c = h-bar = 1quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:38 schreef thenxero het volgende:
Nee joh, natuurkundigen priegelen alleen met wat machten van 10 achterop een envelop. Alleen pure wiskundigen werken netjes.
Nou, ik vind het maar stom.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:38 schreef thenxero het volgende:
Nee joh, natuurkundigen priegelen alleen met wat machten van 10 achterop een envelop. Alleen pure wiskundigen werken netjes.
Terechten klacht.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:16 schreef Anoonumos het volgende:
Blackboard dat elk half jaar een nieuw wachtwoord eist met 20 voorwaarden, waardoor het ook weer een maand duurt voordat ik het uit mijn hoofd zonder fouten kan typen.
Moest deze keer ook verplicht 4 beveiligingsvragen instellen, gaat echt nergens over.
Ik heb al 2 jaar hetzelfde blackboard wachtwoord.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:16 schreef Anoonumos het volgende:
Blackboard dat elk half jaar een nieuw wachtwoord eist met 20 voorwaarden, waardoor het ook weer een maand duurt voordat ik het uit mijn hoofd zonder fouten kan typen.
Moest deze keer ook verplicht 4 beveiligingsvragen instellen, gaat echt nergens over.
Hier maar één keer per jaarquote:Op zondag 11 mei 2014 12:16 schreef Anoonumos het volgende:
quote:Op zondag 11 mei 2014 13:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb al 2 jaar hetzelfde blackboard wachtwoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef Anoonumos het volgende:
[..]Ja LeidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar kunnen ze qua ICT sowieso niks...
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
quote:Op zondag 11 mei 2014 14:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja LeidenDaar kunnen ze sowieso niks...
In Eindhoven ook niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:11 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja LeidenDaar kunnen ze qua ICT sowieso niks...
Daar huren ze bedrijven voor in.quote:
Dat die beveiligingsvragen in veel gevallen een extra risico inhouden ontgaat hen? Nog even los van het feit dat je dit niet meer kan onthouden als je het niet al te gemakkelijk raadbaar wil maken en je dus in een teksbestandje op je computer heel die zooi moet opslaan. Handig voor hackers.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:16 schreef Anoonumos het volgende:
Gewoon een zin zoals IkBen4KeerNaarSchubbeKutVeen geweest schijnt nog het veiligste te zijn. Veiliger dan een wachtwoord zoals W6k9m%&SVb. Hoe langer, hoe beter. En een zin kan je makkelijk onthouden.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat die beveiligingsvragen in veel gevallen een extra risico inhouden ontgaat hen? Nog even los van het feit dat je dit niet meer kan onthouden als je het niet al te gemakkelijk raadbaar wil maken en je dus in een teksbestandje op je computer heel die zooi moet opslaan. Handig voor hackers.
Geef mij dan maar een iets minder veilig wachtwoord (geen woord, geboortedatum of simpele cijferreeks!) wat je wel gemakkelijk kan onthouden,
Een oud wachtwoord van mij was ColumbusEi1492. Veilig genoeg voor het doeleinde.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon een zin zoals IkBen4KeerNaarSchubbeKutVeen geweest schijnt nog het veiligste te zijn. Veiliger dan een wachtwoord zoals W6k9m%&SVb. Hoe langer, hoe beter. En een zin kan je makkelijk onthouden.
Hmmm, 98 millions years tegen 4 quattuordecillion years (ik weet niet eens hoeveel nullen dat dan zijnquote:Op zondag 11 mei 2014 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een oud wachtwoord van mij was ColumbusEi1492. Veilig genoeg voor het doeleinde.
Inderdaad, zolang er geen quantumcomputers bestaat, je wachtwoord lang genoeg is en moeilijk genoeg te raden is maakt het niet uit.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hmmm, 98 millions years tegen 4 quattuordecillion years (ik weet niet eens hoeveel nullen dat dan zijn). Maakt dus niet echt veel uit qua veiligheid.
https://howsecureismypassword.net/
TU Delft is er een aan het bouwenquote:Op zondag 11 mei 2014 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, zolang er geen quantumcomputers bestaat, je wachtwoord lang genoeg is en moeilijk genoeg te raden is maakt het niet uit.
Quattuordecillion had ik ook nog nooit gehoord, blijkbaar gaat het om 45 (USA) of 84 (UK) nullen.
Bron: xkcdquote:Op zondag 11 mei 2014 16:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon een zin zoals IkBen4KeerNaarSchubbeKutVeen geweest schijnt nog het veiligste te zijn. Veiliger dan een wachtwoord zoals W6k9m%&SVb. Hoe langer, hoe beter. En een zin kan je makkelijk onthouden.
Eerder een zeer primitieve voorloper als ik het goed begrijp maar je moet ergens beginnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
TU Delft is er een aan het bouwen
Waarheid als een koe. En dan te bedenken dat een account toch na X foute invoeren wordt gelocked. Veiligheidsregel numero uno, gewoon niet al teveel pogingen toestaan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |