Denk dat voor (bijvoorbeeld) FDJ een 2de of 3de plek nog altijd veel belangrijker is dan een kopgroepje dat het haalt tot de streep. En aangezien Kittel niet uitrijdt, zal het ook een strijd blijven voor de puntentrui en zullen Sky, Trek en Cannondale ook "gewoon" voor een sprint gaan, denk ik.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:45 schreef JMachi het volgende:
Goed dat het Ierse avontuur over is. Over de belangstelling hadden ze niet te klagen maar het waren wel twee erg voorspelbare ritten waarin op wat valpartijen na en een hoop nattigheid maar weinig te genieten viel.
Mag hopen dat iedereen zich nu realiseert dat sprinten tegen Kittel onbegonnen werk is en dat er dus wat anders bedacht moet worden, anders krijgen we nog een paar hele saaie ritten komende week.
Dit, ook plekken net achter de eerste plaats tellen voor de ploegleiding.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat het voor (bijvoorbeeld) FDJ een 2de of 3de plek nog altijd veel belangrijker is dan een kopgroepje dat het haalt tot de streep. En aangezien Kittel niet uitrijdt, zal het ook een strijd blijven voor de puntentrui en zullen Sky, Trek en Cannondale ook "gewoon" voor een sprint gaan, denk ik.
Er zitten de komende tijd ook zware beklimmingen bij dus dan komen andere renners dan Kittel aan de beurt.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:45 schreef JMachi het volgende:
Goed dat het Ierse avontuur over is. Over de belangstelling hadden ze niet te klagen maar het waren wel twee erg voorspelbare ritten waarin op wat valpartijen na en een hoop nattigheid maar weinig te genieten viel.
Mag hopen dat iedereen zich nu realiseert dat sprinten tegen Kittel onbegonnen werk is en dat er dus wat anders bedacht moet worden, anders krijgen we nog een paar hele saaie ritten komende week.
De 5e etappe is al erg interessant. Aankomst bovenop een heuvel van 4e categorie.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zitten de komende tijd ook zware beklimmingen bij dus dan komen andere renners dan Kittel aan de beurt.
Als Kittel de puntentrui kan pakken zal die wel uitrijden denk ik.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:04 schreef Principia het volgende:
[..]
Dit, ook plekken net achter de eerste plaats tellen voor de ploegleiding.
Dat zou mooi zijnquote:Op maandag 12 mei 2014 11:57 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
De 5e etappe is al erg interessant. Aankomst bovenop een heuvel van 4e categorie.
Kan Weening Roze pakken!
Degenkolb zal wel balen dat hij er niet bij is.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:09 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
leuke etappe:
http://www.touretappe.nl/(...)5-italie-route-2014/
Ongelooflijke ontwikkeling dit jaar, zie hem de etappe van woensdag wel pakken.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die Swift gaat er ook wel komen. Jammer dat hij hem niet pakte.
Lastige etappequote:Op maandag 12 mei 2014 12:41 schreef Principia het volgende:
[..]
Ongelooflijke ontwikkeling dit jaar, zie hem de etappe van woensdag wel pakken.
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:42 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
Lastige etappe
Kan een Boasson Hagen etappe zijn , of nog beter Pieter Weening :-)
Zeker een lastige etappe voor een sprinter, echter zal hij de 3de en 4de categorie heuvels prima aankunnen itt de echte rappe mensen. De laatste kilometer is zwaar, maar ik zie hem wel vooraan eindigen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:42 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
Lastige etappe
Kan een Boasson Hagen etappe zijn , of nog beter Pieter Weening :-)
Denk dat Matthews die rit nog wel aan kan (als hij hersteld is van z'n valpartij gisteren dan), de rit van een dag later zie ik als een grotere kans voor Weening om roze te pakken.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:57 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
De 5e etappe is al erg interessant. Aankomst bovenop een heuvel van 4e categorie.
Kan Weening Roze pakken!
Denk dat Kittel die puntentrui niet zoveel interesseert eigenlijk. Hét hoofddoel voor hem is de Tour en hij heeft ook wel gezien wat er met Cavendish gebeurde toen die vorig jaar de Giro uitreed (juist om het puntenklassement te winnen) en daarna een veel mindere Tour reed dan andere jaren.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:58 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
Als Kittel de puntentrui kan pakken zal die wel uitrijden denk ik.
Morgen is het weer vlak pakt die weer een etappe... dan heeft die al een aardige voorsprong op de rest.
die etappe een dag later is idd een stuk zwaarder, maar ik denk dat mannen als Rodriguez en Uran daar de dienst uit gaan maken. De vraag is of Weening dat kan volgen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Matthews die rit nog wel aan kan (als hij hersteld is van z'n valpartij gisteren dan), de rit van een dag later zie ik als een grotere kans voor Weening om roze te pakken.
Uran kan wel een probleem worden ja, denk dat Rodriguez en ook Quintana op dit moment nog te ver staan om Weening al te passeren daar. Al weet je het nooit als alles uit elkaar gereden wordt.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:56 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
die etappe een dag later is idd een stuk zwaarder, maar ik denk dat mannen als Rodriguez en Uran daar de dienst uit gaan maken. De vraag is of Weening dat kan volgen.
Sodejuquote:Op maandag 12 mei 2014 13:05 schreef Chiappucci het volgende:
De politie in Dublin heeft gisteren een mogelijke bomaanslag in de stad weten te verijdelen, meldt de Irish Independent. De Ierse stad was gisteren de finishplaats van de tweede etappe in de Giro d'Italia.
Enkele uren voordat Marcel Kittel naar de zege sprintte, stuitte de politie op een zwaar explosief in de parkeergarage van een hotel. Een anonieme bron zegt tegen de krant: "Dit was een dodelijke, grote bom, die gereed was om te ontploffen. Als hij was afgegaan, had dat tot een enorme verwoesting geleid."
De wielerwedstrijd bracht gisteren honderdduizenden mensen naar de straten van Dublin. Een 55-jarige man wordt in verband gebracht met de autobom. Volgens de krant zou hij nauwe banden hebben met de RIRA, een Ierse extremistische organisatie die streeft naar een Ierland zonder banden met het Verenigde Koninkrijk.
Zo te horen was het in Dublin iets linker... Wow.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:26 schreef Mykonos het volgende:
Benieuwd of iedereen overeind blijft morgen in Bari, waar we 8 keer een plaatselijk rondje rijden met een aantal hele scherpe bochten erin. Dat wordt nog bloedlink daar...
Maar of het iets met de Giro te maken heeft, is nog maar zeer de vraag. Als je het verhaal van de BBC leest dan lijkt het niet direct gerelateerd aan het wielrennen. Zo te lezen was de bom ook niet direct klaar voor gebruik én niet geplaatst in de direct omgeving van de Giro. Vooralsnog lijkt het verband met de Giro vooral gezochte speculatie te zijn. Wat niet wegneemt dat het in Dublin wel enorm mis had kunnen gaan gisteren natuurlijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zo te horen was het in Dublin iets linker... Wow.
ausj.. niet zo mooiquote:Op maandag 12 mei 2014 13:05 schreef Chiappucci het volgende:
De politie in Dublin heeft gisteren een mogelijke bomaanslag in de stad weten te verijdelen, meldt de Irish Independent. De Ierse stad was gisteren de finishplaats van de tweede etappe in de Giro d'Italia.
Enkele uren voordat Marcel Kittel naar de zege sprintte, stuitte de politie op een zwaar explosief in de parkeergarage van een hotel. Een anonieme bron zegt tegen de krant: "Dit was een dodelijke, grote bom, die gereed was om te ontploffen. Als hij was afgegaan, had dat tot een enorme verwoesting geleid."
De wielerwedstrijd bracht gisteren honderdduizenden mensen naar de straten van Dublin. Een 55-jarige man wordt in verband gebracht met de autobom. Volgens de krant zou hij nauwe banden hebben met de RIRA, een Ierse extremistische organisatie die streeft naar een Ierland zonder banden met het Verenigde Koninkrijk.
Santaromita is degene die voor een klassement gaat bij Greenedge. Dan zal Weening om roze te pakken al tijd moeten pakken op Santaromita aangezien die veel betere klasseringen heeft.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Matthews die rit nog wel aan kan (als hij hersteld is van z'n valpartij gisteren dan), de rit van een dag later zie ik als een grotere kans voor Weening om roze te pakken.
Oh ja, Santaromita is er ook nog.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Santaromita is degene die voor een klassement gaat bij Greenedge. Dan zal Weening om roze te pakken al tijd moeten pakken op Santaromita aangezien die veel betere klasseringen heeft.
quote:“The road narrowed with about 80 kilometres, and that’s when the crash happened,” said Matthews.
“Unfortunately, I was just behind it, and I ended up over the top of it. I’m fine – just a little banged up.“The next stage into Bari is a straightforward circuit course, which is another good stage for Michael,” Wite added. “The stage after that is probably his best chance for a stage win. It’s an uphill finish with a Cat 4 that we see twice on a little circuit beforehand.
After that, it’s a long stage – 240 kilometres – with quite a hard eight kilometre climb to the finish. That’s where we’d look to Pieter Weening or Ivan Santaromita. We plan to keep this pink jersey as long as possible.”
Zoals gezegd moet hij dan waarschijnlijk tijd pakken op Santaromita gezien de klasseringen van gisteren en eergisteren. Maar de Ween kan die etappes zeker aan, in principe zelfs beter dan Santaromita denk ik. En ook al gaat Santaromita voor het klassement en Weening voor etappes, dan zal hij wellicht proberen om in eerste instantie voor het roze te gaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh ja, Santaromita is er ook nog.
Al noemt Matthews ze allebei voor die rit
[..]
Vreemd verhaal. Real IRA die een aanslag wil plegen in Dublin?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:05 schreef Chiappucci het volgende:
Oersaaie sprintetappe vandaag, vanaf morgen wordt het pas leuk.quote:
Kan morgen niet kijken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oersaaie sprintetappe vandaag, vanaf morgen wordt het pas leuk.
twitter:marcelkittel twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 14:03:53So, the Giro got me earlier then I thought. Absolutely disappointed that I have to leave this beautiful race today because of a fever.
(( reageer retweet
twitter:marcelkittel twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 14:06:09Thank you to everyone, incl. my team, the organisers & all the fans next to the road, for your great support! It was short but intensive! <3 reageer retweet
Waarschijnlijk wel het beste, missie geslaagd en nog lekker fris voor de Tour.quote:
Ja, en meer spanning voor de winst nu.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:17 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel het beste, missie geslaagd en nog lekker fris voor de Tour.
Mezgec gaat nu domineren.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:20 schreef Blik het volgende:
Jammer alleen dat die Bouhanni dadelijk kan gaan pronken met een aantal overwinningen...
Viviani lijkt me logischer.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:20 schreef Blik het volgende:
Jammer alleen dat die Bouhanni dadelijk kan gaan pronken met een aantal overwinningen...
Heb daar Kittel als kopman naast Quinty en JRod, dat wordt dus punten inleveren zonder sprintkopman de komende dagen..quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Mooie kans wel om een Scorito-slag te slaan tegenover al die mensen die Kittel er niet op tijd uitgehaald hebben en hem dus waarschijnlijk ook als kopman hebben
Hier idem, op tourcoach kun je nog gauw wisselen, op Scorito kan ik er ook niets meer aan veranderen. Klimmers toevoegen heeft toch geen zin nu.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb daar Kittel als kopman naast Quinty en JRod, dat wordt dus punten inleveren zonder sprintkopman de komende dagen..
Op zo'n moment is het lekker om naast Quintana en Kittel voor Viviani gekozen te hebbenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb daar Kittel als kopman naast Quinty en JRod, dat wordt dus punten inleveren zonder sprintkopman de komende dagen..
edit: heb Kittel overigens niet gewisseld, zie ik. Maar goed, Quinty en JRod zullen weinig punten scoren vandaag, denk ik
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Mooie kans wel om een Scorito-slag te slaan tegenover al die mensen die Kittel er niet op tijd uitgehaald hebben en hem dus waarschijnlijk ook als kopman hebben
Dank voor de tip. In de laatste minuut nog gewisseldquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:40 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Hier idem, op tourcoach kun je nog gauw wisselen, op Scorito kan ik er ook niets meer aan veranderen. Klimmers toevoegen heeft toch geen zin nu.
Ja bedankt, ik ookquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:46 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dank voor de tip. In de laatste minuut nog gewisseld
Had het nou niet gezegd!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:40 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Hier idem, op tourcoach kun je nog gauw wisselen, op Scorito kan ik er ook niets meer aan veranderen. Klimmers toevoegen heeft toch geen zin nu.
Zelfde verhaal hier. Kittel er om 14:42 uitgegooid. Deadline lag op 14:45. Zou het zelf vergeten zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:46 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dank voor de tip. In de laatste minuut nog gewisseld
Jou laten kelderen in het Tourcoach klassement.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van deze etappe?
Hier heeft koekoekopdefiets geen rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:09 schreef Mani89 het volgende:
#ExitKittel.twitter:marcelkittel twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 14:03:53So, the Giro got me earlier then I thought. Absolutely disappointed that I have to leave this beautiful race today because of a fever.
(( reageer retweet
twitter:marcelkittel twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 14:06:09Thank you to everyone, incl. my team, the organisers & all the fans next to the road, for your great support! It was short but intensive! <3 reageer retweet
quote:
Beterschap Renaat.twitter:wielerman twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 13:38:43Dank aan Lotto-Belisol dokter Els Lemmens voor de consultatie. #girosporza 8 dagen antibiotica nu. reageer retweet
Je vergeet Mezgec voor het gemak even?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou moe, er was nog een dag of 3,4 te gaan waarbij Kittel zeker voor de ritzege was gegaan. Hele Giant team ook meteen onthoofd, maar dat heeft Kittel al nog es geflikt in de Tour van vorig jaar. Benieuwd of ze nu vol de kaart Geschke trekker of dat ieder zijn gang mag gaan nu (Veelers in de sprint bijvoorbeeld).
Toch niet beter dan Veelers in de sprint nu?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je vergeet Mezgec voor het gemak even?
ik denk het wel eigenlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Toch niet beter dan Veelers in de sprint nu?
Denk het welquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zeer zeker wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Via @Cyclingnewsquote:Colombia's Winner Anacona (Lampre-Merida) is riding his first Giro d'Italia and revealed that when his was born, his cycling-mad father wanted to name him after Dutch climber Peter Winnen, who was a Tour de France contender in the eighties and twice won on L'Alpe d'Huez.
According to Gazzetta dello Sport, Anacona's father thought Winnen was called Winner after hearing his name over the radio and registered Winner as his son's name.
Anaconda won a stage and finished second overall at the 2011 GiroBio sage race but ironically he has yet to win a race as a professional.
regen en gladde wegenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:09 schreef muzas het volgende:
Ik zet 'm net aan en snap niet helemaal wat er gebeurt. Waarom 'stoppen' ze?
twitter:saddleblaze twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 16:16:26Rumour has it Fabian Cancellara is the guest commissaire today #giro reageer retweet
Mooie finish.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Denk het wel
Hij won hier achter het reclamebord![]()
Zij hadden ook Kittel in hun poeltje.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:07 schreef heywoodu het volgende:
Cannondale is vergeten dat ze zo moeten sprinten ofzo
quote:
Boogerdgod zag wel gelijk dat het Veelers was.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh het was Veelers. Jammer dat ie niet won
Ik zag wel een FDJ in de achtergrond toen die erbij kwam.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt er wel sterk op dat Bouhanni grotendeels zelf dat gat op die 6 heeft dichtgereden.
Le Bon heeft hem teruggebracht volgens mij, die liet meteen lopen toen ze er weer bijwaren.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt er wel sterk op dat Bouhanni grotendeels zelf dat gat op die 6 heeft dichtgereden.
Ze hebben in ieder geval wel gelijk gekregen dat het aartsgevaarlijk was.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:22 schreef Szura het volgende:
Matthews praat alsof het hele peloton het ermee eens was
Als ze gewoon normaal hadden gereden waren ze voor de regen binnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval wel gelijk gekregen dat het aartsgevaarlijk was.
Hadden ze maar door moeten fietsenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval wel gelijk gekregen dat het aartsgevaarlijk was.
in steden heb je sowieso veel meer vuil en olie op de weg. Verder weet ik niet hoe het weer daar verder was, maar als het bijvoorbeeld twee weken niet geregend heeft, dan is de weg bij een eerste bui nog eens extra glad.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:27 schreef Mykonos het volgende:
Vraag me nu wel af wat het verschil is tussen het asfalt in Ierland en dat in Italië. Daar in Bari is het gewoon levensgevaarlijk fietsen als er een buitje valt man
ja, achteraf jammer dat Bouhanni en Nizzolo nog kwamen aansluiten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:34 schreef Chiappucci het volgende:
Wat een chaotische finale zeg... Had Veelers nog bijna gewonnen
Nizzolo was nooit gelost.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
ja, achteraf jammer dat Bouhanni en Nizzolo nog kwamen aansluiten.
twitter:TeamBelkin twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 18:17:31#Giro - @JetseBol is having neck and back pains after his crash. He's now at a mobile hospital at he finish for X-rays. reageer retweet
twitter:swiftybswift twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 18:22:36That's bullshit!!! Why do all the sprinters have to risk it and not the GC guys. Thanks. reageer retweet
Valt wel op dat het altijd in Italie feest is, en op andere plekken veel minder. Aantal jaar geleden was er een massale valpartij in de Giro, nog nooit vertoondquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
in steden heb je sowieso veel meer vuil en olie op de weg. Verder weet ik niet hoe het weer daar verder was, maar als het bijvoorbeeld twee weken niet geregend heeft, dan is de weg bij een eerste bui nog eens extra glad.
De meeste niet-sprinters waren al afgehaakt toen ze begonnen te vallen vooraan, dus neem aan van wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:50 schreef Evertjan het volgende:
is Kelderman ongeschonden uit de strijd gekomen?
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Valt wel op dat het altijd in Italie feest is, en op andere plekken veel minder. Aantal jaar geleden was er een massale valpartij in de Giro, nog nooit vertoond
Die rit die Degenkolb won ookquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Valt wel op dat het altijd in Italie feest is, en op andere plekken veel minder. Aantal jaar geleden was er een massale valpartij in de Giro, nog nooit vertoond
De wegen in Italië hebben nogal de neiging erg glad te zijn als het regent.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Joris 'Samenvatting' vd Bergquote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:42 schreef Slobeend het volgende:
De samenvatting van de NOS heb je echt helemaal niets aan, met dat vreselijke commentaar van Joris vd Berg
Lijkt indrukwekkender dan het is omdat Veelers bijna stil stond. Die had al een paar meter op kop gesleurd voor Mezgec. Nizzolo had ongeveer dezelfde topsnelheid als Bouhanni.quote:
Die zijn altijd waardeloos inderdaad. Als je een goed beeld van het etappeverloop wil hebben, moet je die van de NOS absoluut niet kijken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:42 schreef Slobeend het volgende:
De samenvatting van de NOS heb je echt helemaal niets aan, met dat vreselijke commentaar van Joris vd Berg
Welke wel? Ik ben ook regelmatig veroordeeld tot samenvattingen, dus een betere optie is welkom.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:47 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die zijn altijd waardeloos inderdaad. Als je een goed beeld van het etappeverloop wil hebben, moet je die van de NOS absoluut niet kijken.
Geen idee of de VRT 's avonds nog ergens een samenvatting uitzendt. Eurosport heeft 's avonds laat meestal de finale nog een keer (vandaag van 22:30 tot 23:00).quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:12 schreef silverhill het volgende:
[..]
Welke wel? Ik ben ook regelmatig veroordeeld tot samenvattingen, dus een betere optie is welkom.
Het lijkt ook al snel indrukwekkend als hij geen kopstoten of duwtjes nodig heeft om zich naar voren te werken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:00 schreef Principia het volgende:
[..]
Lijkt indrukwekkender dan het is omdat Veelers bijna stil stond. Die had al een paar meter op kop gesleurd voor Mezgec. Nizzolo had ongeveer dezelfde topsnelheid als Bouhanni.
twitter:JetseBol twitterde op woensdag 14-05-2014 om 09:19:50Gister met schaatsen in Italië hard gevallen, geen breuken, dus vandaag weer fietsen! #giro #1nachtijs reageer retweet
twitter:gregorbrown twitterde op woensdag 14-05-2014 om 11:56:28Strong winds from north #giro reageer retweet
Niet zo gek in dat chaotische land. Behalve luxe auto's en eten, ok het Klimaat. Weinig te zoeken in dat land.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De wegen in Italië hebben nogal de neiging erg glad te zijn als het regent.
Maar zijn ploeg en enkele andere buitenlanders kregen wel gelijk!!!!! Levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:22 schreef Szura het volgende:
Matthews praat alsof het hele peloton het ermee eens was
Opvallende kopgroep idd, bijna alleen maar sprintersquote:De elf: Swift, Hurel, Thurau, Monsalve, Van der Sande, Dehaes, Wegmann, Farrar, Frapporti, Viviani, Rubiano.
Baasquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:24 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:JetseBol twitterde op woensdag 14-05-2014 om 09:19:50Gister met schaatsen in Italië hard gevallen, geen breuken, dus vandaag weer fietsen! #giro #1nachtijs reageer retweet
![]()
Is er toevallig een tussensprint vroeg tijdens de etappe dat de sprinters nu mee zijn om punten te halen voor de puntentrui?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
een kopgroep vol sprinters blijkbaar. Onder anderen Viviani, Swift, Hurel, DeHaes, Farrer in de aanval. Raar, want Viviani en Swift moeten op dit parcours toch kunnen winnen zou je zeggen.
Idd na 70km.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is er toevallig een tussensprint vroeg tijdens de etappe dat de sprinters nu mee zijn om punten te halen voor de puntentrui?
Ik zocht zojuist wie die mongool is bij het sportjournaal als een idioot het commentaar verzorgt bij diverse wielerwedstrijden.quote:
Een Swift had ik toch wel opgeschreven voor vandaag, in Baskenland zat hij er na een lastige etappe ook nog bijquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:42 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Waarschijnlijk zo tussensprint. En winnen doen ze toch niet vandaag.
Maar toen was de sprint vlak. Ik denk dat het vandaag toch meer voor de punchers zal zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:47 schreef noodgang het volgende:
[..]
Een Swift had ik toch wel opgeschreven voor vandaag, in Baskenland zat hij er na een lastige etappe ook nog bij
Zelf denken ze blijkbaar dat ze het niet gaan halen, anders zitten ze niet nu al in de aanval. Ik zie sowieso geen pure sprinter winnen met zo'n finish.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:56 schreef noodgang het volgende:
1500 meter met een gemiddelde van 6,5%, ik moet nog zien of dat steil genoeg is om de beter klimmende sprinters te lossen
Als er daarna een vlakke finish zou liggen, dan had ik een Swift nog wel een kans gegeven. Nu niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:56 schreef noodgang het volgende:
1500 meter met een gemiddelde van 6,5%, ik moet nog zien of dat steil genoeg is om de beter klimmende sprinters te lossen
Viviani, vandaag winnen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
een kopgroep vol sprinters blijkbaar. Onder anderen Viviani, Swift, Hurel, DeHaes, Farrar in de aanval. Raar, want Viviani en Swift moeten op dit parcours toch kunnen winnen zou je zeggen.
De laatste 4 km is ruim 4% gemiddeld. En dat moeten ze 2 keer doen, dus ik verwacht geen sprinters. Wel een Boasson Hagen wellichtquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zelf denken ze blijkbaar dat ze het niet gaan halen, anders zitten ze niet nu al in de aanval. Ik zie sowieso geen pure sprinter winnen met zo'n finish.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Viviani, vandaag winnen?
Totaal onmogelijk.
Je vergeet Piewee!quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
k reken toch idd op aanvallers. Moreno, Ulissi of Battaglin ofzo.
De laatste 20 km zijn significant zwaarder als deze finale. Ik verwacht geen sprinters vooraan na 2 km voluit klimmen tegen 6%quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier had ie vorig jaar maar zo kunnen winnen. Vandaag is de rit zelf niet lastiger ... de laatste kilometer wel. Als ze de finale niet als gekken invliegen verwacht ik nog wel een aantal sprinters erbij.
Colbrelli is wel beetje uit vorm.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:17 schreef Slobeend het volgende:
Let op Arashiro, Colbrelli en Finetto vandaag.
Zo extreem lastig is de finale vandaag nou ook weer niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Viviani, vandaag winnen?
Totaal onmogelijk.
Niet echt een klimmerpuncher meer, denk dat het voor hem niet zwaar genoeg is.quote:
Laatste kilometers zijn helemaal niet vlakquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:31 schreef theodoor9 het volgende:
Hmm, had niet in de gaten dat die laatste kilometers "vlak'' zijn. Heb dan ook geen Matthews/Swift etc geselecteerd bij Scorito
En hij had van te voren nog gezegd deze etappe te hebben aangestipt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef Mykonos het volgende:
Matthews schijnt zelf gezegd te hebben dat hij niet verwacht het roze te kunnen behouden vandaag.
Laatste kilometers zijn niet vlak. 1,5 km aan 6,5 %quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:31 schreef theodoor9 het volgende:
Hmm, had niet in de gaten dat die laatste kilometers "vlak'' zijn. Heb dan ook geen Matthews/Swift etc geselecteerd bij Scorito
Je kijkt naar het verkeerde profiel, dat was een etappe van vorig jaar. Mijn profiel is die vandaag, 1.5 km tegen ruim 6%quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:31 schreef theodoor9 het volgende:
Okee, dat maakte ik op uit het profiel hierboven. En zie nu pas dat de Etappe naar Matera was van vorig jaar. Hahaquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Laatste kilometers zijn helemaal niet vlak
Ik wilde al zeggen, eindigen ze alweer in Materaquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kijkt naar het verkeerde profiel, dat was een etappe van vorig jaar. Mijn profiel is die vandaag, 1.5 km tegen ruim 6%
Ja, heeft hij ook:quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En hij had van te voren nog gezegd deze etappe te hebben aangestipt.
Ben benieuwd of hij bij kan blijven. Denk dat veel renners vandaag kansen zien, en als Purito wat boni-seconden wil pakken... Lijkt me toch dat de belangen hier te groot zijn om met een relatief grote groep om de zege te gaan sprinten.quote:As for Wednesday and Thursday’s summit finishes, Matthews says they will be much more his territory than the flatter stages the race has seen so far.
“It’s possible I will lose the jersey,” Matthews said. “But coming into this Giro these two stages were my two goals. I will be going 110 percent to win them and to keep the jersey for the team.”
“I’m probably in my best climbing form than my best sprinting form, so it’s probably more suited for me than other rider. So tomorrow and the day after are my main goals.”
Sjonnie Hoogerland!quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:17 schreef Slobeend het volgende:
Let op Arashiro, Colbrelli en Finetto vandaag.
De finale is veel te lastig voor hem. De eerste keer Viggiano ligt hij er waarschijnlijk al af als ze de laatste 2 kilometer doortrekken, daarna een afdaling en gelijk weer omhoog. Voor een Swift is het mogelijk, voor een Viviani niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Zo extreem lastig is de finale vandaag nou ook weer niet.
Ja, het kan raar lopen in zo'n etappe.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
In Tourcoach moet je met meerdere scenario's rekening houden, het hangt er allemaal van af in welk tempo ze die laatste bergjes op rijden.
Het is ieder voor zich en het wiel is rond.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, het kan raar lopen in zo'n etappe.
Swiffer zit in de break vandaag, ik denk dat ze vol voor Eddy gaan.quote:
Het is 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1 tegen 1.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het is ieder voor zich en het wiel is rond.
Dat zou heel onverstandig zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Swiffer zit in de break vandaag, ik denk dat ze vol voor Eddy gaan.
Ja, maar het is Sky dus wat ken mij dat nou verrotstralen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zou heel onverstandig zijn.
Ik ga deze zomer elke avond vroeg naar bed om er zeker van zijn alle poultjes te winnen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:08 schreef Mani89 het volgende:
En trouwens ik heb Eddy in mijn team dus dat is heel goed voor mijn poultje.
(ik oefen deze zin alvast voor het TDF forum)
quote:The strong wind has slowed the speed of the race, with the riders currently 15 minutes behind the slowest schedule, meaning the stage could end after 5:30 local time.
Ik heb een tientje op Swiffer ingezetquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Swiffer zit in de break vandaag, ik denk dat ze vol voor Eddy gaan.
SKYquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, maar het is Sky dus wat ken mij dat nou verrotstralen.
Wat zal hij gebaald hebben dat hij bij Scorito minstens 16 renners moest invullen, en dus ook niet-Skyrenners moest invullen. Of heeft hij juist daarom niet meegedaan?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
Syntix heeft met Tourcoach ongetwijfeld de voltallige Sky equipe opgesteld.
Gewoon voormalig Sky renners zoals Uran of gewoon Britten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat zal hij gebaald hebben dat hij bij Scorito minstens 16 renners moest invullen, en dus ook niet-Skyrenners moest invullen. Of heeft hij juist daarom niet meegedaan?
Hij heeft waarschijnlijk ook gewoon Wiggins en Froome enzo in zijn ploeg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat zal hij gebaald hebben dat hij bij Scorito minstens 16 renners moest invullen, en dus ook niet-Skyrenners moest invullen. Of heeft hij juist daarom niet meegedaan?
http://www.cyclingfans.com heeft altijd links naar streams van alle wedstrijden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:56 schreef ursel het volgende:
[..]
Toch maar weer deze vraag even neer zetten.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
http://www.cyclingfans.com heeft altijd links naar streams van alle wedstrijden.
Nee, maar er is wel gewoon een spiegeltje met het Sporza commentaar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:27 schreef Rudieh het volgende:
weet iemand een manier om vanuit Nederland toch nog naar de Sporza livestream te kijken?
Becommentarieer jij de koers anders even.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel gewoon een spiegeltje met het Sporza commentaar.
http://sports-livezz.com/7/200/
Zoals jij weet is mijn grote makke het herkennen van renners, derhalve sla ik dit aanbod af.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:21 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Becommentarieer jij de koers anders even.
Slechter dan Ducrot kun je toch niet zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zoals jij weet is mijn grote makke het herkennen van renners, derhalve sla ik dit aanbod af.
Mani is de nieuwe Herbert.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Slechter dan Ducrot kun je toch niet zijn.
En Flens stond stil. Maar goed, dat is allebei een geval "jammer maar helaas". Toch niet zo belangrijk voor het klassement en ze zagen er nou niet gewond uit ofzo.quote:
Rondemissentwitter:SteBertolotti twitterde op woensdag 14-05-2014 om 16:14:58W le miss del #giro! http://t.co/CHuur5XvHh reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |