En dat heeft enige invloed, omdat...?quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:22 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
De volgorde waarin de punten worden bekend gemaakt aan het einde van de show.
De volgorde van punten uitbrengen wordt door een computerprogramma bepaald om de uitslag zo lang mogelijk zo spannend mogelijk te houden. Als er bijvoorbeeld veel Scandinavische landen aan het einde hun punten geven betekent dit mogelijk dat een Scandinavisch land gaat winnen, zodat pas helemaal aan het einde duidelijk wordt dat dit land gaat winnen.quote:
Daardoor dacht ik vorig jaar nog éven dat Denemarken niet zou winnen (omdat ze al in het begin veel voorkwamen), maar kennelijk is de uitslag soms gewoon echt niet te verbloemenquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:25 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
De volgorde van punten uitbrengen wordt door een computerprogramma bepaald om de uitslag zo lang mogelijk zo spannend mogelijk te houden. Als er bijvoorbeeld veel Scandinavische landen aan het einde hun punten geven betekent dit mogelijk dat een Scandinavisch land gaat winnen, zodat pas helemaal aan het einde duidelijk wordt dat dit land gaat winnen.
Statisch gezien meer kansen om hoger te eindigen. Lied blijft mensen bij. Voor een ballade is dat denk ik veel belangrijker dan een uptempo nummer. Als we vroeg moeten beginnen, komt er nog zoveel na ons dat de kans aanwezig is dat men ons liedje een beetje gaat vergeten...Maarja aan de andere kant, wanneer iets goed is, dan valt het op en scoort het ook wel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:29 schreef Kanjer het volgende:
Kan en wil iemand hier uitleggen waarom het zo belangrijk is dat we in de tweede helft zitten zaterdag?
Als er 26 liedjes na elkaar optreden wil je die aan het begin nog weleens wat minder goed onthouden. Zo simpel is het eigenlijk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:29 schreef Kanjer het volgende:
Kan en wil iemand hier uitleggen waarom het zo belangrijk is dat we in de tweede helft zitten zaterdag?
Ja. En er zijn vrij veel liedjes die direct overgaan naar de relatieve mineur. Zelfs zoveel dat Sting in 1983 al aangaf dat het erg onorigineel wasquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:41 schreef Snoopyfrl het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
https://soundcloud.com/djschmolli/every-breath-after-the-storm
De volgorde wordt volgens mij al voor de uitzending zaterdag bekend gemaakt. Dan zouden ze dat op de juryvotes kunnen baseren, maar dat lijkt me ook te ver gezocht.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:25 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
De volgorde van punten uitbrengen wordt door een computerprogramma bepaald om de uitslag zo lang mogelijk zo spannend mogelijk te houden. Als er bijvoorbeeld veel Scandinavische landen aan het einde hun punten geven betekent dit mogelijk dat een Scandinavisch land gaat winnen, zodat pas helemaal aan het einde duidelijk wordt dat dit land gaat winnen.
Ik dacht even aan Derksen on the Road met The Cats, maar ik snap 'm nuquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:35 schreef tralalala het volgende:
https://www.facebook.com/(...)04980&type=2&theater
Ik blijf deze mooi vinden, het publiek wordt ook lekker gek als het stuk van CATS begint.
Ja, dat gaat inderdaad op basis van de jury votes.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef portie het volgende:
[..]
De volgorde wordt volgens mij al voor de uitzending zaterdag bekend gemaakt. Dan zouden ze dat op de juryvotes kunnen baseren, maar dat lijkt me ook te ver gezocht.
There ain't nothing new...quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. En er zijn vrij veel liedjes die direct overgaan naar de relatieve mineur. Zelfs zoveel dat Sting in 1983 al aangaf dat het erg onorigineel was.
Ik ga alleen kijken naar Nederland en de voting. De rest interesseert mij niets.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen, maar heb zelfs een beetje zin om de finale te gaan kijken dit jaar...
De laatste keer dat ik dat had bij het ESF was... nooit.
Ik las er vandaag iemand (Cornald Maas) ook iets over zeggen dat er in het tweede deel heel veel uptempo zit, en dat een ballade dan nog eens extra opvalt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:34 schreef grazz het volgende:
[..]
Statisch gezien meer kansen om hoger te eindigen. Lied blijft mensen bij. Voor een ballade is dat denk ik veel belangrijker dan een uptempo nummer. Als we vroeg moeten beginnen, komt er nog zoveel na ons dat de kans aanwezig is dat men ons liedje een beetje gaat vergeten...Maarja aan de andere kant, wanneer iets goed is, dan valt het op en scoort het ook wel.
Ik kijk ook omdat dit soort dingen gebeuren:quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:02 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik ga alleen kijken naar Nederland en de voting. De rest interesseert mij niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a frood who really knows where his towel is.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:06 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik kijk ook omdat dit soort dingen gebeuren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ook.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen, maar heb zelfs een beetje zin om de finale te gaan kijken dit jaar...
De laatste keer dat ik dat had bij het ESF was... nooit.
Dit kan al direct teniet worden gedaan als we vlak na of voor Noorwegen komen bv...quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik las er vandaag iemand (Cornald Maas) ook iets over zeggen dat er in het tweede deel heel veel uptempo zit, en dat een ballade dan nog eens extra opvalt.
Ja tuurlijk kan dat echt nog wel veranderen vanavond, maar Nederland stond zo uit m'n hoofd ergens rond de 10e-15e plek, en nu bijna 2e, dat is wel bijzonder opvallendquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit kan al direct teniet worden gedaan als we vlak na of voor Noorwegen komen bv...
En die moet nog loten na vanavond (want die gaat echt wel naar de finale, als hij niet knettervals zingt).
Zet ons maar na IJsland ofzo![]()
Of zitten die in de eerste helft?
Het word waarschijnlijk ook wel hier en daar zappen, ga zeker niet alle nummers kijken. Vorig jaar ook gekeken, maar meer omdat ik er toen toevallig langs zapte... ik ga nu toch wel bewust kijken naar resultaten en het optreden van Nederlandquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:02 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik ga alleen kijken naar Nederland en de voting. De rest interesseert mij niets.
Lijkt me sterk dat we DIRECT voor of na Noorwegen moeten. Kans acht ik zeer kleinquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit kan al direct teniet worden gedaan als we vlak na of voor Noorwegen komen bv...
En die moet nog loten na vanavond (want die gaat echt wel naar de finale, als hij niet knettervals zingt).
Jup. Maar na Frankrijk zou bijvoorbeeld wel kunnen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:09 schreef Greys het volgende:
Zat ik gisteren ook nog aan te denken, bij het invullen van de voorspelling 2e halve...quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar stel dat de organiserende Denen gewoon lekker zelf willen winnen en daarom de grootste concurrenten een kutpositie geven?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat we DIRECT voor of na Noorwegen moeten. Kans acht ik zeer klein
De producenten bepalen de uiteindelijke volgorde en die gaan echt niet Noorwegen en Nederland vlak na elkaar zetten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kijkt zeker een stuk leuker zo zaterdag!quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja tuurlijk kan dat echt nog wel veranderen vanavond, maar Nederland stond zo uit m'n hoofd ergens rond de 10e-15e plek, en nu bijna 2e, dat is wel bijzonder opvallend
Lijkt me persoonlijk dat de EBU ook nog een vingertje in de pap heeft.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar stel dat de organiserende Denen gewoon lekker zelf willen winnen en daarom de grootste concurrenten een kutpositie geven?
Och, als Nederland gewonnen heeft mogen ze vast 143.612 JUICHEN gifjes posten hoorquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bedenk me wel een nadeel van een Nederlandse overwinning: Een sloot aan gifjes in het livetopic
Ik ga maar een ander land supporten.
Misschien heeft de EBU ook niet zoveel trek om na 1 jaar alweer naar Zweden te moetenquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk dat de EBU ook nog een vingertje in de pap heeft.
Het is tenslotte hun festival en zij zijn er niet bij gebaat als deelnemers dat soort geintjes uithalen.
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgenquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:26 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik zeg dat we op de vierde plek eindigen
Tjaptjoep?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bedenk me wel een nadeel van een Nederlandse overwinning: Een sloot aan gifjes in het livetopic
Ik ga maar een ander land supporten.
110% anti Tjaptjoepquote:
Gifjes horen erbij tegenwoordigquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Och, als Nederland gewonnen heeft mogen ze vast 143.612 JUICHEN gifjes posten hoor
Als het tijdens de show maar een béétje leesbaar blijft voor degenen die het kijken.
Lijkt me niet teveel gevraagd (maar is het toch elk jaar weer wel).
Als Nederland wint vind ik dat toch wel een heel goed excuus om visueel te gaan JUICHEN in het topic inderdaad.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Och, als Nederland gewonnen heeft mogen ze vast 143.612 JUICHEN gifjes posten hoor
Als het tijdens de show maar een béétje leesbaar blijft voor degenen die het kijken.
Lijkt me niet teveel gevraagd (maar is het toch elk jaar weer wel).
Maar gifjes zijn toch ook prima en lollig?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gifjes horen erbij tegenwoordig
Gast, dan post ik zélf dat JUICHEN gifje 116 keer.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:33 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Als Nederland wint vind ik dat toch wel een heel goed excuus om visueel te gaan JUICHEN in het topic inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JUICHEN!
quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:36 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik neem alvast een voorschot op de overwinning, hopelijk is dat niet tegen het zere beenIk verwachtte eigenlijk die van Louis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JUICHEN!De Sahara is zonder meer erg droog.
Dan speciaal voor jou het toegift!quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik verwachtte eigenlijk die van Louis.
De nummer 2 is de eerste verliezerquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:37 schreef Greys het volgende:
Ook als we in de top 3 komen motten we JUICHEN, hoor!
Bij Top 10 is het een Topshow, bij Top 5 Juichen, bij Top 3 Derksen en bij de overwinning een tijdelijke storing door een overvloed aan gifjes op FOK, zoiets?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:37 schreef Greys het volgende:
Ook als we in de top 3 komen motten we JUICHEN, hoor!
Om deze moet ik elke keer weer gnorklachenquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dan speciaal voor jou het toegift!
[ afbeelding ]
Ja, bij de overwinning mag echt alles door elkaar wat ze maar kunnen vinden aan gifjes.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij Top 10 is het een Topshow, bij Top 5 Juichen, bij Top 3 Derksen en bij de overwinning een tijdelijke storing door een overvloed aan gifjes op FOK, zoiets?
Bij Top 7 is het een party hard Topshow.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij Top 10 is het een Topshow, bij Top 5 Juichen, bij Top 3 Derksen en bij de overwinning een tijdelijke storing door een overvloed aan gifjes op FOK, zoiets?
Dit gifje vind ik wel echt genotquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
Kijk, dit is meer een beschaafde juich.
[ afbeelding ]
Kunnen betreffende gifjes er even bij, om me vast een beeld te geven?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:41 schreef Fred_B het volgende:
Als we laatste worden, moeten er maar gifjes geplaatst worden van Blatter en het ballonnetje van Ferguson, om ons weer vrolijk te maken.
Spanje - Nederland is Vr 13 juni 21.00quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:41 schreef Greys het volgende:
En dat ze ons dan van te voren even inseinen bij een belangrijke voetbalwedstrijd, als ze dan winnen komen wij met hysterische vlagwapperende Waylongifjes.
Ik voel verbroederingquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje - Nederland is Vr 13 juni 21.00
Zet het in je agenda.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:40 schreef Greys het volgende:
Dan gooi ik er zelf nog wat bewegende glitterkattengoedezondagLibelleplaatjes bij.
Spanje wordt geen top 10, denk ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genot.
Ik ga die wedstrijd toch al alle woede van het livetopic op de hals halen als Spanje wint
Natuurlijk moet Spanje dan wel doce puntos geven aan Nederland ter compensatie zaterdag
Eerst het falen toegevenquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:41 schreef Fred_B het volgende:
Als we laatste worden, moeten er maar gifjes geplaatst worden van Blatter en het ballonnetje van Ferguson, om ons weer vrolijk te maken.
quote:Lithuanian commentator had comments about three songs. He said that bookmakers favorite is Armenia but he is skeptical about it and that bookies are often wrong. Then he was fascinated by Sweden’s performance. Finally, when Netherlands finished their song he said this is his #1 song so far from what has been seen.
Well, I kind of agree with him. To me the song itself isn’t so special but the staging is something I’ve never seen before. It grabs your attention for the whole three minutes. Is it enough to win Eurovision? I doubt it but Netherlands can be very happy because they will land in Top 10 again.
quote:Its a spectacular song – simple but powerful. Its not your typical camp / boppy esc type entry and I think that the Netherlands, like last year, want to differentiate itself from the rest.
From the moment I heard this song I thought it sounded like a winning entry. At that time the odds were approx 200/1 and as can sometimes happen, we can be swayed by the bookies and therefore hesitated before getting them at pretty good odds in the outright / top 10 and qualifiers market.
I really think that the Netherlands stand an excellent chance this year of winning. Lets be honest, everybody reading this blog should vote for the Netherlands – it might make my own country (Ireland) and others like Latvia etc to stop sending generic camp songs to the ESC. Yes these entries can be fun for a while but this is a song competition: we should all vote for and reward who actually deserves to win and this year, that country is the Netherlands.
Niet op het ESFquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |