w-a-l-g-e-l-ij-kquote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:38 schreef SadPanda het volgende:
ISIS dat willekeurige mensen doodschiet in een auto?
Streets of Tartus lined with pictures of martyrs for Assadtwitter:arabthomness twitterde op dinsdag 20-05-2014 om 16:19:02#Syria: #ISIS is burning crops in #DeirEzzor province in a attempt to starve local population and rebels reageer retweet
quote:Op zondag 18 mei 2014 13:23 schreef Montagui het volgende:
Als ze blinden al wapens geven.....ISIS....![]()
[ afbeelding ]
Wat ik altijd erg jammer vind is dat zulke gasten altijd het regime afdoen als terroristen (wat ze ook zijn) maar dat ze nooit toegeven dat er inderdaad veel salafisten/islamitische strijders zijn die compleet gestoord zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:26 schreef Aloulou het volgende:
Een interview met een Britse jihadist - Abu Firas - maar toch anders dan de velen die je voorbij ziet komen
[..]
Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders. Overigens klopt het wat je zegt en dat heb je altijd met mensen die een ideologie helemaal omarmd hebben. Met communisten valt ook moeilijk te praten omdat het nooit aan het communisme ligt en altijd "fout wordt toegepast" en natuurlijk wijzen naar de anderen die fout zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik altijd erg jammer vind is dat zulke gasten altijd het regime afdoen als terroristen (wat ze ook zijn) maar dat ze nooit toegeven dat er inderdaad veel salafisten/islamitische strijders zijn die compleet gestoord zijn.
Nee, maar ik bedoel: ook hij doet het regime van Syri af als terroristen maar heeft het niet over de islamitische strijders die misdaden tegen de menselijkheid plegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders.
Meer info:
[..]
Een seculiere strijder in Syri is niet verantwoordelijk voor de strijders die een islamitische staat willen oprichten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:
Die jihadist kan een leuk verhaaltje verzinnen, misschien klopt het ook wel, maar alsnog leiden zijn acties tot een islamitische dictatuur. Dat is dan ook niet vreemd met S-A als leverancier.
The Islamic Front's charter rejects the concepts of representative democracy and secularism, instead seeking to establish an Islamic State ruled by a Majlis-ash-Shura and implementing Sharia. It acknowledges the ethnic and religious minorities that live in Syria, while also welcoming the foreign fighters who have joined the anti-Assad forces and rejecting non-military means of ending the civil war.
Wel als je bij een groepering gaat horen die daar naar streeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een seculiere strijder in Syri is niet verantwoordelijk voor de strijders die een islamitische staat willen oprichten.
Net zoals jij en ik ook niet verantwoordelijk zijn voor de voetbal-hooligans in Nederland.
Wie zegt dat hij bij een groepering zit die daar naar streeft?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wel als je bij een groepering gaat horen die daar naar streeft.
Was er in Belgi niet nog zo'n half-Braziliaan die teruggekeerd was naar Belgi genaamd Jejoen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hij lijkt in dat interview niet op zo'n standaard "jihadist". Gaf ook duidelijk aan zich niet bij al-qaida's idee te scharen en onschuldige burgers niet te willen doden. Maar goed, ik ken hem niet persoonlijk dus misschien ziet het anders. Overigens klopt het wat je zegt en dat heb je altijd met mensen die een ideologie helemaal omarmd hebben. Met communisten valt ook moeilijk te praten omdat het nooit aan het communisme ligt en altijd "fout wordt toegepast" en natuurlijk wijzen naar de anderen die fout zijn.
Meer info:
Islamic Front een verklaring naar buiten gebracht 2 dagen geleden, hier Engelse vertaling ervan:
[ afbeelding ]
Vermoedelijke aanleiding de onthoofding door ISIS van Islamic Front leider al-Miqdad die net terugkwam van de strijd in het Qalamoun gebergte. Paar foto's ook op internet van vrijgegeven door ISIS-strijders waarop ze hem onthoofden en hem achterlaten. Miqdad stond bekend als de "anti-tank killer".
Overigens Belgische ISIS-strijder in Syrie omgekomen, volgens telling was dit de 29e. Paar dagen geleden nog een ander omgekomen waarvan in dit bericht men stelt dat het een Nederlander is (al-Hulandi):
#ISIS fighters Abū Hamza al-Belgiki and Abū Usama al-Hulandī reported killed in Deir ez-Zor province
29th Belgian killed in #Syria
En die Belgische halve Braziliaan is met een NLse getrouwd in Syrie volgens dit bericht.
Volgens dit artikel van de Arabische krant al-Hayat zouden er 780 Franse jihadisten in Syrie zitten...indien dat klopt zeer waarschijnlijk het Europese land met de meeste onderdanen die meestrijden in Syrie.
Excuses, ik dacht door het plaatje van IF dat hij zich daarbij had aangesloten. Daarom dat stukje tekst.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij bij een groepering zit die daar naar streeft?
Die is terug:quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Was er in Belgi niet nog zo'n half-Braziliaan die teruggekeerd was naar Belgi genaamd Jejoen.
Je ziet het allemaal veel te zwart/wit. Jij en ik kunnen onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal precies in elkaar steken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht door het plaatje van IF dat hij zich daarbij had aangesloten. Daarom dat stukje tekst.
Maar nog steeds grote kans dat hij zich wel bij een islamitische groepering heeft aangesloten, het FSA stelt nog maar weinig voor. En volgens mij is het FSA ook gewoon islamistisch, in ieder geval werkt het FSA daar wel mee samen, ook met Nusra.
Dat het FSA samen werkt met Nusra staat vast. Dat de FSA maar relatief weinig voorstelt ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je ziet het allemaal veel te zwart/wit. Jij en ik kunnen onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal precies in elkaar steken.
Zo zullen er ook best veel strijders in Syri zitten die vrijwel individueel strijden of in hele kleine groepjes. Het is uiterst kortzichtig om te denken dat elke strijder in Syri een islamitische staat wil oprichten en dat ook nog eens op een gewelddadige manier.
Bron?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat het FSA samen werkt met Nusra staat vast. Dat de FSA maar relatief weinig voorstelt ook.
Vast wel maar dat zijn enkelen gevallen.
Dat is meer mijn aanname, ik heb nergens gezien dat er veel individuelen strijders zijn of hele kleine groepen. Erg handig is dat ook niet.quote:
get real gast...quote:
Kijk, je moet je realiseren dat wij onmogelijk weten hoe die groeperingen allemaal in elkaar steken. Ik denk bijvoorbeeld dat een groepering als ISIS een stuk minder goed georganiseerd is dan sommige beweren en dat er dus ook genoeg leden van ISIS zijn die niets moeten hebben van bepaalde misdaden tegen de menselijkheid waar hun mede-strijders/jihadisten zich soms wel schuldig aan maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is meer mijn aanname, ik heb nergens gezien dat er veel individuelen strijders zijn of hele kleine groepen. Erg handig is dat ook niet.
Dat maakt het niet minder erg, het gene wat ISIS doet in de bezette gebieden is walgelijk. Daar strijden zij voor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:26 schreef theunderdog het volgende:
dat er dus ook genoeg leden van ISIS zijn die niets moeten hebben van bepaalde misdaden tegen de menselijkheid waar hun mede-strijders/jihadisten zich soms wel schuldig aan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |