"hoe zou het geweest zijn als we toch een relatie hebben of als we op dit moment vrijgezel zouden zijn"Wat is het belang van die gedachte? (Op andere momenten heeft het je nooit echt veel uitgemaakt en ook met haar zelf ben je vaker vreemdgegaan).
Is dat een 'politiek-correcte' denkwijze om enerzijds te kunnen denken 'dat je niet (meer) aan vreemdgaan denkt', en tegelijkertijd toch te kunnen fantaseren over 'hoe het zou kunnen zijn'?
Ik vermoed dat gezien je verhaal je vroeger of later zal vreemdgaan als die sexuele problemen van je huidige vrouw niet veranderen.
Mischien met die andere vrouw, of mogelijk met tnog eens total iemand anders die je toevallig tegen het lijf loopt en in een specifieke omstandigheid waar je 'eventjes alles vergeet'.
sterker nog, ik kan er wel begrip voor hebben dat dat als dat gewoon een 'vaststaande' situatie is waarin geen vooruitgang of verandring meer in zit, je ook gewoon als man bepaalde behoeftes hebt die je niet oneindig kunt onderdrukken, enkel 'omdat je vrouw ook zo aardig is'.
Als je huidige relatie wel een sexueel aspect heeft (je vrouw verwacht wel dat je haar 'trouw' blijft, maar sex met haar kun je ook niet hebben), is het wel een erg eenzijdige relatie, waarin kennelijk enkel de wensen van één partner vervuld worden, en de ander zich daarin heeft onder te schikken.
Ik zou je aanraden eens vooral en heel goed met je huidige vrouw te gaan praten en samen vaststellen wat je van de toekomst en elkaar verwacht.
Ik denk ook dat, als je niet vroeger of later wilt vreemdgaan, wel degelijk moet oppassen die andere ex, die je 'maatje' noemt, zo op te hemelen en in je buurt te houden...
Mogelijk kan daarin onbewust wel degelijk een hang naar 'een sexueel alternatief achter de hand houden' bijzitten.
Overigens, nog een klein vraagje:
quote:
Kun je dat duidelijker definieren? Hoe slecht is je sexuele relatie dan...? Hebben jij en je vrouw werkelijk geen enkele sex of misschien eenmaal in de maand of minder... Of gaat het erom dat je wel meermaals per week zin hebt en ook uitgebreidere wensen en fantasieen?
en zij niet.
[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 08-05-2014 11:55:44 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25