Gaaf! Die wil ik ookquote:Op woensdag 14 mei 2014 06:37 schreef Taartje het volgende:
Leuk! Je ziet die boeken echt overal opduiken ineens.
Dit is ook heel leuk, nu uitverkocht maar een herdruk (en twee boeken met nieuwe thema's) schijnen eraan te komen:
[ afbeelding ]

Ik heb hem laatst gekregen en vind hem zo tofquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:01 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb vandaag een kleurboek voor volwassenen gekocht. Ik wist niet eens dat het bestond en ik voelde me compleet awkward toen ik het betaalde bij de kassa. Er zat een setje kleurpotloden bij. Ik had niet verwacht dat ik in de loop van de avond al een puntenslijper nodig zou hebben.
Ik heb dit boek aangeschaft:
[ afbeelding ]

Daar was ik ook al benieuwd naar /lurker-alertquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je al pics van een uitgewerkt 'van-punt-naar-punt-portret'?

daar heb ik laatst een mandalakleurtplatenboek gekocht idd, heerlijk zenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:07 schreef Mord_Sith het volgende:
De Flying Tiger heeft dit soort dingen ook, en voor een leuke prijs!

beidequote:Op donderdag 26 juni 2014 08:33 schreef Dandilion het volgende:
Leuk. Ik kleur weleens mandalas in of doe uit de losse pols zentangle of doodle gewoon wat op papier. Ik heb al jaren doosje aquarel potloden in huis waar ik overigens nooit mee geaqualereerd mee hebt. Het zijn lichte kleuren en wil graag n goede kleurdoos erbij. Raden jullie die bick aan of toch maar bruynzeel?

Vergeet niet dat aquarelpotloden licht zijn als je ermee tekent, maar juist (soms dus té) donker kunnen worden als je er met een beetje water overheen 'verft'.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:33 schreef Dandilion het volgende:
Leuk. Ik kleur weleens mandalas in of doe uit de losse pols zentangle of doodle gewoon wat op papier. Ik heb al jaren doosje aquarel potloden in huis waar ik overigens nooit mee geaqualereerd mee hebt. Het zijn lichte kleuren en wil graag n goede kleurdoos erbij. Raden jullie die bick aan of toch maar bruynzeel?
 ) en het papier niet te dun is dan ga ik 't ook eens met die dingen proberen
) en het papier niet te dun is dan ga ik 't ook eens met die dingen proberen  

yep das de blauwequote:Op donderdag 26 juni 2014 21:30 schreef Moira. het volgende:
Ik heb zojuist de 2e (da's de blauwe toch) besteld
Gelijk een setje van die kinderstiften erbij, zitten er 24 in voor 8 euro.
Hopelijk morgen in huis

Neequote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je al pics van een uitgewerkt 'van-punt-naar-punt-portret'?

89 cent!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:09 schreef ekmef1234 het volgende:
Ik zag vandaag Mandala kleurboeken liggen bij de action.
Weet de prijs niet meer maar was niet meer dan 2 euro.

Supergaaf.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:37 schreef Moira. het volgende:
Oh ik heb trouwens iemand op Facebook die wat foto's had gemaakt van zo'n kleurboek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Andere variant:
[ afbeelding ]

Even online bestellen.
 Even online bestellen.  

Mijn vriend zat laatst ook te grappen dat ik nog 5 minuutjes mocht kleuren en dan moest ik naar bedquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:07 schreef Chule het volgende:
[..]
Supergaaf.
Zag van de week een kleurboek voor volwassenen in de winkel, maar durfde 'm niet te kopen want was met een vriend.
Even online bestellen.

lekker zen wel
  lekker zen wel

Ik denk dat we die zelf ook allemaal wel hebben gevonden door 'kleurboek voor volwassenen' in te typen in de zoekbalk van bol.comquote:Op donderdag 3 juli 2014 21:19 schreef Khadgar het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/c(...)en/9200000002313010/
http://www.bol.com/nl/p/h(...)en/9200000015511919/
http://www.bol.com/nl/p/h(...)is/9200000025959661/
http://www.bol.com/nl/p/h(...)en/9200000022117832/
http://www.bol.com/nl/p/c(...)en/9200000011807002/
http://www.bol.com/nl/p/k(...)rs/9200000026145574/
etc etc

quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:56 schreef Khadgar het volgende:
He? Ik zweer dat er een post stond met waar koop je dit. Misschien door dom lezen gemist dat ie op een oude pagina stond
Deze?quote:

en pipoosquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
[..]
Deze?
En het antwoord is dus: Bruna/bol.com

Gaaf! Met die ben ik ook bezigquote:Op zondag 6 juli 2014 14:04 schreef DW1995 het volgende:
[ afbeelding ]
Wieeeeehoeeeee! Voor mij echt een manier van 'even nergens aan denken' en 'hoofd leegmaken'. Top! (y)

jahhh weer een vakantieboek voor het eerst sinds de basisschool
  jahhh weer een vakantieboek voor het eerst sinds de basisschool   

) van de Flow zitten ook een paar kleurplaten. Vandaag aan begonnen. Heerlijk om ff lekker "nutteloos" bezig te zijn. Maakt je hoofd helemaal leeg.
  ) van de Flow zitten ook een paar kleurplaten. Vandaag aan begonnen. Heerlijk om ff lekker "nutteloos" bezig te zijn. Maakt je hoofd helemaal leeg.

Haha same here hoor, het boek heb ik al 2 maanden zo ongeveer en verder dan dit ben ik ook nog niet gekomen. Maar als ik de tijd heb is het leuk!quote:Gaaf! Met die ben ik ook bezig
Schiet alleen niet op want ik maak er te weinig tijd voor

Dit vind ik echt geweldig! Bestaat heel het boek uit zulke afbeeldingen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:25 schreef _Arual_ het volgende:
Nu bezig in Awesome Animal designs:
[ afbeelding ]

http://www.doverpublications.com/zb/samples/491358/sample3a.htmquote:Op maandag 7 juli 2014 12:35 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Dit vind ik echt geweldig! Bestaat heel het boek uit zulke afbeeldingen?
Van creative haven toch?
Gisteren begonnen in kleurboek voor volwassenen op reis, erg leuk!
De afbeeldingen zijn niet allemaal mijn smaak, maar het kleuren op zich is erg ontspannend.
Maar met 24 Bruynzeel kleurpotloden kom ik niet ver heb ik al wel ik de gaten. Ik wil meer

vind deze beestjes ect juist weer n beetje kinds, helemaal die laatstequote:Op maandag 7 juli 2014 19:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
http://www.doverpublications.com/zb/samples/491358/sample3a.htm
Hier vind je een aantal platen uit het boek. Ik vind niet dat hier de mooiste bij staan.

Het plaatje dat arual postte was het leukst, die in de link vond ik ook niet geweldig.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vind deze beestjes ect juist weer n beetje kinds, helemaal die laatste

jij bent de ts, je hebt zhe powerrrrrrquote:Op maandag 7 juli 2014 22:31 schreef _Arual_ het volgende:
Nee ik snap ook niet dat ze juist deze platen gekozen hebben. Ik weet niet of ik hier foto's mag plaatsen van niet-ingekleurde kleurplaten? Want er staan veel mooiere illustraties in!

Mijn variant:quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:37 schreef Moira. het volgende:
Oh ik heb trouwens iemand op Facebook die wat foto's had gemaakt van zo'n kleurboek
[ afbeelding ]

Heel hebberig, zeker met die foto's van Arual... die zijn echt leuk! Kun je die boeken ook in een winkel halen, of alleen online? Ik wil!quote:Op maandag 7 juli 2014 21:35 schreef Reismeis het volgende:
http://store.doverpublica(...)creative-haven-.html
Hier word je toch hebberig van. Ben benieuwd naar de boeken met geografische prints.

Ik heb vandaag een setje Bruynzeel gekocht en die hebben veel kleur en kleuren lekker. De prijs viel mij ook erg mee: 12 stuks voor 4 euro geloof ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmmm, ziet er wel leuk en ontspannend uit om te doen! Ik heb het wel vaker zien liggen en twijfelde toen. Maar door dit topic gaan de twijfels wel weg. Toch maar eens bij Bruna binnen lopen binnenkort.
Daar hebben ze vast wel bruynzeel potloden of waren die van bic nou beter?

Dan ga ik daar van de week maar eens kijken. En voor een boek natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:58 schreef littledrummergirl het volgende:
De blokker heeft bruinzeel blikken met 45 potloden voor 8 euro

Bruynzeel en Bic zijn even goedquote:Op woensdag 9 juli 2014 01:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dan ga ik daar van de week maar eens kijken. En voor een boek natuurlijk.

Ik moet er nog aan beginnen, maar Mijn Geheime Tuin ligt al klaar. Ik Was zo blij toen ik deze boeken in de winkel zag. Vroeger had ik hele fijne kleurplaten A3 formaat, mooie en volwassen tekeningen en hele dunne licht grijze lijntjes. Dat was fijn kleuren. Die heb ik nooit meer kunnen vinden in de winkels. Mandala's vind ik een beetje saai, trekt me niet.
 Ik moet er nog aan beginnen, maar Mijn Geheime Tuin ligt al klaar. Ik Was zo blij toen ik deze boeken in de winkel zag. Vroeger had ik hele fijne kleurplaten A3 formaat, mooie en volwassen tekeningen en hele dunne licht grijze lijntjes. Dat was fijn kleuren. Die heb ik nooit meer kunnen vinden in de winkels. Mandala's vind ik een beetje saai, trekt me niet.

Die had ik ook in handen, maar ik dacht dat het voor de ontspanning beter zou zijn zo min mogelijk kleurtjes te hebben. Anders krijg ik last van keuze-stressquote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:58 schreef littledrummergirl het volgende:
De blokker heeft bruinzeel blikken met 45 potloden voor 8 euro

quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:39 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Die had ik ook in handen, maar ik dacht dat het voor de ontspanning beter zou zijn zo min mogelijk kleurtjes te hebben. Anders krijg ik last van keuze-stress

(ook een beetje ter inspiratie want soms weet ik niet hoe ik iets moet inkleuren. Het is tijdverdrijf, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien anders krijg ik die platen niet af).
 (ook een beetje ter inspiratie want soms weet ik niet hoe ik iets moet inkleuren. Het is tijdverdrijf, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien anders krijg ik die platen niet af).

Ik kan niet twee dezelfde kleuren naast elkaar, vandaar ook mijn witte streng in het midden van mijn vorige post. En dan is wit ineens ook heel mooi.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:16 schreef Ynske het volgende:
ik heb zo'n afwijking dat ik vooraan moet beginnen en niet middenin mag gaan kleuren

ik maak er ook altijd een heel ingenieus systeem van.. geen kruisende dezelfde kleuren, verschillende tinten van dezelfde kleur ect.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:19 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik kan niet twee dezelfde kleuren naast elkaar, vandaar ook mijn witte streng in het midden van mijn vorige post. En dan is wit ineens ook heel mooi.

Ben je wel volwassen? Dat is het enige criterium van het boek (en dat je in het bezit bent van kleurtjes, maar dat is optioneelquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:37 schreef MPC60 het volgende:
Het lijkt er op dat ik een van de weinige mannen ben met zo'n boek.
 )
 )

En daarom beperk ik de kleurtjeskeuze dus.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik maak er ook altijd een heel ingenieus systeem van.. geen kruisende dezelfde kleuren, verschillende tinten van dezelfde kleur ect.
Zit ik stiekem toch flink na te denken tijdens het hersenloze kleuren

Inspiratie haal ik idd ook van internet, op Pinterest is best wat te vinden!quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Drie naast elkaar
Van Moira
[ afbeelding ]
Van mij:
[ afbeelding ]
Van internet
hier
[ afbeelding ]
Leuk om te zien hoe verschillend de platen worden ingekleurd! Vooral foto's posten van je kleurwerkjes!(ook een beetje ter inspiratie want soms weet ik niet hoe ik iets moet inkleuren. Het is tijdverdrijf, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien anders krijg ik die platen niet af).

Ik ging meer af op de hoeveelheid vrouwen in dit topic.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ben je wel volwassen? Dat is het enige criterium van het boek (en dat je in het bezit bent van kleurtjes, maar dat is optioneel)

Misschien moeten we een support group oprichten om elkaar aan te moedigen een kleurplaat af te maken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Inspiratie haal ik idd ook van internet, op Pinterest is best wat te vinden!
Die kleurplaat was overigens niet van mij, maar een Facebookvriendin
Ben zelf met 3 kleurplaten begonnen maar nog niks afgemaakt
 You can do it, Moira!!!
  You can do it, Moira!!!   

Het moet wel symmetrisch, dat wel.
 Het moet wel symmetrisch, dat wel.

Er zijn vast meer jongens en mannen die dit stiekem wel leuk vinden of al zo'n boek hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik ging meer af op de hoeveelheid vrouwen in dit topic.

quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Misschien moeten we een support group oprichten om elkaar aan te moedigen een kleurplaat af te maken.
You can do it, Moira!!!

Maakt toch niet uit :-) Welk boek heb jij?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:37 schreef MPC60 het volgende:
Het lijkt er op dat ik een van de weinige mannen ben met zo'n boek.

Deel twee van het kleurboek voor volwassenen, ik zal binnenkort wel een paar foto's maken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:16 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit :-) Welk boek heb jij?

Ook tijdens de gehele voetbalwedstrijd ben ik druk bezig geweest en de eerste plaat is dus inmiddels bijna af.quote:fijn he mamma, samen kleuren. Ikke heb kindjesboek en jij een mensenboek. Is bijna hetzelfde, toch?!

Bedankt voor de tip, ik heb er ook 3 besteld:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:22 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Heel hebberig, zeker met die foto's van Arual... die zijn echt leuk! Kun je die boeken ook in een winkel halen, of alleen online? Ik wil!
Nevermind, besteld bij thebookdepository
[ afbeelding ]

goedkoper dan bij bol, en gratis verzonden!
  goedkoper dan bij bol, en gratis verzonden!

Leuk! Ben wel benieuwd naar de mannelijke touch bij het inkleuren :-)quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:07 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Deel twee van het kleurboek voor volwassenen, ik zal binnenkort wel een paar foto's maken.

vakantieboek
  vakantieboek   ) vraag me af of ik nu eens moet uitproberen hoe het bevalt om met papieren aankleedpoppen aan de slag te gaan. (Ja, ook die zitten in mijn vakantieboek)
  ) vraag me af of ik nu eens moet uitproberen hoe het bevalt om met papieren aankleedpoppen aan de slag te gaan. (Ja, ook die zitten in mijn vakantieboek)

Ik heb al verschillende mandalakleurboeken ingekleurd en heb idd ook de kleurboeken voor volwassenen. Pas heb ik via Marktplaats de oude doos van Spirograph gekocht en daar ook fanatiek mee aan de gang.
 Ik heb al verschillende mandalakleurboeken ingekleurd en heb idd ook de kleurboeken voor volwassenen. Pas heb ik via Marktplaats de oude doos van Spirograph gekocht en daar ook fanatiek mee aan de gang.

Ja, maar het is wel dik papier. Dus doordrukken valt mee. Ik weet niet zo goed wat ik aan moet met de platen met cupcakes, fietsen en donuts. Volgens mij heeft het tweede kleurboek voor volwassenen meer nonfiguratieve platen.quote:

de mijne blijven een soort van lelijk
 de mijne blijven een soort van lelijk  ben nooit over een bepaald niveau gegroeid
 ben nooit over een bepaald niveau gegroeid

En welk niveau is dat, buiten de lijntjes? Zal toch wel meevallen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie kunnen het ook gewoon mooide mijne blijven een soort van lelijk

Dat zal toch wel meevallen, wat kun je nou verkeerd doen danquote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie kunnen het ook gewoon mooide mijne blijven een soort van lelijk

Je kunt natuurlijk weinig verkeerd doen, maar ik heb ook wel eens platen die eruit zien alsof ze door een kleurenblinde zijn ingekleurd. Die platen zijn dan ook niet leuk om te voltooien.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen, wat kun je nou verkeerd doen dan

Ik vind het er leuk uitzien hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb gewoon een minder gevoel voor mooie combies, maar dat maakt niet uit, want ik vind het gewoon hartstikke leuk om te doen.
Dit is mijn huidige project (echt een ontgroening van dat boek of zo)
[ afbeelding ]
 En dat je het zelf hardstikke leuk vindt is het belangrijkste idd
 En dat je het zelf hardstikke leuk vindt is het belangrijkste idd 

Met deze ben ik ook bezig!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb gewoon een minder gevoel voor mooie combies, maar dat maakt niet uit, want ik vind het gewoon hartstikke leuk om te doen.
Dit is mijn huidige project (echt een ontgroening van dat boek of zo)
[ afbeelding ]

ja die zag ik gisteren ook inderdaad "teken bij deze bloem de blaadjes erbij"quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik vind het er leuk uitzien hoorEn dat je het zelf hardstikke leuk vindt is het belangrijkste idd
Heb vandaag nog wel even in het boek van de geheime tuin gekeken. Maar die tekenopdrachten die je zelf moet doen vind ik niet zo. Dus ik hou het gewoon bij kleuren
 dat was leuk tot ik zeven was
  dat was leuk tot ik zeven was

Ja idd, of er waren allemaal bloemen getekend maar dan moest je er zelf hommels bij tekenenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja die zag ik gisteren ook inderdaad "teken bij deze bloem de blaadjes erbij"dat was leuk tot ik zeven was

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |