn. Vraag me wel af of 2100 kcal niet wat weinig is voor iemand van 122kg. Kan je metabolisme plat leggen en waardoor je juist minder afvalt, omdat je lichaam alle energie gaat proberen vast te houden. Je bent nu 5 kilo in 4 weken afgevallen, wat dus betekent dat je 1,25kg per week afvalt. Dat is een kcal te kort van 11250 kcal per week, en dus 1607 per dag. Dat is echt te veel. Je gaat waarschijnlijk meer afvallen als je meer gaat eten, hoe raar het ook klinkt. Je bent nu namelijk spier aan het verbranden, wat een hogere metabolische verbranding heeft. Daardoor gaat je metabolisme omlaag en moet je dus nog minder eten om weer af te vallen. Is heel destructief en geen gezonde manier van afvallen.

Ook; hoe is je e/k/v verhouding?

Lees burn the fat, feed the muscle eens. Staat zo'n beetje alle beginners wijsheid in die je nodig hebt.
Je stofwisseling kan wel iets vertragen, maar starvation mode waar je het over hebt bestaat niet.

Wanneer je afvalt moet je natuurlijk steeds je onderhoud opnieuw berekenen dat bij je nieuwe gewicht hoort, wellicht is dat hier het geval en moet hij gewoon minder eten. Aan de andere kant is zijn gewichtsverlies wel erg groot geweest en een weekje op hetzelfde gewicht blijven is zeker niet ongewoon. Als hij 122kg is en hier post, zal zijn gewicht voornamelijk bestaan uit vet. In dat geval kan een groot tekort aan calorieen m.i. prima.
pi_140373460
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 02:08 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je stofwisseling kan wel iets vertragen, maar starvation mode waar je het over hebt bestaat niet.

Wanneer je afvalt moet je natuurlijk steeds je onderhoud opnieuw berekenen dat bij je nieuwe gewicht hoort, wellicht is dat hier het geval en moet hij gewoon minder eten. Aan de andere kant is zijn gewichtsverlies wel erg groot geweest en een weekje op hetzelfde gewicht blijven is zeker niet ongewoon. Als hij 122kg is en hier post, zal zijn gewicht voornamelijk bestaan uit vet. In dat geval kan een groot tekort aan calorieen m.i. prima.
"For the purpose of this article, 'Starvation Mode' is defined as a concept where your metabolic rate declines during the process of caloric restriction or weight loss to such a degree that further weight loss becomes impossible or weight gain occurs."

Zij definiëren het als 'to such a degree that further weight loss becomes impossible or weight gain occurs'. Wat niet mijn punt is.

Mijn punt is dat met 1600kcal te kort per dag je lichaam te veel van je spier als energiebron zal gebruiken. Daardoor krijg je afbraak van spierweefsel, wat verlaging van metabolisme tot gevolg heeft. Dit is gewoon een bewezen concept. :)

Hun starvation mode is overigens zo gedefinieerd dat je niet meer kunt afvallen. Ergo, wat je lichaam opslaat in vet is net zo veel als je binnenkrijgt. Ik bedoelde het véél genuanceerder dan dit.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_140373733
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 03:00 schreef Push. het volgende:

[..]

Mijn punt is dat met 1600kcal te kort per dag je lichaam te veel van je spier als energiebron zal gebruiken. Daardoor krijg je afbraak van spierweefsel, wat verlaging van metabolisme tot gevolg heeft. Dit is gewoon een bewezen concept. :)

Hun starvation mode is overigens zo gedefinieerd dat je niet meer kunt afvallen. Ergo, wat je lichaam opslaat in vet is net zo veel als je binnenkrijgt. Ik bedoelde het véél genuanceerder dan dit.
Ok, in dat geval zijn we het eens. Echter, wanneer je flink overgewicht hebt (125kg is erg zwaar) dan zal het allemaal wel meevallen lijkt me. Je lichaam zal vet en spiermassa afbreken afhankelijk van hoeveel je ervan hebt. En het is niet zo dat hij al een maand op hetzelfde gewicht zit. Als ik hem was zou ik gewoon hetzelfde aantal kcal blijven eten en kijken wat er gebeurd, of de inname nog iets verder verlagen.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:17:11 #65
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_140374458
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 03:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ok, in dat geval zijn we het eens. Echter, wanneer je flink overgewicht hebt (125kg is erg zwaar) dan zal het allemaal wel meevallen lijkt me. Je lichaam zal vet en spiermassa afbreken afhankelijk van hoeveel je ervan hebt. En het is niet zo dat hij al een maand op hetzelfde gewicht zit. Als ik hem was zou ik gewoon hetzelfde aantal kcal blijven eten en kijken wat er gebeurd, of de inname nog iets verder verlagen.
Het is wel 124 bij 2.04 he. Om het even in perspectief te zetten. :D En ik ben met hem getrouwd, zijn buik was wel aardig aan het groeien, maar dat was het dan ook wel.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:28:05 #66
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140374540
Knut hier onder een ander account. Ik geloof zomaar dat het kan zijn dat ik te weinig eet, maar het is wel zoals Silmarwen zegt zo dat ik 2.04 meter ben. Dat is heel wat anders dan 122 kilo zijn terwijl je 1.80 bent.

Ik hou het voorlopig nog eventjes op gewoon een week waarbij het afvallen niet zo gebeurd. Kan met van alles en nog wat te maken hebben zoals ik het hier lees. Activiteit is de afgelopen week niet heel erg anders geweest dan de weken ervoor. Mijn workouts zijn ongeveer hetzelfde gebleven maar ik met heel eerlijk zeggen dat ze makkelijker gingen dan de weken ervoor.

Vanmorgen (mijn meetdag) is het wel net onder de 122 gedoken. Dus mijn 'ego' is voorlopig weer even tevreden.
pi_140374566
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:28 schreef GI het volgende:
Knut hier onder een ander account. Ik geloof zomaar dat het kan zijn dat ik te weinig eet, maar het is wel zoals Silmarwen zegt zo dat ik 2.04 meter ben. Dat is heel wat anders dan 122 kilo zijn terwijl je 1.80 bent.
Ah ok, dat veranderd veel. ;)

quote:
Vanmorgen (mijn meetdag) is het wel net onder de 122 gedoken. Dus mijn 'ego' is voorlopig weer even tevreden.
Je hebt een meetdag? Zorg ervoor dat je je elke dag meet, niet 1x per week of iets dergelijks. Alleen door elke dag te meten kun je een goede trend berekenen.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:32:44 #68
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140374591
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ah ok, dat veranderd veel. ;)

[..]

Je hebt een meetdag? Zorg ervoor dat je je elke dag meet, niet 1x per week of iets dergelijks. Alleen door elke dag te meten kun je een goede trend berekenen.
Ik weeg mezelf elke dag. Maar omdat ik weet dat het allemaal goed kan schommelen 'telt' er maar 1 dag per week. Bij mij is dat maandagochtend :)
pi_140374682
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:32 schreef GI het volgende:

[..]

Ik weeg mezelf elke dag. Maar omdat ik weet dat het allemaal goed kan schommelen 'telt' er maar 1 dag per week. Bij mij is dat maandagochtend :)
Aha.

Wat ik zelf handig vind is om je wegingen in te voeren in een applicatie (zelf gebruik ik Libra voor Android). Dan "telt" alles gewoon en hoef je alleen naar de trendlijn te kijken om te weten of je de goede kant op gaat.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:49:30 #70
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140374735
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:43 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Aha.

Wat ik zelf handig vind is om je wegingen in te voeren in een applicatie (zelf gebruik ik Libra voor Android). Dan "telt" alles gewoon en hoef je alleen naar de trendlijn te kijken om te weten of je de goede kant op gaat.
Ik heb een excelsheet waar ik alles in invul. Daar komt ook een mooi grafiekje uit die me aangeeft hoe het allemaal precies gaat. Dus ik doe eigenlijk hetzelfde ;)
progress.png
pi_140374831
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:49 schreef GI het volgende:

[..]

Ik heb een excelsheet waar ik alles in invul. Daar komt ook een mooi grafiekje uit die me aangeeft hoe het allemaal precies gaat. Dus ik doe eigenlijk hetzelfde ;)
[ afbeelding ]
Dat is geen trendlijn. :)
  maandag 26 mei 2014 @ 08:19:00 #72
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140375078
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:58 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is geen trendlijn. :)
Wat is dan een trendlijn ? App geinstalleerd. LEuk ding. Ga ik braaf invullen. Heb hem historisch ingevuld, en ik zie dat ik gewoon nog een stuk harder ga dan ik zou moeten :D
Libra_2014-05-26.png

[ Bericht 25% gewijzigd door GI op 26-05-2014 08:36:27 ]
pi_140376140
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 03:00 schreef Push. het volgende:

[..]

"For the purpose of this article, 'Starvation Mode' is defined as a concept where your metabolic rate declines during the process of caloric restriction or weight loss to such a degree that further weight loss becomes impossible or weight gain occurs."

Zij definiëren het als 'to such a degree that further weight loss becomes impossible or weight gain occurs'. Wat niet mijn punt is.

Mijn punt is dat met 1600kcal te kort per dag je lichaam te veel van je spier als energiebron zal gebruiken. Daardoor krijg je afbraak van spierweefsel, wat verlaging van metabolisme tot gevolg heeft. Dit is gewoon een bewezen concept. :)

Hun starvation mode is overigens zo gedefinieerd dat je niet meer kunt afvallen. Ergo, wat je lichaam opslaat in vet is net zo veel als je binnenkrijgt. Ik bedoelde het véél genuanceerder dan dit.
Toch vind ik het niet logisch. De meeste mensen hebben helemaal niet zoveel overschot aan spier om te verbranden. Als jij je lichaam een reden geeft om vast te houden aan het spierweefsel dat je hebt (laat ik nu iemand als voorbeeld neemt die veel aan KT doet) dan zal het minder snel naar je spieren keren. Daarbij slaat je lichaam het vet doelbewust op als energie voor in de toekomst, waarom zouden ze een omweg nemen door spieren te verbranden? Je lichaam zal alleen de spieren aanspreken als het meer energie kost dan dat het oplevert.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat 1 kilo (!!!!!!) spier een extra energie waarde van max. 15 kcal op een dag heeft. Je verbrandt echt nooit meerdere kilo's aan spier en al zou je het doen dan scheelt het hooguit 40/50 kcal op een dag. Stel je zou 4 kilo spier verliezen (wat echt gruwelijk veel is) dan zou het 2% schelen.

Wat die website stelt is al helemaal absurd al je organen/handelingen kosten energie en dat energie moet toch ergens vandaan komen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  maandag 26 mei 2014 @ 10:57:30 #74
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140378468
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:28 schreef GI het volgende:
Knut hier onder een ander account. Ik geloof zomaar dat het kan zijn dat ik te weinig eet, maar het is wel zoals Silmarwen zegt zo dat ik 2.04 meter ben. Dat is heel wat anders dan 122 kilo zijn terwijl je 1.80 bent.

Ik hou het voorlopig nog eventjes op gewoon een week waarbij het afvallen niet zo gebeurd. Kan met van alles en nog wat te maken hebben zoals ik het hier lees. Activiteit is de afgelopen week niet heel erg anders geweest dan de weken ervoor. Mijn workouts zijn ongeveer hetzelfde gebleven maar ik met heel eerlijk zeggen dat ze makkelijker gingen dan de weken ervoor.

Vanmorgen (mijn meetdag) is het wel net onder de 122 gedoken. Dus mijn 'ego' is voorlopig weer even tevreden.
Hoe gaat het met je kettlebells, kom je er een beetje uit?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 26 mei 2014 @ 11:36:00 #75
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140379598
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:57 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je kettlebells, kom je er een beetje uit?
Ik heb er maar ééntje. Ik doe op dit moment relatief rustig aan met de kettlebell. Ik krijg als ik 2 dagen achter elkaar kettelbell oefeningen doe last van mijn rechtershouder. Ik gebruik hem dus niet heel veel met de 'echte' oefeningen. Wel sleep ik vaak de kettelbell erbij bij mijn squats en sitting twists. De last in mijn schouder wordt minder al, dus ik denk dat het kwestie van trainen is!
  maandag 26 mei 2014 @ 12:03:02 #76
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140380373
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:36 schreef GI het volgende:

[..]

Ik heb er maar ééntje. Ik doe op dit moment relatief rustig aan met de kettlebell. Ik krijg als ik 2 dagen achter elkaar kettelbell oefeningen doe last van mijn rechtershouder. Ik gebruik hem dus niet heel veel met de 'echte' oefeningen. Wel sleep ik vaak de kettelbell erbij bij mijn squats en sitting twists. De last in mijn schouder wordt minder al, dus ik denk dat het kwestie van trainen is!
Het kan goed zijn dat je schouder simpelweg sterker moet worden. Maar hou het wel in de gaten, niks zo vervelend als een geblesseerde schouder. Dan kan je niet zoveel meer.
pi_140380694
Hallo,
Ben nu al ruim 6/7 maanden serieus bezig met fitness, en dan vooral apparaten.
Ik weet dat deadline, squats etc beter zijn maar voel me prettiger bij de apparaten.
Ik merk ook krachttoename en ik verhoog bijna wekelijks nog het gewicht, al gaat dit nu wat stroever.

Echter gaat mijn vet% niet omlaag. Iemand misschien een workout van 10-15 min die ik kan doen om flink wat kcal en vet te verbranden?

Alvast bedankt
  maandag 26 mei 2014 @ 12:18:57 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140380756
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:16 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hallo,
Ben nu al ruim 6/7 maanden serieus bezig met fitness, en dan vooral apparaten.
Ik weet dat deadline, squats etc beter zijn maar voel me prettiger bij de apparaten.
Ik merk ook krachttoename en ik verhoog bijna wekelijks nog het gewicht, al gaat dit nu wat stroever.

Echter gaat mijn vet% niet omlaag. Iemand misschien een workout van 10-15 min die ik kan doen om flink wat kcal en vet te verbranden?

Alvast bedankt
Wat minder eten gaat sneller. Er zijn geen short cuts om vet te verliezen, tenzij je allerlei middelen gaat gebruiken.
pi_140380778
Hmm dat minder eten ben ik ook meebezig maar gaat nogal traag..
  maandag 26 mei 2014 @ 12:21:05 #80
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140380814
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het kan goed zijn dat je schouder simpelweg sterker moet worden. Maar hou het wel in de gaten, niks zo vervelend als een geblesseerde schouder. Dan kan je niet zoveel meer.
Dat denk ik dus ook. En dat is precies waarom ik het met beleid doe. Ik moet echt niet hebben dat ik opeens een blessure in mijn schouder forceer.

Het lijkt vooral in de onehanded swings te liggen die me 'problemen' geven. Die doe ik dus vooral links op dit moment als ik ze doe. Zodat die arm meteen kans krijgt om een beetje bij te komen qua sterkte.

Wat ik dan wel weer apart vind, is dat ik mijn schouder helemaal niks voel bij de '8tje door benen, omhoog en dan opvangen' oefening. Terwijl die voor mijn gevoel ook zwaar op de schouder zou moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')