abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139918154

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
NOVEMBER
* Nov 21: Kiev suddenly announces suspension of trade and association talks with the EU and opts to revive economic ties with Moscow, triggering months of mass rallies in Kiev.
* Nov 30: Riot police try to break up the Kiev demonstration by force. Protest turns against Yanukovich and his government.

DECEMBER
Protests continue with crowds of up to 800,000. Some clashes with police. Opposition forms bloc called Maidan. Yanukovich and Putin meet, Putin agrees to buy $15 billion of Ukrainian debt and to slash by a third the price of Russian gas supplies to Ukraine.

JANUARY
* Jan 22: Three people die in protests in Kiev. EU threatens action over crisis. Talks between opposition, Yanukovich fail.
* Jan 23: Washington threatens sanctions over violence.
* Jan 26: Unrest spreads to pro-Yanukovich east.

FEBRUARY
Anti-government protests turn increasingly violent. At least 77 people killed in clashes between demonstrators and police.
* Feb 21: Opposition leaders sign EU-mediated peace pact with Yanukovich.
* Feb 22: Ukraine's parliament votes to remove Yanukovich, who flees. Arch-rival Yulia Tymoshenko released from jail.
* Feb 26: Ukraine appoints new government. Angry Russia puts 150,000 troops on high alert.
* Feb 27-28: Armed men seize Crimea parliament, raise Russian flag. Militia take control of two airports in Crimea.

MARCH
* March 1: Putin wins parliamentary approval to invade Ukraine, angering the White House. Russian forces fan out in Crimea.
* March 6: Crimea's leadership votes to join Russia. U.S. President Barack Obama orders sanctions on those responsible for Moscow's actions in Ukraine.
EU leaders hold emergency summit to find ways to pressure Russia to back down and accept mediation.
* March 15: Two killed in clashes between pro-Russian demonstrators and Ukrainian nationalists.
* March 16: Referendum held in Crimea, shows overwhelming support for joining the Russian Federation.
* March 21: Putin signs laws completing annexation of Crimea. The U.S. imposes sanctions on Putin's close allies, EU follows with similar measures.
* March 23: NATO says Russia has amassed a large force at Ukraine's border.
* March 24: Ukraine pulls troops from Crimea.

APRIL
* April 2: NATO suspends cooperation with Russia.
* April 7: Pro-Russia activists in eastern Ukraine proclaim the creation of the "Donetsk People's Republic".
* April 12: Separatists take control of city of Slaviansk in eastern Ukraine. Kiev prepares troops.
* April 13: One Ukrainian state security officer killed and five wounded in operation against separatists.
* April 14: Obama warns Putin in phone call that Moscow would face further costs for its actions in Ukraine.
* April 17: Pro-Russian separatists seize armored vehicles of Ukraine forces trying to recapture rebel-controlled town.
* April 18: The United States, Russia, Ukraine and the EU reach deal for illegal armed groups to disarm and end occupations of public buildings and spaces.
* April 19: Separatists say they will not sign deal until the Kiev government steps down.
* April 24: Ukraine sends in troops again to try to expel the separatists in Slaviansk, kill five rebels.
* April 25: Ukrainian forces mount full blockade of Slaviansk. Separatists detain group of international observers, say a Kiev "spy" among them.
* April 26: G7 leaders agree to impose extra sanctions on Russia over Ukraine. Yatsenyuk cuts short a Vatican trip to see Pope Francis, saying Russian warplanes violated Ukraine's airspace seven times overnight. Russia denies the claim.
* April 27: Rebels say the OSCE observers are "prisoners of war" and present them in front of the press, where they say they have not been mistreated.
* April 28: West imposes new sanctions on Moscow. Russia vows a "painful" response. Russia says troops have returned to barracks after conducting exercises on the border with Ukraine. The West says there is no sign of this pull-back. Russia assures the US it will not invade Ukraine.
* April 29: Russia accuses Washington of seeking to revive Iron Curtain policies. Putin warns sanctions could harm Western interests in Russia's lucrative energy sector, denies there are Russian forces in eastern Ukraine.
* April 30: Kiev says its armed forces are on "full combat alert" against a possible Russian invasion. Interim president Oleksandr Turchynov admits Kiev is "helpless" to prevent rebels over-running towns. Rebels storm the regional police building and town hall in Gorlivka. The International Monetary Fund approves $17-billion aid deal for the beleaguered Ukrainian economy.

MAY
* May 1: Some 300 pro-Russian militants seize prosecutor's office in Donetsk amid violent clashes with police. Conscription reintroduced for all Ukrainian men aged 18-25.
* May 2: Ukrainian commandos launch pre-dawn raid to retake Slavyansk. Rebels shoot down two helicopters and two servicemen are killed.
* May 3: Slavyansk rebels free OSCE inspectors after Kremlin envoy intervenes. Two days of mourning proclaimed over Odessa deaths. Fierce firefights around Slavyansk and nearby towns as military seeks to retake control.
* May 4: Kiev vows to expand "anti-terrorism" operations. Yatsenyuk launches probe into security forces in Odessa over the deaths.
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Interactieve tijdlijn NOS
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 20:10:03 #2
230491 Zith
pls tip
pi_139918207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat dit boeit? Eerste bericht dat ik erover zag had de titel: "The Farce Is Complete: Joe Biden's Son Joins Board Of Largest Ukraine Gas Producer"
En zo zullen er veel volgen.
En wat boeit dat? Dat pro-russen nu een extra stok hebben om mee te slaan, zou kunnen kloppen, maar het is geen sterke stok, en die slaat ook nergens op wanneer die wordt gebruikt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_139918220
Wat is er aan de hand dan?
pi_139918421
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:10 schreef Zolder het volgende:
Wat is er aan de hand dan?
Zoon van vice-president Joe Biden benoemd tot de raad van bestuur van de grootste private gasproducent in Oekraine.
pi_139918580
Och, nu komt de Biden uit de mouw. Nou begrijp ik ook beter waarom de CIA in Oekraine zit.
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 20:28:57 #6
230491 Zith
pls tip
pi_139918999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:18 schreef RetepV het volgende:
Och, nu komt de Biden uit de mouw. Nou begrijp ik ook beter waarom de CIA in Oekraine zit.
Waarom dan? Echt serieus, een groot gasbedrijf wilt zijn belengen beter beschermt hebben en denkt dit te kunnen krijgen door de zoon van Biden een erebaantje te geven...

De CIA zit in Oekraine voor de Amerikaanse belangen, Rusland zit in Oost-Oekraine voor Russische belangen. Het ene land heeft daarvoor soldaten gebruikt die met geweld een stuk land annexxeerden, het andere land adviseerde protestleiders. Ik weet wel welke ik minder erg vindt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_139919123
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oligarchie

Nou begrijp ik ook beter waarom Rusland zo in de rats zit over Oekraine. Poetin heeft de oligarchie in Rusland kunnen voorkomen. Maar in Oekraine blijkbaar niet.

Igor Kolomoysky inmiddels gouverneur van Dnerpropetrovsk, eigenaar van Privatbank en Ukrnafta. En Sergey Taruta gouverneur van Donetsk, eigenaar van ook een bank (geen idee welke) en ISD.

Beide zijn een heel stuk erger dan Yanukovitsj. De Maidan demonstranten draaien zich om in hun graf.
pi_139919199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom dan? Echt serieus, een groot gasbedrijf wilt zijn belengen beter beschermt hebben en denkt dit te kunnen krijgen door de zoon van Biden een erebaantje te geven...

De CIA zit in Oekraine voor de Amerikaanse belangen, Rusland zit in Oost-Oekraine voor Russische belangen. Het ene land heeft daarvoor soldaten gebruikt die met geweld een stuk land annexxeerden, het andere land adviseerde protestleiders. Ik weet wel welke ik minder erg vindt.
Geweld? Er is geen dode gevallen bij die annexatie. Of in elk geval minder dan bij de Maidan protesten en de protesten in oost-Oekraine.

Ik weet wel welk land in ieder geval nog probeert om een grote hoeveelheid dode burgers te voorkomen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:34:47 #9
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139919240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:28 schreef Zith het volgende:
soldaten gebruikt die met geweld een stuk land annexxeerden
_O- wat een onzin. Totaal niet bewezen.
Anti-Turkije
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 20:38:20 #10
230491 Zith
pls tip
pi_139919412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Geweld? Er is geen dode gevallen bij die annexatie.

Er zijn doden gevallen aan beide kanten tijdens de annexatie en de periode ervoor.
quote:
Ik weet wel welk land in ieder geval nog probeert om een grote hoeveelheid dode burgers te voorkomen.
Dit geloof je toch niet echt he? Ik geef tenminste toe dat beide kanten voor hun eigen belangen opkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 20:39:33 #11
230491 Zith
pls tip
pi_139919460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

_O- wat een onzin. Totaal niet bewezen.
Denken dat ik op jouw posts ga reageren :')
pi_139919474
Turtsjinov is een trekpop. Jatsenjoek lijkt aan de touwtjes te hangen.

Oh, en dit had ik helemaal gemist: http://nieuwsuitoekraine.(...)lement-voorstel.html

Jatsenjoek wil de grondwet wijzigen terwijl hij een interim-regering leidt. Lekker democratisch is die bezig...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:40:37 #13
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139919507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:39 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik had al een reactie geschreven, maar toen dacht ik: ":') Kikopuz toch.. je hebt wel wat beters te doen."
pi_139919515
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit geloof je toch niet echt he? Ik geef tenminste toe dat beide kanten voor hun eigen belangen opkomen.
Natuurlijk komt iedereen voor zijn eigen belangen op. Ik dacht dat we dat stadium al wel voorbij waren.

Het gaat er om HOE ze voor hun belangen opkomen.
pi_139919524
quote:

[..]

Dat doe je toch?
pi_139919617
hdevreij twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 18:17:40 #Ukraine used an Mi-24 attack helicopter in #UN colors near #Kramatorsk, Russian TV reports http://t.co/N7IcIB4CZz /2 http://t.co/w5oAvzTfOo reageer retweet

dinsdag 13 mei 2014 @ 20:43:55 #17
421524 SadPanda
pi_139919651
quote:

[..]

Dat denk ik inderdaad, en ik heb nu gelijk gekregen.
Anti-Turkije
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:46:17 #18
421524 SadPanda
pi_139919768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:40 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ik had al een reactie geschreven, maar toen dacht ik: ":') Kikopuz toch.. je hebt wel wat beters te doen."
Blijkbaar niet als je toch reageert.
Anti-Turkije
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:59:03 #19
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139920389
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

dinsdag 13 mei 2014 @ 21:24:35 #21
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139921972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zoon van vice-president Joe Biden benoemd tot de raad van bestuur van de grootste private gasproducent in Oekraine.
Is dat net zoiets als Gehard Schroder die voor Gasprom werkt?
The view from nowhere.
pi_139922688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Is dat net zoiets als Gehard Schroder die voor Gasprom werkt?
Nee, eerder als Schroder die vandaag een job bij Gazprom zou aangeboden krijgen en ze aanvaarden.
pi_139922941
En Hunter Biden is niet de enige, ook Devon Archer is aangenomen.

quote:
Devon Archer is a wealthy investor and Democratic campaign bundler with long ties to the family of Secretary of State John Kerry. He was the college roommate of Christopher Heinz, Kerry’s stepson, and also served as co-chair of the national finance committee for Kerry’s 2004 presidential campaign.
quote:
You could call Mr. Archer a “baby bundler,” a well-connected macher-in-training who has spent every free moment of the last two years tapping friends, family, business partners and even Republicans for contributions to the Kerry cause. Ever since the Massachusetts Senator announced his candidacy in 2003, the dimple-cheeked Mr. Archer has dedicated himself to hosting cocktail parties at old-boy hideaways like the University Club and the Links Club, attending weekly finance-committee pow-wows and dialing, dialing, dialing for dollars. He has coaxed as little as $50 from his friends and cajoled the maximum, $2,000, from his family and business associates. In the process, he has outpaced veteran bundlers more than twice his age and joining the finance committee alongside such finance gurus as Steven Rattner and Richard Holbrooke.

Now his hard work is paying off, with the kind of convention access lowly Hill staffers can only dream of. He has a room at the Four Seasons Hotel, tickets to all the hot parties, access to the convention floor and face time with Mr. Kerry. The convention is his induction into the Democratic elite, and when the bunting comes down and the four-day Boston romp is done, there will be little doubt that Mr. Archer is the Democratic equivalent of a made man.
http://thefederalist.com/(...)-company-in-ukraine/

quote:
9. This has to be a hoax, right?

It’s so bizarre that you almost have to assume it’s a hoax. It sounds more like a cliched movie plot — a shady foreign oil company co-opts the vice president’s son in order to capture lucrative foreign investment contracts — than something that would actually happen in real life. But the indications as of this afternoon are that the board appointments actually happened, and that a Ukrainian energy company has retained the counsel of the vice president’s son and the Secretary of State’s close family friend and top campaign bundler.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:42:11 #24
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139923101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nee, eerder als Schroder die vandaag een job bij Gazprom zou aangeboden krijgen en ze aanvaarden.
Schroder is natuurlijke een vooruitgeschoven post van Duitsland, om goede gascontracten te kunnen afsluiten. En om Poetins grootsheidswaanzin te voeden en zo de RF ten val te brengen. Een speciale vergeldingsmissie van Angela Merkel voor de annexatie van Oost-Duitsland door de Sovjet Unie na WOII. Ben ik nu warm? ;)
The view from nowhere.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:44:49 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139923271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:39 schreef meth1745 het volgende:
En Hunter Biden is niet de enige, ook Devon Archer is aangenomen.

Dan weet je alvast waar Russische economische sancties gaan vallen..
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:48:14 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139923512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Touché
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:04:56 #27
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139924868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Schroder is natuurlijke een vooruitgeschoven post van Duitsland, om goede gascontracten te kunnen afsluiten. En om Poetins grootsheidswaanzin te voeden en zo de RF ten val te brengen. Een speciale vergeldingsmissie van Angela Merkel voor de annexatie van Oost-Duitsland door de Sovjet Unie na WOII. Ben ik nu warm? ;)
Het is wel duidelijk waarom Schroder aangenomen is, bedrijven weten dat mensen met connecties nuttig zijn. Is het verstandig dat Schroder die voor Gazprom blijft werken in deze situatie? Misschien niet, maar hij is inmiddels uit de politiek, en er was genoeg kritiek op hem toen ie het feestje met Putin had, ik denk niet dat ie Gazprom momenteel veel vooruit helpt. Als de dochter van Putin morgen een positie in de raad van bestuur aanvaardt bij het grootste oliebedrijf in Syrië, dan zou er ook flinke kritiek zijn.
pi_139928839
Haal de aluhoedjes maar weer uit de kast, het is allemaal de schuld van het grote internationale gas-kartel. :')

Het lijkt er eerder op dat de Oekraïense gasboeren een snelle weg zoeken naar de Amerikanen nu dat Putin zijn leger op 75km heeft gestationeerd. Dit is ook een tactische zet, omdat de Amerikanen weer geld hebben iets dat in Oekraïne nu ontbreekt.

quote:
Als de dochter van Putin morgen een positie in de raad van bestuur aanvaardt bij het grootste oliebedrijf in Syrië, dan zou er ook flinke kritiek zijn.
Ik weet nog dat er in Rusland een privaat olie bedrijf was en Putin de boel nationaliseerde om het failliete Russische staatsbedrijf te redden en de eigenaar opsloot in Siberië.

Owja, politieke tegenstanders opsluiten mag, provincies annexeren ook, maar een baantje geven aan een Amerikaan, foei, foei, foei :')
pi_139930737
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:57 schreef Nintex het volgende:
Haal de aluhoedjes maar weer uit de kast, het is allemaal de schuld van het grote internationale gas-kartel. :')

Het lijkt er eerder op dat de Oekraïense gasboeren een snelle weg zoeken naar de Amerikanen nu dat Putin zijn leger op 75km heeft gestationeerd. Dit is ook een tactische zet, omdat de Amerikanen weer geld hebben iets dat in Oekraïne nu ontbreekt.

[..]

Ik weet nog dat er in Rusland een privaat olie bedrijf was en Putin de boel nationaliseerde om het failliete Russische staatsbedrijf te redden en de eigenaar opsloot in Siberië.

Owja, politieke tegenstanders opsluiten mag, provincies annexeren ook, maar een baantje geven aan een Amerikaan, foei, foei, foei :')
Als sommigen claimen dat de VS daar enkel is om de belangen van fracking bedrijven te verdedigen, dat ze de maidan gefinancierd hebben en meer dan dat (telefoontje waarin Nuland haar voorkeur voor yats als premier uitsprak bvb), dan zou het verstandig geweest zijn voor de personen in kwestie en voor het Witte Huis om deze jobs niet te aanvaarden. Het wekt alvast geen goede indruk, eerder was er Halliburton, waar Cheney van 1995 tot 2000 CEO was, dat de enige kandidaat was voor een contract van 7 miljard in de aanloop naar de Irak oorlog.

Je zou haast denken dat ze samenzweringstheorieën willen aanmoedigen omdat zulke mensen niet serieus genomen worden. Geen betere tactiek dan het onderscheid tussen echte argumenten en wacko theorieën zo vervagen dat nuchtere mensen ook je politieke tegenstanders wegzetten als aluhoedjes.
pi_139931329
quote:
Russia Pulls Space Cooperation in Response to Ukraine Sanctions

MOSCOW (Reuters) - Russia will bar the United States from using Russian-made rocket engines for military satellite launches, Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin said on Tuesday, retaliating for sanctions on high-tech equipment which Washington has imposed over the Ukraine crisis.

He also said Russia would reject a U.S. request to prolong the use of the International Space Station beyond 2020.

Russia pledged to respond in kind when the United States said last month that it would deny export licenses for any high-technology items that could aid Russian military capabilities and would revoke existing licenses.

Moscow's measures would affect MK-33 and RD-180 engines which Russia supplies to the United States, Rogozin told a news conference. "We are ready to deliver these engines but on one condition that they will not be used to launch military satellites," he said.

Washington wants to keep the International Space Station, a $100 billion orbital outpost that is a project of 15 nations and a showcase of Russian-U.S. cooperation, flying until at least 2024, four years beyond the previous target.

In spite of differences on foreign policy and security matters, Washington and Moscow have cooperated extensively on space exploration. Russian Soyuz spacecraft are the only way astronauts can get to the space station, whose crews include both Americans and Russians.

Rogozin also said Russia will suspend the operation of GPS satellite navigation system sites in Russia from June and seek talks with Washington on opening similar sites in the United States for Russia's own system, Glonass.

He threatened the permanent closure of the GPS sites in Russia if that is not agreed by September.
http://www.newsweek.com/r(...)ine-sanctions-250869

Allemaal zaken op lange termijn, voorlopig geen effect.
pi_139931572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als sommigen claimen dat de VS daar enkel is om de belangen van fracking bedrijven te verdedigen, dat ze de maidan gefinancierd hebben en meer dan dat (telefoontje waarin Nuland haar voorkeur voor yats als premier uitsprak bvb), dan zou het verstandig geweest zijn voor de personen in kwestie en voor het Witte Huis om deze jobs niet te aanvaarden. Het wekt alvast geen goede indruk, eerder was er Halliburton, waar Cheney van 1995 tot 2000 CEO was, dat de enige kandidaat was voor een contract van 7 miljard in de aanloop naar de Irak oorlog.

Je zou haast denken dat ze samenzweringstheorieën willen aanmoedigen omdat zulke mensen niet serieus genomen worden. Geen betere tactiek dan het onderscheid tussen echte argumenten en wacko theorieën zo vervagen dat nuchtere mensen ook je politieke tegenstanders wegzetten als aluhoedjes.
Dat Nuland telefoontje is vaak aangehaald, maar bekijk het even vanuit het perspectief van de Amerikanen.

- Ze zien van Baalen en Verhofdstadt onzin uitkramen op het podium in Kiev (no way dat de EU Oekraine gaat helpen met de rekeningen)
- Ze zien dat Yanukovich geen krediet meer heeft en bezig is om te vluchten
- Ze zien dat er op dat moment 3 mogelijke keuzes zijn voor interim premier - Klitschko, Tymoshenko, de leiders van de Right Sector .. etc. en de bureaucraat Yatsenyuk. Voor wie had je zelf gekozen?

Als ik me niet vergis is de voorzitter van het parlement nu tijdelijk president die direct een veto uitsprak toen radicale clubjes probeerden om de Russische taal status te veranderen. De vorming van de interim regering is een van de weinige dingen in deze chaotische teringbende die alles mee gerekend redelijk soepel verlopen is. Daardoor is het gros van de Maidan demonstranten ook redelijk snel weer naar huis gegaan na de protesten, wat harde kern kampeerders daar gelaten.
pi_139932756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat Nuland telefoontje is vaak aangehaald, maar bekijk het even vanuit het perspectief van de Amerikanen.

- Ze zien van Baalen en Verhofdstadt onzin uitkramen op het podium in Kiev (no way dat de EU Oekraine gaat helpen met de rekeningen)
- Ze zien dat Yanukovich geen krediet meer heeft en bezig is om te vluchten
- Ze zien dat er op dat moment 3 mogelijke keuzes zijn voor interim premier - Klitschko, Tymoshenko, de leiders van de Right Sector .. etc. en de bureaucraat Yatsenyuk. Voor wie had je zelf gekozen?

Als ik me niet vergis is de voorzitter van het parlement nu tijdelijk president die direct een veto uitsprak toen radicale clubjes probeerden om de Russische taal status te veranderen. De vorming van de interim regering is een van de weinige dingen in deze chaotische teringbende die alles mee gerekend redelijk soepel verlopen is. Daardoor is het gros van de Maidan demonstranten ook redelijk snel weer naar huis gegaan na de protesten, wat harde kern kampeerders daar gelaten.
Ik heb het over de indruk die zulke zaken wekken, als je het verleden in overweging neemt: Colin Powell die in de VN "bewijzen" van WMDs presenteert waarvan de administratie wist dat het vervalsingen en onbetrouwbare getuigenissen waren, en dat om een oorlog te kunnen voeren waar een bedrijf dat de vice president als CEO had de lucratieve contracten toegewezen krijgt.

Dan wil je toch niet dat bij weer een situatie waarin de VS actief betrokken is, als is het maar via sancties en steun aan de regering, dat er dan weer economische belangen in het spel komen waarbij de vice president of z'n familie betrokken zijn...
Ook al is er niets aan de hand, in de politiek zijn vermoedens en geruchten vaak belangrijker dan feiten. Kijk hoe McCain ooit de voorverkiezingen verloor, door geruchten over een buitenechtelijk kind met een zwarte vrouw, verspreid door mensen van z'n eigen partij notabene. (niet het meest toepasselijke voorbeeld, maar goed)

(dat veto kwam pas na 5 dagen als ik me niet vergis btw)
pi_139933623
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik heb het over de indruk die zulke zaken wekken, als je het verleden in overweging neemt: Colin Powell die in de VN "bewijzen" van WMDs presenteert waarvan de administratie wist dat het vervalsingen en onbetrouwbare getuigenissen waren, en dat om een oorlog te kunnen voeren waar een bedrijf dat de vice president als CEO had de lucratieve contracten toegewezen krijgt.

Dan wil je toch niet dat bij weer een situatie waarin de VS actief betrokken is, als is het maar via sancties en steun aan de regering, dat er dan weer economische belangen in het spel komen waarbij de vice president of z'n familie betrokken zijn...
Ook al is er niets aan de hand, in de politiek zijn vermoedens en geruchten vaak belangrijker dan feiten. Kijk hoe McCain ooit de voorverkiezingen verloor, door geruchten over een buitenechtelijk kind met een zwarte vrouw, verspreid door mensen van z'n eigen partij notabene. (niet het meest toepasselijke voorbeeld, maar goed)

(dat veto kwam pas na 5 dagen als ik me niet vergis btw)
De Amerikaanse inlichtingen diensten waren er oprecht van overtuigd dat er WMD's lagen. Mede door de gek gehouden door oppositiefiguren in Irak zelf die met 'bewijzen' kwamen. Cheney is een crimineel, maar dat bleek al toen hij op zoek moest gaan naar een vice president en zichzelf als beste kandidaat vond. Die heeft daar zonder meer een slaatje uit weten te slaan, maar de VS was ook zonder Cheney Irak binnen gevallen op basis van de verzamelde Interpol, CIA en FBI bewijzen. Saddam werkte ook tot op het laatste moment inspecties en dergelijke tegen tot Hans Blix eindeijk een kijkje mocht nemen (achteraf gezien een hele domme actie :') ).

Een tweede Irak-oorlog was onvermijdelijk net als een confrontatie tussen Putin/Medvedev en Georgië onvermijdelijk was met iemand als Saahkasvilli aan het roer.

De zoon van Biden heeft al allerlei baantjes en consultancy jobjes gehad ook op het gebied van de energiesector. Daarbij zie ik niet hoe een privaat Oekraïens gasbedrijf baat heeft om een conflict te starten waarbij het risico is dat Putin de gaskraan dichtdraait en/of seperatisten de pijpleidingen opblazen. Dit zou wel de meest domme conspiracy ooit zijn.
pi_139933941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Amerikaanse inlichtingen diensten waren er oprecht van overtuigd dat er WMD's lagen. Mede door de gek gehouden door oppositiefiguren in Irak zelf die met 'bewijzen' kwamen.
Maar het bewijs dat gepresenteerd werd, daar wisten ze van dat het onzin was, afgeluisterde gesprekken die eenzijdig geinterpreteerd werden, de yellow cake uit Afrika, de specificaties van de aluminium tubes die zogenaamd niet overeenstemden voor de geclaimde toepassing, ook al gebruikten de Amerikanen dezelfde specs, nee, het zou perse om centrifuges moeten gaan. foto's van mobiele chemische labs, de 30 (of was het 45) minute claim van de britten...
quote:
Cheney is een crimineel, maar dat bleek al toen hij op zoek moest gaan naar een vice president en zichzelf als beste kandidaat vond. Die heeft daar zonder meer een slaatje uit weten te slaan, maar de VS was ook zonder Cheney Irak binnen gevallen op basis van de verzamelde Interpol, CIA en FBI bewijzen. Saddam werkte ook tot op het laatste moment inspecties en dergelijke tegen tot Hans Blix eindeijk een kijkje mocht nemen (achteraf gezien een hele domme actie :') ).

Een tweede Irak-oorlog was onvermijdelijk net als een confrontatie tussen Putin/Medvedev en Georgië onvermijdelijk was met iemand als Saahkasvilli aan het roer.

De zoon van Biden heeft al allerlei baantjes en consultancy jobjes gehad ook op het gebied van de energiesector. Daarbij zie ik niet hoe een privaat Oekraïens gasbedrijf baat heeft om een conflict te starten waarbij het risico is dat Putin de gaskraan dichtdraait en/of seperatisten de pijpleidingen opblazen. Dit zou wel de meest domme conspiracy ooit zijn.
huh? wat voor een theorie bedenk jij?
De "skeptici" (tov het officiele standpunt) zullen simpelweg zeggen dat de VS regime change heeft aangemoedigd omdat Oekraine zogenaamd enorm veel olie of gas shale velden heeft die Amerikaanse firmas willen exploiteren. Dat zijn beschuldigingen die al sinds het begin de ronde doen. Je hebt trouwens geen echte theeorie nodig, het lijkt verdacht, dat is genoeg. Velen zeggen misschien: daar speelt zich vanalles achter de schermen af waarvan we nooit het fijne zullen weten, het is één grote corrupte boel.
pi_139934127
Weinig interessants te melden.. maar goed
quote:
U.S. Sanctions against Russia Sowing Confusion, Caution among Space Firms

PARIS — Morocco’s decision to drop the European version of Russia’s Soyuz rocket as a backup launch option for two Moroccan reconnaissance satellites is the latest example of the ripple effects of the U.S. government’s sanctions against Russia for its incursion into Ukraine, industry officials said.

Morocco’s hypersensitivity to any possible licensing issues with the two satellites may be an extreme case of risk aversion. It remains unclear whether the European Soyuz — launched from French territory under French legal authority and sold by Europe’s Arianespace consortium — will ever be affected by the expanding sanctions imposed by the United States and other governments against Russia.

Even before the Ukrainian issue, officials in Morocco’s capital refused to acknowledge a contract with French manufacturers to build the satellites, which will be launched by Europe’s new Vega rocket.

But Morocco’s prudence is reflective of the confusion that surrounds the U.S. government’s intentions as the Ukrainian crisis appears to worsen and the confrontation with Russia heats up, officials said.
[..]
For now, industry officials said, licenses are being neither denied nor approved — a tactic the U.S. government used starting in 1999 when it blocked U.S. satellites from being launched on Chinese rockets. The China policy remains in effect 15 years later, surviving on the idea that a commercial launch aboard a Chinese rocket constitutes aiding China’s military.
[..]
http://www.spacenews.com/(...)on-among-space-firms
Ouder artikel, 30 april:
quote:
'Trampolines' to space? Where Ukraine crisis leaves a Russia-dependent US.

A House panel's move to find a replacement for a Russian rocket motor highlights US second thoughts over its heavy dependence on Russia for flight hardware – a bit late in the game, analysts suggest.
http://www.csmonitor.com/(...)-Russia-dependent-US

quote:
Ukrainian Soldiers Killed in Militia Ambush

DONETSK, Ukraine — Antigovernment forces ambushed a Ukrainian Army convoy outside a village west of Kramatorsk on Tuesday afternoon, further intensifying tensions in Ukraine’s restive eastern regions.

The attack represented a significant tactical escalation, with the pro-Russian militia venturing for the first time outside its strongholds to disrupt Ukrainian military movements along routes it uses to supply the positions essential to what it calls a blockade of armed rebel areas.
[..]
http://www.nytimes.com/2014/05/14/world/europe/ukraine.html
(ook over Steinmeiers trip)

quote:
Ukraine favors Europe over Russia, new CNN poll finds

(CNN) -- Ukrainians are a lot less pro-Russian than separatists there would like the world to believe, even in regions along the border with Russia which are supposedly voting overwhelmingly to declare independence from Ukraine, a new poll for CNN suggests.

The people of Ukraine feel much more loyal to Europe than to Russia, and a clear majority back economic sanctions against Russia, according to the poll of 1,000 people across the country conducted in the past week.

Two out of three (67%) people in Ukraine approve of economic sanctions against Russia, while one out of three (29%) disapproves, the poll by ComRes for CNN found.
[..]
http://edition.cnn.com/2014/05/12/world/europe/ukraine-cnn-poll/
Misschien toont het vooral het gebrek aan telefoons bij het pro-Russische deel van de bevolking ;)

quote:
Ukraine vs Russia: A mafia state's cover-up?

It's not yet quite as bad as the battle of Vukovar, but the armed conflict in Ukraine is looking increasingly similar to the war in Croatia fought in 1991. One by one, Russia is trying to chip off the predominantly Russophone southeastern parts of Ukraine either through direct annexation, as in the case of Crimea, or by setting up puppet regimes akin to the one the Serbs established in eastern Croatia during the war.

The latter scenario appears to be implemented in the coal-rich region of Donbass, where on May 11 Russia-backed militants conducted a vote on either independence or autonomy from Ukraine (depending on how you interpret the vaguely worded question people had to answer). Although they called it a referendum, it was abundantly clear that the poll was neither fair nor representative.

The region is gripped by terror that is sown primarily by the insurgents. They have kidnapped dozens of Ukrainian activists and politicians. Three of them were found in a river near Sloviansk, the epicentre of the insurrection and the main rebel HQ, with signs of torture and their bellies cut open. Ruthless and armed to their teeth, the insurgents left the Ukrainian government with no other choice, but to use the army in an urban environment. The army's often hapless performance has contributed to the overall chaos.
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)512164523249486.html
"tamelijk" kritisch voor een Russisch journalist die vanuit Moskou bericht, en getuige dit artikel van 1997 in de Moscow Times is z'n kritische toon geen recente ontwikkeling.
http://www.themoscowtimes(...)not-free/305426.html

quote:
Ukraine crisis provokes more economic sanctions against Russia

The economic sanctions that Western nations and Japan have brought against Russia over Ukraine have targeted people and businesses, with travel bans and asset freezes hitting individuals who are considered to be close financially or politically to Russian President Vladimir Putin.

World leaders have also dangled the prospect of harsher actions in economically sensitive areas such as energy if Russia disrupts elections to choose a successor to ousted Ukranian President Victor Yanukovych on May 25.

Canada's sanctions have focused on senior officials, businesses and some institutions in Russia and Ukraine.
[..]
Notably absent from everyone's sanctions lists are the top officials with Gazprom, the Russian energy behemoth that supplies Western Europe with much of its natural gas, and is half-owned by the Russian government.
[..]
http://www.cbc.ca/news/wo(...)nst-russia-1.2639779
met lijst van Canadese sancties, algemene beschrijving van Amerikaanse en Europese

quote:
Russia says EU sanctions will hurt Ukraine peace efforts

(Reuters) - Russia said on Tuesday new European Union sanctions will hinder efforts to defuse the crisis in Ukraine and urged the West to persuade Kiev to hold discussions on the country's future structure before a May 25 presidential election.

The results of self-rule referendums in the mainly Russian-speaking eastern regions of Donetsk and Luhansk "should be a clear signal to Kiev of the depth of the crisis" in Ukraine, the Russian Foreign Ministry said in a statement.

The Kremlin has stopped short of endorsing independence for the regions or their absorption into Russia but has said the referendums underscore the need for talks between the pro-Western government and separatists from the east.
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA4C09H20140513
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:06:48 #37
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139934329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:
De Amerikaanse inlichtingen diensten waren er oprecht van overtuigd dat er WMD's lagen.
Als dat zo is, hoe verklaar je de aanvalsoorlog op Irak dan? Want wat is dommer dan een oorlog beginnen tegen een land, waarvan je denkt dat ze beschikken over direct inzetbare WMDs (volgens Tony Blair) aangevoerd door een gewetenloze gek (volgens de hele politiek), met het plan om Bagdad te belegeren en het regime uit te roken?

Het lijkt mij veel logischer dat je eerst jezelf overtuigd dat er geen inzetbare WMDs meer zijn, en dan pas aanvalt. Dus toen Blix constateerde dat Irak niet beschikte over WMDs (en daar is een lange weg aan voorafgegaan), begon al snel de aanval.

Daarom geloof ik niet dat men aanviel, met de overtuiging dat er WMDs aanwezig waren. Stel dat deze waren ingezet om de Amerikaanse troepen, op Israel ... wat zou de publieke opinie dan ... onwaarschijnlijk. Men viel aan omdat men zichzelf overtuigd had dat er geen WMDs aanwezig waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 14-05-2014 01:28:59 ]
The view from nowhere.
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:22:03 #38
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139934512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:44 schreef meth1745 het volgende:
De "skeptici" (tov het officiele standpunt) zullen simpelweg zeggen dat de VS regime change heeft aangemoedigd omdat Oekraine zogenaamd enorm veel olie of gas shale velden heeft die Amerikaanse firmas willen exploiteren.
Het kan ook zo zijn, dat de RF de Oekraine stimuleert om vaart te zetten achter de exploratie van (shale) gas door zijn voortdurend gebruik van het 'gas-wapen'.

quote:
Natural gas in Ukraine

Ukraine has natural gas reserves of 1.1 trillion cubic meters[2] and is ranked 24th among countries with proved reserves of natural gas.[3] Its total gas reserves have been estimated at 5.4 trillion cubic meters

Shale gas

Ukraine has Europe's third-largest shale gas reserves at 1.2 trillion cubic meters (tcm). There are two potentially large shale gas fields.[9] The Yuzivska gas field located in Donetsk Oblast (province) and Kharkiv Oblast; and the Olesska field in Lviv Oblast and Ivano-Frankivsk Oblast. Ukraine signed a shale gas 50-year production sharing agreement with Royal Dutch Shell on 25 January 2013 involving the Yuzivska gas field. The $10 billion deal was the largest foreign direct investment ever for Ukraine. Full shale gas production depends on successful results from 15 test wells. Ukraine expects commercial shale gas extraction in 2017. On 13 September 2013 Ukrainian Prime Minister Mykola Azarov stated that the (containing all expenditures) price of shale gas will be $120-130 per 1,000 cubic meters.
quote:
Ukraine set to sign landmark $10 billion shale gas deal with Shell

(Reuters) - Ukraine will take a first major step away from dependency on Russian gas supplies on Thursday when it seals a $10 billion shale gas deal with Royal Dutch Shell (RDSa.L).

Due to be signed at the World Economic Forum in Davos, the production sharing agreement will mark the biggest contract yet to tap shale gas in Europe and the largest single foreign investment in the former Soviet republic.

Shell has not publicly confirmed the deal. But the Ukrainian government signed off on it on Wednesday as it pushes forward in a bid to end its reliance on costly Russian gas imports.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 14-05-2014 11:17:40 ]
The view from nowhere.
pi_139934517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als dat zo is, hoe verklaar je de aanvalsoorlog op Irak dan? Want wat is dommer dan een oorlog beginnen tegen een land, waarvan je denkt dat ze beschikken over direct inzetbare WMDs (volgens Tony Blair) aangevoerd door een gewetenloze gek (volgens de hele politiek), met het plan om Bagdad te belegeren en het regime uit te roken?

Het lijkt mij veel logischer dat je eerst jezelf overtuigd dat er geen inzetbare WMDs meer zijn, en dan pas aanvalt. Dus toen Blix constateerde dat Irak niet beschikte over WMDs (en daar is een lange weg aan voorafgegaan), begon al snel de aanval.

Daarom geloof ik niet dat men aanviel, met de overtuiging dat er WMDs aanwezig waren. Stel dat deze waren ingezet om de Amerikaanse troepen, op Israel ... Wat zou de publieke opinie dan ... onwaarschijnlijk. Men viel aan omdat men zichzelf overtuigd had dat er geen WMDs aanwezig waren.
Ik denk dat men wel een hoeveelheid chemische wapens had verwacht te vinden, al was het maar omdat quasi niemand in zo'n situatie heel z'n voorraad zou vernietigen, men had er niet op gerekend dat sadam zo bang was dat ie echt alles liet opruimen.
Maar sowieso, het was niet alleen het vervalsen van bewijzen, de aanleiding was 9/11 waar Irak niks mee te maken had.
pi_139934620
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:22 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het kan ook zo zijn dat de RF de Oekraine stimuleert om vaart te zetten achter de exploratie van (shale) gas door zijn voortdurend gebruikt van het 'gas-wapen'.

[..]

natuurlijk is dat zo, maar dat is een aparte discussie. Het heeft geen zin om argumenten aan te voeren tegen een theorie, de meesten die kritisch staan tov de VS (of beter: die verborgen motieven en machinaties vermoeden) zullen geen duidelijke theorie hebben, enkel de overtuiging dat het met zakenbelangen, macht, olie, en shady deals te maken heeft. En de volgende dagen komen waarschijnlijk meer zaken tevoorschijn, zoals de vroegere banden met yanukovich, met oligarchen, met andere politici misschien (het is een Oekrains gasbedrijf after all, dat heeft gegarandeerd skeletten in de kast)

Het is gewoon een domme beslissing om zo'n job aan te nemen, en ik snap niet dat het Witte huis er geen stokje voor gestoken heeft.
pi_139935272
quote:
Former PM Clark says Ottawa needs to tone down rhetoric on Ukraine

The Conservative government’s rhetoric on Ukraine could compromise Canada’s efforts to resolve the protracted crisis, former prime minister Joe Clark says.
..
Earlier this year, Foreign Affairs Minister John Baird and Prime Minister Stephen Harper both compared Russia’s annexation of Crimea to actions by Adolf Hitler in the leadup to the Second World War. Mr. Clark said he understands why the government has been outspoken on the matter, but added that he is concerned some of its statements could make it more difficult for Canada to participate in future negotiations.

“I think that the co-operation would have proved more effective without the rhetoric,” he said. “I think there was a risk, there may still be a risk, that our rhetoric was so extreme that we will not be called to the influential decision-making meetings.”
..
Mr. Clark said he would not want to overstate Canada’s potential role in helping to resolve the crisis, but said Canada is a skilled player with a reputation for moderation and for “keeping the lines open” – qualities he said could prove useful when it comes to Ukraine. “We have those skills, but we have to safeguard them. And the rhetoric, I think, raises the risk that we might not be as free to be helpful as we want to.”

On Tuesday, Germany attempted to launch talks between the government in Kiev and pro-Russia separatists, a first step in implementing a “road map” developed by the Organization of Security and Co-operation in Europe. Acting Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk thanked the OSCE for the plan, but said Ukraine has its own “road map” for resolving the crisis.
http://www.theglobeandmai(...)ine/article18653452/

The battle for the sky
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ukraine needs Russia and the West

antwoord VN over gebruik helikopters met VN kentekens.
quote:
Subject: On Ukraine.
From: UN Spokesperson - Do Not Reply [at] un.org
Date: Tue, May 13, 2014 at 7:40 PM
To: Matthew.Lee@innercitypress.com

The Departments of Peacekeeping Operations and Field Support are in contact with the Ukrainian authorities concerning this issue. It is the responsibility of Troop Contributing Countries (TCCs) that provide Contingent Owned Equipment to peacekeeping missions to remove all logos and signage bearing the UN's name once such equipment has been repatriated to the home country or is no longer being used for official UN purposes. Moreover, every Letter of Assist, signed between the UN and TCC, also clearly states that “the Government may only use such painted and marked Aircraft for flights, which have been tasked by the United Nations.”
Aureliano_no_24 twitterde op woensdag 14-05-2014 om 05:37:24 Ridiculous: #Ukraine still fielding 600 peacekeepers in Congo, Liberia, Kosovo incl heli pilots; 250 fresh replacements abt to ship out. reageer retweet
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:18:31 #42
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139936618
Ik sprak net een meisje hier dat uit Donetsk komt en ze zegt dat de gewone mensen de volksrepubliek Donetsk helemaal niet willen, en dat gedoe allemaal grote domme onzin vinden

Het zijn allemaal Russen die dat gedaan hebben
Ze willen gewoon Oekrains blijven
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_139936743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:18 schreef HD9 het volgende:
Ik sprak net een meisje hier dat uit Donetsk komt en ze zegt dat de gewone mensen de volksrepubliek Donetsk helemaal niet willen, en dat gedoe allemaal grote domme onzin vinden

Het zijn allemaal Russen die dat gedaan hebben
Ze willen gewoon Oekrains blijven
Westerse leugens!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:31:07 #44
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139936824
quote:
8s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Westerse leugens!
Ja ik zal haar zo ff op haar bek slaan, al dat gelieg
pi_139936866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:31 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja ik zal haar zo ff op haar bek slaan, al dat gelieg
Als ik de Rusland-fanboys in dit topic mag geloven heeft het referendum van afgelopen zondag onomstotelijk bewezen dat de overgrote meerderheid de regering in Kiev meer dan zat is en zich af wil scheiden van Oekraine.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:34:18 #46
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139936882
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik de Rusland-fanboys in dit topic mag geloven heeft het referendum van afgelopen zondag onomstotelijk bewezen dat de overgrote meerderheid de regering in Kiev meer dan zat is en zich af wil scheiden van Oekraine.
ja die russen hebben wel 10 of 20 keer gestemd zegt ze, de echte Donetskers hebben helemaal niet gestemd, haar familie niet zegt ze
pi_139936909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja die russen hebben wel 10 of 20 keer gestemd zegt ze, de echte Donetskers hebben helemaal niet gestemd, haar familie niet zegt ze
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook een wat logischer uitleg dan 'ja, maar iedereen wil zich afscheiden'.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:48:01 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_139937116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook een wat logischer uitleg dan 'ja, maar iedereen wil zich afscheiden'.
En daarom heb je controlerende organen nodig voor dit soort dingen.
Maar sommigen vinden dat inderdaad niet nodig en die kun je blijkbaar alles wijs maken als je er maar bij zegt dat er een 'referendum' was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_139937121
Die vuige fascisten in Donetsk gesteund door het Kremlin proberen de boel te escaleren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139937167
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En daarom heb je controlerende organen nodig voor dit soort dingen.
Maar sommigen vinden dat inderdaad niet nodig en die kun je blijkbaar alles wijs maken als je er maar bij zegt dat er een 'referendum' was.
Een of ander haastig in elkaar geflanst referendum, gehouden in een gebied dat in de greep wordt gehouden door chaos, is natuurlijk volkomen betrouwbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')