Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horenquote:
"moslims" die niet de religie volgenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat wie geen moslims zijn, zondaars? Geen idee![]()
Ik kan iets wat ik niet weet beetje moeilijk toegeven.
Toen Palestina werd ingepikt kwam het islamitische SA ook niet in actie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:09 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Toch hebben Christenen dit niet. Stel er is conflict tussen Christelijk land en moslim land dan is het niet zo dat de bulk der Christenen per definitie het Christelijke land steunt. Denk aan steun van Christelijk Amerika voor de moslim Kosoveren tegen het Christelijke Servië.
Ik moet het eerste moslimland nog zien dat een ander moslim land bombardeert om een Christelijk land te hulp te komen. Acht jij dit mogelijk?
Okay dan mag hetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:13 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn zus weet alles over Korea, die kan zelfs wat koreaans shit uitkramen... Van haar krijg ik alles te horen
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
"moslims" die niet de religie volgen
doe eens serieus of gewoon niet
Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:17 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. NAAR DE HEL DIE HANDEL!
De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:19 schreef darkmond het volgende:
[..]
De profeet : de eerste blik is met je, de tweede tegen je.
Op dat moment dus zolang mogelijk kijken
dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijkquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Als jij volgens de regels van de islam leeft, al gaat dit onbewust, dan zou je jezelf best zo kunnen bestempelen denk ik... Behalve dat je niet echt in een God gelooft en je dus nog steeds geen ''echte'' moslim bent.
Geen varkensvlees eten maakt overigens geen moslim van je, dit doe je niet vanuit geloofsovertuiging. Iets als ''wees goed voor je medemens'' is wat anders natuurlijk.
Islam is Arabisch voor overgave, je bent feitelijk gezien dus geen moslim. Een moslim is dan ook iemand die zich onderwerpt aan God.
Die Marokkaanse overloperquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslimlife2.0 nou niet op ideeen brengen he.
zolang de vs er weg blijft, jaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef darkmond het volgende:
[..]
Vrede, en de islamitische landen in het MO
dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zijn dan zondaars, of ben je per definitie moslim-af als je tegen ieder regel in de Islam ingaat?
dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zou maar als man een x je ogen niet neer hebben geslagen wanneer je vrouwelijk schoon zag.
Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ik ben een moslim (wel zondaar) als atheist zijnde?
wauw.
mag ik dan ook neuroloog zijn omdat biologie heb gestudeerd, de stap naar neurologie is nogal ver, dus dit zou een makkelijke springplank zijn!
Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus het welof niet volgen van de regels hangt er vanaf of de regel nadelig of voordelig is, en of je veel moeite moet doen om het te volgen?
hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij een moslim-atheist wilt zijn be my guest hoor, geen idee hoe je dat uit mijn vraag / post haalt, maar als het voor jou werkt, be my guest.
Ik ben dan ook uitermate traag van begrip, zeker wat betreft je conclusie, maar geef het nog een paar maanden in goede hoop dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe kan ik dat NIET uit je post halen, ik vraag je elke paar maanden hetzelfde en nog steeds snap je het niet?
cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vindenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarmee heb je alles volgens mij wel een beetje gedekt.
Kuala Lumpur?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
cool, dan bel ik mijn vriend in KL op of hij zon mooi gekleurd jurkje in mijn maat kan vinden
Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is dus mijn punt, als je alle regels volgt, dan ben je moslim, lijkt mij duidelijk
echter hoe kun je "geen moslim" zijn, doordat het verboten is om de islam te verlaten probeerd met panisch te beargumenteren dat men TOCH moslim is, hoe niet-moslim men ook is, ik denk dat hieruit volgt dat men niet wilt accepteren (zelfs in een 'vrij' land) dat mensen gewoon geen moslim (meer) zijn
ik heb hier ook wel eens over gesproken met een aantal mensen die er met meer vanuit de islam over weten en die zijn er redelijk duidelijk over tot een aantal uitzonderingen; [b][b]die mensen zijn geen moslim behalve wanneer uit een soort noodzaak geen optie was de religie te blijven eren[/b][/b] (begrijpelijk, het is geen 1200 meer) maar wanneer ik er met willekeurige mensen over heb, op fok bijv, blijft met tot het oneinidge argumenteren dat je, zolang je claimt moslim te zijn, gewoon moslim bent
hieruit volgt dat moslim zijn geen waarde heeft, als een onbeschermd beroep, iedere tokkie mag zich homeopaat noemen, danwel die mensen zichzelf voorliegen
maar als je gelooft jesus te zijn, elfjes bestaan, de prins van koekenland, of welke andere afwijking/geestesziekte dan ook, maakt dat het waar?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:28 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je bent ook geen moslim als je jezelf moslim noemt, pas wanneer je ook echt gelooft. Wie zijn ''wij'' sowieso om iemand een moslim te noemen? Dat lijkt me iets tussen God en een enkeling zelf.
Op dat moment (dik gedrukte deel) ben je ook helemaal geen moslim. Je doet je voor als... Op het moment dat ik in een levensbedreigende situatie zit, en ik zal leven op het moment dat ik zeg geen moslim te zijn, dan doe ik dat. Hoe gelovig ik ook ben, hoeveel ik de dood ook niet vrees. Als je je voordoet als niet-moslim bij mensen, maar het geloof zit wel in je dan verandert dit niks. Sterker nog, het is zelfs een zonde jezelf op te geven op deze manier, als het op te lossen is door simpelweg zo'n leugen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |