Is het al eens geweest dan die of zo`n partijen in de EU?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De 'eurosceptische' partijen in het EP maken toch alleen maar onderling ruzie en hebben totaal niets in de melk te brokkelen vanwege die verdeeldheid?
Klopt. PVV is uit elkaar gevallen, lijsttrekker Laurence Stassen stapte op, Daniel van der Stoep is met ruzie weggegaan en heeft nu een eigen partij. Bij de SP rommelt het ook al een tijd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:59 schreef 99.999 het volgende:
De 'eurosceptische' partijen in het EP maken toch alleen maar onderling ruzie en hebben totaal niets in de melk te brokkelen vanwege die verdeeldheid?
De PVV bijvoorbeeld. Van hun fractie die in 2009 werd gekozen keert niemand terug. Farage heeft ook altijd ruzie met alles en iedereen, ook in de eigen club. Sowieso zijn populisten niet erg goed in gezellig samenwerkenquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het al eens geweest dan die of zo`n partijen in de EU?
Dan kun je dat ook niet beweren vind ik.
Of heeft die Farage altijd ruzie.
Klopt maar zou je er een ja en amen knikker hebben willen zitten als Rompui bevoorbeeld zegt nederland spreek jullie pensioen kas maar aan!quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De PVV bijvoorbeeld. Van hun fractie die in 2009 werd gekozen keert niemand terug. Farage heeft ook altijd ruzie met alles en iedereen, ook in de eigen club. Sowieso zijn populisten niet erg goed in gezellig samenwerken
Nee, maar wanneer zoiets gebeurt heb je in elk geval niks aan SP en PVV.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt maar zou je er een ja en amen knikker hebben willen zitten als Rompui bevoorbeeld zegt nederland spreek jullie pensioen kas maar aan!
Neem ik glad van je aan maar samen met Farage UKIP geloof ik is het weer en en en en, misschien zouden andere landen er ook wel op stemmen anti EU wat ik eigenlijk wel verwacht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, maar wanneer zoiets gebeurt heb je in elk geval niks aan SP en PVV.
Ze nemen iig zetels in beslag en ze beïnvloeden dus volgens Pechtold ook de eurofiele partijen. Natuurlijk zou het nog beter zijn dat ze een sterk front vormen, maar een stem op de PVV heeft iig een dubbele impact.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel die eurosceptische partijen voor elkaar gaan krijgen? Geen fluit, ook al weten ze zich op de één of andere manier te verenigen in een fractie (wat ik niet zie gebeuren).quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze nemen iig zetels in beslag en ze beïnvloeden dus volgens Pechtold ook de eurofiele partijen. Natuurlijk zou het nog beter zijn dat ze een sterk front vormen, maar een stem op de PVV heeft iig een dubbele impact.
Puur de peilingen hebben er al voor gezorgd dat D66 een stapje terug neemt, dat noem ik niet niks. Daarnaast nemen ze zetels in die niet worden bezet door eurofielen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel die eurosceptische partijen voor elkaar gaan krijgen? Geen fluit, ook al weten ze zich op de één of andere manier te verenigen in een fractie (wat ik niet zie gebeuren).
Dus hier zeg je ook al dat indirect de eurosceptische partijen veel kunnen bereiken. Ze geven een signaal af en als dat signaal groot genoeg is dan wordt daar wat mee gedaan.quote:Als het gebeurt ligt het binnen een half jaar weer uit elkaar.
De echte verandering komt van buiten, vanuit individuele landen en hun parlementen.
In het VK gaat het zeker schuiven zodra UKIP hun klapper heeft gemaakt, hetzelfde geldt voor Frankrijk. Daar ligt de echte winst en dus gevaar voor de EU.
Hier voor zei je dat een klapper van de UKIP impact zal hebben, datzelfde geldt natuurlijk ook voor andere eurosceptische partijen. Je oproep om lekker thuis te blijven leg ik daarom ook mooi naast me neer, je hebt me alleen maar meer overtuigd om PVV te stemmenquote:Van het EU parlement zou ik niet al teveel verwachten. Steker nog, ga gewoon niet stemmen, een lage(re) opkomst is veel meer waard dan een stem op de PVV.
Ik verwacht niet veel, wat wil je op een totaal van 751, maar als zelfs Pechtold een stapje terug aan het nemen is en als nationale parlementen hun visie zullen aanpassen, dan is dat niet niets. Ik heb liever een stem op een eurosceptische partij dan een weggegooide stem, waardoor partijen als D66, GL en de VVD in verhouding een grotere stem krijgen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:30 schreef 99.999 het volgende:
Oh, dat je op extreemrechts wilt stemmen is prima hoor. Maar wees gewaarschuwd voor de teleurstelling over het effect. Behalve wanneer je doel het propageren van racisme is natuurlijk naast ruzie maken, de kerntaak van de matties van Wilders
Fixed.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik verwacht niet veel, wat wil je op een totaal van 751, maar als zelfs Pechtold een stapje terug aan het nemen is en als nationale parlementen hun visie zullen aanpassen, dan is dat niet niets. Ik heb liever een stem op een eurosceptische rabiaat nationalistische, xenofobe en nog meer dan de PvdA ten tijde van Bos draaiende partij dan een weggegooide stem, waardoor partijen als D66, GL en de VVD in verhouding een grotere stem krijgen.
Als jij dat zo wilt zien dan is dat ook prima, nog steeds vele malen beter dan aan D66, GL en de VVDquote:
Dat van D66 is gewoon gelegenheidspopulisme. Aan hun lange termijn visie zal niks veranderen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Puur de peilingen hebben er al voor gezorgd dat D66 een stapje terug neemt, dat noem ik niet niks. Daarnaast nemen ze zetels in die niet worden bezet door eurofielen.
Ze kunnen zeker wat bereiken, maar niet in het EU parlement. Dit omdat hun toekomstbeeld over de EU niet wordt gesteund door de andere groepen.quote:Dus hier zeg je ook al dat indirect de eurosceptische partijen veel kunnen bereiken. Ze geven een signaal af en als dat signaal groot genoeg is dan wordt daar wat mee gedaan.
De sceptische partijen hebben alleen invloed op hun eigen nationale politiek bij deze verkiezingen. Dat is wat ik wil zeggen.quote:Hier voor zei je dat een klapper van de UKIP impact zal hebben, datzelfde geldt natuurlijk ook voor andere eurosceptische partijen. Je oproep om lekker thuis te blijven leg ik daarom ook mooi naast me neer, je hebt me alleen maar meer overtuigd om PVV te stemmen
D66 doet nu dus gewoon waar ze de PVV van beschuldigen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:02 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat van D66 is gewoon gelegenheidspopulisme. Aan hun lange termijn visie zal niks veranderen.
Of ze nou hun invloed bereiken in het Europees parlement, indirect in nationale parlementen of indirect door andere partijen te beïnvloeden maakt me niet zoveel uit. Daarnaast is elke stem die niet naar eurofiele partijen gaat een gewonnen stem.quote:[..]
Ze kunnen zeker wat bereiken, maar niet in het EU parlement. Dit omdat hun toekomstbeeld over de EU niet wordt gesteund door de andere groepen.
Als je denkt dat er in het parlement wat zal veranderen dan heb je het mis.
Je hebt het eerder over het vormen van een eurosceptisch front in het parlement. Ik denk dat Wilders hooguit 3 a 4 partijen mee weet te krijgen en dan houdt het op.
Ik snap wat je bedoelde. Dat ze invloed hebben op de nationale politiek is ook invloed, dus genoeg reden om op een eurosceptische partij te stemmen.quote:[..]
De sceptische partijen hebben alleen invloed op hun eigen nationale politiek bij deze verkiezingen. Dat is wat ik wil zeggen.
Daar ga ik ook niet van uit, indirecte impact is ook prima. Er zijn iig genoeg reden om wel naar de stembus te gaan!quote:Doe jezelf en plezier en hoop niet om een sterk eurosceptisch front in het EUparlement wat een grote stempel weet te drukken, want je komt gegarandeerd van een koude kermis thuis.
Elke partij volgt de sentimenten in de samenleving, ook D66.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
D66 doet nu dus gewoon waar ze de PVV van beschuldigen?
Dat is ook een manier om het te bekijken.quote:Daarnaast is elke stem die niet naar eurofiele partijen gaat een gewonnen stem
Daarnaartoe wordt steeds meer gewerkt, het Parlement krijgt steeds meer te vertellen tegenover de Commissie en de lidstaten. Maar dat proces verloopt vrij traag, mede doordat er veel verzet is tegen "meer macht naar Brussel".quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Een parlement dat wat te zeggen heeft natuurlijk. Stel je voor dat je als kiezer zelf echte invloed zou kunnen uitoefenen ipv. je gewillig als masochist te overleveren aan Rutte's thuis-ben-ik-eurosceptisch-maar-in-Brussel-eurofiel, dat moeten we niet willen natuurlijk.
Want die gaan ook vol overgave samen met racisten en antisemieten?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als jij dat zo wilt zien dan is dat ook prima, nog steeds vele malen beter dan aan D66, GL en de VVD
Leuke zondebok.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:39 schreef Monnet het volgende:
Kan iemand me trouwens eens helder uitleggen wat het probleem is dat iedereen met Van Rompuy heeft?
Volgens mij totaal niet voor rede vatbaar, tenzij het in zijn straatje past.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:39 schreef Monnet het volgende:
Kan iemand me trouwens eens helder uitleggen wat het probleem is dat iedereen met Van Rompuy heeft?
Vertel verder zou ik zeggen als dat zo is, dat zou die wat stemmen een reden kunnen geven pro of contra te stemmen of denk ik dat maar?quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:28 schreef Kirov het volgende:
Van Rompuy is toch niet meer dan een trekpop?
Heb je überhaupt het hele interview gezien waar dit alles op gebaseerd is?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:29 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk niet sterk om ineens een pas op de plaatst te gaan maken omdat het sentiment onder kiezers niet uitkomt.
Opportunisme is nu net waar kiezers een broertje dood hebben.
Nu zeggen: we maken pas op de plaats om straks na 22 mei vol op het orgel te gaan met een federaal Europa.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |