Ik geloof dat de dierenarts met vakantie is. Maar ik herken het wel, heeft onze kat ook (13 plus).quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:41 schreef Gwywen het volgende:
Hoi Dierenarts,
mijn al wat ouder wordende kat (schatting 8 jaar) heeft de laatste tijd steeds vaker dromen waaruit ze in paniek wakker schrikt, soms grommend en grauwend of met een harde miauw en heel erg geschrokken. Moet ik me zorgen gaan maken dat ze iets mankeert aan haar hersenen (iets epileptisch of zo) of komt dit vaker voor bij katten? Ik heb het eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt met m'n beestjes.
O, wist ik nietquote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof dat de dierenarts met vakantie is. Maar ik herken het wel, heeft onze kat ook (13 plus).
Die van ons heeft het alleen 's nachts. Hoe is dat bij jouw kat?quote:
Het gebeurde net nog, vandaar dat ik m'n vraag stelde - maar goed, Poedie slaapt dan ook minimaal 24 uur per dagquote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die van ons heeft het alleen 's nachts. Hoe is dat bij jouw kat?
Wat, nog niet eens 26 uur per dag? Luie Poediequote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:58 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het gebeurde net nog, vandaar dat ik m'n vraag stelde - maar goed, Poedie slaapt dan ook minimaal 24 uur per dag
Zwangere poezen kun je prima ontwormen volgens mij. Gebeurt ook altijd met mijn opvangpoezen. Maar dan zou je wel even de DA moeten bellen voor een veilig middel. De kittens hebben in de baarmoeder nog geen wormen, ze krijgen de eitjes (of larven, daar blijf ik buitenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:05 schreef Mishu het volgende:
Mijn zwangere poes moet ontwormd worden, dit kan echter niet zonder een miskraam te riskeren heb ik gelezen. Ze moet echter vrij snel al bevallen en ik vroeg me af of ik haar na de bevalling gelijk zou kunnen ontwormen. En welk middel ik dan het beste kan gebruiken.
Worden de kittens dan via de melk dan ook gelijk ontwormd of kunnen ze verzwakt of ziem raken door het ontwormingsmiddel?
Ik dacht een HHH updatequote:Op donderdag 22 mei 2014 13:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
Even weggehaald, kom er nog op terug ...
Oh nee! Arme jullie, ik zit hier met tranen in mn ogen! Jullie geliefde HHH! Dankzij jullie heeft ze al die jaren HHH kunnen zijn!quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
@ Queller:
Ja, soort van maar dus niet zo'n fijne update.
Kort gezegd: de pootjes die het weer zo heerlijk deden wilden weer ineens vanuit het blote niks weer niet vanmorgen en soms ook weer zo erg wel. Als een tijger op de bel af bij de voordeur en vervolgens geen interesse hebben in de buurvrouw die aan die deur staat en welke zij normaliter tot aan de kruin vol enthousiasme beklimt, maar niks, nada, nopskie.
In overleg met de da medicatie die soort gelijk is aan de prikken die ze heeft gehad, slaan die niet binnen een paar dagen aan dan moeten we de zwaarste keuze maken. We kunnen het haar niet aandoen telkens weer die terugval te krijgen.
En dat is de korte versie, onnodig te zeggen hoe we ons voelen, dat kleine stoere ding wil haar tuin niet meer, ligt liefst binnen en het allerliefst aan mijn hielen, harig ducttapje van me maar knaagt desondanks nog steeds kwispelend haar botjes aan barrels. De komende 2-3 dagen worden echt heel zwaar en heel diep in mijn hart weet ik het wel, man ook. Haar kwaliteit van leven gaat voor op alles. Liefde is vooral ook kunnen loslaten en op dat punt zitten we zo'n beetje.
Beetje warrig verhaal maar de tranen zitten nogal hoog...
Voor het geval je het niet wist, de DA is op vakantiequote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef MeneerLogica het volgende:
Hallo
Met rocky gaat het helemaal top hij heeft alleen 1 rare eigenschap. Hij krijgt soms energie uitbarstingen (wat prima is). Dan gaat hij sprinten rond het huis en hier kunnen wij wel om lachen. Het enige wat mij hierbij stoort is dat hij dan ook onwijs agressief reageert, tot hij een tikje of een prik krijgt en dan komt hij weer tot rust. Is dit normaal? Normaal is het niet echt een bijtertje (niet in handen).
Een kat? "Rare 10 seconden" (of desnoods wat anger), hebben alle katten wel eens last van en zeker als ze jong zijn...lekker laten uitrazen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef MeneerLogica het volgende:
Hallo
Met rocky gaat het helemaal top hij heeft alleen 1 rare eigenschap. Hij krijgt soms energie uitbarstingen (wat prima is). Dan gaat hij sprinten rond het huis en hier kunnen wij wel om lachen. Het enige wat mij hierbij stoort is dat hij dan ook onwijs agressief reageert, tot hij een tikje of een prik krijgt en dan komt hij weer tot rust. Is dit normaal? Normaal is het niet echt een bijtertje (niet in handen).
Hondjequote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Een kat? "Rare 10 seconden" (of desnoods wat anger), hebben alle katten wel eens last van en zeker als ze jong zijn...lekker laten uitrazen.
Wat bedoel je precies met onwijs agressief reageren? Als ie echt smerig naar jullie gromt of zijn tanden laat zien, zou ik hem onmiddelijk uit zijn gekke bui halen en hem streng corrigeren, want dat moet je gewoon nooit tolereren.quote:
Rare 10 seconden hond?quote:
Als je nog twee weken kunt wachten krijg je antwoord van de DDA (zie topic pointer).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:49 schreef Qwea het volgende:
Hey DDA, link heeft ws geirriteerde luchtpijp... Kan dat komen door het gesjor aan de riem? Halsband, luchtpijp, ect? Zo ja, tuigje dan maar ff halen.
Ik heb begrepen dat een tuigje sowieso beter is ivm getrek aan de nek en dus de wervels...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:49 schreef Qwea het volgende:
Hey DDA, link heeft ws geirriteerde luchtpijp... Kan dat komen door het gesjor aan de riem? Halsband, luchtpijp, ect? Zo ja, tuigje dan maar ff halen.
Nekkraag (verkrijgbaar bij dierenarts en dierenwinkel).quote:Op zondag 25 mei 2014 13:13 schreef maniack28 het volgende:
Hey guys! Onze hond heeft een goedaardige tumor op zijn poot. Woensdag wordt hij geopereerd omdat de tumor niet kleiner werd (eerder groter). Maar hij likt de laatste dagen echt obsessief vaak en daarna zie je hem ook soms klappertanden. Hij heeft er dus duidelijk last van.
De vraag is echter of ik hem voor die 3 dagen zijn gang moet laten gaan of er op moet letten dat hij niet teveel likt? En indien het laatste het geval is: hoe kan je het voorkomen. Verbandje haalt weinig uit, enige wat ik kan verzinnen is zo'n kap (maar die krijgen we woensdag na de operatie sowieso wel mee).
Ja, dan gaan we maandag wel even langsquote:Op zondag 25 mei 2014 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Nekkraag (verkrijgbaar bij dierenarts en dierenwinkel).Werkt echt het beste en kun je natuurlijk ook eerder gebruiken.
de DDA is er nietquote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vraagje aan de dierenarts. Aangezien mijn moeder steeds vergeet om haar moederdagplantje mee te nemen (ik vergeet het ook dus), staat ie nog steeds op het aanrecht. Nu net was ik in de keuken bezig en de kat springt op het aanrecht en in een onbewaakt moment vreet ie er een blad af. Het was er maar eentje, ik zag andere stuk blad nog uit zijn bek, maar hij was te snel en vrat het op. Geen idee of die plant giftig is (het zijn meerdere planten in een mandje). Wat kan ik nu het beste doen? Da bellen?
Even uitzoeken welke plant het geweest is lijkt me een logische eerste stap...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vraagje aan de dierenarts. Aangezien mijn moeder steeds vergeet om haar moederdagplantje mee te nemen (ik vergeet het ook dus), staat ie nog steeds op het aanrecht. Nu net was ik in de keuken bezig en de kat springt op het aanrecht en in een onbewaakt moment vreet ie er een blad af. Het was er maar eentje, ik zag andere stuk blad nog uit zijn bek, maar hij was te snel en vrat het op. Geen idee of die plant giftig is (het zijn meerdere planten in een mandje). Wat kan ik nu het beste doen? Da bellen?
Klinkt als dementie als ie inderdaad oud is. Is een uiting van angst en onzekerheid, tijd voor bezoek aan dierenarts. Kan natuurlijk ook iets anders zijn of aangeleerd gedrag. Dementie is een ziekte die regelmatig voorkomt bij oudere honden en er bestaat medicatie voor die de verschijnselen kunnen verminderen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:49 schreef Take2 het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier een topic
geopend omdat onze hond telkens begon te
blaffen als hij alleen was of als wij op bed
lagen. Vanalles geprobeerd maar dé oplossing
is er nog steeds niet, en nu begint meneer
ook al te blaffen terwijl ik anderehalve meter
naast hem op de bank zit!
Het zijn blaffen met steeds een pauze
ertussen, als je de verschillende reden
opzoekt waarom honden blaffen is dit heel
duidelijk een "Hallo, is er iemand/ik ben
eenzaam" blafje, maar ik ben dus gewoon bij
hem!
Echt spelen doet hij niet meer door zijn hoge
leeftijd, wel heb ik geprobeerd of hij misschien
wilde kroelen maar dan is hij vijf minuten stil
en dan gaat hij weer blaffen
Iemand enig idee wat ik/wij kunnen doen?
Hij is nu al meer dan een uur af en aan aan
het blaffen, gisteravond begon hij hier ineens
mee.
We dachten eerst dat hij misschien iets in de
tuin zag maar daar is/was helemaal niks.
Zoek uit welke plantjes het zijn en bel dan de dierenarts. Die kan direct informatie vragen via het intoxicatiecentrum. Let zelf op braken, speekselen, sloomheid of juist onrust en afwijkende ademhaling.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangeleerd gedrag is het zeer zeker niet, hij blafte juist nóóit, vrees idd dat het gewoon bij de dementie hoort dan. Had alleen geen idee dat dat zo snel ging, binnenkort naar de DA dusquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Klinkt als dementie als ie inderdaad oud is. Is een uiting van angst en onzekerheid, tijd voor bezoek aan dierenarts. Kan natuurlijk ook iets anders zijn of aangeleerd gedrag. Dementie is een ziekte die regelmatig voorkomt bij oudere honden en er bestaat medicatie voor die de verschijnselen kunnen verminderen.
misschien omdat hij ook ouder is dat hij slechter ziet en hoort, en daardoor niet hoor heeft dat jullie wel in de buurt zijn?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:33 schreef Take2 het volgende:
[..]
Aangeleerd gedrag is het zeer zeker niet, hij blafte juist nóóit, vrees idd dat het gewoon bij de dementie hoort dan. Had alleen geen idee dat dat zo snel ging, binnenkort naar de DA dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |