K denk niet dat we er kansloos in de poule uitgaan, maar 2e worden en dan van Brazilië verliezen, wat gewoon kan gebeuren natuurlijk. Is geen goede en geen slechte prestatie, 1e worden en je bent kansrijk om verder te komen (is een uitermate goede prestatie) en 3e of 4e worden is wel eenn afgang jaquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van Gaal wil alleen maar zijn eigen kwaliteiten showen ja. Hij wil laten zien dat het hem gaat lukken om te presteren op een WK met allemaal jonkies.
Ik kan al niet wachten op de lading kritiek die er op hem neervalt wanneer we er kansloos uitgaan in de poule.
Deze man heeft er zicht opquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
Deze groep mist een type Lex Immers.
Onbegrijpelijk, lijkt me normaal dat ze daar pas voor in aanmerking komen als ze afvallen. Van Gaal zou dit echt niet accepteren als hij ze mee wilde nemen. Hieruit kunnen we denk ik wel opmaken dat het WK aan De Vil en De Boëet voorbij gaat.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:05 schreef Slobeend het volgende:
Dit snap ik dan weer niet.twitter:FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 22:54:37Wel moet Vilhena zich donderdag samen met onder andere Boëtius melden bij Jong Oranje voor een driedaagse trainingsstage. [VI] #Feyenoord reageer retweet
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
Deze groep mist een type Lex Immers.
Als dit waar is gaan ze inderdaad niet mee naar t wk lijkt mequote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, lijkt me normaal dat ze daar pas voor in aanmerking komen als ze afvallen. Van Gaal zou dit echt niet accepteren als hij ze mee wilde nemen. Hieruit kunnen we denk ik wel opmaken dat het WK aan De Vil en De Boëet voorbij gaat.
Het is maar waar je op let.quote:
quote:Gregory van der Wiel (26) heeft zelf een streep gezet door het WK in Brazilië. 'Ik heb de bondscoach gebeld en gezegd dat het echt niet ging. Ik sukkel te lang met mijn knie. Irritatie aan de pees in de punt van mijn knieschijf. Ik speel het hele jaar al met pijnstillers'
Van der Wiel kan in Parijs tussen de duels door zijn rust pakken door af en toe trainingen over te slaan. 'Maar bij Oranje logischerwijs natuurlijk niet. Eigenlijk kan ik nu gewoon niet voluit trainen. Dus heb ik in samenspraak met de doktoren en de coach de beslissing genomen om niet mee te gaan. Een beslissing die ik met mijn verstand heb genomen en niet met mijn hart.'
'Ik vind het bijzonder jammer dat ik maar zo kort heb mogen samenwerken met Louis van Gaal, die me een kans had gegeven. Ik heb gebeld en ook hij vond het spijtig dat het niet ging. Brazilië zou me werkelijk prachtig hebben geleken, maar als je voor je land speelt moet je topfit zijn', aldus Van der Wiel, die zich anderhalve maand geleden liet behandelen door Bayern München-clubarts Muller Wohlfahrt.
'Injecties in been, rug, knie. Dat was geen pretje. Maar ik wilde zo graag, eerst de kwartfinale van de Champions League tegen Chelsea en daarna naar het WK. Misschien ben ik daarna weer te snel begonnen. Dokter Goedhart van het Nederlands elftal zei ook terecht: je gezondheid staat voorop. Anders wordt de blessure straks chronisch. Daar moet ik voor oppassen.'
twitter:vkwillemvissers twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 22:22:16Van der Wiel is licht geblesseerd, maar dat is niet doorslaggevend geweest voor Van Gaal. Die is gecharmeerd van Verhaegh. #wkselectie reageer retweet
Dat had ik ook wel verwacht. Voor die jongens komt dit wk nog te vroeg. Over 2 jaar zullen ze er allebei bij zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, lijkt me normaal dat ze daar pas voor in aanmerking komen als ze afvallen. Van Gaal zou dit echt niet accepteren als hij ze mee wilde nemen. Hieruit kunnen we denk ik wel opmaken dat het WK aan De Vil en De Boëet voorbij gaat.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:51 schreef Jochie1900 het volgende:
Die Willem Vissers is wel goed geïnformeerd dan
twitter:vkwillemvissers twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 22:22:16Van der Wiel is licht geblesseerd, maar dat is niet doorslaggevend geweest voor Van Gaal. Die is gecharmeerd van Verhaegh. #wkselectie reageer retweet
quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:51 schreef Jochie1900 het volgende:
Die Willem Vissers is wel goed geïnformeerd dan
raartwitter:vkwillemvissers twitterde op woensdag 14-05-2014 om 08:40:38@OzcanAkyol @DuBlanqeBogarde Ik sprak Jansma gisteren. Die zei: blessure, maar die is niet doorslaggevend. Tja. #Vanderwiel reageer retweet
Klopt aardigquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:57 schreef bylbylbyl het volgende:
de mening van een zuiderbuur:
er waren tijden dat in de belgische selectie slechts 5-6 spelers zaten die ook voor nederland kans hadden om opgeroepen te worden. Nu is het andersom. Echt één van de kwalitatief minste selecties van nederland van de laatste 30 jaar - veel "groentjes" met amper internationale ervaring op clubniveau.
ik wens NL een goed wk toe, maar met eerlijk gezegd vrees ik het ergste (eliminatie in de groepsfase) - alles vanaf 2e ronde en verder zou met deze selectie een groot succes zijn.
Klopt maar wij hebben altijd wel een goede coach.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:57 schreef bylbylbyl het volgende:
er waren tijden dat in de belgische selectie slechts 5-6 spelers zaten die ook voor nederland kans hadden om opgeroepen te worden. Nu is het andersom. Echt één van de kwalitatief minste selecties van nederland van de laatste 30 jaar - veel "groentjes" met amper internationale ervaring op clubniveau.
ik wens NL een goed wk toe, maar met eerlijk gezegd vrees ik het ergste (eliminatie in de groepsfase) - alles vanaf 2e ronde en verder zou met deze selectie een groot succes zijn.
Wilmots is een perfecte coach.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:27 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Klopt maar wij hebben altijd wel een goede coach.
De belgen moeten er nog een team van zien te smeden. Jullie zijn een keer op een eindtoernooi dat wil niet zeggen dat jullie ver(der) komen. Zou wel moeten met het spelersmateriaal overigens
Dat is nog maar afwachten, ik vind hem niet altijd in de kracht van het team/spelers spelen, met andere woorden hij haalt er niet uit wat er in zit is mijn indruk.quote:
Belgie starte met 25/27 in de kwalificatie enkel puntenverlies door een gelijkspel tegen Kroatië. vergeet niet dat belgie bij loting slechts in pot 3 zat. De wk kwalifactie zijn de enige wedstrijden met inzet die wilmots als coach betwiste en hij haalde overwinning uit bij servie - kroatie - schotland - wales -makedonia zonder dat de thuisploeg kon scoren. Clean sheet voor belgie inderdaad op verplaatsing, in wat doorgaans als zeer moeilijke uitwedstrijden beschouwd wordt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten, ik vind hem niet altijd in de kracht van het team/spelers spelen, met andere woorden hij haalt er niet uit wat er in zit is mijn indruk.
Wilmots heeft wel een beetje rare trekjes.. ik las pas dat hij de vaste buschauffeur eruit heeft gekickt om een of andere flutreden en nog wat mensen van de ondersteuning. Ik hou niet zo van die Van den Bunder-mannetjequote:
Ik heb het puur over het voetbal dat is gezien de spelers tot beschikking niet oogstrelend om het zacht uit te drukken, dat jullie blij zijn met het resultaat begrijp ik wel maar iedere jan lul had met deze groep die resultaten behaald.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:45 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
Belgie starte met 25/27 in de kwalificatie enkel puntenverlies door een gelijkspel tegen Kroatië. vergeet niet dat belgie bij loting slechts in pot 3 zat. De wk kwalifactie zijn de enige wedstrijden met inzet die wilmots als coach betwiste en hij haalde overwinning uit bij servie - kroatie - schotland - wales -makedonia zonder dat de thuisploeg kon scoren. Clean sheet voor belgie inderdaad op verplaatsing, in wat doorgaans als zeer moeilijke uitwedstrijden beschouwd wordt.
zie niet echt in wat wilmots er "meer" uit kon halen in de wedstrijden die erom deden...
Ik ben niet zo optimistisch, Spanje heeft heel aardige opvolgers voor de oudere garde, en Duitsland staat eigenlijk aan het oogstbegin, die zijn over 2 jaar nog steeds veel sterker en ze zullen niet de enigen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef TLC het volgende:
Naja na dit WK is van Gaal toch weg en krijgen mensen als van Dijk en Douglas wellicht een kans, en moeten voetballers als van Ginkel en Buttner gewoon verkassen naar een Europese subtopploeg om daar wekelijks te kunnen spelen.
Dan kan het a.s. EK nog leuk worden
Helemaal met je eens. Nederland heeft twee echte toppers in de selectie, en daar is het wel mee gezegd. De verdediging is op dit moment gewoon pure matigheid. Vroeger hadden we gewoon echte toppers over de hele breedte van de selectie, nu zijn alleen Robben en van Persie wereldtop. We mogen in onze handjes klappen als we 2de in de poule worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:57 schreef bylbylbyl het volgende:
Alleen de Ajacieden hier zijn negatief. Dit komt omdat er maar weinig Ajacieden bij de selectiezitten. Het doet pijn dat de beste en meeste Nederlandse talenten tegenwoordig uit Rotterdam komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:00 schreef Xaxax het volgende:
Dom gelul dat we maar 2 toppers hebben..
Als Nederland de halve finale haalt hebben we ineens allemaal toppers in huis...
Toppers worden gemaakt tijdens dit soort toernooien..
We moeten nu niet gaan doen dat al onze spelers er geen fuck van kunnen...
Nederland behoort nog altijd tot de beste opleidingslanden van de wereld.
Dit is een jonge spelersgroep die veel potentie heeft voor de toekomst.
Deze selectie is beter als die van 2 jaar geleden.
Eens, al kun je natuurlijk niet ontkennen dat we (nl zijnde) vroeger meer spelers hadden die mee draaiden in absolute top van Europaquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Alleen de Ajacieden hier zijn negatief. Dit komt omdat er maar weinig Ajacieden bij de selectiezitten. Het doet pijn dat de beste en meeste Nederlandse talenten tegenwoordig uit Rotterdam komen.
Calimero gedrag noem ik dat.
Ik vind Boëtius beter dan Depay.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel verwacht. Voor die jongens komt dit wk nog te vroeg. Over 2 jaar zullen ze er allebei bij zitten.
Dan zijn de Ajacieden de enigen hier met nog een beetje realiteitszin. Je wilt toch niet beweren dat we met deze selectie een halve finale kunnen halen? Dat was sowieso een onrealistisch doel, maar dit is toch wel een hele zwakke selectie hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Alleen de Ajacieden hier zijn negatief. Dit komt omdat er maar weinig Ajacieden bij de selectiezitten. Het doet pijn dat de beste en meeste Nederlandse talenten tegenwoordig uit Rotterdam komen.
Calimero gedrag noem ik dat.
Natuurlijk gaan we de halve finale niet halen. Maar dat hadden we ook niet gedaan als Klaassen, Emanuelson enVd Wiel erbij hadden gezeten.quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:41 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Dan zijn de Ajacieden de enigen hier met nog een beetje realiteitszin. Je wilt toch niet beweren dat we met deze selectie een halve finale kunnen halen? Dat was sowieso een onrealistisch doel, maar dit is toch wel een hele zwakke selectie hoor.
Klopt, ben ik ook helemaal met je eens. Klaassen hoeft van mij ten eerste helemaal niet mee. Speelde de laatste weken zwak, hij leek uitgeblust. Dus vakantie zal hem goed doen. Dat Van Aanholt erbij zit in plaats van Emanuelson vind ik echt belachelijk. Van der Wiel is zonde dat hij moest afhaken. Toch een speler die regelmatig een basisplaats heeft bij een topclub.quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan we de halve finale niet halen. Maar dat hadden we ook niet gedaan als Klaassen, Emanuelson enVd Wiel erbij hadden gezeten.
Voorlopig hebben we er maar 2 en 1 die heel lang geleden er ook 1 was, verder moet de rest nog laten zien dat ze het zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:00 schreef Xaxax het volgende:
Dom gelul dat we maar 2 toppers hebben..
Als Nederland de halve finale haalt hebben we ineens allemaal toppers in huis...
Toppers worden gemaakt tijdens dit soort toernooien..
We moeten nu niet gaan doen dat al onze spelers er geen fuck van kunnen...
Nederland behoort nog altijd tot de beste opleidingslanden van de wereld.
Dit is een jonge spelersgroep die veel potentie heeft voor de toekomst.
Deze selectie is beter als die van 2 jaar geleden.
Het maakt ook geen bal uit waar de spelers vandaan komen. Feit is gewoon dat we 4 jaar geleden een team hadden met veel ervaring, die in topvorm waren en bij topclubs speelden. Nu is het armoe troef en het feit dat de helft uit de Nederlandse competitie moet komen zou al genoeg moeten zeggenquote:Op donderdag 15 mei 2014 07:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan we de halve finale niet halen. Maar dat hadden we ook niet gedaan als Klaassen, Emanuelson enVd Wiel erbij hadden gezeten.
Dat klopt ook niet, 4 jaar geleden was het niet zo anders als nu, krakkemikkige verdediging, 2 spelers in supervorm en 2 hele goeie verdedigende middenvelders die bijna alles opruimden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Het maakt ook geen bal uit waar de spelers vandaan komen. Feit is gewoon dat we 4 jaar geleden een team hadden met veel ervaring, die in topvorm waren en bij topclubs speelden. Nu is het armoe troef en het feit dat de helft uit de Nederlandse competitie moet komen zou al genoeg moeten zeggen
Ik had 4 jaar geleden toch echt in mijn poule ingevuld dat Nederland - Spanje de finale was en dat Spanje wereldkampioen zou worden. Dus dat is zeker niet waar. En 2 van mijn vrienden hadden ook Nederland in de finale laten komen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt ook niet, 4 jaar geleden was het niet zo anders als nu, krakkemikkige verdediging, 2 spelers in supervorm en 2 hele goeie verdedigende middenvelders die bijna alles opruimden.
Er was toen ook niemand die dacht dat NL zo ver zou komen.
Meer chauvinistisch geluk dan wijsheid, ik zeg ook niet dat het huidige team beter is maar zoveel klasse had het vorige team ook niet, het klopte gewoon goed op het juiste moment (bijna).quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had 4 jaar geleden toch echt in mijn poule ingevuld dat Nederland - Spanje de finale was en dat Spanje wereldkampioen zou worden. Dus dat is zeker niet waar. En 2 van mijn vrienden hadden ook Nederland in de finale laten komen.
4 jaar geleden was het niveau over de hele linie stukken beter dan nu. Alleen de aanvallers zijn nu beter, de rest is 2 klasses minder goed. De spelers in topvorm waren beter in topvorm dan toen ze nu zijn (Sneijder was absolute wereldklasse, misschien wel de beste van de wereld op dat moment), de goede spelers waren beter verdeeld over het veld, iedere linie had wel een speler die uitzonderlijk goed speelde. Tevens hebben we weinig alternatieven op de bank zitten van eenzelfde niveau, dit Nederlandse team zou nog keihard verliezen van het B-elftal van Spanje of Brazilië.
Dat kunnen we pas beoordelen als dit WK voorbij is, grote verschil is wel dat Van Marwijk al 2 jaar voor het WK met zijn systeem begon en ruim voor het WK een vast elftal had staan en Van Gaal 2 jaar weet ik veel wat gedaan heeft en nu weer helemaal opnieuw begint.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:14 schreef habitue het volgende:
Mwoa vorig wk waren we toch behoorlijk sterker. Achterin al helemaal. Meer spelers in vorm ook.
Onze meest ervaren verdedigers zijn Vlaar en Bruno Martens Indi...quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meer chauvinistisch geluk dan wijsheid, ik zeg ook niet dat het huidige team beter is maar zoveel klasse had het vorige team ook niet, het klopte gewoon goed op het juiste moment (bijna).
Maar zeker die laatste 2 zijn vele malen beter dan wat er nu is geselecteerd. En dacht dat dat het doel was van het samenstellen van een selectie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ben het wel ten dele met je eens maar bij het vorige WK was alleen van Sneijder vooraf bekend dat hij in topvorm was, Robben was nog een twijfelgeval, de rest was ok maar niet bijzonder met een zwakke verdediging en een redelijke keeper, in die zin zijn er wel parallellen met nu.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Onze meest ervaren verdedigers zijn Vlaar en Bruno Martens Indi...Dat is toch om te janken qua kwaliteit. Tijdens het WK in ZA was de verdediging ook onze zwakste linie, maar toen hadden we in ieder geval nog wat spelers die bij topclubs speelden of een bak ervaring hadden.
Zelfde geldt voor het middenveld, nu hebben we alleen de Jong, Sneijder en VdV die er eigenlijk iets van kunnen. Alle 3 matig in vorm (in ieder geval een stuk minder dan 4 jaar geleden), dus daar hoeven we weinig van te verwachten. Dan blijft de aanval over waar we natuurlijk RvP en Robben hebben, weinig kritiek op te geven.
Als laatste hebben we de keeper. Stekelenburg was toen in topvorm, denk maar aan de wedstrijd tegen Brazilië. Nu hebben we keepers die OK zijn, maar eerst maar moeten bewijzen dat niveau ook te hebben.
Ik denk dat het 5-3-2/3-5-2 systeem in ieder geval wel optie biedt om meer ruimtes te creerenquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het wel ten dele met je eens maar bij het vorige WK was alleen van Sneijder vooraf bekend dat hij in topvorm was, Robben was nog een twijfelgeval, de rest was ok maar niet bijzonder met een zwakke verdediging en een redelijke keeper, in die zin zijn er wel parallellen met nu.
Toen viel het allemaal goed in elkaar, nou ja ze hielden het dicht en wachtten op de kansjes in de omschakeling dus om nou te zeggen dat het toen veel beter was vind ik overdreven, ze hebben zegge en schrijve 1 helft goed voetbal gespeeld.
Ik kan dit bevestigen.quote:
Ik heb daar juist mijn twijfels overquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:39 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik denk dat het 5-3-2/3-5-2 systeem in ieder geval wel optie biedt om meer ruimtes te creeren
Dat er zoveel weinig spelers bij de europese competities spelen heeft alles te maken met geld..quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Het maakt ook geen bal uit waar de spelers vandaan komen. Feit is gewoon dat we 4 jaar geleden een team hadden met veel ervaring, die in topvorm waren en bij topclubs speelden. Nu is het armoe troef en het feit dat de helft uit de Nederlandse competitie moet komen zou al genoeg moeten zeggen
Daarom zie je dat beeld bij Belgie juist compleet omgekeerd... Gekke redenatiequote:Op donderdag 15 mei 2014 19:19 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Dat er zoveel weinig spelers bij de europese competities spelen heeft alles te maken met geld..
Er zijn gewoon weinig clubs die echt geld hebben om spelers te kopen..dat heeft alles te maken met de crisis waarin europa verkeert...
En als ze kopen voor grote bedragen dan zijn het geen spelers meer rond de 20 maar rond de 25....
Dus is het helemaal niet zo vreemd dat er zoveel spelers uit nederland komen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |