Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Nederland niet?quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
België is over het algemeen best wel smerig hoor, niet alleen Brussel.
Daar kan je wat aan doen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat was wel kut, heel Brussel is Frans, iets wat ik niet spreek of versta._!
Nou ja, hier ligt over het algemeen een stuk minder vuil op straat heb ik gemerkt.quote:
Ja, maar daar is het nu te laat voor. Ik dacht dat ze in Brussel ook wel Nederlands konden.quote:[..]
Daar kan je wat aan doen.
Alles daar is een beetje meer pauper dan hier, alles.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:51 schreef OllieWilliams het volgende:
De stations in Belgie zijn wel echt een stuk crappier dan hier trouwens
Misschien maar in Nederland wordt het ook met het jaar erger. In Eindhoven toch.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, hier ligt over het algemeen een stuk minder vuil op straat heb ik gemerkt.
Enkel de Vlamingen en Nederlanders die daar wonen, slechts een zeer kleine minderheid van de Walen spreekt Nederlands. Zelfs in Leuven vragen ze doodleuk in het Frans de weg, als je dan antwoord in het Nederlands of je aangeeft dat je geen Frans spreekt worden ze kwaad.quote:Ja, maar daar is het nu te laat voor. Ik dacht dat ze in Brussel ook wel Nederlands konden.
Behalve het bier.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles daar is een beetje meer pauper dan hier, alles.
Liggen daar de oude bankstellen en het huisvuil ook minstens drie dagen op straat in een drukke winkelstraat?quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien maar in Nederland wordt het ook met het jaar erger. In Eindhoven toch.
Vind het echt apart. Dacht altijd dat Nederlands en Frans verplichte vakken waren op Belgische scholen. Nu snap ik wel waarom beide groepen elkaar niet mogen, ze kunnen elkaar niet eens verstaan.quote:[..]
Enkel de Vlamingen en Nederlanders die daar wonen, slechts een zeer kleine minderheid van de Walen spreekt Nederlands. Zelfs in Leuven vragen ze doodleuk in het Frans de weg, als je dan antwoord in het Nederlands of je aangeeft dat je geen Frans spreekt worden ze kwaad.
Het bier.quote:
Dat moet ik toegeven ja. Ga liever naar Antwerpen dan naar Amsterdam.quote:Maar eerlijk, er zijn weinig steden in Nederland zo leuk als Brugge, Gent of Antwerpen
Lolquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat moet ik toegeven ja. Ga liever naar Antwerpen dan naar Amsterdam.
Nee, wel vele miljoenen peuken (dank je wel, rokers), blikjes, flesjes, plastic bakjes, gedumpte zakken etc.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Liggen daar de oude bankstellen en het huisvuil ook minstens drie dagen op straat in een drukke winkelstraat?
De Vlamingen krijgen doorgaans minstens 8 jaar lang Frans (als je het dan nog niet kan...), de Walen krijgen hooguit 4 jaar Nederlands en dat is dan ook nog enkel als ze kiezen voor Nederlands in plaats van voor Engels. Dit geeft de Vlamingen dan ook een competitief voordeel bij sollicitaties.quote:Vind het echt apart. Dacht altijd dat Nederlands en Frans verplichte vakken waren op Belgische scholen. Nu snap ik wel waarom beide groepen elkaar niet mogen, ze kunnen elkaar niet eens verstaan.
Amsterdam en Utrecht halen het wel vind ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:54 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Behalve het bier.
Maar eerlijk, er zijn weinig steden in Nederland zo leuk als Brugge, Gent of Antwerpen
Utrecht ken ik niet goed genoeg, maar zou kunnen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amsterdam en Utrecht halen het wel vind ik.
Rotterdam is ook leuker dan steden uit belgie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:12 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Utrecht ken ik niet goed genoeg, maar zou kunnen.
Nooitquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:14 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Rotterdam is ook leuker dan steden uit belgie.
Ik kom daar dus echt niet graag, Rotterdamquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:14 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Rotterdam is ook leuker dan steden uit belgie.
quote:
Rotterdam haters.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik kom daar dus echt niet graag, Rotterdam
Faculteiten die computerzalen van andere faculteiten gebruikenquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:
Faculteiten die hun computerzalen ALT, SHIFT en CTRL noemen.![]()
IO
Computerzalenquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:
IO
Bij ons past het niet.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:17 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Faculteiten die computerzalen van andere faculteiten gebruiken
Zouden ze vast goed vinden tijdens een toets ja.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:17 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Computerzalen
Gewoon zelf een laptop meenemen.
Sowieso die namen van alles daarquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:
IO
Hahah pauper gebouw.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij ons past het niet.
[..]
Zouden ze vast goed vinden tijdens een toets ja.
Tijdens een toets is het begrijpelijk dat studenten geen eigen materialen mag meenemen. Over het algemeen is het veel chiller om een laptop mee te hebben dan afhankelijk te zijn van computerzalen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:17 schreef Rezania het volgende:
Zouden ze vast goed vinden tijdens een toets ja.
We krijgen een nieuwe ja.quote:
Well, no shit. Het is niet alsof ik vrijwillig in een computerzaal ga werken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:23 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Tijdens een toets is het begrijpelijk dat studenten geen eigen materialen mag meenemen. Over het algemeen is het veel chiller om een laptop mee te hebben dan afhankelijk te zijn van computerzalen.
Beter dan maar iets leuks doen en verder leren als je hoofd er wel naar staat.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:11 schreef OllieWilliams het volgende:
Soort van aan het beginnen met een vakInmiddels na 1,5 uur ben ik bij slide 2 waarin de contactgegevens van de docenten staan
Dus helemaal aan het einde van de periode hoogstwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Beter dan maar iets leuks doen en verder leren als je hoofd er wel naar staat.
Het hangt bij mij eerlijk gezegd van het vak of de opdracht af.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus helemaal aan het einde van de periode hoogstwaarschijnlijk.
Haalem niet te vergeten!quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amsterdam en Utrecht halen het wel vind ik.
Gelukkig heb ik mijn BSA al binnen. Nog even deze tentamens halen en m'n propedeuse verwelkomen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Herkenbaar, veel eerstejaarsstudenten zitten er helemaal doorheen in deze periode. Niet gek met maar 2 vakanties (kerst en carnaval).
Alleen in Leiden, niet meer in Delft. Heeft ook niet echt betekenis natuurlijk, maar is wel leuk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:19 schreef Lokasenna het volgende:
Krijgen jullie eigenlijk een propedeuse met papiertje en uitreiking enzo? Hier gebeurt dat namelijk helemaal niet.
Klopt natuurlijk, twee diploma-uitreikingen tijdens je opleiding zijn ook eigenlijk wel genoegquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alleen in Leiden, niet meer in Delft. Heeft ook niet echt betekenis natuurlijk, maar is wel leuk.
Wat krijg je eigenlijk als je je PhD haalt? Ook een diploma?quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk, twee diploma-uitreikingen tijdens je opleiding zijn ook eigenlijk wel genoeg
Ik wil juist een uitreiking. Lekker shinen enzo.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:19 schreef Lokasenna het volgende:
Krijgen jullie eigenlijk een propedeuse met papiertje en uitreiking enzo? Hier gebeurt dat namelijk helemaal niet.
Maar twee jaar later krijg je ook al een diploma. En een paar jaar daarna weer.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:02 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik wil juist een uitreiking. Lekker shinen enzo.
Ja, en? Op de middelbare heb ik vier keer diploma's of certificaten gekregen in zeven jaar tijd. Was niet erg hoor, was juist leuk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar twee jaar later krijg je ook al een diploma. En een paar jaar daarna weer.
Natuurlijk, en een mooie ceremonie! Die ceremonie begint al met de publieke verdediging die normaal gesproken slechts een formaliteit is die volgt op de verdediging voor de promotiecommissie. Gek genoeg zijn sommige promovendi nerveuzer voor die publieke verdediging dan voor de 'echte' verdediging.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat krijg je eigenlijk als je je PhD haalt? Ook een diploma?
Ik vind het prima maar voor het bachelorpapiertje hoef ik geen officiële uitreiking te hebben. Niet halverwege de opleiding.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:02 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik wil juist een uitreiking. Lekker shinen enzo.
Krijg je op de TU/e een propedeuse uitreiking?quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, en een mooie ceremonie! Die ceremonie begint al met de publieke verdediging die normaal gesproken slechts een formaliteit is die volgt op de verdediging voor de promotiecommissie. Gek genoeg zijn sommige promovendi nerveuzer voor die publieke verdediging dan voor de 'echte' verdediging.
[..]
Ik vind het prima maar voor het bachelorpapiertje hoef ik geen officiële uitreiking te hebben. Niet halverwege de opleiding.
Publieke verdediging? Je bedoelt het lekenpraatje?quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, en een mooie ceremonie! Die ceremonie begint al met de publieke verdediging die normaal gesproken slechts een formaliteit is die volgt op de verdediging voor de promotiecommissie. Gek genoeg zijn sommige promovendi nerveuzer voor die publieke verdediging dan voor de 'echte' verdediging.
Als je het zo wil noemen, ja.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Publieke verdediging? Je bedoelt het lekenpraatje?
Volgens mij verschilt het van faculteit tot faculteit, ik weet niet hoe het bij technische wiskunde en informatica is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Krijg je op de TU/e een propedeuse uitreiking?
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat is gewoon een presentatie zoals ze die al tig keer gedaan hebbenquote:
Ik ook niet, toch zijn die mensen er.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat is gewoon een presentatie zoals ze die al tig keer gedaan hebben
Raarrrrrr!quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook niet, toch zijn die mensen er.
Ik zou er een feestje van maken. Proberen aan je familieleden en vrienden uit te leggen wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. Best lastig!quote:
Je zou maar iets als QFT gedaan hebben en dat dan moeten uitleggen aan lekenquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou er een feestje van maken. Proberen aan je familieleden en vrienden uit te leggen wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. Best lastig!
Dan zou ik er schijt aan hebben en het praatje volledig richten tot de mensen die er wel wat van kunnen volgen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:39 schreef Novermars het volgende:
[..]
Je zou maar iets als QFT gedaan hebben en dat dan moeten uitleggen aan leken
Mja, lijkt me wel lachen, dat heb je dan toch al 4 jaar moeten doen dus lijkt me een eitjequote:Op donderdag 8 mei 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou er een feestje van maken. Proberen aan je familieleden en vrienden uit te leggen wat je de afgelopen jaren hebt gedaan. Best lastig!
Ik vind het sowieso maar raar, een eindpresentatie voor een bacheloronderzoekje. Überhaupt heel dat bacheloronderzoek. Thesis anyone.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
Onze eindpresentatie van bacheloronderzoek moet worden aangekondigd op de website.
Ik wil helemaal niet dat vreemde mensen komen.
Oh, welke opleiding doe je en waar zit je? Misschien kom ik even langs.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
Onze eindpresentatie van bacheloronderzoek moet worden aangekondigd op de website.
Ik wil helemaal niet dat vreemde mensen komen.
FOK meeting @ zijn praatje?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:44 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Oh, welke opleiding doe je en waar zit je? Misschien kom ik even langs.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Moeten we wel wat moeilijke vragen voorbereiden.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:44 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Oh, welke opleiding doe je en waar zit je? Misschien kom ik even langs.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Moeten we wel wat moeilijke vragen voorbereiden.
Levert er weer 6 op ja. Nog 12 te gaan dit jaar.quote:
Ik nog 15. Mjah, moet ze eigenlijk wel allemaal ff meepakken en dan heb ik m'n P.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:47 schreef SiIk het volgende:
[..]
Levert er weer 6 op ja. Nog 12 te gaan dit jaar.
Ik 45quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb er nu 120, en moet er nog 15 halen in deze volgende periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |