abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140128726
Wij ook maar niet tegen elke prijs O+
Thanks dear :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_140136874
Ze loopt nog steeds op zich best maar begint weer ietsjes lichtelijk te zwabberen, zoals verwacht en aangegeven door de da. Ze voelt zich wel echt weer baas dus hopelijk helpen morgen die spuit én de daaropvolgende medicatie thuis een handje om haar zo te laten blijven. Pure winst voor nu dan en voor haar zeker, ze is echt zo gek als een deur.
Positief denken en áls dan is het duidelijk.
Voor nu (nog) even samen genieten, ze ligt momenteel te rollebollen op haar buitenkussen.
Het is ook zo'n lekkere gekke stoere troel O+
pi_140173077
Oké. Het gaat beter maar zo af en toe heel even weer die trippelpootjes. Het heeft tijd nodig en maar hopen dat het dag na dag telkens beter gaat.
Vanmorgen de laatste cortisonprik gehad, ze heeft met haar ochtendplas vrolijk gehopst en een stukje gerend, wat haar natuurlijk even later een beetje opbrak, net iets te blij ei dus zachtjesaan haar haar eigen ding laten doen.
De toekomst is onzeker maar voor wie niet. Heel de procedure van scans met narcose is dan wel een optie maar ook de dierenartsen vinden, net als wij, dat niet echt een optie omdat we er 99% niet veel wijzer van zullen worden en hooguit zou een eventuele tumor aangetoond kunnen worden maar het meest logische gezien alle symptomen blijft een lichte tia. Bovendien zou het een hele aanslag zijn op HHH, gezien haar laatste maanden pech inclusief forse narcoses, dat gokken we maar niet.
Hoe lief en betrokken ze ook zijn, ze heeft niks meer met haar dierenartsen, zelfs niet met haar favoriet ;)
Voor nu is ze in elk geval al zo onwijs beter dan 2 dagen geleden en we gunnen haar nu rust en zichzelf kunnen zijn.

De dierenartsen staan alle drie helemaal voor haar klaar als ik me ongerust maak maar als nu die voorzichtige stapjes vooruit weer teruglopen is het tijd een knoop door te hakken.

Ze slaapt veel maar neemt tussendoor ook heus de tijd wat botten vakkundig compleet aan barrels te knagen, met passie, getuige deze foto van een uur geleden O+

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 20-05-2014 17:38:44 ]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:41:35 #104
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140173338
Hoi Dierenarts,
mijn al wat ouder wordende kat (schatting 8 jaar) heeft de laatste tijd steeds vaker dromen waaruit ze in paniek wakker schrikt, soms grommend en grauwend of met een harde miauw en heel erg geschrokken. Moet ik me zorgen gaan maken dat ze iets mankeert aan haar hersenen (iets epileptisch of zo) of komt dit vaker voor bij katten? Ik heb het eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt met m'n beestjes.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:44:00 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140173427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:41 schreef Gwywen het volgende:
Hoi Dierenarts,
mijn al wat ouder wordende kat (schatting 8 jaar) heeft de laatste tijd steeds vaker dromen waaruit ze in paniek wakker schrikt, soms grommend en grauwend of met een harde miauw en heel erg geschrokken. Moet ik me zorgen gaan maken dat ze iets mankeert aan haar hersenen (iets epileptisch of zo) of komt dit vaker voor bij katten? Ik heb het eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt met m'n beestjes.
Ik geloof dat de dierenarts met vakantie is. Maar ik herken het wel, heeft onze kat ook (13 plus).
The love you take is equal to the love you make.
pi_140173692
DDA is inderdaad met vakantie voor 3 weken.

Misschien dat de vele kattenexperts er een antwoord op hebben.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat dieren ook dromen, en dat vaker naarmate ze wat ouder worden. HHH ging ook meer dromen en kan ook ineens met een klap soort van wakker worden met een hoop gedoe en daarna meteen weer doorslapen maar dus ook in haar slaap liggen grommen, bewegen en rare geluiden maken vanaf toen ze wat ouder werd.
Is je kat een buitenkatje? Misschien heeft ze iets meegemaakt wat indruk heeft gemaakt en ze daarom wat onrustiger slaapt?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:56:17 #107
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140173789
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik geloof dat de dierenarts met vakantie is. Maar ik herken het wel, heeft onze kat ook (13 plus).
O, wist ik niet :@

Edit: ja, Poedie is wel een buitenbeest (ligt nu op de tuinstoel naast me te slapen O+ ), kan inderdaad zijn dat ze haar avonturen moet verwerken.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:57:26 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140173829
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, wist ik niet :@
Die van ons heeft het alleen 's nachts. Hoe is dat bij jouw kat?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:58:15 #109
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140173849
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die van ons heeft het alleen 's nachts. Hoe is dat bij jouw kat?
Het gebeurde net nog, vandaar dat ik m'n vraag stelde - maar goed, Poedie slaapt dan ook minimaal 24 uur per dag :P
pi_140173911
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 17:58 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het gebeurde net nog, vandaar dat ik m'n vraag stelde - maar goed, Poedie slaapt dan ook minimaal 24 uur per dag :P
Wat, nog niet eens 26 uur per dag? Luie Poedie :P
pi_140219973
Vandaag ging het boven verwachting best goed met HHH, al wilde ze tegen haar normale doen in niet buiten liggen want vrouwtje moest na heel het schildersmannengeweld van vorige week nog steeds een keer ooit het huis aan kant zien te krijgen, wat niet kon met een zieke HHH en dus alle zooi maar bleef liggen. Maar dat mens ging nu eindelijk maar eens boven aan de bak wat madam HHH niet pruimde. Maar soit, als je zo heel erg ziek bent geweest en je mens, die al die dagen niet uit je blikveld is geweest en telkens je 24/7 behaagde in al je noden en dat mens ineens boven aan de poets gaat is dat natuurlijk een reden voor een beetje amok en een potje zielig kijken in de hoop dat dat mens aan je voeten blijft liggen en liefst ook weer de volle 24/7. :+ Vette pech!
Normaal ligt ze dan buiten alles en iedereen verbaal lichtelijk aan te vallen maar ze bleef stil, geen geblaf. Nou kan dat want haar buitenruimte is iets beperkt, ze is natuurlijk ook nog heel erg moe dus het hekje bij het trapje naar haar lievelingsplek stond er en dat hekje staat daar normaal niet, enkel nu en wel ter voorkoming van gedonder met die nog zo labiel dan wel instabiele pootjes dus mevroi was nogal beledigd . Maar in dat o zo beperkte stuk tuin ( :') ) waar ze zonder acrobatiek haar gang kan gaan was er wel een kwispelend staartje én 4 werkende pootjes *O*
Ze wil weer echt lopen maar dient vooralsnog ingedamd te worden, wat ze niet pruimt.
We doen het maar even rustig aan en wat een zegen dat ze die kat waar ze de pest aan heeft even niet zag anders waren die pootjes actiever geworden dan ze aan kan.
Maar den Dieu, de pootjes doen het weer best heel tof .
En nou maar hopen dat die het nog lang mogen blijven doen zoals ze het behoren te doen.
Onze Van Truttelensteijn is vooralsnog weer een klein eindje mobiel O+
Kleine heldin !

[ Bericht 5% gewijzigd door knoblaucha6 op 21-05-2014 21:45:07 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:05:45 #112
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_140225326
Mijn zwangere poes moet ontwormd worden, dit kan echter niet zonder een miskraam te riskeren heb ik gelezen. Ze moet echter vrij snel al bevallen en ik vroeg me af of ik haar na de bevalling gelijk zou kunnen ontwormen. En welk middel ik dan het beste kan gebruiken.

Worden de kittens dan via de melk dan ook gelijk ontwormd of kunnen ze verzwakt of ziem raken door het ontwormingsmiddel?
pi_140226254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:05 schreef Mishu het volgende:
Mijn zwangere poes moet ontwormd worden, dit kan echter niet zonder een miskraam te riskeren heb ik gelezen. Ze moet echter vrij snel al bevallen en ik vroeg me af of ik haar na de bevalling gelijk zou kunnen ontwormen. En welk middel ik dan het beste kan gebruiken.

Worden de kittens dan via de melk dan ook gelijk ontwormd of kunnen ze verzwakt of ziem raken door het ontwormingsmiddel?
Zwangere poezen kun je prima ontwormen volgens mij. Gebeurt ook altijd met mijn opvangpoezen. Maar dan zou je wel even de DA moeten bellen voor een veilig middel. De kittens hebben in de baarmoeder nog geen wormen, ze krijgen de eitjes (of larven, daar blijf ik buiten :P ) binnen via de moedermelk. Dus die moeten een week of vier na de geboorte ook voor de eerste keer ontwormd worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_140238791
Even weggehaald, kom er nog op terug ...

[ Bericht 28% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-05-2014 13:40:29 ]
pi_140243637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
Even weggehaald, kom er nog op terug ...
Ik dacht een HHH update -O-
pi_140257475
@ Queller:
Ja, soort van maar dus niet zo'n fijne update.
Kort gezegd: de pootjes die het weer zo heerlijk deden wilden weer ineens vanuit het blote niks weer niet vanmorgen en soms ook weer zo erg wel. Als een tijger op de bel af bij de voordeur en vervolgens geen interesse hebben in de buurvrouw die aan die deur staat en welke zij normaliter tot aan de kruin vol enthousiasme beklimt, maar niks, nada, nopskie.
In overleg met de da medicatie die soort gelijk is aan de prikken die ze heeft gehad, slaan die niet binnen een paar dagen aan dan moeten we de zwaarste keuze maken. We kunnen het haar niet aandoen telkens weer die terugval te krijgen.
En dat is de korte versie, onnodig te zeggen hoe we ons voelen, dat kleine stoere ding wil haar tuin niet meer, ligt liefst binnen en het allerliefst aan mijn hielen, harig ducttapje van me maar knaagt desondanks nog steeds kwispelend haar botjes aan barrels. De komende 2-3 dagen worden echt heel zwaar en heel diep in mijn hart weet ik het wel, man ook. Haar kwaliteit van leven gaat voor op alles. Liefde is vooral ook kunnen loslaten en op dat punt zitten we zo'n beetje -O- .

Beetje warrig verhaal maar de tranen zitten nogal hoog...

[ Bericht 7% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-05-2014 22:03:15 ]
pi_140262269
Ow jasses.... -O- ;(

Been there, done that, het is vreselijk en het went nooit. Ik vind persoonlijk dat dit de mooiste beslissing is die je voor je dier kunt maken, maar meteen ook zo'n pijnlijke. En je wéét wanneer het zover is.

Kutterdekut. Heel veel sterkte aan jullie alledrie :*
pi_140263428
Ahw, wat naar Knoflook ;(
Heel veel sterkte de komende dagen, probeer toch nog samen van de mooie momenten te genieten! :*
pi_140264176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
@ Queller:
Ja, soort van maar dus niet zo'n fijne update.
Kort gezegd: de pootjes die het weer zo heerlijk deden wilden weer ineens vanuit het blote niks weer niet vanmorgen en soms ook weer zo erg wel. Als een tijger op de bel af bij de voordeur en vervolgens geen interesse hebben in de buurvrouw die aan die deur staat en welke zij normaliter tot aan de kruin vol enthousiasme beklimt, maar niks, nada, nopskie.
In overleg met de da medicatie die soort gelijk is aan de prikken die ze heeft gehad, slaan die niet binnen een paar dagen aan dan moeten we de zwaarste keuze maken. We kunnen het haar niet aandoen telkens weer die terugval te krijgen.
En dat is de korte versie, onnodig te zeggen hoe we ons voelen, dat kleine stoere ding wil haar tuin niet meer, ligt liefst binnen en het allerliefst aan mijn hielen, harig ducttapje van me maar knaagt desondanks nog steeds kwispelend haar botjes aan barrels. De komende 2-3 dagen worden echt heel zwaar en heel diep in mijn hart weet ik het wel, man ook. Haar kwaliteit van leven gaat voor op alles. Liefde is vooral ook kunnen loslaten en op dat punt zitten we zo'n beetje -O- .

Beetje warrig verhaal maar de tranen zitten nogal hoog...
Oh nee! Arme jullie, ik zit hier met tranen in mn ogen! Jullie geliefde HHH! Dankzij jullie heeft ze al die jaren HHH kunnen zijn!

Dikke :*
S. 2014
J. 2016
pi_140271372
Hallo :)

Met rocky gaat het helemaal top hij heeft alleen 1 rare eigenschap. Hij krijgt soms energie uitbarstingen (wat prima is). Dan gaat hij sprinten rond het huis en hier kunnen wij wel om lachen. Het enige wat mij hierbij stoort is dat hij dan ook onwijs agressief reageert, tot hij een tikje of een prik krijgt en dan komt hij weer tot rust. Is dit normaal? Normaal is het niet echt een bijtertje (niet in handen).
pi_140274228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef MeneerLogica het volgende:

Met rocky gaat het helemaal top hij heeft alleen 1 rare eigenschap. Hij krijgt soms energie uitbarstingen (wat prima is). Dan gaat hij sprinten rond het huis en hier kunnen wij wel om lachen. Het enige wat mij hierbij stoort is dat hij dan ook onwijs agressief reageert, tot hij een tikje of een prik krijgt en dan komt hij weer tot rust. Is dit normaal? Normaal is het niet echt een bijtertje (niet in handen).
Voor het geval je het niet wist, de DA is op vakantie :)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 12:39:33 #122
244933 trovey
Nachtoele
pi_140275883
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef MeneerLogica het volgende:

Een kat? "Rare 10 seconden" (of desnoods wat anger), hebben alle katten wel eens last van en zeker als ze jong zijn...lekker laten uitrazen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140276048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:41 schreef knoblaucha6 het volgende:

Gadver wat een nare berichten allemaal de laatste tijd, ik wordt er echt letterlijk ziek van.
pi_140282476
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Een kat? "Rare 10 seconden" (of desnoods wat anger), hebben alle katten wel eens last van en zeker als ze jong zijn...lekker laten uitrazen. ;)
Hondje
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:36:55 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140282852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:23 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Hondje
Wat bedoel je precies met onwijs agressief reageren? Als ie echt smerig naar jullie gromt of zijn tanden laat zien, zou ik hem onmiddelijk uit zijn gekke bui halen en hem streng corrigeren, want dat moet je gewoon nooit tolereren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')