quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
Van de krant van wakker nederland:
[..]
Geen erg volledige weergave van zaken op de FP dus.
Als je contant betaald kan een winkelier ook wel zien wat zijn winkel verlaat hoor. Daar heb je scankassa's voor. En dat de NSA mijn financiële gegevens met een algoritme analyseert boeit me niet veel, net alsof ze er echt naar kijken. Ze zijn enkel opzoek naar verdachte patronen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
winkeliers kunnen toch zien wat je koopt? en wat je zegt, de NSA (en de AIVD is heus niet anders, en anders worden die gegevens wel per land uitgewisseld).
maar wie bepaalt wat verdacht is? Zij. Heb je nooit gehoord van die gast in amerika die bezocht werd door de politie omdat hij een rugtas kocht en in dezelfde periode op 'snelkookpan' op internet zocht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je contant betaald kan een winkelier ook wel zien wat zijn winkel verlaat hoor. Daar heb je scankassa's voor. En dat de NSA mijn financiële gegevens met een algoritme analyseert boeit me niet veel, net alsof ze er echt naar kijken. Ze zijn enkel opzoek naar verdachte patronen.
En waarvan de kans ook extreem klein is. Ongeveer even groot als dat ik de loterij win.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
maar wie bepaalt wat verdacht is? Zij. Heb je nooit gehoord van die gast in amerika die bezocht werd door de politie omdat hij een rugtas kocht en in dezelfde periode op 'snelkookpan' op internet zocht.
http://www.outsidethebelt(...)s-lead-to-fbi-visit/
Het gaat dus om informatie die gecombineerd wordt met andere informatie, en tegenwoordig lijkt alles al verdacht. Op elke hoek van de straat hangen al camera's. ik wil verder neit te ver afdwalen maar dit zijn wel dingen die echt kunnen gebeuren.
ik nam even een voorbeeld wat extreem is natuurlijk. de realiteit is gewoon dat iedereen alles van je te weten komt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
En waarvan de kans ook extreem klein is. Ongeveer even groot als dat ik de loterij win.
Natuurlijk snap ik dat, maar winkeliers moeten dan niet om dit soort dingen gaan zeiken. Juist door dit soort bedragen hebben winkeliers behoorlijk wat kleingeld nodig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:40 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel dat dat enkel een psychologische truc is? 7,99 lijkt een heleboel minder dan 8 euro (terwijl het maar een cent verschil is). Daardoor kopen mensen die producten dus sneller.
Nee, computers komen alles van mij te 'weten'. En of ik dat nou erg vind? Nee, niet echt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:55 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik nam even een voorbeeld wat extreem is natuurlijk. de realiteit is gewoon dat iedereen alles van je te weten komt.
In de kroeg betaal ik ook meestal contant ja, enige uitzondering, samen met het buitenland (waar pinnen vaak niet eens kanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:57 schreef Eenskijken het volgende:
daarnaast, is ook wel een prettig om alleen content bij te hebben. bijvoorbeeld in de kroeg, als het op is is het op. En je hoeft je ook niet zo druk te maken dat je je pinpas kan verliezen oid. ik vind content gewoon erg prettig.
Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef kawotski het volgende:
Gezeik van die winkeliers, laten ze eens stoppen met die stomme spaarzegels. Daar hoor je ze niet over.
De eurocenten horen terug te komen. Die lui teren op de zogenaamde "centen" die ze niet terug kunnen geven omdat het niet beschikbaar is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Winkeliers vrezen eurocenten
Het is erg genoeg dat de enorm verschillende economieën dezelfde munt hebben, maar het verplichten tot het gebruik van 1 en 2 centen en het aannemen van 200 en 500 Euro biljetten is toch wel heel wrang.
In Engeland hebben ze (gelukkig) hun eigen munt, maar heb jaren de 1p, 2p en 5p opgespaard en heb 200-300 pond aan die zware onbruikbare rommel. Laat winkeliers en landen zelf beslissen of ze mee willen doen. De bankbriefjes in de UK zijn vooral £20. De max in Engeland is £50 en in Schotland en de Kanaaleilanden £100.
We kennen de slecht uitgedachte regels van de EU..
Je bedoelt het wisselgeld van de ¤0.99 als je met ¤1.00 betaalt?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:10 schreef rakotto het volgende:
[..]
De eurocenten horen terug te komen. Die lui teren op de zogenaamde "centen" die ze niet terug kunnen geven omdat het niet beschikbaar is.
je bedoelt de 95 cent die jij moet betalen als het 97 cent is...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:10 schreef rakotto het volgende:
[..]
De eurocenten horen terug te komen. Die lui teren op de zogenaamde "centen" die ze niet terug kunnen geven omdat het niet beschikbaar is.
Het was toch echt een van de argumenten waarom de winkeliers van de centen af wilden. Het duurde allemaal te lang bij de kassa. En voor zegels gaat dat argument uiteraard niet op.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.
Ja dat is een referentie naar een filmpje dat ie eerder had gemaakt:quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:45 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'Bedankt dat je me geen Holland noemt'.
Dat kan nu ook gewoonquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:30 schreef Individual het volgende:
[..]
En als iemand met 1 centen en 2 centen het afgeronde bedrag wilt betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |