abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140169120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 07:38 schreef SadPanda het volgende:
ISIS dat willekeurige mensen doodschiet in een auto?
w-a-l-g-e-l-ij-k
the real face of islam ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:15:07 #152
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140169202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

the real face of islam ?
Nee. :')
Anti-Turkije
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:46:17 #153
421524 SadPanda
pi_140171635
Documents Indicate Turkey Connection to Bishops' Kidnappers
http://www.aina.org/news/20140519180618.htm
Anti-Turkije
pi_140172092
Obama: Sunnis Behind Assad’s Survival
U.S. President Barak Obama surprised his guests from the Syrian National Coalition last week by saying that the Sunnis in the Syrian army are behind President Assad’s survival “not the Iranian or Russian support”.
“We were totally baffled by Obama’s comments. We were not prepared to answer them” according to 2 senior sources from the Syrian opposition and the Syrian General Staff present at the meeting held in the White House last week.
Obama met with the Leader of the Syrian National Coalition Ahmed al-Jarba on May 13 for about 40 minutes. Another meeting with his National Security Advisor Suzan Rice ensued and lasted about 2 hours.
“We didn’t get specific answers on our demands” one source said “but Jarba put forward a proposal to let the Syrian opposition buy weapons from a third party and there was no objection” he added.
Later during a meeting with Rice, the opposition demanded Washington’s help through providing maintenance to spoils taken form government forces depots “there was no objection on that too”.

Obama snapt het tenminste. Er zijn veel mensen die zeggen dat Soennieten in Syri anti Assad zijn, maar als dat zo is dan was Assad allang weg.
pi_140172916
Hmmm...dit zet je wel aan het denken. Zo'n opmerking komt niet uit het niets.

Het zal heus niet zo zijn dat hij nu een 'eureka' moment kreeg of zo.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:45:04 #156
421524 SadPanda
pi_140175130
arabthomness twitterde op dinsdag 20-05-2014 om 16:19:02 #Syria: #ISIS is burning crops in #DeirEzzor province in a attempt to starve local population and rebels reageer retweet
Streets of Tartus lined with pictures of martyrs for Assad
http://www.thenational.ae(...)of-martyrs-for-assad
Anti-Turkije
pi_140176592
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:23 schreef Montagui het volgende:
Als ze blinden al wapens geven.....ISIS.... :')

[ afbeelding ]
_O-

Dat worden erg veel instructies.
pi_140176827
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:26 schreef Aloulou het volgende:
Een interview met een Britse jihadist - Abu Firas - maar toch anders dan de velen die je voorbij ziet komen ^O^

[..]

Wat ik altijd erg jammer vind is dat zulke gasten altijd het regime afdoen als terroristen (wat ze ook zijn) maar dat ze nooit toegeven dat er inderdaad veel salafisten/islamitische strijders zijn die compleet gestoord zijn.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:32:03 #159
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140177276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik altijd erg jammer vind is dat zulke gasten altijd het regime afdoen als terroristen (wat ze ook zijn) maar dat ze nooit toegeven dat er inderdaad veel salafisten/islamitische strijders zijn die compleet gestoord zijn.
Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders. Overigens klopt het wat je zegt en dat heb je altijd met mensen die een ideologie helemaal omarmd hebben. Met communisten valt ook moeilijk te praten omdat het nooit aan het communisme ligt en altijd "fout wordt toegepast" en natuurlijk wijzen naar de anderen die fout zijn.

Meer info:

Islamic Front een verklaring naar buiten gebracht 2 dagen geleden, hier Engelse vertaling ervan:

Vermoedelijke aanleiding de onthoofding door ISIS van Islamic Front leider al-Miqdad die net terugkwam van de strijd in het Qalamoun gebergte. Paar foto's ook op internet van vrijgegeven door ISIS-strijders waarop ze hem onthoofden en hem achterlaten. Miqdad stond bekend als de "anti-tank killer".

Overigens Belgische ISIS-strijder in Syrie omgekomen, volgens telling was dit de 29e. Paar dagen geleden nog een ander omgekomen waarvan in dit bericht men stelt dat het een Nederlander is (al-Hulandi):

#ISIS fighters Abū Hamza al-Belgiki and Abū Usama al-Hulandī reported killed in Deir ez-Zor province
29th Belgian killed in #Syria

En die Belgische halve Braziliaan is met een NLse getrouwd in Syrie volgens dit bericht.

Volgens dit artikel van de Arabische krant al-Hayat zouden er 780 Franse jihadisten in Syrie zitten...indien dat klopt zeer waarschijnlijk het Europese land met de meeste onderdanen die meestrijden in Syrie.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_140177391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders.

Meer info:

[..]

Nee, maar ik bedoel: ook hij doet het regime van Syri af als terroristen maar heeft het niet over de islamitische strijders die misdaden tegen de menselijkheid plegen.

Het zou zo prachtig zijn als er daadwerkelijk nog veel rebellen in Syri zitten die er enkel en alleen zitten om de bevolking te helpen en niet om een islamitische staat op te richten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:45:55 #161
421524 SadPanda
pi_140178029
Die jihadist kan een leuk verhaaltje verzinnen, misschien klopt het ook wel, maar alsnog leiden zijn acties tot een islamitische dictatuur. Dat is dan ook niet vreemd met S-A als leverancier.

The Islamic Front's charter rejects the concepts of representative democracy and secularism, instead seeking to establish an Islamic State ruled by a Majlis-ash-Shura and implementing Sharia. It acknowledges the ethnic and religious minorities that live in Syria, while also welcoming the foreign fighters who have joined the anti-Assad forces and rejecting non-military means of ending the civil war.
Anti-Turkije
pi_140178775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:
Die jihadist kan een leuk verhaaltje verzinnen, misschien klopt het ook wel, maar alsnog leiden zijn acties tot een islamitische dictatuur. Dat is dan ook niet vreemd met S-A als leverancier.

The Islamic Front's charter rejects the concepts of representative democracy and secularism, instead seeking to establish an Islamic State ruled by a Majlis-ash-Shura and implementing Sharia. It acknowledges the ethnic and religious minorities that live in Syria, while also welcoming the foreign fighters who have joined the anti-Assad forces and rejecting non-military means of ending the civil war.
Een seculiere strijder in Syri is niet verantwoordelijk voor de strijders die een islamitische staat willen oprichten.

Net zoals jij en ik ook niet verantwoordelijk zijn voor de voetbal-hooligans in Nederland.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:59:56 #163
421524 SadPanda
pi_140178830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een seculiere strijder in Syri is niet verantwoordelijk voor de strijders die een islamitische staat willen oprichten.

Net zoals jij en ik ook niet verantwoordelijk zijn voor de voetbal-hooligans in Nederland.
Wel als je bij een groepering gaat horen die daar naar streeft.
Anti-Turkije
pi_140178930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wel als je bij een groepering gaat horen die daar naar streeft.
Wie zegt dat hij bij een groepering zit die daar naar streeft?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:03:51 #165
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140179041
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders. Overigens klopt het wat je zegt en dat heb je altijd met mensen die een ideologie helemaal omarmd hebben. Met communisten valt ook moeilijk te praten omdat het nooit aan het communisme ligt en altijd "fout wordt toegepast" en natuurlijk wijzen naar de anderen die fout zijn.

Meer info:

Islamic Front een verklaring naar buiten gebracht 2 dagen geleden, hier Engelse vertaling ervan:
[ afbeelding ]

Vermoedelijke aanleiding de onthoofding door ISIS van Islamic Front leider al-Miqdad die net terugkwam van de strijd in het Qalamoun gebergte. Paar foto's ook op internet van vrijgegeven door ISIS-strijders waarop ze hem onthoofden en hem achterlaten. Miqdad stond bekend als de "anti-tank killer".

Overigens Belgische ISIS-strijder in Syrie omgekomen, volgens telling was dit de 29e. Paar dagen geleden nog een ander omgekomen waarvan in dit bericht men stelt dat het een Nederlander is (al-Hulandi):

#ISIS fighters Abū Hamza al-Belgiki and Abū Usama al-Hulandī reported killed in Deir ez-Zor province
29th Belgian killed in #Syria

En die Belgische halve Braziliaan is met een NLse getrouwd in Syrie volgens dit bericht.

Volgens dit artikel van de Arabische krant al-Hayat zouden er 780 Franse jihadisten in Syrie zitten...indien dat klopt zeer waarschijnlijk het Europese land met de meeste onderdanen die meestrijden in Syrie.

Was er in Belgi niet nog zo'n half-Braziliaan die teruggekeerd was naar Belgi genaamd Jejoen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:05:10 #166
421524 SadPanda
pi_140179108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij bij een groepering zit die daar naar streeft?
Excuses, ik dacht door het plaatje van IF dat hij zich daarbij had aangesloten. Daarom dat stukje tekst.
Maar nog steeds grote kans dat hij zich wel bij een islamitische groepering heeft aangesloten, het FSA stelt nog maar weinig voor. En volgens mij is het FSA ook gewoon islamistisch, in ieder geval werkt het FSA daar wel mee samen, ook met Nusra.
Anti-Turkije
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:06:25 #167
421524 SadPanda
pi_140179165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:03 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Was er in Belgi niet nog zo'n half-Braziliaan die teruggekeerd was naar Belgi genaamd Jejoen.
Die is terug:
http://nos.nl/op3/artikel/586388-jejoen-is-vrij.html
Anti-Turkije
pi_140179236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Excuses, ik dacht door het plaatje van IF dat hij zich daarbij had aangesloten. Daarom dat stukje tekst.
Maar nog steeds grote kans dat hij zich wel bij een islamitische groepering heeft aangesloten, het FSA stelt nog maar weinig voor. En volgens mij is het FSA ook gewoon islamistisch, in ieder geval werkt het FSA daar wel mee samen, ook met Nusra.
Je ziet het allemaal veel te zwart/wit. Jij en ik kunnen onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal precies in elkaar steken.

Zo zullen er ook best veel strijders in Syri zitten die vrijwel individueel strijden of in hele kleine groepjes. Het is uiterst kortzichtig om te denken dat elke strijder in Syri een islamitische staat wil oprichten en dat ook nog eens op een gewelddadige manier.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:20:47 #169
421524 SadPanda
pi_140179825
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet het allemaal veel te zwart/wit. Jij en ik kunnen onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal precies in elkaar steken.

Zo zullen er ook best veel strijders in Syri zitten die vrijwel individueel strijden of in hele kleine groepjes. Het is uiterst kortzichtig om te denken dat elke strijder in Syri een islamitische staat wil oprichten en dat ook nog eens op een gewelddadige manier.
Dat het FSA samen werkt met Nusra staat vast. Dat de FSA maar relatief weinig voorstelt ook.

Vast wel maar dat zijn enkelen gevallen.
Anti-Turkije
pi_140179856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat het FSA samen werkt met Nusra staat vast. Dat de FSA maar relatief weinig voorstelt ook.

Vast wel maar dat zijn enkelen gevallen.
Bron?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:23:29 #171
421524 SadPanda
pi_140179957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bron?
Dat is meer mijn aanname, ik heb nergens gezien dat er veel individuelen strijders zijn of hele kleine groepen. Erg handig is dat ook niet.
Anti-Turkije
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:23:58 #172
421524 SadPanda
pi_140179980
Kaart van 18 mei:
Rood = regering
Geel = koerden
Grijs = ISIS
Groen = andere rebellen

Anti-Turkije
pi_140180060
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
the real face of islam ?
get real gast... :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140180084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:23 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat is meer mijn aanname, ik heb nergens gezien dat er veel individuelen strijders zijn of hele kleine groepen. Erg handig is dat ook niet.
Kijk, je moet je realiseren dat wij onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal in elkaar steken. Ik denk bijvoorbeeld dat een groepering als ISIS een stuk minder goed georganiseerd is dan sommige beweren en dat er dus ook genoeg leden van ISIS zijn die niets moeten hebben van bepaalde misdaden tegen de menselijkheid waar hun mede-strijders/jihadisten zich soms wel schuldig aan maken.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:33:51 #175
421524 SadPanda
pi_140180465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:26 schreef theunderdog het volgende:
dat er dus ook genoeg leden van ISIS zijn die niets moeten hebben van bepaalde misdaden tegen de menselijkheid waar hun mede-strijders/jihadisten zich soms wel schuldig aan maken.
Dat maakt het niet minder erg, het gene wat ISIS doet in de bezette gebieden is walgelijk. Daar strijden zij voor.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')