abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139790361
Ik dacht dat Islam vrede betekende.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:13:53 #102
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790379
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat weet jij uberhaupt van korea dan
Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horen :')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:14:45 #103
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139790437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wie geen moslims zijn, zondaars? Geen idee :')
Ik kan iets wat ik niet weet beetje moeilijk toegeven.
"moslims" die niet de religie volgen

doe eens serieus of gewoon niet
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:15:01 #104
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790455
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:09 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Toch hebben Christenen dit niet. Stel er is conflict tussen Christelijk land en moslim land dan is het niet zo dat de bulk der Christenen per definitie het Christelijke land steunt. Denk aan steun van Christelijk Amerika voor de moslim Kosoveren tegen het Christelijke Servië.

Ik moet het eerste moslimland nog zien dat een ander moslim land bombardeert om een Christelijk land te hulp te komen. Acht jij dit mogelijk?
Toen Palestina werd ingepikt kwam het islamitische SA ook niet in actie.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:15:27 #105
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139790490
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:13 schreef darkmond het volgende:

[..]

Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horen :')
Okay dan mag het
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:15:43 #106
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790518
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik dacht dat Islam vrede betekende.
Vrede, en de islamitische landen in het MO _O-
pi_139790526
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

"moslims" die niet de religie volgen

doe eens serieus of gewoon niet
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:17:44 #108
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!
pi_139790714
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:17 schreef darkmond het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:19:49 #110
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790801
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.

Op dat moment dus zolang mogelijk kijken :')

Vrouwelijk schoon is trouwens best relatief. Je kunt ook gewoon iemands gezicht bewonderen zonder gelijk andere ideeën te krijgen.
pi_139790873
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:19 schreef darkmond het volgende:

[..]

De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.

Op dat moment dus zolang mogelijk kijken :')
Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:21:47 #112
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139790926
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:12 schreef darkmond het volgende:

[..]

Als jij volgens de regels van de islam leeft, al gaat dit onbewust, dan zou je jezelf best zo kunnen bestempelen denk ik... Behalve dat je niet echt in een God gelooft en je dus nog steeds geen ''echte'' moslim bent.

Geen varkensvlees eten maakt overigens geen moslim van je, dit doe je niet vanuit geloofsovertuiging. Iets als ''wees goed voor je medemens'' is wat anders natuurlijk.

Islam is Arabisch voor overgave, je bent feitelijk gezien dus geen moslim. Een moslim is dan ook iemand die zich onderwerpt aan God.
dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijk

echter hoe kun je "geen moslim" zijn, doordat het verboten is om de islam te verlaten probeerd met panisch te beargumenteren dat men TOCH moslim is, hoe niet-moslim men ook is, ik denk dat hieruit volgt dat men niet wilt accepteren (zelfs in een 'vrij' land) dat mensen gewoon geen moslim (meer) zijn

ik heb hier ook wel eens over gesproken met een aantal mensen die er met meer vanuit de islam over weten en die zijn er redelijk duidelijk over tot een aantal uitzonderingen; die mensen zijn geen moslim behalve wanneer uit een soort noodzaak geen optie was de religie te blijven eren (begrijpelijk, het is geen 1200 meer) maar wanneer ik er met willekeurige mensen over heb, op fok bijv, blijft met tot het oneinidge argumenteren dat je, zolang je claimt moslim te zijn, gewoon moslim bent

hieruit volgt dat moslim zijn geen waarde heeft, als een onbeschermd beroep, iedere tokkie mag zich homeopaat noemen, danwel die mensen zichzelf voorliegen
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:22:02 #113
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139790947
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.
Die Marokkaanse overloper :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:22:31 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139790980
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef darkmond het volgende:

[..]

Vrede, en de islamitische landen in het MO _O-
zolang de vs er weg blijft, ja
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:24:04 #115
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139791086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?

wauw.

mag ik dan ook neuroloog zijn omdat biologie heb gestudeerd, de stap naar neurologie is nogal ver, dus dit zou een makkelijke springplank zijn!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:25:13 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139791160
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?
pi_139791219
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?

wauw.

mag ik dan ook neuroloog zijn omdat biologie heb gestudeerd, de stap naar neurologie is nogal ver, dus dit zou een makkelijke springplank zijn!
Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.
pi_139791272
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?
Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt. :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:26:50 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139791297
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.
hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?
pi_139791394
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?
Ik ben dan ook uitermate traag van begrip, zeker wat betreft je conclusie, maar geef het nog een paar maanden in goede hoop dan?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:27:54 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139791404
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt. :')
cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vinden _O_
pi_139791446
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vinden _O_
Kuala Lumpur?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:28:42 #123
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139791471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijk

echter hoe kun je "geen moslim" zijn, doordat het verboten is om de islam te verlaten probeerd met panisch te beargumenteren dat men TOCH moslim is, hoe niet-moslim men ook is, ik denk dat hieruit volgt dat men niet wilt accepteren (zelfs in een 'vrij' land) dat mensen gewoon geen moslim (meer) zijn

ik heb hier ook wel eens over gesproken met een aantal mensen die er met meer vanuit de islam over weten en die zijn er redelijk duidelijk over tot een aantal uitzonderingen; [b][b]die mensen zijn geen moslim behalve wanneer uit een soort noodzaak geen optie was de religie te blijven eren[/b][/b] (begrijpelijk, het is geen 1200 meer) maar wanneer ik er met willekeurige mensen over heb, op fok bijv, blijft met tot het oneinidge argumenteren dat je, zolang je claimt moslim te zijn, gewoon moslim bent

hieruit volgt dat moslim zijn geen waarde heeft, als een onbeschermd beroep, iedere tokkie mag zich homeopaat noemen, danwel die mensen zichzelf voorliegen
Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.

Op dat moment (dik gedrukte deel) ben je ook helemaal geen moslim. Je doet je voor als... Op het moment dat ik in een levensbedreigende situatie zit, en ik zal leven op het moment dat ik zeg geen moslim te zijn, dan doe ik dat. Hoe gelovig ik ook ben, hoeveel ik de dood ook niet vrees. Als je je voordoet als niet-moslim bij mensen, maar het geloof zit wel in je dan verandert dit niks. Sterker nog, het is zelfs een zonde jezelf op te geven op deze manier, als het op te lossen is door simpelweg zo'n leugen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:28:45 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139791476
ja, goed geraden
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:36:33 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139792111
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:28 schreef darkmond het volgende:

[..]

Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.

Op dat moment (dik gedrukte deel) ben je ook helemaal geen moslim. Je doet je voor als... Op het moment dat ik in een levensbedreigende situatie zit, en ik zal leven op het moment dat ik zeg geen moslim te zijn, dan doe ik dat. Hoe gelovig ik ook ben, hoeveel ik de dood ook niet vrees. Als je je voordoet als niet-moslim bij mensen, maar het geloof zit wel in je dan verandert dit niks. Sterker nog, het is zelfs een zonde jezelf op te geven op deze manier, als het op te lossen is door simpelweg zo'n leugen.
maar als je gelooft jesus te zijn, elfjes bestaan, de prins van koekenland, of welke andere afwijking/geestesziekte dan ook, maakt dat het waar?
je maakt nu van een feitelijke definitie (moslim zijn) een mening, jezelf moslim vinden
ben ik neuroloog als ik VIND dat ik neuroloog ben, of zou ik ook echt neuroloog moeten zijn om dat te zijn?

voor de duidelijkheid, als "dat tussen jou en god is" waar maken we ons druk over dan? wie is wie dan ook maarom te bepalen dat die persoon uberhaupt moslim is, GOD BEPAALD DAT TOCH? Hoe kun je geweld afkeuren, een aanslag goedkeuren of een vrouw uitkiezen, laat dat duidelijk zijn, god komt er helemaal niet aan te pas buiten dat je het als skyhook argument kan gebruiken, wat natuurlijk geen argument is, alles behalve dat (yes pun, loads of it!)

nee niet of jij dood gaat als je zegt moslim te zijn maar stel je moet bidden maar er bestaat op dat moment geen mogelijkheid gewoon een realistisch iets waarbij je niet anders kan
een soort turn the other cheek
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:50:30 #126
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139793311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar als je gelooft jesus te zijn, elfjes bestaan, de prins van koekenland, of welke andere afwijking/geestesziekte dan ook, maakt dat het waar?
je maakt nu van een feitelijke definitie (moslim zijn) een mening, jezelf moslim vinden
ben ik neuroloog als ik VIND dat ik neuroloog ben, of zou ik ook echt neuroloog moeten zijn om dat te zijn?

voor de duidelijkheid, als "dat tussen jou en god is" waar maken we ons druk over dan? wie is wie dan ook maarom te bepalen dat die persoon uberhaupt moslim is, GOD BEPAALD DAT TOCH? Hoe kun je geweld afkeuren, een aanslag goedkeuren of een vrouw uitkiezen, laat dat duidelijk zijn, god komt er helemaal niet aan te pas buiten dat je het als skyhook argument kan gebruiken, wat natuurlijk geen argument is, alles behalve dat (yes pun, loads of it!)

nee niet of jij dood gaat als je zegt moslim te zijn maar stel je moet bidden maar er bestaat op dat moment geen mogelijkheid gewoon een realistisch iets waarbij je niet anders kan
een soort turn the other cheek
Nee, dat maakt het niet waar. Maar je vergelijking klopt niet helemaal, er is een verschil tussen het zelf denken dat je een neuroloog bent, dit is iets dat alleen ''single'' is, en het geloven dat je een moslim bent, dit is meer ''duo'' en is iets tussen meerdere figuren. Als je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen...

Op het moment dat jij uit het beste zuiverste hart gelooft dat jij een goede moslim bent, en God tevreden stelt met je doen en laten, ben je een goede moslim en kun je jezelf ook zo noemen. Al eet je varkensvlees en drink je, dit komt dan puur uit onwetendheid, mocht je beter weten dan had je ook hiermee rekening gehouden. Een goede moslim is ook een goed mens, een paar terroristen baardjes die denken het juiste te doen zijn geen moslims... Verre van zelfs. Dan zou ik in feite kunnen zeggen dat jij die anti-geloof bent, nog meer moslim bent, mocht je IRL ook goed zijn voor je medemensen. Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, simpelweg omdat ze dachten goed te zijn. Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is. Stel je voor dat ik een Nederlander zou zijn, dan zou ik ook een atheïst zijn lijkt me. Nu ben ik een Libanees en als moslim opgevoed. Bij de eerste zou ik de hel krijgen, en bij de tweede het paradijs? Simpelweg door het toeval? NEIN NEIN!
pi_139793948
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:50 schreef darkmond het volgende:
baardjes die denken het juiste te doen zijn geen moslims... Verre van zelfs.

Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, simpelweg omdat ze dachten goed te zijn.

Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is.
Dat zijn drie interessante zaken die je opnoemt. Helaas komt het niet overeen met de feiten en roep je maar wat zonder islamitische kennis.
pi_139794023
Ik pak even popcorn
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:09:09 #129
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139795000
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:57 schreef Irakees het volgende:

[..]

Dat zijn drie interessante zaken die je opnoemt. Helaas komt het niet overeen met de feiten en roep je maar wat zonder islamitische kennis.
Baardjes bedoel ik dus terroristen die uit alle landen van de wereld komen om Syrie te verpesten. De profeet : Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid. Wat die mensen doen is geen van beiden, het geloof zegt niets over onschuldigen doden etc. Dit is verder ook niets menselijks.

Oprechte Joden/christenen gaan naar de hemel als ze volgens Jezus leefden, dit staat zelfs in de Qur'an en kun jij niet veranderen. Wees niet iemand die alle regels naar eigen smaak verandert.

Een atheïst die geen enkel benul heeft van Islam/Jodendom/Christendom verdient de hel simpelweg omdat hij hier niet vanaf wist? God is vergevingsgezind en heeft daarom profeten gestuurd om ons hiervan op de hoogte te brengen.

Ik heb wel degelijk islamitische kennis, meneer.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:11:46 #130
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139795288
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:57 schreef Triggershot het volgende:
Ik pak even popcorn
Geef me ook een bakkie svp.
pi_139795363
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:09 schreef darkmond het volgende:
Baardjes bedoel ik dus terroristen die uit alle landen van de wereld komen om Syrie te te verpesten. De profeet : Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid. Wat die mensen doen is geen van beiden, het geloof zegt niets over onschuldigen doden etc. Dit is verder ook niets menselijks.
Was jij niet een fanboy van Hezbollah? Is Hezbollah niet actief in Syrië?

quote:
Oprechte Joden/christenen gaan naar de hemel als ze volgens Jezus leefden, dit staat zelfs in de Qur'an en kun jij niet veranderen. Wees niet iemand die alle regels naar eigen smaak verandert.
Jezus de moslim, niet Jezus de jood/christen. Breng je bewijs uit de Koran als je waarachtig bent.

quote:
Een atheïst die geen enkel benul heeft van Islam/Jodendom/Christendom verdient de hel simpelweg omdat hij hier niet vanaf wist? God is vergevingsgezind en heeft daarom profeten gestuurd om ons hiervan op de hoogte te brengen.

Ik heb wel degelijk islamitische kennis, meneer.
In de zevende eeuw, maar er is nauwelijks meer een plek waar men nog niet van de islam heeft gehoord.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:23:17 #132
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139796345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:12 schreef Irakees het volgende:
Was jij niet een fanboy van Hezbollah? Is Hezbollah niet actief in Syrië?
Actief zijn en onschuldigen neerknallen zijn twee verschillende dingen. Ik ga hier niet afhaken omdat ik geen tong heb om me mee te verdedigen, maar omdat ik mijn tijd niet wil verdoen aan zinloze discussie met een of andere Irakees die denkt de regels voor te kunnen schrijven.
quote:
Jezus de moslim, niet Jezus de jood/christen. Breng je bewijs uit de Koran als je waarachtig bent.
Zolang zij goed hebben geleefd boeit dit verder ook vrij weinig, waar is de vergevingsgezindheid van God dan heen? Geloof jij dat 100% van de atheïsten een rechtstreeks ticket hel krijgen? Ik niet. Net als dat Christenen/Joden geboren zijn met hun geloof, ben ik geboren met mijn geloof. Ik geloof 100% dat wat ik doe het juiste is en zij doen dat ook. OF je zegt dat God zijn creaties kent, en hier dus ook niet hard op gaat straffen, OF je stopt gelijk maar met het geloven in God. Anders geloof je in een God die zichzelf tegenspreekt in zijn eigen heilige boek. Als een ''goede'' gelovige christen geboren zou zijn als moslim, zou hij een ''goede'' gelovige moslim geweest zijn... Dit is een toeval waar niets op te zeggen valt.

quote:
In de zevende eeuw, maar er is nauwelijks meer een plek waar men nog niet van de islam heeft gehoord.
Als je mijn post nog eens zou lezen zou je niet deze onzinnige reactie gemaakt hebben.
pi_139796378
quote:
Er is zoveel tegenstrijdige informatie rondom de islam, dat het als buitenstaander wel degelijk lastig wordt om de ware islam te kennen. Bovendien kun je niet verwachten dat iedereen maar Arabisch gaat leren om de Qur'an te kunnen lezen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_139796448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:23 schreef Morrigan het volgende:
Er is zoveel tegenstrijdige informatie rondom de islam, dat het als buitenstaander wel degelijk lastig wordt om de ware islam te kennen. Bovendien kun je niet verwachten dat iedereen maar Arabisch gaat leren om de Qur'an te kunnen lezen.
Je kunt ook een vertaling lezen. God leidt wie Hij wilt naar het rechte pad.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:25:33 #135
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139796541
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:24 schreef Irakees het volgende:

[..]

En jouw pad is uiteraard het rechte pad wil je zeggen?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:25:51 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139796567
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:50 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nee, dat maakt het niet waar. Maar je vergelijking klopt niet helemaal, er is een verschil tussen het zelf denken dat je een neuroloog bent, dit is iets dat alleen ''single'' is, en het geloven dat je een moslim bent, dit is meer ''duo'' en is iets tussen meerdere figuren. Als je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen...

Op het moment dat jij uit het beste zuiverste hart gelooft dat jij een goede moslim bent, en God tevreden stelt met je doen en laten, ben je een goede moslim en kun je jezelf ook zo noemen. Al eet je varkensvlees en drink je, dit komt dan puur uit onwetendheid, mocht je beter weten dan had je ook hiermee rekening gehouden. Een goede moslim is ook een goed mens, een paar terroristen baardjes die denken het juiste te doen zijn geen moslims... Verre van zelfs. Dan zou ik in feite kunnen zeggen dat jij die anti-geloof bent, nog meer moslim bent, mocht je IRL ook goed zijn voor je medemensen. Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, simpelweg omdat ze dachten goed te zijn. Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is. Stel je voor dat ik een Nederlander zou zijn, dan zou ik ook een atheïst zijn lijkt me. Nu ben ik een Libanees en als moslim opgevoed. Bij de eerste zou ik de hel krijgen, en bij de tweede het paradijs? Simpelweg door het toeval? NEIN NEIN!
Nee ik heb geen idee, neurologen bestaan, werken samen ed
in god geloven doe je alleen, met "god"
of mis ik iets, verder zie ik niet wat dat uit zou maken voor de definitie van zijn, want dat is wat er discussie staat
daarbij, hoe WEET je wanneer god tevreden is, uit gristenlijke bijbel is god namelijk nooit tevreden; jij hebt iets fout gedaan en moet vergeven worden; je hebt iets goed te maken
een goed moslim, vs een foute moslim? dus nog steeds een moslim? ex-moslim zou ik snappen, maar hoe bepaal je wie wel of niet een (goede) moslim is?

Ja dat is mijn punt; ik ben MEER moslim dan sommige mensen die CLAIMEN moslim te zijn, omdat 'toevallig' te regels mee volg, however ik KAN geen moslim zijn

ik kan dit in elk mogelijk opzicht vergelijken met elk ander beroep, niet? als neuroloog heb je goede en slechte neurologen, ex neurologen en to-be-neurologen, maar wie wel of niet neuroloog is staat vast; geen twijfel over mogelijk. je kunt alles doen wat neurologen doen zonder het neuroloog gedeelte te doen, maakt dat je neuroloog? een student is student, en ook al weet je "evenveel" je doet "hetzelfde" maar je bent gewoon geen neuroloog tot je dat echt bent
. Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, [/img]maar dan is dat de joodse hemel of ze gaan naar dezelfde hemel, sowieso is dat geen 'eigenschap' kan de koran, en in het eerste testament bestaat er geen hel, die kwam pas later, kunnen eerste testamentsgristenen ook naar de hel (islamistische hell??)
pi_139796679
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:23 schreef darkmond het volgende:
Actief zijn en onschuldigen neerknallen zijn twee verschillende dingen. Ik ga hier niet afhaken omdat ik geen tong heb om me mee te verdedigen, maar omdat ik mijn tijd niet wil verdoen aan zinloze discussie met een of andere Irakees die denkt de regels voor te kunnen schrijven.

Zolang zij goed hebben geleefd boeit dit verder ook vrij weinig, waar is de vergevingsgezindheid van God dan heen? Geloof jij dat 100% van de atheïsten een rechtstreeks ticket hel krijgen? Ik niet. Net als dat Christenen/Joden geboren zijn met hun geloof, ben ik geboren met mijn geloof. Ik geloof 100% dat wat ik doe het juiste is en zij doen dat ook. OF je zegt dat God zijn creaties kent, en hier dus ook niet hard op gaat straffen, OF je stopt gelijk maar met het geloven in God. Anders geloof je in een God die zichzelf tegenspreekt in zijn eigen heilige boek. Als een ''goede'' gelovige christen geboren zou zijn als moslim, zou hij een ''goede'' gelovige moslim geweest zijn... Dit is een toeval waar niets op te zeggen valt.

Als je mijn post nog eens zou lezen zou je niet deze onzinnige reactie gemaakt hebben.
Jij volgt alleen maar je eigen begeertes en je eigen idee van wat de islam is, zonder ook maar met enig bewijs uit de Koran te komen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:27:43 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139796723
quote:
Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is. Stel je voor dat ik een Nederlander zou zijn, dan zou ik ook een atheïst zijn lijkt me. Nu ben ik een Libanees en als moslim opgevoed. Bij de eerste zou ik de hel krijgen, en bij de tweede het paradijs? Simpelweg door het toeval? NEIN NEIN!
maar je verwerpt allah, staat daar geen straf op? zou ik in het geval van de koran niet weten, linkje ofzo?

maar nu keur je dus mijn stelling af omdat het gevolg je niet aanstaat, dat is niet netjes, zou dat niet iets tussen jou en god zijn ;) ;) :D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:27:50 #139
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139796728
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:27 schreef Irakees het volgende:

[..]

Jij volgt alleen maar je eigen begeertes en je eigen idee van wat de islam is, zonder ook maar met enig bewijs uit de Koran te komen.
Welk deel van wat ik zeg klopt niet?

quote:
Soera 2:62 :
Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.
Wat is hier onduidelijk aan?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:28:55 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139796815
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:57 schreef Irakees het volgende:

[..]

deel uw wijsheid oh grote heerser
pi_139796980
quote:

[..]

Maar in hoeverre komt de vertaling overeen met het origineel? Sommige (spreek)woorden zijn gewoon moeilijk te vertalen, waardoor je altijd het risico loopt dat de context van het verhaal net een beetje afwijkt.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:32:33 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139797174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar in hoeverre komt de vertaling overeen met het origineel? Sommige (spreek)woorden zijn gewoon moeilijk te vertalen, waardoor je altijd het risico loopt dat de context van het verhaal net een beetje afwijkt.
ja dat is nou eenmaal zo

misschien had god wel vertaald moeten worden naar kikkerprincess, oh boy how wrong we were _O-
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:32:43 #143
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139797188
quote:

[..]

Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid.

Als je er goed over nadenkt snap je wat ik bedoel. Een ''menselijke'' atheïst zal heus geen hel verdienen. De Islam hoort dan ook één en al menselijkheid te zijn, is het dan ook niet menselijk om degene die je iets geeft te danken? Je dankt God door te bidden etc en je dankbaarheid te tonen, dit maakt je menselijk.

Mensen als ''Irakees'' horen sowieso geen recht van spreken te hebben, die lijmen je mond gelijk dicht en denken de discussie te hebben gewonnen. Als we het op die manier spelen zou ik nu ook gelijk zeggen : voer geen discussie met een onwetende, die zal jou met zijn onwetendheid verslaan. In mijn ogen ben je dan onwetend, niet ''Irakees''?
pi_139797312
Koran sura 3, aya 85:

Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard. Hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.

Duidelijker dan dit kan niet.
pi_139797459
quote:
Zolang de kern van het verhaal maar overkomt. Je moet niet zo moeilijk doen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:36:28 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139797569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:33 schreef Irakees het volgende:
Koran sura 3, aya 85:

Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard. Hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.

dus atheisten, boedisten ed winnen _O_
pi_139797635
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
dus atheisten, boedisten ed winnen _O_
:')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:37:57 #148
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139797712
quote:
Koran sura 3, aya 85:

Er wordt héél vaak iets in de Qur'an vertelt, waarna dit wordt tegengesproken, niet? De islam is in die zin ook gelijk het oprechte geloof van Adam/Mozes/Jezus, de Islam is dan een finish aan de hele reeks en het complete geloof. Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:39:03 #149
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139797806
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:35 schreef Irakees het volgende:

[..]

Als Irakees die Arabisch spreekt zou je de eerste moeten zijn die weet wat een verschil een vertaling maakt van de Qur'an, complete stukken zijn dan vatbaar voor een hele andere interpretatie.
pi_139797821
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:37 schreef darkmond het volgende:
Er wordt héél vaak iets in de Qur'an vertelt, waarna dit wordt tegengesproken, niet? De islam is in die zin ook gelijk het oprechte geloof van Adam/Mozes/Jezus, de Islam is dan een finish aan de hele reeks en het complete geloof. Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.
Whatever dude. Als je mensen naar de hel wilt leiden, be my guest. :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:40:33 #151
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139797922
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:39 schreef Irakees het volgende:

[..]

Zulks vertoon als jij moet per direct opgehangen worden, doe niet alsof je weet wanneer iemand naar de hel gaat :{w
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:41:36 #152
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798028
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:37 schreef Irakees het volgende:

[..]

:')
dat staat er, dat wil allah dus?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:42:41 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798134
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:37 schreef darkmond het volgende:

[..]

Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.
HOW DO YOU KNOWWWW
pi_139798137
quote:

[..]

Daarom ook geen mensen adviseren wat ze moeten geloven. Niemand, maar dan ook niemand kent de waarheid, dus als mensen vertelt dat de islam de ware religie is, breng je zielen toch (onbewust) in gevaar. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:43:04 #155
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik ga niet eens wa zeggen over het feit dat je Allah zonder hoofdletter schrijft, maar gebruik tenminste een hoofdletter aan een begin van een zin :').
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:43:36 #156
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798214
quote:

[..]

hoe kom je bij de hel?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:44:06 #157
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom ook geen mensen adviseren wat ze moeten geloven. Niemand, maar dan ook niemand kent de waarheid, dus als mensen vertelt dat de islam de ware religie is, breng je zielen toch (onbewust) in gevaar. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Dit inderdaad _O_
pi_139798264
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:40 schreef darkmond het volgende:
Zulks vertoon als jij moet per direct opgehangen worden, doe niet alsof je weet wanneer iemand naar de hel gaat :{w
:') darkmond is vrede.
pi_139798281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
Nope, dat staat er niet.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:44:30 #160
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoe kom je bij de hel?
Deze kaaskop wil een kleurtje _O-
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:44:40 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798321
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:43 schreef darkmond het volgende:

[..]

Ik ga niet eens wa zeggen over het feit dat je Allah zonder hoofdletter schrijft, maar gebruik tenminste een hoofdletter aan een begin van een zin :').
als allah wil dat dat gebeurd, zal het gebeuren inshallah _O_
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:45:05 #162
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als allah wil dat dat gebeurd, zal het gebeuren inshallah _O_
SHIT! :D _O- _O-
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:45:23 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798394
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:44 schreef darkmond het volgende:

[..]

Deze kaaskop wil een kleurtje _O-
volwassen hoor achmed ;(
pi_139798398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:42 schreef Morrigan het volgende:
In de Koran staat duidelijk aangegeven dat de islam de ware religie is en dus de waarheid. Mensen adviseren om de juiste religie te volgen wil je juist wel op je geweten hebben.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:46:40 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798539
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:44 schreef Irakees het volgende:

[..]

Nope, dat staat er niet.
er staat niets over een gebrek aan andere godsdiensten... sterker nog, moslims hebben een gebrek aan andere godsdiensten, lijkt mij dat moslims toch niet automatisch naar de hel moeten? :(
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:47:04 #166
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:45 schreef Irakees het volgende:

[..]

In de Koran staat duidelijk aangegeven dat de islam de ware religie is en dus de waarheid. Mensen adviseren om de juiste religie te volgen wil je juist wel op je geweten hebben.
Je snapt heus wel wat ze bedoelt. Anders kan ik ook zeggen : in de bijbel staat dat het christendom het ware geloof is en dat Jezus de zoon van God is. Dus nu is 't zo? Maar de twee spreken elkaar tegen, welke is de ware nou?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:47:26 #167
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798599
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

er staat niets over een gebrek aan andere godsdiensten... sterker nog, moslims hebben een gebrek aan andere godsdiensten, lijkt mij dat moslims toch niet automatisch naar de hel moeten? :(
Ik volg dit even niet meer :')
pi_139798790
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:45 schreef Irakees het volgende:

[..]

Elke religie beweert de ware religie te zijn. Ook niet zo vreemd, aangezien het behoorlijk ongeloofwaardig overkomt wanneer je zegt dat je religie uit onzin bestaat.
pi_139798801
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:47 schreef darkmond het volgende:
Je snapt heus wel wat ze bedoelt. Anders kan ik ook zeggen : in de bijbel staat dat het christendom het ware geloof is en dat Jezus de zoon van God is. Dus nu is 't zo? Maar de twee spreken elkaar tegen, welke is de ware nou?
Ja maar de bijbel kun je, in tegenstelling tot de Koran, niet meer serieus nemen als je het eenmaal uitgelezen hebt. Dan neem je hun claim dat zij de ware religie zijn ook niet serieus.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:49:31 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798883
quote:

Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst
atheisme is geen godsdienst
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:49:59 #171
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798930
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ja maar de bijbel kun je, in tegenstelling tot de Koran, niet meer serieus nemen als je het eenmaal uitgelezen hebt. Dan neem je hun claim dat zij de ware religie zijn ook niet serieus.
Nee, daar heb je gelijk in. Maar je denkwijze is fout, je kunt niet zeggen dat Islam de ware religie is omdat de Qur'an dit claimt. Als het daarbij zou zijn gebleven was ik allang een atheïst.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:50:20 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139798961
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Elke religie beweert de ware religie te zijn. Ook niet zo vreemd, aangezien het behoorlijk ongeloofwaardig overkomt wanneer je zegt dat je religie uit onzin bestaat.
volgens mij heeft het spagetti-geloof ergens subsidie voor gekregen _O-
pi_139798978
quote:

[..]

Daar denken christenen toch echt anders over. Voor hun is de bijbel de waarheid.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:50:35 #174
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139798982
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:') :')

Probeer je smoesjes te vinden om de hemel in te sluipen of zo :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:50:48 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799013
quote:

[..]

nee okay

ik ben om
pi_139799055
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef Life2.0 het volgende:

In het Arabisch staat er 'deen', way of life is een betere vertaling dan alleen godsdienst.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:51:15 #177
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799056
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee okay

ik ben dom
Fixed.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:51:54 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799121
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:50 schreef darkmond het volgende:

[..]

:') :')

Probeer je smoesjes te vinden om de hemel in te sluipen of zo :')
straks tappen we (alchovrij voor de moslims) we weer moppen, this is serious business!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:52:33 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Irakees het volgende:

[..]

In het Arabisch staat er 'deen', way of life is een betere vertaling dan alleen godsdienst.
dus je hebt willens en wetens een foutieve vertaling gebruikt?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:52:41 #180
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799197
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:35 schreef Irakees het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Irakees het volgende:

[..]

zaterdag 10 mei 2014 @ 22:53:05 #181
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799228
maar allah is een 'way of life' of een god?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:53:32 #182
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799280
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

straks tappen we (alchovrij voor de moslims) we weer moppen, this is serious business!
Bier wordt geassocieerd met ongeloof/shirk. Ook alcohol vrij zou dan niet mogen.
pi_139799298
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef darkmond het volgende:
Nee, daar heb je gelijk in. Maar je denkwijze is fout, je kunt niet zeggen dat Islam de ware religie is omdat de Qur'an dit claimt. Als het daarbij zou zijn gebleven was ik allang een atheïst.
Daarbij is het dan ook niet gebleven bij mij. Maar dat de islam de ware religie is, tot die conclusie ben ik ook gekomen.
pi_139799322
In wat voor fucked up discussie is dit topic beland?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:54:02 #185
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
Een God, Islam is deen.
pi_139799377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
Het lijkt me sowieso handig om onderscheidt te maken tussen geloven in goden en een religie aanhangen. Dat eerste is iets wat vooral in je zit en de tweede is een manier van leven wat je vaak van je omgeving hebt gekregen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:54:37 #187
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799387
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef darkmond het volgende:

[..]

ik vond de 'islam is dewarereligie1.3 update dus die moet je volgen' beter
pi_139799414
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:50 schreef Morrigan het volgende:
Daar denken christenen toch echt anders over. Voor hun is de bijbel de waarheid.
Ik ben dan ook geen christen.
pi_139799492
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
dus je hebt willens en wetens een foutieve vertaling gebruikt?
De kern van het verhaal kwam toch over, de Islam is de enige godsdienst die geaccepteerd wordt door Allah.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:56:40 #190
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799589
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso handig om onderscheidt te maken tussen geloven in goden en een religie aanhangen. Dat eerste is iets wat vooral in je zit en de tweede is een manier van leven wat je vaak van je omgeving hebt gekregen.
[/b]
En daarom zou je ook niet hard gestraft moeten worden als je christelijk bent volgens de (islamitische) Jezus.
pi_139799614
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef darkmond het volgende:
Bier wordt geassocieerd met ongeloof/shirk. Ook alcohol vrij zou dan niet mogen.
Bier wordt geassocieerd met shirk? Heb je een bron?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:57:35 #192
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799673
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef darkmond het volgende:

[..]

bier drink ik ook niet _O-

wijn ook niet? hoe luid de tekst in kwestie, is het verboten om rottend fruit te eten of wordt (alchohol)bier expleciet genoemd? ik kan mij iets heugen van opzettelijke bedwelming
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:58:11 #193
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:55 schreef Irakees het volgende:

[..]

De kern van het verhaal kwam toch over, de Islam is de enige godsdienst die geaccepteerd wordt door Allah.
God accepteert geen oprechte Joden van een tijd dat er geen bekendheid was voor de islam?
quote:
Soera 2:62 :
Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 22:58:12 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799740
maar associaties zijn dus ook verboten of zuig je gewoon wat uit je duim?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:00:07 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139799932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:55 schreef Irakees het volgende:

[..]

de kern is dat je zo hyprociet mag zijn als je zelf wilt, zolang je maar achteraf zegt het voor god te doen

JOH _O-

maar daar had ik nou echt nul komma nul interesse in, genoeg crusades mij dunkt..
pi_139799937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Irakees het volgende:

[..]

Daarbij is het dan ook niet gebleven bij mij. Maar dat de islam de ware religie is, tot die conclusie ben ik ook gekomen.
Zelfs al zou je alle religies goed bestuderen, dan is het nog onmogelijk om tot die conclusie te komen. Simpelweg omdat we beperkt zijn met de kennis die wij hebben. De mogelijkheid dat er een god bestaat waarvan zijn religie niet op aarde is heb je natuurlijk ook nog.

Als voor jou de islam de ware religie is, good for you, alleen het zou je wel sieren om meer op te staan voor andere gedachtegangen. Of op z'n minst vanuit gaan dat je niet alle waarheid in pracht hebt, aangezien je anders juist bekrompen wordt.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:00:42 #197
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139799999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:56 schreef Irakees het volgende:

[..]

Bier wordt geassocieerd met shirk? Heb je een bron?
Het is wat je aanhangt, het lijkt me vanzelfsprekend dat jij zo'n verrotte soennitische geest hebt. Mijn bron is Al-Khaminai.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:00:45 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139800004
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:

[..]

God accepteert geen oprechte Joden van een tijd dat er geen bekendheid was voor de islam?

[..]

kijk dat zijn nou belangrijke vragen
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:01:18 #199
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_139800044
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
maar associaties zijn dus ook verboten of zuig je gewoon wat uit je duim?
Bepaalde disco muziek is ook verboden in Islam omdat het associaties brengt naar wijven etc.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:01:30 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139800058
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 23:00 schreef darkmond het volgende:

[..]

Het is wat je aanhangt, het lijkt me vanzelfsprekend dat jij zo'n verrotte soennitische geest hebt. Mijn bron is Al-Khaminai.
laten we elkaar nou geen djins noemen zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')