Rare 10 seconden hond?quote:
Als je nog twee weken kunt wachten krijg je antwoord van de DDA (zie topic pointer).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:49 schreef Qwea het volgende:
Hey DDA, link heeft ws geirriteerde luchtpijp... Kan dat komen door het gesjor aan de riem? Halsband, luchtpijp, ect? Zo ja, tuigje dan maar ff halen.
Ik heb begrepen dat een tuigje sowieso beter is ivm getrek aan de nek en dus de wervels...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:49 schreef Qwea het volgende:
Hey DDA, link heeft ws geirriteerde luchtpijp... Kan dat komen door het gesjor aan de riem? Halsband, luchtpijp, ect? Zo ja, tuigje dan maar ff halen.
Nekkraag (verkrijgbaar bij dierenarts en dierenwinkel).quote:Op zondag 25 mei 2014 13:13 schreef maniack28 het volgende:
Hey guys! Onze hond heeft een goedaardige tumor op zijn poot. Woensdag wordt hij geopereerd omdat de tumor niet kleiner werd (eerder groter). Maar hij likt de laatste dagen echt obsessief vaak en daarna zie je hem ook soms klappertanden. Hij heeft er dus duidelijk last van.
De vraag is echter of ik hem voor die 3 dagen zijn gang moet laten gaan of er op moet letten dat hij niet teveel likt? En indien het laatste het geval is: hoe kan je het voorkomen. Verbandje haalt weinig uit, enige wat ik kan verzinnen is zo'n kap (maar die krijgen we woensdag na de operatie sowieso wel mee).
Ja, dan gaan we maandag wel even langsquote:Op zondag 25 mei 2014 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Nekkraag (verkrijgbaar bij dierenarts en dierenwinkel).Werkt echt het beste en kun je natuurlijk ook eerder gebruiken.
de DDA is er nietquote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vraagje aan de dierenarts. Aangezien mijn moeder steeds vergeet om haar moederdagplantje mee te nemen (ik vergeet het ook dus), staat ie nog steeds op het aanrecht. Nu net was ik in de keuken bezig en de kat springt op het aanrecht en in een onbewaakt moment vreet ie er een blad af. Het was er maar eentje, ik zag andere stuk blad nog uit zijn bek, maar hij was te snel en vrat het op. Geen idee of die plant giftig is (het zijn meerdere planten in een mandje). Wat kan ik nu het beste doen? Da bellen?
Even uitzoeken welke plant het geweest is lijkt me een logische eerste stap...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vraagje aan de dierenarts. Aangezien mijn moeder steeds vergeet om haar moederdagplantje mee te nemen (ik vergeet het ook dus), staat ie nog steeds op het aanrecht. Nu net was ik in de keuken bezig en de kat springt op het aanrecht en in een onbewaakt moment vreet ie er een blad af. Het was er maar eentje, ik zag andere stuk blad nog uit zijn bek, maar hij was te snel en vrat het op. Geen idee of die plant giftig is (het zijn meerdere planten in een mandje). Wat kan ik nu het beste doen? Da bellen?
Klinkt als dementie als ie inderdaad oud is. Is een uiting van angst en onzekerheid, tijd voor bezoek aan dierenarts. Kan natuurlijk ook iets anders zijn of aangeleerd gedrag. Dementie is een ziekte die regelmatig voorkomt bij oudere honden en er bestaat medicatie voor die de verschijnselen kunnen verminderen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:49 schreef Take2 het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier een topic
geopend omdat onze hond telkens begon te
blaffen als hij alleen was of als wij op bed
lagen. Vanalles geprobeerd maar dé oplossing
is er nog steeds niet, en nu begint meneer
ook al te blaffen terwijl ik anderehalve meter
naast hem op de bank zit!
Het zijn blaffen met steeds een pauze
ertussen, als je de verschillende reden
opzoekt waarom honden blaffen is dit heel
duidelijk een "Hallo, is er iemand/ik ben
eenzaam" blafje, maar ik ben dus gewoon bij
hem!
Echt spelen doet hij niet meer door zijn hoge
leeftijd, wel heb ik geprobeerd of hij misschien
wilde kroelen maar dan is hij vijf minuten stil
en dan gaat hij weer blaffen
Iemand enig idee wat ik/wij kunnen doen?
Hij is nu al meer dan een uur af en aan aan
het blaffen, gisteravond begon hij hier ineens
mee.
We dachten eerst dat hij misschien iets in de
tuin zag maar daar is/was helemaal niks.
Zoek uit welke plantjes het zijn en bel dan de dierenarts. Die kan direct informatie vragen via het intoxicatiecentrum. Let zelf op braken, speekselen, sloomheid of juist onrust en afwijkende ademhaling.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangeleerd gedrag is het zeer zeker niet, hij blafte juist nóóit, vrees idd dat het gewoon bij de dementie hoort dan. Had alleen geen idee dat dat zo snel ging, binnenkort naar de DA dusquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Klinkt als dementie als ie inderdaad oud is. Is een uiting van angst en onzekerheid, tijd voor bezoek aan dierenarts. Kan natuurlijk ook iets anders zijn of aangeleerd gedrag. Dementie is een ziekte die regelmatig voorkomt bij oudere honden en er bestaat medicatie voor die de verschijnselen kunnen verminderen.
misschien omdat hij ook ouder is dat hij slechter ziet en hoort, en daardoor niet hoor heeft dat jullie wel in de buurt zijn?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:33 schreef Take2 het volgende:
[..]
Aangeleerd gedrag is het zeer zeker niet, hij blafte juist nóóit, vrees idd dat het gewoon bij de dementie hoort dan. Had alleen geen idee dat dat zo snel ging, binnenkort naar de DA dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |