Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Als het dan toch teamnamen zijn die omgeroepen moeten worden, dan het liefst zo onmogelijk mogelijk.
Misschien kunnen we gaan lopen voor exotische steden/dorpen als Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu (RD moet dus in dit team) of Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Kosmopolieten als we zijn.
Op vrijdag 9 mei 2014 22:24 schreef YUR het volgende: Kom op nerds! Planking the Swetsjes Wie haalt de hamburgers? Wat een eindsprint! Zijn jullie van het internet?
Iemand nog een verwijzing naar vorig jaar?
Lust je een ijsje?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op vrijdag 9 mei 2014 22:24 schreef YUR het volgende: Kom op nerds! Planking the Swetsjes Wie haalt de hamburgers? Wat een eindsprint! Zijn jullie van het internet?
Iemand nog een verwijzing naar vorig jaar?
Niet naar vorig jaar, maar de uitdrukking "wat ik wil, gebeurt" is me wel bijgebleven.
Hoelang was jouw wedstrijdlijstje ook al weer? Lekker bezig!
We kunnen de komende weken/maanden gewoon standaard elke vrijdag Semtex succes wensen met haar wedstrijd. De kans is klein dat je er naast zit met alle plannen die ze heeft.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op vrijdag 9 mei 2014 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende: Hmmm ik heb me in januari ingeschreven voor de 15km van Maastrichts Mooiste. Hebben ze er stiekem 10EM van gemaakt
Een stukje door Belgie zelfs
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op vrijdag 9 mei 2014 22:59 schreef YUR het volgende: Hmmz...nu mn trail niet doorgaat, kan ik natuurlijk wel gewoon probleemloos meedoen met de Omloop Ter Heijde volgende week vrijdag
Na veel twijfelen nu toch maar voor mijn eerste HM ingeschreven. Ik had mijzelf, toen ik afgelopen augustus ben begonnen met hardlopen als doel gesteld om binnen 2 jaar een marathon te lopen. Dus ik moet nu wel een beetje vaart gaan maken. Mijn 10EM training gaat dus een HM training worden .
Op vrijdag 9 mei 2014 23:06 schreef Devv het volgende: Na veel twijfelen nu toch maar voor mijn eerste HM ingeschreven. Ik had mijzelf, toen ik afgelopen augustus ben begonnen met hardlopen als doel gesteld om binnen 2 jaar een marathon te lopen. Dus ik moet nu wel een beetje vaart gaan maken. Mijn 10EM training gaat dus een HM training worden .
Op vrijdag 9 mei 2014 23:06 schreef Devv het volgende: Na veel twijfelen nu toch maar voor mijn eerste HM ingeschreven. Ik had mijzelf, toen ik afgelopen augustus ben begonnen met hardlopen als doel gesteld om binnen 2 jaar een marathon te lopen. Dus ik moet nu wel een beetje vaart gaan maken. Mijn 10EM training gaat dus een HM training worden .
Er komen weer aardig wat buien aan inderdaad ik màg wel vandaag, maar ik denk dat ik een extra rustdag pak. Gewoon, omdat het kan. Morgen kan ik ook rennen. Woensdag nog een keertje en dan zondag de Marikenloop (oh lord…)
Op zaterdag 10 mei 2014 08:38 schreef Guppyfriend het volgende: Er komen weer aardig wat buien aan inderdaad ik màg wel vandaag, maar ik denk dat ik een extra rustdag pak. Gewoon, omdat het kan. Morgen kan ik ook rennen. Woensdag nog een keertje en dan zondag de Marikenloop (oh lord…)
Oh, die rode vlekjes die zouden komen, lossen nu boven de noordzee alweer op. En het zou nu hier al moeten regenen, en dat doet het ook niet. Ik denk dat ik me maar gewoon om ga kleden en m'n rondje ga hobbelen. Dan ben ik er maar weer vanaf.
Meh, was al verkouden.. En had gisteren een personeelsuitje met het werk van mijn vriendin. Hadden ze bedacht om op electrische scooters naar een rondvaartboot te gaan, te varen, op scooter terug en dan bbq. Op zich prima, ware het niet dat we echt een enorme regen en hagelbui op ons dak kregen op de weg naar de boot. Waren echt knikkers zo groot, deuken in mijn hoofd.. Dus goed doorweekt op de boot, ff buiten gestaan in de zon (en de wind) om wat te drogen. Dat hielp wel, maar nu ben ik nog meer verkouden helaas. Dat wordt even een paar daagjes uitzieken en niet lopen
Wel een probleem met het uploaden van m'n Garmin naar Runkeeper, Endomondo en Strava. Garmin Connect en Smashrun werken wel
Endomondo geeft de melding:
No Garmin devices found
Check that you have properly connected your Garmin device and installed the necessary drivers. If you are using Forerunner 405 or a similar Garmin device that connects to your computer using wireless, you will also need Garmin ANT Agent:
Alle garmincrap er al opnieuw opgezet, geen resultaat. Volgens mij heeft Windows een update doorgevoerd, ik vermoed dat het hiermee te maken heeft. Iemand hier ervaring mee?
Mornings! Alle lopers veel plezier vandaag ondanks de regen!
Ik heb vandaag huishoud- en boodschappendag. En rustdag uiteraard. Pijn is weer een stukje minder, slapen ging zelfs al een beetje De hardloopafspraak die een eetafspraak werd was alsnog gezellig gelukkig dus nog geen reden om tegen de muur omhoog te gaan kruipen. Morgen weer een hardloopafspraak die niet-hardloopafspraak wordt. Misschien daar een koekjesbakafspraak van maken ofzo
Op zaterdag 10 mei 2014 10:12 schreef Tarahumara het volgende: vanmorgen al vroeg op pad om even lekker 20 k te lopen. Ging super, weer goed hersteld van KVS.
Wel een probleem met het uploaden van m'n Garmin naar Runkeeper, Endomondo en Strava. Garmin Connect en Smashrun werken wel
Endomondo geeft de melding:
No Garmin devices found
Check that you have properly connected your Garmin device and installed the necessary drivers. If you are using Forerunner 405 or a similar Garmin device that connects to your computer using wireless, you will also need Garmin ANT Agent:
Alle garmincrap er al opnieuw opgezet, geen resultaat. Volgens mij heeft Windows een update doorgevoerd, ik vermoed dat het hiermee te maken heeft. Iemand hier ervaring mee?
Wat een rotdag. Ik ben opgestaan met t gevoel van vooruit slepen, energie op, batterij leeg. Ben toch naar de training gegaan en me erdoor gesleept. Gelukkig regende t, niemand die zag dat er extra water liep T zit er op, k ga nog maar even terug liggen. Dit zijn de dingen die ik zo moeilijk vind sinds mn ongeluk
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
runkeeper ben ik ooit mee begonnen endomondo voor fok! smashrun is tof garmin hoort er bij als je een garmin hebt strava, onlangs eens mee begonnen, heeft ook leuke features.
en normaal gesproken heb je in een paar klikken alles geupload.
Op zaterdag 10 mei 2014 10:28 schreef Murmeli het volgende: Irritant trouwens tara Werkt het ook niet als je je garmin gewoon met draadje aan de computer hangt? Of kan het alleen draadloos?
heb geen draadje bij mij garmin. Maar daar zit het probleem ook niet, kan 'm wel gewoon uploaden naar Garmin Connect. Alleen de Garmin communicator naar endo, runkeeper vertoond kuren.Wel vreemd dat smashrun wel gewoon werkt.
Op zaterdag 10 mei 2014 10:30 schreef Ynske het volgende: Wat een rotdag. Ik ben opgestaan met t gevoel van vooruit slepen, energie op, batterij leeg. Ben toch naar de training gegaan en me erdoor gesleept. Gelukkig regende t, niemand die zag dat er extra water liep T zit er op, k ga nog maar even terug liggen. Dit zijn de dingen die ik zo moeilijk vind sinds mn ongeluk
Hopelijk voel je je straks weer prettiger. anders sterkte.
Jou lukt het om een marathon te lopen. Dat lukt mij toch ook (nog) niet
[..]
DIT!
Ik wil nieuwe (asfalt/baan) schoenen. Dus dadelijk eens kijken wat ze hebben en welke prettig zitten en lopen.
Op de baan kun je vrij lang met oude schoenen lopen, omdat de baan van zichzelf al erg dempt. Met nieuwe schoenen op de baan lopen vind ik altijd erg vervelend.
Op zaterdag 10 mei 2014 10:30 schreef Ynske het volgende: Wat een rotdag. Ik ben opgestaan met t gevoel van vooruit slepen, energie op, batterij leeg. Ben toch naar de training gegaan en me erdoor gesleept. Gelukkig regende t, niemand die zag dat er extra water liep T zit er op, k ga nog maar even terug liggen. Dit zijn de dingen die ik zo moeilijk vind sinds mn ongeluk
Vervelend Ynske! Weet je, zulke trainingen heb je soms. Ik vind het superknap dat je überhaupt gegaan bent. En die tranen... Ik weet zeker dat je niet de enige bent die wel eens een traantje laat omdat het niet gaat zoals je wilde.
Rest van de dag lief zijn voor jezelf, batterijtje opladen en maandag weer genieten
Op de baan kun je vrij lang met oude schoenen lopen, omdat de baan van zichzelf al erg dempt. Met nieuwe schoenen op de baan lopen vind ik altijd erg vervelend.
Ik heb nu nog de Brooks Glycerin 10. Dit vind ik eigenlijk te zware schoenen daarvoor. Ik wil eens kijken naar hele lichte schoenen.
Op zaterdag 10 mei 2014 10:38 schreef Nirak het volgende: Soms heb je van die dagen ynske.. goed dat je wel geweest bent! Wordt het wel minder of gaat het ooit over?
over zal dit niet gaan. Helaas, t schommelt met t weer mee zeg ik altijd maar. K kom er wel weer, maar tis soms verdomd lastig.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Vervelend Ynske! Weet je, zulke trainingen heb je soms. Ik vind het superknap dat je überhaupt gegaan bent. En die tranen... Ik weet zeker dat je niet de enige bent die wel eens een traantje laat omdat het niet gaat zoals je wilde.
Rest van de dag lief zijn voor jezelf, batterijtje opladen en maandag weer genieten
thnx
Sterkte Ynske, vandaag even niet teveel meer willen en moeten. Morgen is hopelijk een betere dag
Het viel vanmorgen hier nog best mee met de regen, je werd wel nat maar vervelend was het niet. Wat wel stom is: ik vroeg aan de trainer hoe het nu zat met de inschrijving van de Dam tot Damloop, (de loopgroep loopt elk jaar via de Hema, voor mij zou dit de eerste keer zijn), blijkt hij een week of 3 geleden een mail te hebben verstuurd waar je je kon inschrijven. Niet gehad. Ik sta kennelijk niet op de mailinglist. Nu zal dat vast wel goed komen (verzekerde hij me), maar ik kom op een reservelijst en moet er maar van uitgaan dat er altijd mensen afvallen. Ik ben best een beetje teleurgesteld Die Damloop is echt mijn doel voor dit jaar, ik doe mee met de trainingen en nu loop ik de inschrijving mis.
[ Bericht 68% gewijzigd door Angel-A op 10-05-2014 11:12:55 ]