das een interessant verhaal, bij de eerste typemachines die nog alfabetisch waren kwamen de mechaniekjes van de veelgebruikte letters steeds tegen elkaar aan, vandaar de latere qwerty indelingquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom er niet gewoon het alfabet op zo'n toetsenbord staat en snap werkelijk niet welke gek deze volgorde heeft verzonnen?
Dat zeg ik netquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:54 schreef sacha het volgende:
[..]
das een interessant verhaal, bij de eerste typemachines die nog alfabetisch waren kwamen de mechaniekjes van de veelgebruikte letters steeds tegen elkaar aan, vandaar de latere qwerty indeling![]()
Ilettertjes
Voor ons niet blind typende 40+ ers maakt het niet uitquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tijd om dat eens overboord te werpen, volgens mij krijg ik nu ineens geniaal idee.
Diagonaal schrijven PP Het nieuwe gevoel van A tot Zquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is nog wel ff nadenken of het horizontaal of verticaal zal gaan en die toetsen schuin onder elkaar is ook klote.
ik zette vroeger wel eens mijn slaapkamer televisietje op zijn zijkant als ik in bed lag maar dat werkt dus niet, je ogen/hersenen corrigeren de beelden en teksten, dus dat is dubbel hard werken...quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is nog wel ff nadenken of het horizontaal of verticaal zal gaan en die toetsen schuin onder elkaar is ook klote.
Diagonaal is ook nog een optie.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Diagonaal schrijven PP Het nieuwe gevoel van A tot Z
Sjoef jij hebt goede ideeen, we moeten vaker brainstormen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:05 schreef chufi het volgende:
Een spellings luistertoetsenbord ... Dat hele keyboard niet meer nodig... Moet je wel goed kunnen spellen
dit bestaat gewoon mijn Aap maakt daar graag gebruik vanquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:07 schreef chufi het volgende:
Gewoon een goed spraak herkenner ... Dan kan Fann weer lekker snel door ratelen ...
Ja dat had ik ook al verwacht ..quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:09 schreef sacha het volgende:
[..]
dit bestaat gewoon mijn Aap maakt daar graag gebruik van
Jij praat en hij tiept?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:09 schreef sacha het volgende:
[..]
dit bestaat gewoon mijn Aap maakt daar graag gebruik van
Momenteel Service Management ICTquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:26 schreef chufi het volgende:
Maar MM als je voor je werk zoveel diagonaal moet lezen, mag ik vragen wat voor soort werk je dan doet?
Nee, dat niet zo zeer, maar ik flits wel door de pagina's heen...quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lees je dan 2 bladzijdes uit een boek of op een scherm tegelijk?
Ik begin gewoon bovenaan op de 1e bladzijde en lees dan inderdaad wel in blokken.
huhquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:16 schreef MadMaster het volgende:
Even gekeken of God iets voor mij was.
Conclusie:
In bed op mijn zij op een tablet TV kijken werkt bij mij niet...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:03 schreef sacha het volgende:
[..]
ik zette vroeger wel eens mijn slaapkamer televisietje op zijn zijkant als ik in bed lag maar dat werkt dus niet, je ogen/hersenen corrigeren de beelden en teksten, dus dat is dubbel hard werken...
Zo doe ik het ook, lees nooit woord voor woord maar wat ik 1x kan opslaan dat doe ik tegelijk, dan even laten doordringen en weer verder.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat niet zo zeer, maar ik flits wel door de pagina's heen...
Op de EO was net de serie 'Op zoek naar God'.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:20 schreef sacha het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 14 mei 2014 22:16 schreef MadMaster het volgende:
Conclusie:
[/quote
huh?]
OK snel scannen iddquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:16 schreef MadMaster het volgende:
Conclusie:
[..]
Momenteel Service Management ICT
Bij een normaal formaat boek doe ik 15 tot 20 seconden over een pagina, bij A4'tjes iets langer...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook, lees nooit woord voor woord maar wat ik 1x kan opslaan dat doe ik tegelijk, dan even laten doordringen en weer verder.
Gaat erg snel.
Had jij je hakken dan niet aan?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:22 schreef chufi het volgende:
[..]
OK snel scannen idd
Dat van God zag ik net ff ... en eerder Inge de Bruijn die het er over had... Zappte gauw verder, alhoewel Inge met hakken onder bijna 5 cm boven me uitstak, tijdje terug in de VIP club ...
Heb de tijd nooit bijgehouden, een boek van ruim 300 pagina's doe ik op een avond.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij een normaal formaat boek doe ik 15 tot 20 seconden over een pagina, bij A4'tjes iets langer...
Dat klopt wel, het meeste onthoud ik door associaties met andere dingen.quote:
Dan zit je ook aardig op dezelfde tijden, ietsje langer misschien.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb de tijd nooit bijgehouden, een boek van ruim 300 pagina's doe ik op een avond.
Sinds internet ben ik anders gaan lezen, was er al vroeg bij ergens in 1998 .quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan zit je ook aardig op dezelfde tijden, ietsje langer misschien.
Maar ik ben 'gewoon' lezen daardoor minder leuk gaan vinden...
1994, op de Apple Macintosh LC bij Euronet en een 14K4 modem...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds internet ben ik anders gaan lezen, was er al vroeg bij ergens in 1998 .
BBS was dat?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
1994, op de Apple Macintosh LC bij Euronet en een 14K4 modem...
Ik verveelde me suf op school altijd, snapte niet waarom anderen er zo lang over deden zo'n stukkie tekst.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:30 schreef sacha het volgende:
het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik er achter kwam dat op die manier lezen niet gewoon was
Ik zag het ww3 voor het eerst draaien op mn werk in 1993 volgens mij @ Getronics... Die beheerden toen nog SURFnet ... waar het allemaal zo' n beetje mee begon.. De universiteiten onderling...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds internet ben ik anders gaan lezen, was er al vroeg bij ergens in 1998 .
Nee, 'echt' internet, hoewel er nog niet heel veel was.quote:
Ben jij deze dan ?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
1994, op de Apple Macintosh LC bij Euronet en een 14K4 modem...
Nieuwsgroepen met dat soort 'informatie' waren er toen wel al...quote:
Was altijd met Atari en muziek aan het klooien en omdat ik op grote papierfabriek werkte in ploegendienst was de stapel oudpapier luilekkerland voor bijgevoegde CD's.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, 'echt' internet, hoewel er nog niet heel veel was.
We hadden die LC toen en op een Apple beurs in Ahoy stond Euronet, toen net nieuw. We hebben toen een starterspakket (modem + CD-Rom met o.a. Netscape Navigator en Fetch) aangeschaft.
DDS en XS4All waren toen wel al op de markt.
LP's bewaar ik toch het liefst, die doen het over 200 jaar nog steeds.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:47 schreef MadMaster het volgende:
Heb nog ladingen CD-Rom's liggen waar ik vreemd genoeg maar moeilijk afstand van kan doen. Oude bagger spelletjes en dergelijke die je nu echt niet meer wil spelen...
Heb nog steeds hetzelfde mailadres als destijds bij Euronet, alleen nu bij jouw werkgever...quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:47 schreef chufi het volgende:
Euronet bestaat nog steeds btw... Of weer sterker dan de laatste tijd ...
Doe ik ook niet weg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
LP's bewaar ik toch het liefst, die doen het over 200 jaar nog steeds.
heb jij piemels in space nog?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:47 schreef MadMaster het volgende:
Heb nog ladingen CD-Rom's liggen waar ik vreemd genoeg maar moeilijk afstand van kan doen. Oude bagger spelletjes en dergelijke die je nu echt niet meer wil spelen...
Probleem is alleen wanneer ik wil verhuizen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe ik ook niet weg.
Alleen mijn cassettebandjes heb ik weggedonderd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |