Wil je Higdon behouden dan? Of Stefanik...quote:Op maandag 23 juni 2014 12:29 schreef Gijscoman het volgende:
Hemlein nu dus ook weg.
[..]
Als we spelers als Hemlein niet eens kunnen behouden, wordt de kans dat we Higdon, Jahanbakhsh, Stefanik, etc. behouden alleen nog kleiner... Voor zover die kans er al was, tenminste.
Ga ik inderdaad niet vanuit. Maar het gaat mij meer om de houding dat alle buitenlanders eruit moeten, waarmee je eigenlijk ook de buitenlandse spelers de schuld geeft van de degradatie. Verder is er de illusie dat Nederlandse spelers meer bij een club voelen dan buitenlandse spelers, terwijl, m.u.v. een aantal spelers uit eigen jeugd (niet eens allemaal), de meeste Nederlandse spelers N.E.C. ook niet zien als hun club, maar veel meer als een middel om hogerop te komen. Is natuurlijk heel begrijpelijk, maar niet iedereen lijkt te begrijpen dat het tegenwoordig een utopie is om alleen maar spelers met clubliefde te hebben. Een team met alleen maar spelers uit eigen jeugd, uit Nijmegen en omstreken, komt er niet meer, tenzij we terugzakken naar het amateurvoetbal.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof gasten als Higdon en Jankbak in de juup gaan ballen.
Dat alle buitenlanders eruit moeten is een idee vanuit de directie en niet per definitie mijn mening. Wat wel zo is, is dat al die talen en culturen niet echt hebben meegeholpen dit seizoen. Qua communicatie was het gewoon ruk en dat heeft een grote rol gespeeld in het degraderen. We moet gewoon terug naar een basis met voornamelijk Nederlanders, mogelijk aangevuld met hier en daar een buitenlander. Dat heeft vrij weinig met ondergeschoven gevoelens voor de regio te maken.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:58 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ga ik inderdaad niet vanuit. Maar het gaat mij meer om de houding dat alle buitenlanders eruit moeten, waarmee je eigenlijk ook de buitenlandse spelers de schuld geeft van de degradatie. Verder is er de illusie dat Nederlandse spelers meer bij een club voelen dan buitenlandse spelers, terwijl, m.u.v. een aantal spelers uit eigen jeugd (niet eens allemaal), de meeste Nederlandse spelers N.E.C. ook niet zien als hun club, maar veel meer als een middel om hogerop te komen. Is natuurlijk heel begrijpelijk, maar niet iedereen lijkt te begrijpen dat het tegenwoordig een utopie is om alleen maar spelers met clubliefde te hebben. Een team met alleen maar spelers uit eigen jeugd, uit Nijmegen en omstreken, komt er niet meer, tenzij we terugzakken naar het amateurvoetbal.
Hierin kan ik me wel vinden. Ik zal je woorden wel verkeerd geïnterpreteerd hebben. Desondanks zijn er ook genoeg mensen (zoals bijvoorbeeld in de reacties op facebook) die wel buitenlandse spelers, ongeacht kwaliteit e.d., per definitie kwijt willen uit het team.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:01 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dat alle buitenlanders eruit moeten is een idee vanuit de directie en niet per definitie mijn mening. Wat wel zo is, is dat al die talen en culturen niet echt hebben meegeholpen dit seizoen. Qua communicatie was het gewoon ruk en dat heeft een grote rol gespeeld in het degraderen. We moet gewoon terug naar een basis met voornamelijk Nederlanders, mogelijk aangevuld met hier en daar een buitenlander. Dat heeft vrij weinig met ondergeschoven gevoelens voor de regio te maken.
Klopt. Maar dat is voor mij dus niet per definitie wat ik wil. Zolang het maar een goed voetballend/communicerend geheel is ben ik tevreden. Dan maakt het mij niet zoveel uit of ze nu de Vries, Smith, Nguyen of Figueroa heten. Echter, is dat makkelijker te bewerkstelligen met de de Vriesjes dan met 11 Nguyens en Figueroa's.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:07 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Hierin kan ik me wel vinden. Ik zal je woorden wel verkeerd geïnterpreteerd hebben. Desondanks zijn er ook genoeg mensen (zoals bijvoorbeeld in de reacties op facebook) die wel buitenlandse spelers, ongeacht kwaliteit e.d., per definitie kwijt willen uit het team.
Eerder gaf hij ook al op twitter aan weer in de Vijverberg te spelen, maar dan als tegenstander. Er zou al een mondeling akkoord zijn.twitter:Gregorbreinburg twitterde op dinsdag 24-06-2014 om 07:37:29Onderweg naar medische keuring 🙏 reageer retweet
Geweldig! 5000 zou wat zijn; het is prachtig om te zien dat er zoveel mensen nog zo trouw zijn! We zitten nu al boven het aantal seizoenskaarten dat ADO vorig seizoen verkocht heeft en er kan nog heel wat bijkomen!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:21 schreef Mark het volgende:
4350 seizoenkaarten verkocht tot nog toe, gehoopt was op 3000-3500. Nu hoopt men er 5000 te slijten (was 6100 vorig jaar)
Vandaag nog bij de goffert geweest (mijn ma ook zover gekregen om NEC te gaan steunen :p). Ze verkopen er iedere dag ongeveer 20, vandaag om 13 uur al 14 bijvoorbeeld. Ze verwachten op 5000 uit te komen. Maar als het zo door blijft gaan is zelfs 6000 niet onrealistisch zei de mevrouw achter de toonbankquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:27 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Geweldig! 5000 zou wat zijn; het is prachtig om te zien dat er zoveel mensen nog zo trouw zijn! We zitten nu al boven het aantal seizoenskaarten dat ADO vorig seizoen verkocht heeft en er kan nog heel wat bijkomen!
beetje een cultheld hier in Maastrichtquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:31 schreef larry91 het volgende:
[..]
Vandaag nog bij de goffert geweest (mijn ma ook zover gekregen om NEC te gaan steunen :p). Ze verkopen er iedere dag ongeveer 20, vandaag om 13 uur al 14 bijvoorbeeld. Ze verwachten op 5000 uit te komen. Maar als het zo door blijft gaan is zelfs 6000 niet onrealistisch zei de mevrouw achter de toonbank.
En Tom Daemen is vastgelegd. Speler met veel ervaring in de JL.
Welkom terug!quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:24 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik kreeg vandaag de bevestiging dat ik, na één jaar afwezigheid, weer aanwezig kan zijn.
Zit gewoon weer in vak M.
http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20140626_01157142quote:Een trainer die niet in hem geloofde, schermutselingen met de eigen aanhang en een degradatie naar tweede klasse: dat is in een notendop het bewogen seizoen van Seydina ‘Bahnou’ Diarra bij NEC Nijmegen. Het jeugdproduct van Anderlecht is komend seizoen uit op eerherstel.
Seydina Diarra heeft er een rotseizoen opzitten bij NEC Nijmegen. De 20-jarige middenvelder speelde amper vier competitieduels in de Eredivisie en degradeerde naar tweede klasse.
Zijn seizoenbegin was nochtans veelbelovend, met een invalbeurt tegen Groningen en twee basisplaatsen tegen PSV en PEC Zwolle in zijn eerste drie wedstrijden.
‘Ik zal die wedstrijd tegen PSV niet snel vergeten’, aldus Diarra. ‘Bakkali was toen buitenaards en scoorde een hattrick. Ik moest Wijnaldum, zonder meer de beste voetballer in Nederland, in de gaten houden. Twee keer gaf ik hem een metertje ruimte en hij scoorde twee keer. Toch liet de trainer mij de wedstrijd erna gewoon staan.’
Half augustus werd Alex Pastoor op straat gezet en dat betekende meteen het einde voor Diarra. Op speeldag 18 werd het jeugdproduct van Anderlecht nog een laatste invalbeurt van zeven minuten gegund.
‘Pastoor, die intussen assistent is van Van Basten bij AZ, kreeg onvoldoende tijd om de jonge groep op de rails te zetten. Onder de nieuwe coach Anton Janssen zat ik vooral in de tribune. Hij rekende enkel op de oudjes. Hij had niet genoeg charisma om te zeggen: ik laat de beste spelen. Tot op het laatst heb ik voor een basisplaats gestreden. Maar wat kan je beginnen tegen een trainer die niet eerlijk is tegenover zijn spelers?’
Diarra had bovendien pech dat de technisch directeur die hem naar NEC haalde in de loop van het seizoen opstapte. ‘Hij kreeg een burn-out en de samenwerking werd stopgezet. Werkelijk alles zat tegen. Ik speelde op een moment met het idee om terug te keren naar België.’
In mei kreeg Diarra een nieuwe klap met de degradatie. ‘We verloren de heenwedstrijd tegen Sparta Rotterdam met 1-0. Geen man overboord omdat we het in eigen huis mochten afmaken. Maar we gingen kansloos met 1-3 onderuit. De motivatie in die wedstrijd was ver te zoeken. Waarom? Een club die degradeert laat zijn spelers nu eenmaal makkelijker gaan hé. De supporters konden er niet om lachen. Na de nederlaag tegen Sparta sloegen een paar heethoofden enkele stadionruiten aan diggelen en ze probeerden de kleedkamer binnen te dringen. Twee uur lang zaten we vast in het stadion. Mij hebben ze gelukkig nooit persoonlijk op de korrel genomen. Op de sociale media kreeg ik vrij veel steun van de fans.’
Schouderklopjes
Onder de nieuwe trainer Ruud Brood hoopt Diarra met een propere lei aan zijn tweede seizoen in De Goffert te beginnen. ‘We zullen moeten leren omgaan met onze favorietenrol in de Eerste Divisie. Voor mij persoonlijk heeft de degradatie zo zijn voordelen. Een pak spelers zal nog vertrekken en daardoor komen er plaatsen vrij. Ik kreeg uiteraard geen speelgaranties, maar de club rekent op mij. Met minder dan een vaste plaats in het elftal zal ik niet tevreden zijn. Ik wil belangrijk zijn voor de ploeg en ik heb het gevoel dat mijn ploegmaats ook op mij rekenen. Op training kreeg ik vaak schouderklopjes en zelfs de aanvoerder vond dat ik in de ploeg moest staan.’
Niet van, maar in Nederland. Is toch een belangrijk verschil. Maar het blijft opmerkelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:28 schreef Caland het volgende:
Ik vond het eigenlijk opmerkelijker dat hij Wijnaldum zonder meer de beste voetballer van Nederland noemde
NEC is het Ajax van de Juup.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:31 schreef larry91 het volgende:
[..]
Vandaag nog bij de goffert geweest (mijn ma ook zover gekregen om NEC te gaan steunen :p). Ze verkopen er iedere dag ongeveer 20, vandaag om 13 uur al 14 bijvoorbeeld. Ze verwachten op 5000 uit te komen. Maar als het zo door blijft gaan is zelfs 6000 niet onrealistisch zei de mevrouw achter de toonbank.
Het wordt echter wel lastig om de Jupiler League 4 keer achterelkaar te winnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
NEC is het Ajax van de Juup.
Successupporters die alleen meedoen in de verwachting kampioen te worden.
Een overwinning, bovenaan staan en de tegenstander vernederen is de norm.
Een wedsrijd afsluiten met slechts 1-0 wordt beloond met een fluitconcert.
Supporters van Achilles en Top Oss zijn 'boeren'
Maar niet onmogelijk om het 38x te doenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:07 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het wordt echter wel lastig om de Jupiler League 4 keer achterelkaar te winnen.
quote:Vandaag zijn er drie spelers afwezig op de eerste training van het nieuwe seizoen: Victor Palsson, Alireza Jahanbakhsh en Michael Higdon zullen niet te zien zijn op De Eendracht om 13.00 uur.
Victor Palsson heeft na het seizoen langer doorgetraind bij het nationale elftal van IJsland en debuteerde in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Estland op woensdag 4 juni. Hij heeft daarom langer verlof gekregen van N.E.C. en zal 7 juli weer in Nijmegen zijn.
Alireza Jahanbakhsh reisde met de nationale ploeg van Iran af naar Brazilië voor het WK Voetbal. Inmiddels is Iran uitgeschakeld. Jahanbakhsh krijgt langer verlof en verblijft nog enkele weken in Iran. De verwachting is dat hij half juli weer aansluit bij de selectie.
Michael Higdon heeft bij N.E.C. aangegeven dat hij graag langer in Engeland wil blijven om op zoek te gaan naar een nieuwe club. Er zijn onderling goede afspraken gemaakt over zijn verlof. Higdon zal een maand langer in Engeland verblijven.
Vind het jammer dat hij weggaat. is afgelopen seizoen een topspits geweest. Helemaal als hij vaker met alireza had gespeeld. Al is het vrij logisch dat hij weg wil/moet. Een te dure speler voor de juup.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:03 schreef larry91 het volgende:
Toevoeging: Higdon krijgt over deze maand afwezigheid geen salaris.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |