abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139716580
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Over hoeveelheden drinken ging het. Game on!
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_139716603
Oh jee, nieuwe *O*
pi_139716725
pi_139718250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:40 schreef kleinzusje het volgende:
Oh jee, nieuwe *O*
Nieuwe hoektanden ja, bijna dan. Alle vier tegelijk :{ . Kom i.c.m. druk op werk niet echt aan bijlezen toe maar: hoi, wij leven nog.
pi_139719243
Hoe is het met jou Ophelia ? En met Otje ?
pi_139722552
Fieder wat zielig dat het zo ging met het prikje.

Inca hopelijk was het een geslaagd sollicitatiegesprek en ging het goed met je kleine meisje.

Omen wat lief.

Sam onze datumtweeling wordt morgen al een heuse peuter. Kan me voorstellen, dat het moeilijk was de afgelopen periode. Op mij kwam je wel vaker zo over dat je echt genoot.

Om even in de stemming te komen: hier is het huis versierd. En ik heb Ophelia's muffins gemaakt met een eigen twist. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 34% gewijzigd door Tinuviel op 09-05-2014 12:32:45 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:58:22 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139722634
Oooh morgen 2 nieuwe peutertjes!

Fijne dag morgen Sam en Tinu!
pi_139722944
Ziet er gezellig uit Tinu! :)

Veel plezier morgen allebei!
pi_139724135
Genieten heb ik ook zeker wel gedaan. Maar door alles eromheen de afgelopen tijd heb ik alles als erg zwaar ervaren. Zowiezo vond ik het eerste jaar helemaal niet zo leuk voornameljjk door lisa haar vele gehuil en slechte nachten. Maar we gaan voor een fijn enpositief derde jaar.

Tinu. Ook jullie morgen een fijne dag. Wat is het snel gegaan he?

Hier vanavond met mijn moeder en vriend de boel versierd. Wel pakpapier vergeten haha. Morgenavond ook met vriend amber ophalen. Zaterdag is het hier echt pas feest inc. Bumba taart.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 06:58:14 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139730100
Sam en Tinu gefeliciteerd met jullie peuters!

Hier weer een ontzettende klotenacht -O-
Ze begonnen gisteravond om 22.00 uur en vanaf toen om de 2 uur en vanaf half 5 om het uur. Geen idee waarom maar overdag waren ze ook nogal plakkerig. Nu in elk geval helemaal stuk :O
pi_139730181
Das zuur Kyara. En het leek juist beter te gaan toch?

Vandaag groot feest want superoma en superopa zijn jarig. Voor Djen heb ik een te schattig jurkje gekocht. Vind het alleen jammer dat ze niks in haar haartjes wil want dat zou het helemaal afmaken.

Iedereen ligt hier nog diep in coma maar ik ben alweer een uur klaarwakker.
pi_139730232
Tinu en Sam van harte gefeliciteerd!!!! Fijne dag vandaag.

Twinkle ook van harte met opa en oma en veel plezier, krijgen we nog een foto van het jurkje?

Kyara balen van de nacht zeg, hopelijk een fase.
pi_139730253
Tinu en Sam van harte gefeliciteerd met jullie peuters *O*
  vrijdag 9 mei 2014 @ 07:45:58 #14
378192 -mandy-
I am who I am
pi_139730328
Wat jammer van je slechte nacht Kyara. Hopelijk kun je vandaag nog een beetje uitrusten/slapen als ze hun middagslaapje doen.

Veel plezier vandaag Twinkle bij superoma en -opa. Gefeliciteerd!

Tinuviel en Sam morgen allebei peuters in huis *O* *O* *O* ! Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier morgen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_139730444
Tinu en Sam gefeliciteerd met jullie peuters *O*

Kyara :* voor de klotenacht

Twinkle veel plezier bij superopa en superoma.
pi_139730513
Tinu en Sam! Gefeliciteerd! O+ *O*

Kyara :* voor de rotnacht
pi_139731737
Omen, stats met 14 mnd: 12,4 kg en 84 cm.
KZ mooi overzichtje van de tandjes, thanx!
Ophelia oei alle hoektanden tegelijk

Tinu en Sam, van harte!! Wat een leuke gezellige foto's (wat is de twist in de muffins) Komen er ook feestfoto's? O-) Ik ben ook reuze benieuwd wat er in de pakjes zit

Kyara :* misschien hebben ze je weer wat meer nodig omdat ze opeens zoveel meer kunnen? Dat merk ik hier nu ook wel een beetje. Hopelijk is het snel over

Twinkle ik wil ook graag een foto zien!
pi_139732118
Tinu en Sam alweer peuters *O*

Rotnacht :*
pi_139732211
Gefeliciteerd met jullie peuters Tinu en Sam!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:26:10 #20
426379 elamanilo
elämänilo
pi_139732706
Tinu, van harte gefeliciteerd met je grote kleine zoon! Alweer 2 jaar, een peutertje O+

Sam, van harte gefeliciteerd met je grote kleine dochter! Maak er een prachtige dag van! *O*

:* voor Kyara en andere brakke nachten! :O

Hier ging het redelijk vannacht, maar na dat schema van Kleinzusje twijfel ik opeens of het hier dan werkelijk al die tandjes zijn. Ze ging eerst elke keer heel gemiddeld, met al die tandjes. Zouden het dan alleen de onderste laterale snijtandjes zijn waar ze nu zo'n last van heeft ?!
pi_139732830
Tinu en Sam, hoeraaaaa!!! *O* Van harte gefeliciteerd!
Ik had verwacht dat wij nu heel lang een topic zouden delen maar julliese zijn bijna twee keer zo oud joh! :o
pi_139732901
Ela, ik vind het eigenlijk bijna altijd heel duidelijk waar F last van heeft, maar ik grijp ook relatief snel naar pcm. Als dat werkt dan ga ik ervan uit dat hij pijn had. En als hij dan ook nog de hele tijd zijn knuist in zijn mond stopt en minder makkelijk eet dan normaal..
Hij heeft nu trouwens als eerste twee voortanden gekregen, onderin een centrale en een laterale snijtand, en nu komt pas centrale snijtand nummer twee! En wanneer hij er last van heeft strookt niet echt met wanneer je het kunt zien. Ik denk ook voor het doorkomt of erna, dat het nog best pijn kan doen dat het druk zet op de kaak. Misschien krijgen ze daar zelfs wel hoofdpijn van, zoals je met een beugel ook wel eens had als hij was aangedraaid.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:36:50 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139732940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:34 schreef Suikertante het volgende:
Ela, ik vind het eigenlijk bijna altijd heel duidelijk waar F last van heeft, maar ik grijp ook relatief snel naar pcm. Als dat werkt dan ga ik ervan uit dat hij pijn had. En als hij dan ook nog de hele tijd zijn knuist in zijn mond stopt en minder makkelijk eet dan normaal..
Hij heeft nu trouwens als eerste twee voortanden gekregen, onderin een centrale en een laterale snijtand, en nu komt pas centrale snijtand nummer twee! En wanneer hij er last van heeft strookt niet echt met wanneer je het kunt zien. Ik denk ook voor het doorkomt of erna, dat het nog best pijn kan doen dat het druk zet op de kaak. Misschien krijgen ze daar zelfs wel hoofdpijn van, zoals je met een beugel ook wel eens had als hij was aangedraaid.
:Y, en oorpijn kan ook.

Daarnaast kunnen kindjes natuurlijk ook heel goed heel erg afwijken van het schema he.

Gefeliciteerd Tinuviel en Sam *O*
pi_139733617
Hier slaan we nu geregeld het avondeten over. Ik maak het wel klaar maar eten doet ze niet. Als ik dr een stukje tomaat of komkommer geef gaat het wel op. Die tandjes komen door en ze heeft er goed last van. Nog moeilijker in slaap komen en veel (heel veel) huilen ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139735499
Fieder mooie stats

Ela fijn dat de nacht redelijk ging.

Tally :*
pi_139735997
Jarigen! Gefeliciteeeeeeeeeerd! *O* *O*
pi_139736193
Dank voor alle felicitaties!

Ophelia dank voor het muffin recept, ze zijn erg lekker en nog gezond ook.

Sam gefeliciteerd met je grote peuterrdame! *O*

Kyara balen van de slechte nacht. Kun je overdag bijslapen of zit dat er niet in? Dikke *:

Zoë twist was de joghurt vervangen door mascarpone en raapzaadolie door ander olie, appelsaus vervangen door appelstroop. In plaats van blauwe bessen wilde ik frambozen doen, maar ben het totaal vergeten. En ik heb er geen pitjes opgedaan. De jouwe ook bijna peuter.

Gefeliciteerd Twinkle met superoma en superopa. Veel plezier vandaag. Spam in het jurkje?

Ela beterschap met de tandjes!

Fieder mooie stats.

Nog even sfeerfoto's van vanochtend- weg

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 09-05-2014 17:55:02 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_139736343
Tinu O+
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:55:36 #29
381212 Gulara
From the future
pi_139736922
Tinu en Sam gefeliciteerd! *O* *O*

Dat schip is gaaf Tinu! :o

Fieder mooie stats.

Kyara klinkt inderdaad als een prutnacht. :*

Twinkle ook gefeliciteerd. Ben ook wel benieuwd naar de jurk.

En tandjes. Check. Hier komt er ook van alles door. En hij is best uit z'n hum. Hij heeft vandaag werkelijk de hele dag aan me vastgeplakt gezeten. Maar bijna Moederdag en dan krijg ik m'n nieuwe drager. Gaan we ongegeneerd plakken. *;

En er kwam vandaag een pakketjes binnen van vrienden met echt übertoffe havaianas. En hij kan er nog op lopen ook. O+
pi_139738286
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:55 schreef Gulara het volgende:
Tinu en Sam gefeliciteerd! *O* *O*

Dat schip is gaaf Tinu! :o

Fieder mooie stats.

Kyara klinkt inderdaad als een prutnacht. :*

Twinkle ook gefeliciteerd. Ben ook wel benieuwd naar de jurk.

En tandjes. Check. Hier komt er ook van alles door. En hij is best uit z'n hum. Hij heeft vandaag werkelijk de hele dag aan me vastgeplakt gezeten. Maar bijna Moederdag en dan krijg ik m'n nieuwe drager. Gaan we ongegeneerd plakken. *;

En er kwam vandaag een pakketjes binnen van vrienden met echt übertoffe havaianas. En hij kan er nog op lopen ook. O+
Dank Gulara. Het is een piratenboot watertafel. Ik vind hem echt tof.

Wat lief Havaianas O+. En fijn om straks te kunnen dragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_139745476
Zonder bijlezen ivm druk dagje

Hoera Tinu en Sam *O* Van harte !!! Wat een mijlpaal !!! *O* Peutertjes O+
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:27:19 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139745999
Gaaf cadeau Tinu!

Wow Gulara, dat vind ik knap. Ik kan niet eens op die dingen lopen en ik heb heel wat jaartjes meer loopervaring dan Pi :+

Hier dus een dramaochtend. En wat doet een supermama als ze met knallende koppijn om half 7 's ochtends met 2 dreumesjes waar geen land mee te bezeilen valt en in de wetenschap dat er na 2 uur nog een peuter wakker wordt en met 's middags een belangrijk skypegesprek voor de boeg? Haar eigen supermama bellen die vervolgens 20 minuten later op de stoep staat, mij naar bed stuurt en vervolgens de kinderen onder haar hoede neemt.

O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_ O+ _O_
pi_139746101
Kyara hoe lief is dat O+
pi_139746161
Hoe lief is dat Kyara, echt een supermoeder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_139746639
Tinu & Sam gefeliciteerd!!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139751073
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:05 schreef Tally het volgende:
Hier slaan we nu geregeld het avondeten over. Ik maak het wel klaar maar eten doet ze niet. Als ik dr een stukje tomaat of komkommer geef gaat het wel op. Die tandjes komen door en ze heeft er goed last van. Nog moeilijker in slaap komen en veel (heel veel) huilen ;(
Herkenbaar! :o ik hoop dat het van de kiesjes komt en dat hij straks weer goed eet, wordt er best zenuwachtig van

Kyara wat fijn O+

Tinu ik heb de foto's gemist -O-
pi_139751729
Skype overleg Kyara? :o

Gefeliciteerd Tinu :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:11:58 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139754749
Oooh twee jarigen! *O* Gefeliciteerd Tinu en Sam met jullie peuters!! *O*

Kyara, boh.... hulde voor je moeder! En skypegesprek?? Ging t goed?

Kindjes met tandjesleed.... ;( hier ook geregeld geen avondeten, maar ik weet dat aan niet zoveel honger (want net gedronken bij mij bijvoorbeeld). Kan best van dr tandjes komen natuurlijk. Ze volgt tot op heden aardig dat schema van hierboven! Alleen komt er nu eerst een kies onder door geloof ik.

En jaaaaa bijna moederdag! O+ ik hoop stiekem toch wel dat ze op het dagverblijf iets met dr hebben geknutseld :') :@ O+ Gulara, wat een goeie om dan de drager te krijgen! ^O^ Ik wil ook een draagzak, misschien maar eens vaart mee maken ipv alleen maar te (virtueel) windowshoppen :')
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:17:49 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139755057
Gesprek ging goed inderdaad. Hopelijk heeft het positieve gevolgen.

Ik denk dat het hier een combinatie tussen ontwikkelingssprong en tanden is. Avondeten ging hier ook moeizaam maar heb er toch maar een boterham met pindakaas achteraan gegeven in de hoop dat ze dan niet de hele nacht willen drinken.... :@

M heeft op het kdv wel iets geknutseld, dat ligt nu in de la. Ik denk dat de meisjes het -weer- af laten weten ;)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:52:05 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139756860
Jarigen gefeliciteerd! *O*

Kyara, super moeder heb je! Maar je bent er zelf ook een dus kennelijk heb je de kunst goed afgekeken.

WB eten en tandjes: ik ben erg blij dat ik Lauren pap heb leren eten, eet ze niet, geen probleem, pap erin. Oh, en appel vind ze ook fijn.

Omen lekker aan het klussen?

Mijn dreumes loopt steeds verder! Ze heeft de slag echt te pakken! Sinds gisteren doet ze steeds meer *O* . Omdat ze zoveel buiten is vandaag super flexibele schoenen gekocht voor haar. Erg lastige te vinden aangezien mevrouw groot poot in 22 zit. Maar goed, de keuze wad toen tussen fout zilver en fout roze met glitters. Ik ben maar voor zilver gegaan. Over 3 maanden is er in ieder geval keuze genoeg in wel meer mijn smaak *O*
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:55:58 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139757105
Ik vind de keuze in NL sowieso bedroevend in kinderschoenen. Waar ik in DLD altijd heen gaan hebben ze evenveel schoenen in 1 maat als ze in NL winkels in zijn totaliteit hebben :X

M begon ook in 22. Maar die was natuurlijk een flink stuk ouder ;)

En lief, thanx :*
pi_139757538
Grappig hier vandaag ook schoenen gekocht want met dit weer op zijn ebay sloffen word hem niet. En meneer wil alleen maar lopen.
ook maat 22 net als zijn grote broer deed :D
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:06:44 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139757666
E begint trouwens ook met lopen! Als je dr onder haar oksels vasthoudt gaan die beentjes als een razende stappen :D O+

Gelukkig heb ik laatst toch maar de zwarte aapies in maat M besteld, en die zitten (nog) goed! O+

Pessie, tof dat Lauren nu echt gaat lopen! Dan maar even zilveren schoentjes (stiekem best cute toch?? ;) )
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:23:30 #44
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139758564
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:04 schreef As1981 het volgende:
Grappig hier vandaag ook schoenen gekocht want met dit weer op zijn ebay sloffen word hem niet. En meneer wil alleen maar lopen.
ook maat 22 net als zijn grote broer deed :D
:D Geboren in dezelfde maand, dezelfde maat schoenen, op dezelfde dag eerste schoenen gekregen omdat het met de eBay sloffen niet zo goed gaat... Waar gaat dat heen met onze dreumessen ;) :D

LB, eigenlijk zijn ze inderdaad wel cute inderdaad, maar ik had meer gehoopt op wat ik voor Nathan had en dat is niet in maat 22 -O-
pi_139758617
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:23 schreef pessie het volgende:

[..]

:D Geboren in dezelfde maand, dezelfde maat schoenen, op dezelfde dag eerste schoenen gekregen omdat het met de eBay sloffen niet zo goed gaat... Waar gaat dat heen met onze dreumessen ;) :D

LB, eigenlijk zijn ze inderdaad wel cute inderdaad, maar ik had meer gehoopt op wat ik voor Nathan had en dat is niet in maat 22 -O-
:D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 05:23:45 #46
381212 Gulara
From the future
pi_139769253
Tinu, ik vond em al zo ruim ogen, maar als watertafel is ie helemaal tof!

Kz, hopelijk een rustig weekend.

Kyara, die van Pi hebben elastiek om de enkels, misschien moet je ook zulke kopen. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat een supermama actie. Zouden veel meer mama's eens wat vaker moeten doen. _O_
Hoe ging je skypegesprek?

Fieder, niet zenuwachtig zijn hoor, de meesten kunnen van de lucht en de liefde leven. Dus gewoon extra liefde geven. *; ;)
Pi vindt het extra fijn om tapasachtig te eten. Dan zit ie echt zo te smikkelen. Dus misschien z'n bordje wat opleuken met dingetjes: losse pasta/rijst, olijfjes, blokjes kaas/feta, cheerytomaatjes/komkommer/augurkjes.
En hier helpt het ook om je er vooral niet mee te bemoeien.

LB, ik heb ook maanden gewindowshopt. Er is ook zoveel leuks! Ik ben benieuwd wat het KDV verzonnen heeft.

Pessie ik dacht dat het alleen voor jongens lastig schoenen shoppen was. Die hele zilverhype bij meisjes snap ik niks van.
Leuk he dat lopen!

Deze grootpoot heeft ook 22!
En leuke schoenen. Was nog een hele zoektocht. :X
Maar grotendeels nog op blote voeten/antislip sokken/slofjes.

Vanochtend een klein experimentje gedaan. We zaten nog op twee slaapjes, maar dat tweede slaapje was een soort van optional en zorgde voor soms veel gedoe en een latere bedtijd: 20:00/20:30 soms. Dus nu heb ik hem vanochtend mee naar buiten gesleurd zo ongeveer rond de tijd van z'n eerste slaapje.
Lekker over de markt gestruind met z'n tweetjes. Het was supergezellig! Samen een kaasstengel gedeeld, gedanst op de muziek, mooie kleding bewonderd, fruit geproefd, 5 avocado's gekocht :9 en op aandringen van Pi ook nog pruimen.
En nu ligt ie al ruim twee uur te slapen. :z Ok, dwars door de lunch heen, maar in principe is het wel prettig. Vanavond weer op tijd z'n bedje in. :)
  zaterdag 10 mei 2014 @ 07:04:10 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_139769321
Wat leuk Gulara, naar de markt! Bedenk me dat ik dat met Stef nog wel eens deed, maar met Isabel nog nooit. En die slippertjes, omg! O+ O+

As, maat 22, wat een flinke jochies!

Thnx allemaal mbt jullie info over de slaapjes, Isabel is nu 16 maanden en dat isdus geen gekke leeftijd om met haar slaapjes te gaan rommelen als ik het zo lees :)

En de sollicitatie ging wel goed, al merkte ik wel dat ik niet op mijn scherpst was. Ik hoor het komende week ergens :)

En gossie, zo leuk net, ik werd wakker van gelach, was Stef bij Isabel in de kamer en waren ze met elkaar aan het spelen, zij in haar bedje, hij erbuiten O+
3!
pi_139770089
Hier ook maat 22! wat toevallig. L heeft al een tijdje schoenen voor buiten maar hij heeft tot nu toe altijd aapies of mocassinsokdingen aangehad. Nu met de regen gaat dat idd niet.

Gulara die slippers zijn O+ en je marktverhaal, te lief. Mijn gastouder gaat ook rond het ochtendslaapje wandelen met L, dan blijft hij ook wakker.
Ik heb hem toevallig gister en eergister stukjes komkommer en tomaat bij zijn eten gegeven. Eergister alles op, gister alles op de grond :') maar hij is nu flink ziek dus vandaar de mindere eetlust!

Ik heb wel ontdekt dat hij zijn boterham beter eet als ik hem gewoon dubbelvouw ipv stukjes. Dus hoera!
pi_139770155
Oh fieder dat ga ik ook eens proberen!
Luc eet zo slecht zijn brood de laatste tijd. (Maar op het KDV eet hij wel goed :?)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139770453
Pessie wat goed *O*

Gulara die slippers zijn O+
En het marktverhaal O+

Inca en Kyara ik duim voor goede afloop met jullie gesprekken

Riley eet ook alles het best met grotere stukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')