Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horenquote:
"moslims" die niet de religie volgenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat wie geen moslims zijn, zondaars? Geen idee![]()
Ik kan iets wat ik niet weet beetje moeilijk toegeven.
Toen Palestina werd ingepikt kwam het islamitische SA ook niet in actie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:09 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Toch hebben Christenen dit niet. Stel er is conflict tussen Christelijk land en moslim land dan is het niet zo dat de bulk der Christenen per definitie het Christelijke land steunt. Denk aan steun van Christelijk Amerika voor de moslim Kosoveren tegen het Christelijke Servië.
Ik moet het eerste moslimland nog zien dat een ander moslim land bombardeert om een Christelijk land te hulp te komen. Acht jij dit mogelijk?
Okay dan mag hetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:13 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horen
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
"moslims" die niet de religie volgen
doe eens serieus of gewoon niet
Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:17 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!
De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:19 schreef darkmond het volgende:
[..]
De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.
Op dat moment dus zolang mogelijk kijken
dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijkquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Als jij volgens de regels van de islam leeft, al gaat dit onbewust, dan zou je jezelf best zo kunnen bestempelen denk ik... Behalve dat je niet echt in een God gelooft en je dus nog steeds geen ''echte'' moslim bent.
Geen varkensvlees eten maakt overigens geen moslim van je, dit doe je niet vanuit geloofsovertuiging. Iets als ''wees goed voor je medemens'' is wat anders natuurlijk.
Islam is Arabisch voor overgave, je bent feitelijk gezien dus geen moslim. Een moslim is dan ook iemand die zich onderwerpt aan God.
Die Marokkaanse overloperquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.
zolang de vs er weg blijft, jaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef darkmond het volgende:
[..]
Vrede, en de islamitische landen in het MO
dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?
wauw.
mag ik dan ook neuroloog zijn omdat biologie heb gestudeerd, de stap naar neurologie is nogal ver, dus dit zou een makkelijke springplank zijn!
Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?
hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.
Ik ben dan ook uitermate traag van begrip, zeker wat betreft je conclusie, maar geef het nog een paar maanden in goede hoop dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?
cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vindenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt.
Kuala Lumpur?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vinden
Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijk
echter hoe kun je "geen moslim" zijn, doordat het verboten is om de islam te verlaten probeerd met panisch te beargumenteren dat men TOCH moslim is, hoe niet-moslim men ook is, ik denk dat hieruit volgt dat men niet wilt accepteren (zelfs in een 'vrij' land) dat mensen gewoon geen moslim (meer) zijn
ik heb hier ook wel eens over gesproken met een aantal mensen die er met meer vanuit de islam over weten en die zijn er redelijk duidelijk over tot een aantal uitzonderingen; [b][b]die mensen zijn geen moslim behalve wanneer uit een soort noodzaak geen optie was de religie te blijven eren[/b][/b] (begrijpelijk, het is geen 1200 meer) maar wanneer ik er met willekeurige mensen over heb, op fok bijv, blijft met tot het oneinidge argumenteren dat je, zolang je claimt moslim te zijn, gewoon moslim bent
hieruit volgt dat moslim zijn geen waarde heeft, als een onbeschermd beroep, iedere tokkie mag zich homeopaat noemen, danwel die mensen zichzelf voorliegen
maar als je gelooft jesus te zijn, elfjes bestaan, de prins van koekenland, of welke andere afwijking/geestesziekte dan ook, maakt dat het waar?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:28 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.
Op dat moment (dik gedrukte deel) ben je ook helemaal geen moslim. Je doet je voor als... Op het moment dat ik in een levensbedreigende situatie zit, en ik zal leven op het moment dat ik zeg geen moslim te zijn, dan doe ik dat. Hoe gelovig ik ook ben, hoeveel ik de dood ook niet vrees. Als je je voordoet als niet-moslim bij mensen, maar het geloof zit wel in je dan verandert dit niks. Sterker nog, het is zelfs een zonde jezelf op te geven op deze manier, als het op te lossen is door simpelweg zo'n leugen.
Nee, dat maakt het niet waar. Maar je vergelijking klopt niet helemaal, er is een verschil tussen het zelf denken dat je een neuroloog bent, dit is iets dat alleen ''single'' is, en het geloven dat je een moslim bent, dit is meer ''duo'' en is iets tussen meerdere figuren. Als je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar als je gelooft jesus te zijn, elfjes bestaan, de prins van koekenland, of welke andere afwijking/geestesziekte dan ook, maakt dat het waar?
je maakt nu van een feitelijke definitie (moslim zijn) een mening, jezelf moslim vinden
ben ik neuroloog als ik VIND dat ik neuroloog ben, of zou ik ook echt neuroloog moeten zijn om dat te zijn?
voor de duidelijkheid, als "dat tussen jou en god is" waar maken we ons druk over dan? wie is wie dan ook maarom te bepalen dat die persoon uberhaupt moslim is, GOD BEPAALD DAT TOCH? Hoe kun je geweld afkeuren, een aanslag goedkeuren of een vrouw uitkiezen, laat dat duidelijk zijn, god komt er helemaal niet aan te pas buiten dat je het als skyhook argument kan gebruiken, wat natuurlijk geen argument is, alles behalve dat (yes pun, loads of it!)
nee niet of jij dood gaat als je zegt moslim te zijn maar stel je moet bidden maar er bestaat op dat moment geen mogelijkheid gewoon een realistisch iets waarbij je niet anders kan
een soort turn the other cheek
Dat zijn drie interessante zaken die je opnoemt. Helaas komt het niet overeen met de feiten en roep je maar wat zonder islamitische kennis.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:50 schreef darkmond het volgende:
baardjes die denken het juiste te doen zijn geen moslims... Verre van zelfs.
Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, simpelweg omdat ze dachten goed te zijn.
Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is.
Baardjes bedoel ik dus terroristen die uit alle landen van de wereld komen om Syrie te verpesten. De profeet : Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid. Wat die mensen doen is geen van beiden, het geloof zegt niets over onschuldigen doden etc. Dit is verder ook niets menselijks.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:57 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dat zijn drie interessante zaken die je opnoemt. Helaas komt het niet overeen met de feiten en roep je maar wat zonder islamitische kennis.
Was jij niet een fanboy van Hezbollah? Is Hezbollah niet actief in Syrië?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:09 schreef darkmond het volgende:
Baardjes bedoel ik dus terroristen die uit alle landen van de wereld komen om Syrie te te verpesten. De profeet : Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid. Wat die mensen doen is geen van beiden, het geloof zegt niets over onschuldigen doden etc. Dit is verder ook niets menselijks.
Jezus de moslim, niet Jezus de jood/christen. Breng je bewijs uit de Koran als je waarachtig bent.quote:Oprechte Joden/christenen gaan naar de hemel als ze volgens Jezus leefden, dit staat zelfs in de Qur'an en kun jij niet veranderen. Wees niet iemand die alle regels naar eigen smaak verandert.
In de zevende eeuw, maar er is nauwelijks meer een plek waar men nog niet van de islam heeft gehoord.quote:Een atheïst die geen enkel benul heeft van Islam/Jodendom/Christendom verdient de hel simpelweg omdat hij hier niet vanaf wist? God is vergevingsgezind en heeft daarom profeten gestuurd om ons hiervan op de hoogte te brengen.
Ik heb wel degelijk islamitische kennis, meneer.
Actief zijn en onschuldigen neerknallen zijn twee verschillende dingen. Ik ga hier niet afhaken omdat ik geen tong heb om me mee te verdedigen, maar omdat ik mijn tijd niet wil verdoen aan zinloze discussie met een of andere Irakees die denkt de regels voor te kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:12 schreef Irakees het volgende:
Was jij niet een fanboy van Hezbollah? Is Hezbollah niet actief in Syrië?
Zolang zij goed hebben geleefd boeit dit verder ook vrij weinig, waar is de vergevingsgezindheid van God dan heen? Geloof jij dat 100% van de atheïsten een rechtstreeks ticket hel krijgen? Ik niet. Net als dat Christenen/Joden geboren zijn met hun geloof, ben ik geboren met mijn geloof. Ik geloof 100% dat wat ik doe het juiste is en zij doen dat ook. OF je zegt dat God zijn creaties kent, en hier dus ook niet hard op gaat straffen, OF je stopt gelijk maar met het geloven in God. Anders geloof je in een God die zichzelf tegenspreekt in zijn eigen heilige boek. Als een ''goede'' gelovige christen geboren zou zijn als moslim, zou hij een ''goede'' gelovige moslim geweest zijn... Dit is een toeval waar niets op te zeggen valt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:12 schreef Irakees het volgende:
Jezus de moslim, niet Jezus de jood/christen. Breng je bewijs uit de Koran als je waarachtig bent.
Als je mijn post nog eens zou lezen zou je niet deze onzinnige reactie gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:12 schreef Irakees het volgende:
In de zevende eeuw, maar er is nauwelijks meer een plek waar men nog niet van de islam heeft gehoord.
Er is zoveel tegenstrijdige informatie rondom de islam, dat het als buitenstaander wel degelijk lastig wordt om de ware islam te kennen. Bovendien kun je niet verwachten dat iedereen maar Arabisch gaat leren om de Qur'an te kunnen lezen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:12 schreef Irakees het volgende:
In de zevende eeuw, maar er is nauwelijks meer een plek waar men nog niet van de islam heeft gehoord.
Je kunt ook een vertaling lezen. God leidt wie Hij wilt naar het rechte pad.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:23 schreef Morrigan het volgende:
Er is zoveel tegenstrijdige informatie rondom de islam, dat het als buitenstaander wel degelijk lastig wordt om de ware islam te kennen. Bovendien kun je niet verwachten dat iedereen maar Arabisch gaat leren om de Qur'an te kunnen lezen.
En jouw pad is uiteraard het rechte pad wil je zeggen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:24 schreef Irakees het volgende:
[..]
Je kunt ook een vertaling lezen. God leidt wie Hij wilt naar het rechte pad.
Nee ik heb geen idee, neurologen bestaan, werken samen edquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het niet waar. Maar je vergelijking klopt niet helemaal, er is een verschil tussen het zelf denken dat je een neuroloog bent, dit is iets dat alleen ''single'' is, en het geloven dat je een moslim bent, dit is meer ''duo'' en is iets tussen meerdere figuren. Als je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen...
Op het moment dat jij uit het beste zuiverste hart gelooft dat jij een goede moslim bent, en God tevreden stelt met je doen en laten, ben je een goede moslim en kun je jezelf ook zo noemen. Al eet je varkensvlees en drink je, dit komt dan puur uit onwetendheid, mocht je beter weten dan had je ook hiermee rekening gehouden. Een goede moslim is ook een goed mens, een paar terroristen baardjes die denken het juiste te doen zijn geen moslims... Verre van zelfs. Dan zou ik in feite kunnen zeggen dat jij die anti-geloof bent, nog meer moslim bent, mocht je IRL ook goed zijn voor je medemensen. Vandaar ook dat in de Qur'an staat dat ook oprechte joden en christenen naar de hemel gaan, simpelweg omdat ze dachten goed te zijn. Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is. Stel je voor dat ik een Nederlander zou zijn, dan zou ik ook een atheïst zijn lijkt me. Nu ben ik een Libanees en als moslim opgevoed. Bij de eerste zou ik de hel krijgen, en bij de tweede het paradijs? Simpelweg door het toeval? NEIN NEIN!
Jij volgt alleen maar je eigen begeertes en je eigen idee van wat de islam is, zonder ook maar met enig bewijs uit de Koran te komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:23 schreef darkmond het volgende:
Actief zijn en onschuldigen neerknallen zijn twee verschillende dingen. Ik ga hier niet afhaken omdat ik geen tong heb om me mee te verdedigen, maar omdat ik mijn tijd niet wil verdoen aan zinloze discussie met een of andere Irakees die denkt de regels voor te kunnen schrijven.
Zolang zij goed hebben geleefd boeit dit verder ook vrij weinig, waar is de vergevingsgezindheid van God dan heen? Geloof jij dat 100% van de atheïsten een rechtstreeks ticket hel krijgen? Ik niet. Net als dat Christenen/Joden geboren zijn met hun geloof, ben ik geboren met mijn geloof. Ik geloof 100% dat wat ik doe het juiste is en zij doen dat ook. OF je zegt dat God zijn creaties kent, en hier dus ook niet hard op gaat straffen, OF je stopt gelijk maar met het geloven in God. Anders geloof je in een God die zichzelf tegenspreekt in zijn eigen heilige boek. Als een ''goede'' gelovige christen geboren zou zijn als moslim, zou hij een ''goede'' gelovige moslim geweest zijn... Dit is een toeval waar niets op te zeggen valt.
Als je mijn post nog eens zou lezen zou je niet deze onzinnige reactie gemaakt hebben.
maar je verwerpt allah, staat daar geen straf op? zou ik in het geval van de koran niet weten, linkje ofzo?quote:Ik geloof dan ook niet dat een atheist de hel verdient alleen omdat hij geen moslim is. Stel je voor dat ik een Nederlander zou zijn, dan zou ik ook een atheïst zijn lijkt me. Nu ben ik een Libanees en als moslim opgevoed. Bij de eerste zou ik de hel krijgen, en bij de tweede het paradijs? Simpelweg door het toeval? NEIN NEIN!
Welk deel van wat ik zeg klopt niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:27 schreef Irakees het volgende:
[..]
Jij volgt alleen maar je eigen begeertes en je eigen idee van wat de islam is, zonder ook maar met enig bewijs uit de Koran te komen.
Wat is hier onduidelijk aan?quote:Soera 2:62 :
Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.
deel uw wijsheid oh grote heerserquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:57 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dat zijn drie interessante zaken die je opnoemt. Helaas komt het niet overeen met de feiten en roep je maar wat zonder islamitische kennis.
Maar in hoeverre komt de vertaling overeen met het origineel? Sommige (spreek)woorden zijn gewoon moeilijk te vertalen, waardoor je altijd het risico loopt dat de context van het verhaal net een beetje afwijkt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:24 schreef Irakees het volgende:
[..]
ja dat is nou eenmaal zoquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar in hoeverre komt de vertaling overeen met het origineel? Sommige (spreek)woorden zijn gewoon moeilijk te vertalen, waardoor je altijd het risico loopt dat de context van het verhaal net een beetje afwijkt.
Je broeder in geloof of je broeder in menselijkheid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar in hoeverre komt de vertaling overeen met het origineel? Sommige (spreek)woorden zijn gewoon moeilijk te vertalen, waardoor je altijd het risico loopt dat de context van het verhaal net een beetje afwijkt.
Zolang de kern van het verhaal maar overkomt. Je moet niet zo moeilijk doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:30 schreef Morrigan het volgende:
dus atheisten, boedisten ed winnenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:33 schreef Irakees het volgende:
Koran sura 3, aya 85:
Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard. Hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.
Duidelijker dan dit kan niet.
Er wordt héél vaak iets in de Qur'an vertelt, waarna dit wordt tegengesproken, niet? De islam is in die zin ook gelijk het oprechte geloof van Adam/Mozes/Jezus, de Islam is dan een finish aan de hele reeks en het complete geloof. Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:33 schreef Irakees het volgende:
Koran sura 3, aya 85:
Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard. Hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.
Duidelijker dan dit kan niet.
Als Irakees die Arabisch spreekt zou je de eerste moeten zijn die weet wat een verschil een vertaling maakt van de Qur'an, complete stukken zijn dan vatbaar voor een hele andere interpretatie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:35 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zolang de kern van het verhaal maar overkomt. Je moet niet zo moeilijk doen.
Whatever dude. Als je mensen naar de hel wilt leiden, be my guest.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:37 schreef darkmond het volgende:
Er wordt héél vaak iets in de Qur'an vertelt, waarna dit wordt tegengesproken, niet? De islam is in die zin ook gelijk het oprechte geloof van Adam/Mozes/Jezus, de Islam is dan een finish aan de hele reeks en het complete geloof. Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.
Zulks vertoon als jij moet per direct opgehangen worden, doe niet alsof je weet wanneer iemand naar de hel gaatquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:39 schreef Irakees het volgende:
[..]
Whatever dude. Als je mensen naar de hel wilt leiden, be my guest.
HOW DO YOU KNOWWWWquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:37 schreef darkmond het volgende:
[..]
Iemand die volgens het Jodendom leeft zal dus ook echt geen hel krijgen omdat hij een V1.3 van islam aanhangt ipv de laatste update hiervan. Zolang het maar rechtvaardig is.
Daarom ook geen mensen adviseren wat ze moeten geloven. Niemand, maar dan ook niemand kent de waarheid, dus als mensen vertelt dat de islam de ware religie is, breng je zielen toch (onbewust) in gevaar. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:39 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik ga niet eens wa zeggen over het feit dat je Allah zonder hoofdletter schrijft, maar gebruik tenminste een hoofdletter aan een begin van een zinquote:
hoe kom je bij de hel?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:39 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarom ook geen mensen adviseren wat ze moeten geloven. Niemand, maar dan ook niemand kent de waarheid, dus als mensen vertelt dat de islam de ware religie is, breng je zielen toch (onbewust) in gevaar. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:40 schreef darkmond het volgende:
Zulks vertoon als jij moet per direct opgehangen worden, doe niet alsof je weet wanneer iemand naar de hel gaat
als allah wil dat dat gebeurd, zal het gebeuren inshallahquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:43 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik ga niet eens wa zeggen over het feit dat je Allah zonder hoofdletter schrijft, maar gebruik tenminste een hoofdletter aan een begin van een zin.
SHIT!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als allah wil dat dat gebeurd, zal het gebeuren inshallah
In de Koran staat duidelijk aangegeven dat de islam de ware religie is en dus de waarheid. Mensen adviseren om de juiste religie te volgen wil je juist wel op je geweten hebben.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:42 schreef Morrigan het volgende:
Daarom ook geen mensen adviseren wat ze moeten geloven. Niemand, maar dan ook niemand kent de waarheid, dus als mensen vertelt dat de islam de ware religie is, breng je zielen toch (onbewust) in gevaar. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
er staat niets over een gebrek aan andere godsdiensten... sterker nog, moslims hebben een gebrek aan andere godsdiensten, lijkt mij dat moslims toch niet automatisch naar de hel moeten?quote:
Je snapt heus wel wat ze bedoelt. Anders kan ik ook zeggen : in de bijbel staat dat het christendom het ware geloof is en dat Jezus de zoon van God is. Dus nu is 't zo? Maar de twee spreken elkaar tegen, welke is de ware nou?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:45 schreef Irakees het volgende:
[..]
In de Koran staat duidelijk aangegeven dat de islam de ware religie is en dus de waarheid. Mensen adviseren om de juiste religie te volgen wil je juist wel op je geweten hebben.
Ik volg dit even niet meerquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er staat niets over een gebrek aan andere godsdiensten... sterker nog, moslims hebben een gebrek aan andere godsdiensten, lijkt mij dat moslims toch niet automatisch naar de hel moeten?
Elke religie beweert de ware religie te zijn. Ook niet zo vreemd, aangezien het behoorlijk ongeloofwaardig overkomt wanneer je zegt dat je religie uit onzin bestaat.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:45 schreef Irakees het volgende:
[..]
In de Koran staat duidelijk aangegeven dat de islam de ware religie is en dus de waarheid. Mensen adviseren om de juiste religie te volgen wil je juist wel op je geweten hebben.
Ja maar de bijbel kun je, in tegenstelling tot de Koran, niet meer serieus nemen als je het eenmaal uitgelezen hebt. Dan neem je hun claim dat zij de ware religie zijn ook niet serieus.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:47 schreef darkmond het volgende:
Je snapt heus wel wat ze bedoelt. Anders kan ik ook zeggen : in de bijbel staat dat het christendom het ware geloof is en dat Jezus de zoon van God is. Dus nu is 't zo? Maar de twee spreken elkaar tegen, welke is de ware nou?
atheisme is geen godsdienstquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:33 schreef Irakees het volgende:
Wie iets anders dan de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst wenst
Nee, daar heb je gelijk in. Maar je denkwijze is fout, je kunt niet zeggen dat Islam de ware religie is omdat de Qur'an dit claimt. Als het daarbij zou zijn gebleven was ik allang een atheïst.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ja maar de bijbel kun je, in tegenstelling tot de Koran, niet meer serieus nemen als je het eenmaal uitgelezen hebt. Dan neem je hun claim dat zij de ware religie zijn ook niet serieus.
volgens mij heeft het spagetti-geloof ergens subsidie voor gekregenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Elke religie beweert de ware religie te zijn. Ook niet zo vreemd, aangezien het behoorlijk ongeloofwaardig overkomt wanneer je zegt dat je religie uit onzin bestaat.
Daar denken christenen toch echt anders over. Voor hun is de bijbel de waarheid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ja maar de bijbel kun je, in tegenstelling tot de Koran, niet meer serieus nemen als je het eenmaal uitgelezen hebt. Dan neem je hun claim dat zij de ware religie zijn ook niet serieus.
nee okayquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:48 schreef Irakees het volgende:
[..]
straks tappen we (alchovrij voor de moslims) we weer moppen, this is serious business!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:50 schreef darkmond het volgende:
[..]![]()
![]()
Probeer je smoesjes te vinden om de hemel in te sluipen of zo
dus je hebt willens en wetens een foutieve vertaling gebruikt?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Irakees het volgende:
[..]
In het Arabisch staat er 'deen', way of life is een betere vertaling dan alleen godsdienst.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:24 schreef Irakees het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:35 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zolang de kern van het verhaal maar overkomt. Je moet niet zo moeilijk doen.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Irakees het volgende:
[..]
In het Arabisch staat er 'deen', way of life is een betere vertaling dan alleen godsdienst.
Bier wordt geassocieerd met ongeloof/shirk. Ook alcohol vrij zou dan niet mogen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
straks tappen we (alchovrij voor de moslims) we weer moppen, this is serious business!
Daarbij is het dan ook niet gebleven bij mij. Maar dat de islam de ware religie is, tot die conclusie ben ik ook gekomen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef darkmond het volgende:
Nee, daar heb je gelijk in. Maar je denkwijze is fout, je kunt niet zeggen dat Islam de ware religie is omdat de Qur'an dit claimt. Als het daarbij zou zijn gebleven was ik allang een atheïst.
Een God, Islam is deen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
maar allah is een 'way of life' of een god?
Het lijkt me sowieso handig om onderscheidt te maken tussen geloven in goden en een religie aanhangen. Dat eerste is iets wat vooral in je zit en de tweede is een manier van leven wat je vaak van je omgeving hebt gekregen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
maar allah is een 'way of life' of een god?
ik vond de 'islam is dewarereligie1.3 update dus die moet je volgen' beterquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:49 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee, daar heb je gelijk in. Maar je denkwijze is fout, je kunt niet zeggen dat Islam de ware religie is omdat de Qur'an dit claimt. Als het daarbij zou zijn gebleven was ik allang een atheïst.
Ik ben dan ook geen christen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:50 schreef Morrigan het volgende:
Daar denken christenen toch echt anders over. Voor hun is de bijbel de waarheid.
De kern van het verhaal kwam toch over, de Islam is de enige godsdienst die geaccepteerd wordt door Allah.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
dus je hebt willens en wetens een foutieve vertaling gebruikt?
[/b]quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso handig om onderscheidt te maken tussen geloven in goden en een religie aanhangen. Dat eerste is iets wat vooral in je zit en de tweede is een manier van leven wat je vaak van je omgeving hebt gekregen.
Bier wordt geassocieerd met shirk? Heb je een bron?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef darkmond het volgende:
Bier wordt geassocieerd met ongeloof/shirk. Ook alcohol vrij zou dan niet mogen.
bier drink ik ook nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef darkmond het volgende:
[..]
Bier wordt geassocieerd met ongeloof/shirk. Ook alcohol vrij zou dan niet mogen.
God accepteert geen oprechte Joden van een tijd dat er geen bekendheid was voor de islam?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:55 schreef Irakees het volgende:
[..]
De kern van het verhaal kwam toch over, de Islam is de enige godsdienst die geaccepteerd wordt door Allah.
quote:Soera 2:62 :
Zij die gelovig zijn en zij die het Jodendom belijden, en de christenen en de Sabieërs, wie geloven aan Allah en de laatste dag en heilzame werken bedrijven, voor hen is hun loon bij hun Heer, en over hen is geen vrees en niet zijn zij bedroefd.
de kern is dat je zo hyprociet mag zijn als je zelf wilt, zolang je maar achteraf zegt het voor god te doenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:55 schreef Irakees het volgende:
[..]
De kern van het verhaal kwam toch over, de Islam is de enige godsdienst die geaccepteerd wordt door Allah.
Zelfs al zou je alle religies goed bestuderen, dan is het nog onmogelijk om tot die conclusie te komen. Simpelweg omdat we beperkt zijn met de kennis die wij hebben. De mogelijkheid dat er een god bestaat waarvan zijn religie niet op aarde is heb je natuurlijk ook nog.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:53 schreef Irakees het volgende:
[..]
Daarbij is het dan ook niet gebleven bij mij. Maar dat de islam de ware religie is, tot die conclusie ben ik ook gekomen.
Het is wat je aanhangt, het lijkt me vanzelfsprekend dat jij zo'n verrotte soennitische geest hebt. Mijn bron is Al-Khaminai.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:56 schreef Irakees het volgende:
[..]
Bier wordt geassocieerd met shirk? Heb je een bron?
kijk dat zijn nou belangrijke vragenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:
[..]
God accepteert geen oprechte Joden van een tijd dat er geen bekendheid was voor de islam?
[..]
Bepaalde disco muziek is ook verboden in Islam omdat het associaties brengt naar wijven etc.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
maar associaties zijn dus ook verboten of zuig je gewoon wat uit je duim?
laten we elkaar nou geen djins noemen zegquote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:00 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het is wat je aanhangt, het lijkt me vanzelfsprekend dat jij zo'n verrotte soennitische geest hebt. Mijn bron is Al-Khaminai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |