SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha nu al zin om okkie in een koers op zijn chinago vol op de kant te zetten
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja ik zit ook weer in spanning af te wachten wanneer ik muzas weer aan puin ga fietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Muzas:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik mis 'm ff... wat moet ik daarmee?quote:![]()
![]()
Oh onder het mom van als ik daar dan toch ben?
Ik snap keirin niet, en heb er ook eerlijk gezegd weinig mee. Vind fietsen heel erg leuk, en kijk nog wel eens een klassiekert of grand tour op tv, maar daar houdt het ook eigenlijk wel op.![]()
Effe kijken natuurlijk barbaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou nou! Ik vind het een mooie fiets. Alleen voor de overgang van balhoofd naar spacers had er natuurlijk een tapse spacer gemonteerd moeten worden.quote:
En chinese wielen maken ze ook in clincher uitvoering, moet je alleen wel goed zoeken.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik heb ook gezegd dat ie mooi is, ondanks nep. Ik kan het spuitwerk zo niet beoordelen vanaf een foto. Klopt, farsport verkoopt china clinchers. Zit je ook niet met douane gedoe.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Altijd fijn om er aan herinnerd te worden dat je in Nederland woontquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker natgeregend op de fiets vandaag.![]()
![]()
![]()
Mag er tijdens een TTT wel met een trispoke gereden worden
Ja dat mag. Je mag dan gewoon met tijdritspul starten. Maar als je Tony Martin heet en in een ploegentijdrit start met je fiets met wereldkampioen kleuren krijg je een boete van de UCI![]()
![]()
Oksel, je moet juist heule lage wielen in die fiets drukken. Ambrosio Nemesis als je tubes wil of H Plus Son TB14 voor draadbanden.![]()
+1quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Baanwielrennen is echt leuk om te zien!If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Heb 'm op laten bouwen, zonder er uberhaupt op te zitten. Kan altijd wat vanaf, bijzagen gaat zo rot.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
Spacertoren op die Chinago Okkie, jammer.![]()
Ik ook. Vanochtend met koerieren. Toen met naar huis fietsen na het werken bij de fietsenwinkel en 's middags toen ik een stukske ging fietsen ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker natgeregend op de fiets vandaag.
Heb lekker op m'n Raleigh gefietst. Fietst heerlijk zeg zo'n stalen frame! Moet wel wat meer werken om 'm op gang te krijgen en te houden, maar daar word je sterk van.![]()
't Is oprecht een dikke bak.
GVD.
http://www.aliexpress.com(...)lloy/1717865782.html
Carbon clincher, met alu rand. 1550 gram. 375 EUR + 40 EUR douane.
Met neplogo's Hub's naar keuze.
Of de full carbon voor 275 EUR.
http://www.aliexpress.com(...)lset/1303849990.html![]()
31minuten en 32seconden, 37km/u gemiddeld, veel wind. Eerste kwart hartslag te hoog, snelheid te laag. Daarna ging het goed. Stuk wind tegen helemaal kapot gegaan. Laatste 2 kilometer constant hf 195 gereden. Uiteindelijk 5e van de 9 in de u19 categorie.![]()
Koop gewoon echt spul man.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef Oksel het volgende:
GVD.
http://www.aliexpress.com(...)lset/1303849990.htmlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
echt spul...quote:
Is dat alles dat niet uit china komt.. of is dat alles wat niet een namaak naampje heeft?
Ik vind namelijk zelf, dat er niets mis is met spul uit china.. Zou alleen zelf niet met een chinarello of chinago gaan fietsen
Maar niet niet iedereen hoeft Colnago of Pinarello te rijden... Kunnen ook niet allemaal Ferrari rijden, sommige mensen rijden opel of hebben een bus abbo...
Duss eens met je opmerking, koop geen namaak. (maar niet, koop geen spul uit China)
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Vandaag voor het eerst op mijn nieuwe fiets gereden. Ik heb geen conditie, maar het smaakt naar meer![]()
![]()
Mooie fiets heb je opgebouwd Oksel.
Hoeveel was je totaal kwijt aan je FM/ Jan om totale fiets op te laten bouwen?
Of heb je ook deel zelf gedaan?![]()
+1. Ben het met je eens!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
echt spul...
Is dat alles dat niet uit china komt.. of is dat alles wat niet een namaak naampje heeft?
Ik vind namelijk zelf, dat er niets mis is met spul uit china.. Zou alleen zelf niet met een chinarello of chinago gaan fietsen
Maar niet niet iedereen hoeft Colnago of Pinarello te rijden... Kunnen ook niet allemaal Ferrari rijden, sommige mensen rijden opel of hebben een bus abbo...
Duss eens met je opmerking, koop geen namaak. (maar niet, koop geen spul uit China)
He okkie, je zei in vorige topic "kneiterstijf" en dat je benieuwd bent hoe die fietst. Hoe oordeel je stijfheid als je er nog niet op hebt gefietst? Wil ik ook wel kunnen
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 09-05-2014 22:24:08 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:28 schreef gerwinner het volgende:
31minuten en 32seconden, 37km/u gemiddeld, veel wind. Eerste kwart hartslag te hoog, snelheid te laag. Daarna ging het goed. Stuk wind tegen helemaal kapot gegaan. Laatste 2 kilometer constant hf 195 gereden. Uiteindelijk 5e van de 9 in de u19 categorie.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Simpel, voet op bracket en hard duwen, met stel stijve wielen erin. Kijken in hoeverre je de poten van de vorken naar elkaar kunt duwen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
+1. Ben het met je eens!
He okkie, je zei in vorige topic "kneiterstijf" en dat je benieuwd bent hoe die fietst. Hoe oordeel je stijfheid als je er nog niet op hebt gefietst? Wil ik ook wel kunnen
Verder zijn jullie een stel zeikerts, het is een mooie fiets met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, die ik naast een volledige puur originele dikke bak heb. Komt erg jaloers over. Beetje jammer.![]()
Dat zegt enkel iets over bracketstijfheid, maar een frame heeft meer nodig om een stijf frame te maken. denk ook aan vorkstijfheid en torsiestijfheid. Met de voet op trapper drukken, druk je ook de banden in.
De torsiestijfheid heeft meeste invloed op rijgedrag.
http://www.fiets.nl/techniek/stijfheidsmetingen/
Het frame kan best stijf zijn, maar om nou al wat te roepen over kwaliteit/stijfheid zonder er een meter erop hebben gereden.
[ Bericht 24% gewijzigd door Patroon op 09-05-2014 22:48:24 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gewoon laten lullen. Zijn zelf te schijterig om iets in China te durven bestellen maar wel lopen afzeiken hier. Jaloezie???quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Simpel, voet op bracket en hard duwen, met stel stijve wielen erin. Kijken in hoeverre je de poten van de vorken naar elkaar kunt duwen.
Verder zijn jullie een stel zeikerts, het is een mooie fiets met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, die ik naast een volledige puur originele dikke bak heb. Komt erg jaloers over. Beetje jammer.
Wacht maar een jaartje en ik garandeer je dat iedereen hier die dikke wielen wil, ze graag uit China haalt en een paar meier in z'n zak houdt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
He buzzie, ik verwachtte je al! Je mensen kennis is weer top vanavond, durf daar idd niks te bestellen. Brr de gedachte alleen al..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik kan trouwens best eens wielen uit china halen, maar plak er geen lightweight, mavic of whatever op.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Netjes.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:28 schreef gerwinner het volgende:
31minuten en 32seconden, 37km/u gemiddeld, veel wind. Eerste kwart hartslag te hoog, snelheid te laag. Daarna ging het goed. Stuk wind tegen helemaal kapot gegaan. Laatste 2 kilometer constant hf 195 gereden. Uiteindelijk 5e van de 9 in de u19 categorie.
Ik heb zo batavierenrace. Vorig jaar met het team gewonnen, nu gaan we voor top 3.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Precies dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:06 schreef Patroon het volgende:
Ik kan trouwens best eens wielen uit china halen, maar plak er geen lightweight, mavic of whatever op.![]()
http://nos.nl/video/645967-vrachtwagen-verliest-dak.html
Het was vandaag geloof ik wel een goede dag om op kommetjes jacht te gaan![]()
![]()
Laat dat beoordelen of het een vette bak is maar aan anderen over he.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef Oksel het volgende:
GVD.
http://www.aliexpress.com(...)lset/1303849990.html
En koop nou gewoon rustige (mat)zwarte wielen zonder nepstickers. Staat veel mooier!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Zo te zien zitten er van die super lichte Powerway R36 naven in. De enige die speciaal voor radiaal spaken gemaakt zijn. Niet duur dan. Maar met zo'n mooi weer bak zou ik full carbon clinchers nemen. Je wisselt die wielen toch niet, en in de regen rijden doe je toch ook niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef Oksel het volgende:
GVD.
http://www.aliexpress.com(...)lset/1303849990.html
Overigens gezien de beschrijving zouden die R39 naven wel eens een Angry Bird sound kunnen hebben zoals Chris King. Dan heb je echt geen bel meer nodig. Luister maar eens op youtube.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik zat vanmiddag nog kano af te snauwen dat nu een kom halen sneu is, en meteen daarna krijg ik bericht dat ik m'n belangrijkste kom kwijt ben.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:20 schreef poiuytr het volgende:
http://nos.nl/video/645967-vrachtwagen-verliest-dak.html
Het was vandaag geloof ik wel een goede dag om op kommetjes jacht te gaan
Overduidelijk 2 scootertjappies (met een accountnaam in de trant van "Lau&Tiny" ) die vandaag hun eerste 2 ritjes van 2014 hebben gemaakt, van Nieuwegein naar Zeist vanochtend en vanmiddag weer terug. Beide keren met dik 40 gemiddeld, vooral tegen de wind in van Zeist naar Nieuwegein vind ik knap
Maar ff flaggen dan. Sukkels. Nobody takes my kom!Mijn foto's op Flickr!
Url?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zat vanmiddag nog kano af te snauwen dat nu een kom halen sneu is, en meteen daarna krijg ik bericht dat ik m'n belangrijkste kom kwijt ben.
Overduidelijk 2 scootertjappies (met een accountnaam in de trant van "Lau&Tiny" ) die vandaag hun eerste 2 ritjes van 2014 hebben gemaakt, van Nieuwegein naar Zeist vanochtend en vanmiddag weer terug. Beide keren met dik 40 gemiddeld, vooral tegen de wind in van Zeist naar Nieuwegein vind ik knap
Maar ff flaggen dan. Sukkels. Nobody takes my kom!![]()
Mijn foto's op Flickr!
Goede tijd Gerwinner! Nijland is niet een heel snel parcours. Zeker niet met deze wind. Dan is 37 echt goed!
Anders ook hoor, maar nu nog meer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |