Duidelijkquote:Op zaterdag 24 mei 2014 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je geeft je winst (omzet - kosten) op als inkomsten uit overige werkzaamheden. Omdat dit bij je full time baan wordt opgeteld is het logisch dat je tussen de 37% en 52% belasting betaalt, afhankelijk van hoeveel je verdient.
"Voor 2014 kan er tot aan ¤ 6.230 belastingvrij bijverdiend worden."
Dit is de grens waarbij je geen belasting hoeft te betalen, maar dit geldt voor je totale inkomen over 1 jaar, dus met een full time baan ga je daar al gauw overheen.
Nee, ik heb daar grofweg geen rekening mee gehouden. Door gebrek aan ervaring en kennis hierin.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt alleen datgene gelezen wat jij dacht dat belangrijk was en niet het hele stuk gelezen.
(Waarbij ik de term 'bijverdienen' sowieso al misleidend vind.)
Verder geeft YB al een antwoord op je vraag.
Wat ik niet begrijp: waarom geef je alleen de inkomsten op als je al het vermoeden hebt dat je ook iets met de kosten moet doen? Of verwacht je dat de belastingdienst daar zelf rekening mee houdt?
Klopt. Kan ook als voorlopige teruggaaf worden aangevraagd.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:47 schreef xaban06 het volgende:
Begrijp ik het goed dat je recht hebt op inkomensafhankelijke combinatiekorting in de volgende situatie:
- Partner A werkt, salaris per jaar EUR 50.000
- Partner B werkt, salaris per jaar EUR 10.000
- Hebben samen een kind, van drie jaar oud
In dit geval heeft partner B volgens mij recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting, en wel:
¤ 1.024 + 4% van ¤ 5.186 = ¤ 1.231,44
Indien bovenstaande klopt, kan je dit maandelijks ontvangen, of kan dit alleen met je aangifte en ontvang je het in 1 keer?
Thanks.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:20 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Klopt. Kan ook als voorlopige teruggaaf worden aangevraagd.
Yep dat pakt idd niet altijd goed uit.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks.
Wel ziek trouwens dat het soms niet eens loont om te werken.
Peuterspeelzaal kost wanneer 1 ouder werkt ¤ 80,- per maand. Wanneer beide ouders werken kost het ¤ 230,-. Verschil van ¤ 150,-.
Omdat de partner werkt komt ook de algemene heffingskorting (gedeeltelijk) te vervallen, dat is ook nog eens ¤ 100,-. Dus ben je al ¤ 250,- kwijt. Als de partner part-time werkt en maar ¤ 500.- salaris heeft kan je de helft dus al gelijk inleveren
Dat kan ook, toch onduidelijk dat de belastingdienst in zon brief amper aangeeft wat de oorzaak ervan is.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan soms, als er bijvoorbeeld verrekenbare verliezen waren van voorgaande jaren waar het aangifte programma geen rekening mee hield.
Nou hebben wij al een behoorlijk prijzige peuterspeelzaal en betalen we de volle mep, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil bij ¤ 6.500 bruto per jaar aan (extra) inkomen zo'n kostenverhoging van de PSZ met zich meebrengt.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks.
Wel ziek trouwens dat het soms niet eens loont om te werken.
Peuterspeelzaal kost wanneer 1 ouder werkt ¤ 80,- per maand. Wanneer beide ouders werken kost het ¤ 230,-. Verschil van ¤ 150,-.
Omdat de partner werkt komt ook de algemene heffingskorting (gedeeltelijk) te vervallen, dat is ook nog eens ¤ 100,-. Dus ben je al ¤ 250,- kwijt. Als de partner part-time werkt en maar ¤ 500.- salaris heeft kan je de helft dus al gelijk inleveren
http://www.delftsepeuters(...)bijdrage%202014.xlsxquote:Op zondag 25 mei 2014 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou hebben wij al een behoorlijk prijzige peuterspeelzaal en betalen we de volle mep, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil bij ¤ 6.500 bruto per jaar aan (extra) inkomen zo'n kostenverhoging van de PSZ met zich meebrengt.
Weet je wel zeker dat het om de PSZ en om hetzelfde aantal dagdelen gaat?
Peuterspeelzaal valt daar niet onder.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:26 schreef Leandra het volgende:
Bij allebei werkend kan er toch kinderopvangtoeslag aangevraagd worden?
http://www.rijksoverheid.(...)eropvangtoeslag.htmlquote:Geen kinderopvangtoeslag voor peuterspeelzaal, tussenschoolse opvang en oppas
U krijgt geen kinderopvangtoeslag als vrienden, familie of au-pairs op uw kind passen. Of als uw kind naar de peuterspeelzaal of naar de tussenschoolse opvang gaat. Voor tussenschoolse opvang maakt het niet uit waar uw kind tussen de middag overblijft: op school of bij een geregistreerde gastouder of kindercentrum.
Ik zie in jouw tabellen alleen maar het verschil tussen ouders die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag (tabel 1) en de tabel waarin de prijzen genoemd worden voor aftrek kinderopvangtoeslag (tabel 2).quote:Op zondag 25 mei 2014 22:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Peuterspeelzaal valt daar niet onder.
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)eropvangtoeslag.html
Nee. Lees de toelichting maar op http://www.delftsepeuterspeelzalen.nl/?p=tarievenquote:Op zondag 25 mei 2014 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie in jouw tabellen alleen maar het verschil tussen ouders die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag (tabel 1) en de tabel waarin de prijzen genoemd worden voor aftrek kinderopvangtoeslag (tabel 2).
Als je niet in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag, dan val je onder tabel 1 lijkt me?
Daar staat toch heel duidelijk:quote:Op zondag 25 mei 2014 22:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee. Lees de toelichting maar op http://www.delftsepeuterspeelzalen.nl/?p=tarieven
Tabel 1 is 1 werkende ouder
Tabel 2 is beide werkend
Er bestaat geen kinderopvangtoeslag voor peuterspeelzalen.
Maar de Belastingdienst zegt heel wat anders, snap er niks van zo. Morgen de peuterspeelzaal maar even bellen.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar staat toch heel duidelijk:
De bedragen van Tabel 2 zijn brutobedragen. Gebruik de gegevens van deze tabel voor het aanvragen van Kinderopvangtoeslag bij de Belastingdienst.
Dat impliceert toch echt dat ze een kinderdagverblijfstatus hebben voor de kinderen van 2 werkende ouders en alleenstaande werkende ouders.
De site van de belastingdienst zegt dat, en dat gaat puur om peuterspeelzalen die geen kinderdagverblijfstatus hebbben, als een kind 5 dagen per week kan komen en je je kind een dagdeel van 5 uur (!!) kunt brengen, dan vermoed ik dat ze die wel hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar de Belastingdienst zegt heel wat anders, snap er niks van zo. Morgen de peuterspeelzaal maar even bellen.
Volgens de peuterspeelzaal zijn ze inderdaad geen officieel peuterspeelzaal, maar kinder/dag opvang. Dus wel recht op toeslagquote:Op zondag 25 mei 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
De site van de belastingdienst zegt dat, en dat gaat puur om peuterspeelzalen die geen kinderdagverblijfstatus hebbben, als een kind 5 dagen per week kan komen en je je kind een dagdeel van 5 uur (!!) kunt brengen, dan vermoed ik dat ze die wel hebben.
Waar heeft je moeder die lening voor gebruikt dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:55 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zit echt te kutten met mijn belastingen. Eerst vergeten uitstel aan te vragen en nu moet ik 'm nog steeds invullen
Gelukkig is de herinnering nog niet binnen en aangezien ik altijd geld terugkrijg neem ik aan dat ze niet zo heel hard lopen.
Inmiddels bijna ingevuld, maar ik heb er echt een zootje van gemaakt.
Vraag:
Ik heb een lening uitstaan bij mijn moeder. Die betaalt mij hiervoor per jaar x rente. Dit moet ik volgens mij opgeven.
Moet ik dit invullen bij Box 1: andere inkomsten en dan 'Inkomsten uit het beschikbaarstellen van bezittingen...' aantikken? Dan kun je het vervolgens specificeren. Maar in de hulp van het info-vraagtekentje zie ik alleen tekst over fiscale partners en vennootschappen.
Is dat relevant, eigenlijk? Dit is toch gewoon box 3? Daar hoeft zij toch niets voor in te vullen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waar heeft je moeder die lening voor gebruikt dan?
Als het aan de (eventuele) AB-vennootschap van moeder is uitgeleend niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is dat relevant, eigenlijk? Dit is toch gewoon box 3? Daar hoeft zij toch niets voor in te vullen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |