Mwau, Al Nusra vooral.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat als het maar slecht genoeg gaat en een chaotische teringbende is Syriers snakken naar de basisbehoeften en vooral orde. En ISIS kan die schenken. Het zal niet het meest ideale zijn maar dat is Assad ook niet voor Syriers hem weer graag zien.
Ik weet wel zeker dat vrijwel iedere Syriër liever Assad heeft dan ISIS.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat als het maar slecht genoeg gaat en een chaotische teringbende is Syriers snakken naar de basisbehoeften en vooral orde. En ISIS kan die schenken. Het zal niet het meest ideale zijn maar dat is Assad ook niet voor Syriers hem weer graag zien.
Oh oke, maar zonder bron is deze post waardeloos.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat vrijwel iedere Syriër liever Assad heeft dan ISIS.
Logisch nadenken kan ook. ISIS is op geen enkele manier een verbetering ten opzichte van Assad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh oke, maar zonder bron is deze post waardeloos.
"logisch nadenken"...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Logisch nadenken kan ook. ISIS is op geen enkele manier een verbetering ten opzichte van Assad.
Waar ISIS voor staat is wel duidelijk en niet complex, gezien zij gelijk hun regels toepassen op de bezette gebieden. Nusra doet dat verstandig genoeg niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"logisch nadenken"...![]()
Dit gaat niet over problemen in het openbaar vervoer jonge, dit gaat over een relatief complex conflict waar het zelfs lijkt alsof bepaalde rebellen niet meer weten waarvoor ze nu eigenlijk vechten.
Logisch nadenken is hier juist het domste dat je kan doen, aangezien er niets "logisch" is aan dit gehele conflict. Het enige dat je moet doen om fatsoenlijk te discussiëren over dit conflict is het nieuws over de wereld van dit conflict volgen, bronnen najagen en posten.
Dat heb ik en daarom steun ik Assad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
En ohja: empathie hebben voor de Syrische bevolking is ook wel zo nice.
Ik had het in die post niet over ISIS.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar ISIS voor staat is wel duidelijk en niet complex, gezien zij gelijk hun regels toepassen op de bezette gebieden. Nusra doet dat verstandig genoeg niet.
[..]
Dat heb ik en daarom steun ik Assad.
Ik weet vrijwel zeker dat in de bevrijde gebieden men liever Nusrah heeft dan zowel Assad als ISIS. Nusrah heeft aardig wat goodwill.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat vrijwel iedere Syriër liever Assad heeft dan ISIS.
Vertel eens waarom men liever Nusra heeft dan Assad?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik weet vrijwel zeker dat in de bevrijde gebieden men liever Nusrah heeft dan zowel Assad als ISIS. Nusrah heeft aardig wat goodwill.
Logica.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel eens waarom men liever Nusra heeft dan Assad?
Ten eerste zijn Nusrah locals, Syriers overgrote deel. Syriers die gewoon banden hebben direct met hun dorpen/plaatsen/steden/families/clans. Integenstelling tot een zooi vreemdelingen die taal noch land noch lokale gebruiken kennen. Daarnaast speelt Nusrah het taktisch veel slimmer, ze focussen zich op verdrijven van Assad. En werken ook met andere niet-Islamistische milities samen. Het wordt dus veel minder snel gezien als een splijtzwam die alleen aan eigen succes denkt (hoewel het dat wel doet maar voorlopig op Assad's val focust).quote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ten eerste zijn Nusrah locals, Syriers overgrote deel. Syriers die gewoon banden hebben direct met hun dorpen/plaatsen/steden/families/clans. Integenstelling tot een zooi vreemdelingen die taal noch land noch lokale gebruiken kennen. Daarnaast speelt Nusrah het taktisch veel slimmer, ze focussen zich op verdrijven van Assad. En werken ook met andere niet-Islamistische milities samen. Het wordt dus veel minder snel gezien als een splijtzwam die alleen aan eigen succes denkt (hoewel het dat wel doet maar voorlopig op Assad's val focust).
Als laatste is er gewoon best wel wat steun voor milities die menen vanuit een Islamitische basis te opereren, zolang ze het maar niet te gek maken. En Nusrah is sterk georganiseerd en veruit de meest gedisciplineerde groep van alle milities. Niet voor niets dat FSA leegloopt en genoeg naar Nusrah ook (willen) overlopen.
Nusra staat er niet bij. Komt zeker doordat Saoedi-Arabië Nusra als terroristen heeft bestempeld.quote:
Ik neem het voor niemand op. Nusrah is vanaf het begin al veel slimmer en stuk populairder dan ISIS hoor. Zijn ook locals en dat maakt zeker wel verschil dan heel vreemdelinglegioen. En wie wie heeft verraden weet ik niet maar vanaf het begin was Nusrah de al-Qaida tak in Syrie.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:20 schreef Baklava95 het volgende:
Neem je het nu ook op voor Nusrah nadat Julani AL-baghdadi heft verraden.
Dat is een betoog waarom Nusra beter is dan andere rebellen groepen. Ik had het over Nusra en Assad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ten eerste zijn Nusrah locals, Syriers overgrote deel. Syriers die gewoon banden hebben direct met hun dorpen/plaatsen/steden/families/clans. Integenstelling tot een zooi vreemdelingen die taal noch land noch lokale gebruiken kennen. Daarnaast speelt Nusrah het taktisch veel slimmer, ze focussen zich op verdrijven van Assad. En werken ook met andere niet-Islamistische milities samen. Het wordt dus veel minder snel gezien als een splijtzwam die alleen aan eigen succes denkt (hoewel het dat wel doet maar voorlopig op Assad's val focust).
Als laatste is er gewoon best wel wat steun voor milities die menen vanuit een Islamitische basis te opereren, zolang ze het maar niet te gek maken. En Nusrah is sterk georganiseerd en veruit de meest gedisciplineerde groep van alle milities. Niet voor niets dat FSA leegloopt en genoeg naar Nusrah ook (willen) overlopen.
Ik denk dat genoeg Syriers helemaal niet zo bang zijn voor sharia perse. En zeker niet in de situatie nu waar het aan orde ontbeert.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is een betoog waarom Nusra beter is dan andere rebellen groepen. Ik had het over Nusra en Assad. Zodra Nusra de sharia gaat invoeren lijkt het me dat ze liever Assad hebben.
Ik denk dat je je flink kan verkijken op de hoeveelheid mensen die meer vertrouwen heeft in militie/groep die op Islamitische basis opereert dan seculierequote:Gezien Nusra niet eens claimt democratie te willen, er zitten dan alleen maar nadelen aan Nusra tov. Assad. Lijkt me dan dat alleen wat fanatiekelingen die zeggen dat sharia moet van de islam nog liever Nusra willen.
Niet bang misschien maar wel slechter dan geen sharia lijkt me. Sharia brengt niet meer orde dan secularisme.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:34 schreef Aloulou het volgende:
Ik denk dat genoeg Syriers helemaal niet zo bang zijn voor sharia perse. En zeker niet in de situatie nu waar het aan orde ontbeert.
Daar heb je wel gelijk in ja. En ik ben niet pro-ISIS. Alleen het valt me nu op dat je de eerste keer positief over hun praat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik neem het voor niemand op. Nusrah is vanaf het begin al veel slimmer en stuk populairder dan ISIS hoor. Zijn ook locals en dat maakt zeker wel verschil dan heel vreemdelinglegioen. En wie wie heeft verraden weet ik niet maar vanaf het begin was Nusrah de al-Qaida tak in Syrie.
Het grappige is dat ze nu elkaar keihard onthoofden vanwege paar politieke meningsverschillen over eigenlijk gewoon wie nou de macht heeft politiek gezien en de emir is; baghdadi (ISIS) of Jowlani (Nusrah). Best grappig dat zo'n issue zo ver kan oplopen. Heb al eerder gezegd dat de kans groter is dat ISIS verder is geinfiltreerd dan Nusrah.
PS: Waar is je bewijs dat Nusrah de kant van de Sahawaat heeft gekozen. Dat moet en kan alleen maar ISIS-propaganda zijn... Nusrah = Zawahiri en die kiest geen kant van de Sahwa.
In de gehele Arabische wereld waar enige vorm van democratie is kom je geen enkele grote partij tegen die zichzelf expliciet als seculier bestempelt. In Syrie is dat met eerlijke verkiezingen waarschijnlijk niet anders, ondanks de 40-jaar opgedrongen baath-ideologie. Zelfs Sisi waarvan vaststaat dat hij de verkiezing wint binnenkort zal niet openlijk zeggen dat hij voor secularisme staat, wel zal hij vooral willen overkomen als dat hij Islam ook de plaats geeft die het toekomt "maar dan een gematigde Islam".quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
Niet bang misschien maar wel slechter dan geen sharia lijkt me. Sharia brengt niet meer orde dan secularisme.
Ik zou zelf ook nooit voor Nusrah kiezen, dan liever Assad. Maar het gaat er niet om wat ik denk of wil. Het is gewoon een feit dat Nusrah vanaf het begin van de opstand een taktisch veel slimmere houding aanneemt dan ISIS. En het is een levensgroot verschil of je een Nusrah hebt waarbij overgrote deel lokale mensen zijn of een vreemdelingenlegioen. Want ookal zijn er Syriers ISIS is gewoon een vreemdelingenlegioen en wordt ook zo gezien. Zij denken dat dat niet uitmaakt "we zijn toch allebei Moslims en nationaleit geldt niet" maar in de praktijk maakt het welzeker uit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:47 schreef Baklava95 het volgende:
Daar heb je wel gelijk in ja. En ik ben niet pro-ISIS. Alleen het valt me nu op dat je de eerste keer positief over hun praat.Terwijl je nog een paar maanden geleden nog kotste op Nusrah.
Dit is het ISIS verhaal. Het is een onbetwistbaar feit dat Zawahiri al jaren de leider van al-Qaida in Irak is. En volgens hun ideologie moet je dan naar die emir luisteren. Als Zawahiri zich hard maakt dat hij al-Qaida uit Irak naar Syrie stuurde en Jowlani als leider daarvan benoemde (de Syrische tak) dan neem ik dat aan. Wat er fout is gegaan en waar Baghdadi vandaan komt en ook opeens Emir zou zijn weet ik niet. Maar in ieder geval niet de Emir die door Zawahiri is aangesteld. Het grappig dat ook de zogenaamde "mujahedin" uiteindelijk in de val lopen dat het om persoonlijke eer en ego's gaat...en ondanks constant Allahu akbar ook zij opsplitsen, elkaar gaan afmaken en weet ik veel wat. Daar zit overduidelijk geen baraka inquote:Nusrah was eerst onderdeel van ISI daarna is het autonoom/onafhankelijk gaan opereren van ISI (en daar gaf die ene Baghdadi toestemming voor).
Ja die Jihadisten kunnen zich ook niet op "Siraatul Mustaqim" houden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook nooit voor Nusrah kiezen, dan liever Assad. Maar het gaat er niet om wat ik denk of wil. Het is gewoon een feit dat Nusrah vanaf het begin van de opstand een taktisch veel slimmere houding aanneemt dan ISIS. En het is een levensgroot verschil of je een Nusrah hebt waarbij overgrote deel lokale mensen zijn of een vreemdelingenlegioen. Want ookal zijn er Syriers ISIS is gewoon een vreemdelingenlegioen en wordt ook zo gezien. Zij denken dat dat niet uitmaakt "we zijn toch allebei Moslims en nationaleit geldt niet" maar in de praktijk maakt het welzeker uit.
[..]
Dit is het ISIS verhaal. Het is een onbetwistbaar feit dat Zawahiri al jaren de leider van al-Qaida in Irak is. En volgens hun ideologie moet je dan naar die emir luisteren. Als Zawahiri zich hard maakt dat hij al-Qaida uit Irak naar Syrie stuurde en Jowlani als leider daarvan benoemde (de Syrische tak) dan neem ik dat aan. Wat er fout is gegaan en waar Baghdadi vandaan komt en ook opeens Emir zou zijn weet ik niet. Maar in ieder geval niet de Emir die door Zawahiri is aangesteld. Het grappig dat ook de zogenaamde "mujahedin" uiteindelijk in de val lopen dat het om persoonlijke eer en ego's gaat...en ondanks constant Allahu akbar ook zij opsplitsen, elkaar gaan afmaken en weet ik veel wat. Daar zit overduidelijk geen baraka in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |