abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:44:29 #126
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141769354
De lengte van de steken is hoeveel steken per cm zitten :)
吴 曼 迪
pi_141775870
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef megamandy het volgende:
De lengte van de steken is hoeveel steken per cm zitten :)
Ah, lijkt me handig als je dat in kunt stellen ja. Heb de tweede machine gewoon dicht gelaten en een retourformulier aangevraagd. Blij zat met die ik gisteren heb gekocht. O+

Nu maar eens oefenen en spullen halen waar ik wat leuks mee kan maken. Niet te geloven hoe snel een klein klosje garen op is }:|
pi_141790817
Dag!
Ben nieuw hier en heb er een goede hobby bij denk ik. Voor mn verjaardag afgelopen week een singer 2259 gekregen, omdat ik weleens hardop dacht dat het misschien handig zou zijn om een naaimachine te hebben. Nu ben ik een noob, dus ik ben bezig met oefenen op oude lapjes en tip van een vriendin, een ikeadekbed (5 euro voor 140*400cm). Daarmee heb ik nu een a4tasje met een hengsel, een tomtomhoesje (freestyle) en een klein enveloptasje gemaakt met een drukknoopje. Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?

Ondertussen voel ik me zelfverzekerd genoeg om de gordijnen te verstellen (die zitten de twee jaar dat we hier wonen nog in de spelden :@ ). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:41:24 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141790963
Vulling bij Action of Hema :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_141797421
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dag!
Ben nieuw hier en heb er een goede hobby bij denk ik. Voor mn verjaardag afgelopen week een singer 2259 gekregen, omdat ik weleens hardop dacht dat het misschien handig zou zijn om een naaimachine te hebben. Nu ben ik een noob, dus ik ben bezig met oefenen op oude lapjes en tip van een vriendin, een ikeadekbed (5 euro voor 140*400cm). Daarmee heb ik nu een a4tasje met een hengsel, een tomtomhoesje (freestyle) en een klein enveloptasje gemaakt met een drukknoopje. Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?

Ondertussen voel ik me zelfverzekerd genoeg om de gordijnen te verstellen (die zitten de twee jaar dat we hier wonen nog in de spelden :@ ). Dat is een stuk dikkere stof dan ik tot nu toe gebruikt heb. Wellicht moet ik daarbij een hogere deaadspanning of grotere draadafstand gebruiken, kan iemand me daar duidelijkheid over geven?
Voor een dikkere stof moet de draadspanning juist omlaag. En ik weet niet wat voor naald je nu gebruikt, maar misschien heb je voor die gordijnen een dikkere nodig.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_141799743
Welke kussens van de action? Ik heb alleen nog hoezen zien liggen

quote:
Vanavond heb ik een knuffeltje (katje) gemaakt alleen ik heb nog geen vulling. Waar kan ik zoiets voor een klein prijsje halen?
Ikea. Goedkoopste hoofdkussen dacht ik.
pi_141807500
quote:
Dag!

Foto's van de dingen die je gemaakt hebt? :)

Ik heb dusver een kussenhoes gemaakt, moet nog een rits halen, een top smaller gemaakt bij m'n taille en bezig een jurk van de H&M op mijn lichaam aan te laten sluiten. Maar heb dus helemaal geen fournituren nog en maar een paar garen bij elkaar weten te vinden en al m'n patroondingen (waar je ze mee tekent) liggen hopelijk nog in het ouderlijk huis. Ik kan niet zoveel doen verder. Wil ook wel een knuffel maken voor m'n nichtje.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 10:07:28 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:26:14 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141809406
Achterpand een stukje ingekort en toen paste het prima op de stof die ik had besteld! *O*

Niet rekbaar, dus ik ga een blinde naad rits achterin zetten en ipv een omgevouwen zoom bovenin heb ik belegjes geknipt.
Ben benieuwd of het me gaat lukken.

Beetje shiny stof, het is satijn, maar goed, een doordeweeksedag mag ook wel eens opgechiquet worden. ;)
pi_141809625
Wauw! Mooi stofje!!
pi_141828588
Mooi stofje inderdaad! En mooie jurk!
Hierbij de plaatjes
1. links het tomtomtasje (tomtom zit erin), rechts een klein enveloptasje met groene kraaltjes langs de rand.

2. het A4tasje (van een andere kussenhoes)

3. Kitty!

[ Bericht 3% gewijzigd door MevrouwPuff op 02-07-2014 22:39:12 ]
pi_141830306
Brighteyes wat een supermooie stof!
Over mooie stoffe gesproken ;) Ik zoek leuke stofje om harembroekjes en andere simpele kleertjes van te maken. Maar dan specifieke printjes, het liefst geometrisch bijvoorbeeld en niet teveel kleuren.
Zoals dit O+

Is iemand heel toevallig onlangs ergens zoiets tegengekomen?
(naast vanmarieke.nl, iets subtieler/zachter zocht ik eigenlijk)

Mevrouw Puff, uw plaatjes doen het niet :'(
Oh! Die poes!! O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Suikertante op 02-07-2014 21:39:17 ]
pi_141830701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:33 schreef Suikertante het volgende:
Brighteyes wat een supermooie stof!
Over mooie stoffe gesproken ;) Ik zoek leuke stofje om harembroekjes en andere simpele kleertjes van te maken. Maar dan specifieke printjes, het liefst geometrisch bijvoorbeeld en niet teveel kleuren.
Zoals dit O+
[ afbeelding ]
Is iemand heel toevallig onlangs ergens zoiets tegengekomen?
(naast vanmarieke.nl, iets subtieler/zachter zocht ik eigenlijk)

Mevrouw Puff, uw plaatjes doen het niet :'(
Oh! Die poes!! O+
Wat een schattig stofje!
Doet ie het nu wel? Op mn mobieltje zie ik het gewoon nl. :)
Aha. Hier is het patroontje trouwens.
pi_141830783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat een schattig stofje!
Doet ie het nu wel? Op mn mobieltje zie ik het gewoon nl. :)
Ja ze doen het! :Y
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:05:12 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141832013
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:41 schreef E.T. het volgende:
Vulling bij Action of Hema :Y
Ik haal het altijd bij de Hema!
pi_141832213
ik zie de foto's niet?
de site zelf ook niet.
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:09:26 #141
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141832515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 22:09 schreef loecje het volgende:
ik zie de foto's niet?
de site zelf ook niet.
Raar!!
Edit: het was niet raar, als het goed is doen ze het nu wel voor iedereen.

[ Bericht 8% gewijzigd door MevrouwPuff op 02-07-2014 22:39:42 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:21:14 #143
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141832914
Lekker bezig Mevrouw Puff! Ik zie ze dus wel!

Ik heb een andere vraag, van mijn lockmachine (zo 1 va 120 euro bij de Lidl) breken vaak de draden, vooral van de twee naalden. Ligt dat aan de kwaliteit van het draad? Mijn zusje heeft het zelfde met die machine. Ik heb nieuwe klossen liggen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:55:43 #144
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141834837
Nog een vraag, ik wil voor mijn zus die ook graag dingen maakt, van de labellintjes die je vaak als merkje ziet haar kado geven. Waar kan ik die het beste bestellen?
pi_141836833
Ik heb ook de lockmachine van de lidl. Mijn draden breken zelden. Is de draadspanning wel goed?
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:16:13 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141842627
Bij mij tot gisteren ook. Behalve toen de onderste wel op een te strakke spanning stond. Kan zijn dat ik hem niet goed inrijg maar bij mijn zusje doet ie het ook. Heb jij al eigen klossen erop zitten?
pi_141849489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:16 schreef becky27 het volgende:
Bij mij tot gisteren ook. Behalve toen de onderste wel op een te strakke spanning stond. Kan zijn dat ik hem niet goed inrijg maar bij mijn zusje doet ie het ook. Heb jij al eigen klossen erop zitten?
Ik heb op mijn lockmachine van de lidl eigen klossen zitten en de draden breken bij mij ook niet. Wel zo nu en dan een naald.
Moet zeggen dat ik die draadspanning sowieso wel lastig vind om goed te krijgen zeker bij dunnere stoffen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:12:24 #148
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_141851239
Oeh BE die wordt echtr gaaf!
Suikertante, hebben jullie geen stoffenmarkt? Hier is echt veel op de markt te krijgen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:49:57 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141870717
Hij past! *O* 2 maten kleiner gemaakt dan de vorige keer en met een rits middenachter gaat het prima met niet-rekbare stof! :Y

Maar... Het is satijn, dus de binnenkant ervan plakt aan mijn panty/legging. Dus ipv een belegje moet ik hem helemaal voeren. Dat is op zich geen probleem. Kwestie van de jurk nog een keer maken van voeringstof.

Alleen dan... Zet ik idd eerst de voering in elkaar en naai ik hem dan aan de jurk vast met de goede kanten op elkaar? En dan bij de hals en arm gaten en dan keren? Kan dat uberhaupt? Dan nog keren? Of alleen bij de hals en dan keren en dan pielen bij de armgaten?
Ik heb ooit 10 jaar geleden een jasje met voering genaaid en ik bedenk me nu drie jaar geleden ook een winterjas, maar ik kan me niet goed meer herinneren wat de volgorde was van het vastmaken van de voering... :?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:50:07 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141879082
Ik zou voor de easy way out gaan en een losse onderrok bij zeeman scoren ;) :@
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')