Om te locken kun je de zigzagsteek langs de rand gebruikenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:32 schreef Myrr het volgende:
Ik ben in de war.
Zojuist bij de Kruidvat een naaimachine gekocht, de Singer 1507 voor 80 euro. Op internet kan ik hem enkel en alleen voor 119 vinden.
Had vanochtend al een andere besteld, de 1408 voor 100 euro maar wilde ze even vergelijken met elkaar.
Waarom is die bij de Kruidvat maar 80 euro en op internet op zijn laagst voor 119?! Waarschijnlijk een heel oud model dan, maar ik kan deze ook nergens anders vinden en op de doos staat weer 12012. Voor de rest werkt hij overigens prima maar even die van morgen nog maar afwachten.
Kan iemand mij (ik ben 7-8 jaar geleden een modeopleiding gevolgd maar na anderhalf jaar alweer gekapt en ik ben vrijwel alles vergeten op een paar naden en stofeigenschappen na) misschien uitleggen welke beter is? Met name de steken. Heb er echt de ballen verstand van en zal momenteel niet veel verder komen dan het brouwen van een paar kussenhoezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ahja, wij hadden ook gewoon lockmachines enzo maar dat ga ik nu natuurlijk niet aanschaffen. Tips hoe je dat op een naaimachine een beetje na kan bootsen? Persoonlijk zou ik dan gewoon drie verschillende steken over elkaar heen knallen en het mooi stevig vast vinden zitten maar wellicht dat jullie een betere oplossing hebben.
Ahja, die ik nu heb heeft een ingebouwde draadreiger ding, die tweede die ik nog binnen moet krijgen geloof ik niet, maar ik vind dat ding echt ontzettend irritant werken dus ik priegel gewoon.

Ik gebruik de naaimachine hobbymatig en wilde, nadat mijn oude stuk ging, gewoon een leuke machine met verschillende steken etc en niet te duur.quote:

Ik zou, als dat een optie is, ze allebei terugbrengen en idd voor een machine van de lidl gaan. Even afwachten tot ze hem weer hebben, maar dan heb je wel echt een hele fijne machine voor dezelfde prijs.quote:

Klopt, op de foto staat hij niet maar hij zit er in het echt wel bij, bij de eerste.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:47 schreef E.T. het volgende:
Beide machines hebben dezelfde steken. De onderste heeft 3 standaard zigzag-breedtes, de bovenste kun je de zigzag-breedte naar wens instellen. Ik lijk bij de bovenste ook een knop te zien om de steeklengte in te kunnen stellen, ik weet dat dat bij de onderste niet kan.
Geen van beiden zie ik een draadinrijger trouwens..
Is wel een optie maar heb er het geduld niet voor. Zit in een verhuizing ook en moet nog allerlei dingen maken en aanpassen voor de nieuwe woning (okay, dit is eigenlijk een smoes maar het kriebelt gewoon te erg en heb al maanden allemaal lappen liggen die ik nu eindelijk kan gebruiken).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou, als dat een optie is, ze allebei terugbrengen en idd voor een machine van de lidl gaan. Even afwachten tot ze hem weer hebben, maar dan heb je wel echt een hele fijne machine voor dezelfde prijs.

Ah, lijkt me handig als je dat in kunt stellen ja. Heb de tweede machine gewoon dicht gelaten en een retourformulier aangevraagd. Blij zat met die ik gisteren heb gekocht.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef megamandy het volgende:
De lengte van de steken is hoeveel steken per cm zitten

). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?
 ). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?

Voor een dikkere stof moet de draadspanning juist omlaag. En ik weet niet wat voor naald je nu gebruikt, maar misschien heb je voor die gordijnen een dikkere nodig.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dag!
Ben nieuw hier en heb er een goede hobby bij denk ik. Voor mn verjaardag afgelopen week een singer 2259 gekregen, omdat ik weleens hardop dacht dat het misschien handig zou zijn om een naaimachine te hebben. Nu ben ik een noob, dus ik ben bezig met oefenen op oude lapjes en tip van een vriendin, een ikeadekbed (5 euro voor 140*400cm). Daarmee heb ik nu een a4tasje met een hengsel, een tomtomhoesje (freestyle) en een klein enveloptasje gemaakt met een drukknoopje. Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?
Ondertussen voel ik me zelfverzekerd genoeg om de gordijnen te verstellen (die zitten de twee jaar dat we hier wonen nog in de spelden). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?

Ikea. Goedkoopste hoofdkussen dacht ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?

Foto's van de dingen die je gemaakt hebt?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dag!
Ben nieuw hier en heb er een goede hobby bij denk ik. Voor mn verjaardag afgelopen week een singer 2259 gekregen, omdat ik weleens hardop dacht dat het misschien handig zou zijn om een naaimachine te hebben. Nu ben ik een noob, dus ik ben bezig met oefenen op oude lapjes en tip van een vriendin, een ikeadekbed (5 euro voor 140*400cm). Daarmee heb ik nu een a4tasje met een hengsel, een tomtomhoesje (freestyle) en een klein enveloptasje gemaakt met een drukknoopje. Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?
Ondertussen voel ik me zelfverzekerd genoeg om de gordijnen te verstellen (die zitten de twee jaar dat we hier wonen nog in de spelden). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?

Ik zoek leuke stofje om harembroekjes en andere simpele kleertjes van te maken. Maar dan specifieke printjes, het liefst geometrisch bijvoorbeeld en niet teveel kleuren.
 Ik zoek leuke stofje om harembroekjes en andere simpele kleertjes van te maken. Maar dan specifieke printjes, het liefst geometrisch bijvoorbeeld en niet teveel kleuren.

Wat een schattig stofje!quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:33 schreef Suikertante het volgende:
Brighteyes wat een supermooie stof!
Over mooie stoffe gesprokenIk zoek leuke stofje om harembroekjes en andere simpele kleertjes van te maken. Maar dan specifieke printjes, het liefst geometrisch bijvoorbeeld en niet teveel kleuren.
Zoals dit
[ afbeelding ]
Is iemand heel toevallig onlangs ergens zoiets tegengekomen?
(naast vanmarieke.nl, iets subtieler/zachter zocht ik eigenlijk)
Mevrouw Puff, uw plaatjes doen het niet
Oh! Die poes!!

Ja ze doen het!quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat een schattig stofje!
Doet ie het nu wel? Op mn mobieltje zie ik het gewoon nl.

Raar!!quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:09 schreef loecje het volgende:
ik zie de foto's niet?
de site zelf ook niet.

Ik heb op mijn lockmachine van de lidl eigen klossen zitten en de draden breken bij mij ook niet. Wel zo nu en dan een naald.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:16 schreef becky27 het volgende:
Bij mij tot gisteren ook. Behalve toen de onderste wel op een te strakke spanning stond. Kan zijn dat ik hem niet goed inrijg maar bij mijn zusje doet ie het ook. Heb jij al eigen klossen erop zitten?

2 maten kleiner gemaakt dan de vorige keer en met een rits middenachter gaat het prima met niet-rekbare stof!
 2 maten kleiner gemaakt dan de vorige keer en met een rits middenachter gaat het prima met niet-rekbare stof! 

Dat, inderdaad!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:50 schreef E.T. het volgende:
Ik zou voor de easy way out gaan en een losse onderrok bij zeeman scoren

quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:50 schreef E.T. het volgende:
Ik zou voor de easy way out gaan en een losse onderrok bij zeeman scoren

Kun je niet een soort hemd-jurk maken van voeringstof, dan heb je geen extra randjequote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb er net vorige week een weg gedaan wegens nooit aan. Maar dat is idd wel makkelijker ja.
Maar ook weer een extra randje....

Ja kan, maar dan kan ik die net zo goed vastmaken, dat is niet veel meer werk dan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:44 schreef Verida het volgende:
[..]
Kun je niet een soort hemd-jurk maken van voeringstof, dan heb je geen extra randje

is er niet gewoon een onderjurk, ik kan me van vroeger herinneren dat er gewoon ook onderjurken waren en niet alleen onderrokken. soms zelfs nog met een mooi kantje aan de bovenkantquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja kan, maar dan kan ik die net zo goed vastmaken, dat is niet veel meer werk dan.
Straks eens bij zeeman kijken en eens proberen. Anders ga ik voor de voering.

en ook een speldenkussen.
 en ook een speldenkussen.

dat had ik nog niet eerder gedaan.
 dat had ik nog niet eerder gedaan. 

Speld eerst de zoom erin, speld dan het randje aan de binnenkant en naai met de buitenkant aan de bovenkant en houdt de breedte aan van het randje aan of voetjebreed als het randje breder is. Heb je de juiste zoom erin zitten en het stiksel aan de goede kant. Goed dwars spelden zodat alles op zijn plek blijft zitten.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:41 schreef becky27 het volgende:
Ik heb een vraag, ik ben bezig met een rok voor mezelf met een leuk randje er onder. Nu moet ik dat randje nog vastzetten. Ik heb het gespeld met een randje van 1 cm aan de binnenkant maar dan zit de lelijke ondersteek aan de buitenkant van mijn rok. Is het dan verstandig eerst de zoom vast te zetten en daarna met de goede kant boven proberen het randje er aan te zetten?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ehm.... Geldt dit aanbod ook eventueel voor lurkers? Ik vind t echt een leuke jurk en ziet er lekker simpel uit, maar twee patroondelen....quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Komt door de positionering op de stof bij het knippen, hij is behoorlijk wijd nog aan de onderkant:
[ afbeelding ]
Oh-oh, als je ergens tussen maat 42 en 52 heb wil ik het patroon wel voor je overtekenen en opsturen hoor!Just say the word. Het is echt een fijn patroon.
En het oranje zat in de stippen. In de winkel leek dat een beetje roestbruin-oranje, maar niet dus.

Ja hoor, dat wil ik wel doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:36 schreef Vlier het volgende:
[..]
Ehm.... Geldt dit aanbod ook eventueel voor lurkers? Ik vind t echt een leuke jurk en ziet er lekker simpel uit, maar twee patroondelen....
 PM me je gegevens maar dan kijk ik vanavond even.
 PM me je gegevens maar dan kijk ik vanavond even. 

Dit soort bloemetjes vind ik leuk om kleine restjes mee te verwerken. Ze zijn bijvoorbeeld leuk om op een haarspeldje of diadeem/haarband vast te naaien:quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:11 schreef becky27 het volgende:
Ik heb best ook wat restjes, wat doen jullie daar mee? Als er nog leuke tips zijn voor mijn kindjes of zo?? Pinterest pagina's die je aanbeveelt......

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |