Ik kon me dat gevoel van de weeën ca 5 minuten na de laatste wee ook al niet meer voorstellen.. Raar hoe dat (bij mij iig) werkt. Wel een geruststellende gedachte: het gaat ook weer over!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:17 schreef Dot. het volgende:
[..]Iets te snel getypt. Maar ik kan het me dus niet meer voor de geest halen
dus jij gaat vanavond aan de jillz 0.0?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:34 schreef Skittles het volgende:
Hopelijk reageert je broer positief Lingue. Of in ieder geval nadat het nieuws even is gezakt![]()
Ouders van nu zwangerschapsdoos net opgehaald
Yepquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dus jij gaat vanavond aan de jillz 0.0?
Hahaha, tja... beter te vaak vragen dan te weinig ;-)quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
YepEr werd vorig jaar nog om m'n ID kaart gevraagd bij het proberen van een proefmonster van Jillz 0.0
Broekkiequote:Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
YepEr werd vorig jaar nog om m'n ID kaart gevraagd bij het proberen van een proefmonster van Jillz 0.0
bij 0.0 nog welquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
Smooth babyface! Waar niks meer van over is sinds de hormonen het over hebben genomenquote:
Ik stond er ook vreemd van te kijken. Liep nog wel samen met een vriendin die me hartelijk begon uit te lachenquote:
Dat snap ikquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:48 schreef Skittles het volgende:
[..]
Smooth babyface! Waar niks meer van over is sinds de hormonen het over hebben genomen
[..]
Ik stond er ook vreemd van te kijken. Liep nog wel samen met een vriendin die me hartelijk begon uit te lachen
Of met je 29 weken zwangerbuik bij de drukker kaartjes gaan kijken en de vraag krijgen... Ben je zwanger?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat snap ikdat is net als je ID moeten laten zien als je cola gaat halen
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Of met je 29 weken zwangerbuik bij de drukker kaartjes gaan kijken en de vraag krijgen... Ben je zwanger?
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Of met je 29 weken zwangerbuik bij de drukker kaartjes gaan kijken en de vraag krijgen... Ben je zwanger?
Hahaha, OMG wat zijn sommige mensen toch erg zeg! Naja gelukkig kunnen we er hier hard om lachenquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Valt echt heel erg mee. Ik heb twee truitjes en een broekje en vier rompers gekocht.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
Hoever ben je al aan het inslaan Sq?
Ga je los of valt het nog mee?
Nieuwe of tweedehandse?quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:02 schreef BlueEyes het volgende:
Haha, ik ben daar ook selectief in, maar we hebben inmiddels nu wel al 2 maxicosi's staan want van beide kanten was het te lief dat ze aangeboden werden
Doorschuiven naar opa en oma... Tenminste ik zit wel minimaal 1x pw bij mn moeder dus wel handig dat ik daar ook spul heb staan..quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
De teleurgestelde blikken als je trouwens de kinderwagens, maxi-cosi's en commodes vriendelijk afslaat
Aan dubbele MC's, kinderwaggels en commodes heb je echt geen drol. Bij een wippert, een kinderstoel of een bed kan ik me nog wel iets voorstellenquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Doorschuiven naar opa en oma... Tenminste ik zit wel minimaal 1x pw bij mn moeder dus wel handig dat ik daar ook spul heb staan..
Maar wij hebben ook al 4 wippers, 2 wagens en 2 maxi cosi's vriendelijk afgewezen...
Stardustquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef StarDust_ het volgende:
Gisteren kwam ik hier met het verdrietige nieuws dat het weer was mis gegaan... Ik zal dat misschien moeten herzien![]()
Net een echo gehad aangezien ik flink veel bloed verlies. Wat blijkt, er is hartactiviteit! Een goed groeiend vruchtje van 6w2d was te zien, volgens mijn berekening klopt dit. Naast het vruchtje is er een groot stolsel te zien van 3 cm in doorsnede. Die is dus langzaam aan aan het oplossen. Nu ben ik nog niet echt gerust gesteld, over 2 weken moet ik weer terug. Hopelijk komt alleen het stolsel naar buiten en niet het vruchtje... Fingers crossed!
Heeft iemand trouwens dezelfde ervaringen?
Stardust, wat ontzettend fijn zeg! Jeetje wat een achtbaan!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef StarDust_ het volgende:
Gisteren kwam ik hier met het verdrietige nieuws dat het weer was mis gegaan... Ik zal dat misschien moeten herzien![]()
Net een echo gehad aangezien ik flink veel bloed verlies. Wat blijkt, er is hartactiviteit! Een goed groeiend vruchtje van 6w2d was te zien, volgens mijn berekening klopt dit. Naast het vruchtje is er een groot stolsel te zien van 3 cm in doorsnede. Die is dus langzaam aan aan het oplossen. Nu ben ik nog niet echt gerust gesteld, over 2 weken moet ik weer terug. Hopelijk komt alleen het stolsel naar buiten en niet het vruchtje... Fingers crossed!
Fijn nieuws! Zal hard voor je duimen dat het stolsel het enige is wat voor nu naar buiten komt zetten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef StarDust_ het volgende:
1 op de 5 vrouwen verliest bloed tijdens de zwangerschap. De helft daarvan krijgt een miskraam en de andere helft zet een voldragen baby op de wereld. Het is echt 50/50. Je kan er helemaal niks van zeggen, dus ik begrijp je terughoudendheid erg goed. Desalniettemin duim ik heel erg voor je!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef StarDust_ het volgende:
De gynaecoloog was trouwens niet negatief. Het was iets wat ze vrij vaak zag. Ze gaf het 70% kans, maar daar durf ik niet op te hopen.
Ik kreeg van m'n schoonzus de kinderwagen aangeboden. Slechts 12 jaar oud, door 3 kinderen gebruikt, verkleurd, appelstroop vlekken erop, maar een paar kleine gaatjes in de bekleding en als je hem schoonmaakt niet eens zo muf dat je er spontaan van gaat niezen. Maar he, het was een quinny, en we hadden toch een wagen nodig?!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
De teleurgestelde blikken als je trouwens de kinderwagens, maxi-cosi's en commodes vriendelijk afslaat
ja nou, dat gevoel herken ik wel. Alsof ik de eindjes aan elkaar moet knopenquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kreeg van m'n schoonzus de kinderwagen aangeboden. Slechts 12 jaar oud, door 3 kinderen gebruikt, verkleurd, appelstroop vlekken erop, maar een paar kleine gaatjes in de bekleding en als je hem schoonmaakt niet eens zo muf dat je er spontaan van gaat niezen. Maar he, het was een quinny, en we hadden toch een wagen nodig?!
Ik vraag mee soms af of anderen denken dat wij arme sloebers zijn ofzo
Ik ga junior soberso lopend brengen, kdv is 200 meter lopen. MC zullen we in de praktijk alleen gebruiken als we samen naar familie gaan, en alleen tot ze groot genoeg is voor een fietszitje of als het heel koud is / regent. Maar als je erg veel met de auto doet kan het idd wel praktich zijnquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wow StarDust! Wat goed!
Sq, wij hebben nu wel een extra maxi cosi hoor. Ik vind het echt een onding om te dragen en sowieso: manlief brengt gup weg en ik haal haar weer op.
Je kunt de mc op het kdv laten, maar wij hebben na een paar maandjes de mc in de auto laten staan en gup gewoon gedragen van kdv naar auto, veel makkelijker. Alleen moest manlief de mc dan wel even thuis opgooien (elk eigen auto) en het is eens voorgekomen dat ik m was vergeten op te halen. Kon manlief alsnog komen
Nu dus elk een 'eigen' mc die standaard in de auto kan staan.
Mijn baby is nu ruim drie maanden en wij hebben nog 0 keer de wagen gebruikt. We dragen alleen maar. Dat hadden we van tevoren ingecalculeerd dus we hebben geen dure wagen gekocht. Je kunt er eventueel ook gewoon mee wachten. Een MC moet je wel echt hebben ivm vervoer maar een wagen kun je ook best later doen. Even afwachten wat je behoefte is of het dragen bevalt etc.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:59 schreef Lingue het volgende:
Wat ik mij wel afvraag he. Een kinderwagen met bak, hoe vaak en hoe lang gebruik je die bak? Een MC gaat er sowieso komen want handig met auto. Maar een bak... Ik wilde eigenlijk gaan dragen zoveel mogelijk als dat bevalt. Hoe handig is dan zo een wandelwagenbak? Zoveel ruimte heb ik niet om die grote gevaartes kwijt te kunnen. Dus als het niet nodig is dan liever ook niet natuurlijk.
Kijk dat is wel goed om te weten. Maar ik lees wel eens dat wagens echt lange levertijden hebben?quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Mijn baby is nu ruim drie maanden en wij hebben nog 0 keer de wagen gebruikt. We dragen alleen maar. Dat hadden we van tevoren ingecalculeerd dus we hebben geen dure wagen gekocht. Je kunt er eventueel ook gewoon mee wachten. Een MC moet je wel echt hebben ivm vervoer maar een wagen kun je ook best later doen. Even afwachten wat je behoefte is of het dragen bevalt etc.
Ja hoiii!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef StarDust_ het volgende:
Omdat er dan nóg zo'n leukerd komtquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:36 schreef krijgerrtje het volgende:
maar ik vraag me dan echt af waarom vrouwen dit een tweede keer zouden willen doen
Die heb ik al wel een paar keer naar m'n hoofd gekregen door familie van vriends kant. Ze snappen niet dat ik niet heb gewacht tot m'n 30e minstens, want geen studie meer. Ze vergeten dan wel dat ik dan alsnog minstens 40 uur in de week maak en misschien zelfs niet meer vruchtbaar ben. Het gaat er alleen niet in bij hun.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik ga zo richting school en een plan opstellen voor m'n afstuderen met mijn begeleider! Ze was gelukkig heel blij voor me en vond het hartstikke leuk ik wacht nog steeds op een reactie dat het hartstikke dom was om zwanger te worden omdat ik eerst m'n studie af had moeten maken
Pfff...wat een verhaal! Ze zeggen dat zwanger zijn leuk moet zijn, nou ik vind er niks aan!!quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja hoiii!Ik wilde gisteren niet zeggen dat het niets hoeft te betekenen voor de zwangerschap, want het hoeft natuurlijk niet altijd goed te gaan zoals bij mij. En om dan gelijk mijn succesverhaal hier weer neer te plempen is ook zoiets. Anyway, ik heb inderdaad behoorlijk wat bloedverlies gehad (eerst een heleboel, toen een paar keer per week een beetje). Eerst heel veel bloed met 4w (heel pril dus) en daarna af en toe wel, af en toe geen bloed. Ze konden er geen oorzaak voor vinden in eerste instantie, maar later bleek mijn placenta voor mijn bmm te liggen. Dat zou ermee te maken gehad kunnen hebben, maar hoeft niet.
Het onzekere gevoel rondom het bloedverlies was killing. Man, man, wat heb ik me ongelukkig gevoeld in die periode. En zoals je zegt, je gaat naar de echo en denkt daar te horen dat het over is. Als dan blijkt dat dat niet zo is ben je blij en nog steeds ongelukkig want de onzekerheid duurt voort. Zo ben ik uiteindelijk een week of 7 bezig geweest en rond 11 weken hield het bloeden ineens op en de onzekerheid bleef.
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.![]()
Juist bij jou heb ik heel erg zoiets van dat ik het zo fijn vind dat je nu zwanger bent en niet gewacht hebt. Terwijl ik je eigenlijk niet eens ken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
Omdat er dan nóg zo'n leukerd komt
[..]
Die heb ik al wel een paar keer naar m'n hoofd gekregen door familie van vriends kant. Ze snappen niet dat ik niet heb gewacht tot m'n 30e minstens, want geen studie meer. Ze vergeten dan wel dat ik dan alsnog minstens 40 uur in de week maak en misschien zelfs niet meer vruchtbaar ben. Het gaat er alleen niet in bij hun.![]()
Bij mij konden ze geen stolsel vinden, het was dus echt onverklaarbaar. En telkens naar de wc gaan herken ik wel, ik ging soms wel 2 keer in een half uur.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:41 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Pfff...wat een verhaal! Ze zeggen dat zwanger zijn leuk moet zijn, nou ik vind er niks aan!!
Had jij ook een stolsel in je baarmoeder? Ik heb een groot stolsel wat heel langzaam aan het leeglopen is. Gelukkig is het stolsel niet verbonden met het vruchtje (het zit in een apart zakje), en komt het hopelijk ook los zonder het vruchtje mee te nemen. Ben wel erg onzeker en ga regelmatig naar de wc om te checken.
Zolang ik nog geen buikpijn heb is het goed volgens de verloskundige.
Onze wandelwagen had een maand levertijd geloof ik? Of zes weken? Mijn schoonouders hebben 'm gekocht, dus ik weet het niet preciesquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:10 schreef Lingue het volgende:
Kijk dat is wel goed om te weten. Maar ik lees wel eens dat wagens echt lange levertijden hebben?
Ik was niet van plan om de wandelwagenbak te gebruiken als bedje dus daarvoor hoef ik het niet aan te gaan schaffen. Het enige waar het misschien handig voor is voor als ik een hele dag weg ben ofzo. Maar dan draag ik liever (hoop ik) want ik word ook kriebelig van al die wandelwagens in de stad met drukte enzo.
Het doel heiligt de middelenquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:36 schreef krijgerrtje het volgende:
DND, hier hetzelfde.. Ik ben echt dolblij dat we een kindje krijgen en kan uren fantaseren over hoe het eruit gaat zien en of het ook de mooie rooie haartjes van z'n/haar papa krijgten hoewel ik qua kwaaltjes vrij weinig te klagen heb vind ik zwanger zijn ook echt niks aan. Ik ben niet meer misselijk en de keren dat ik heb overgegeven zijn op 1 hand te tellen, niet meer last van m'n rug dan voor ik zwanger was, en hoofdpijn had ik vroeger ook al (al nam ik toen een ibuprofen..) maar ik vraag me dan echt af waarom vrouwen dit een tweede keer zouden willen doen
![]()
quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:44 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Juist bij jou heb ik heel erg zoiets van dat ik het zo fijn vind dat je nu zwanger bent en niet gewacht hebt. Terwijl ik je eigenlijk niet eens ken.
Maar de toestanden er omheen als je zou hebben gewacht met >40 uur werken in drukke baan en dan ook nog het medische stuk er wellicht naast moeten doen met alle stress.
Dát lijkt me juist minder wenselijk
ik herken het wel een beetje. ik ben blij dat ik zwanger ben, en ik ben niet meer de hele dag onzeker (nu wel weer wat meer door die navelstreng, maar ga uit van het beste scenario), heb geen noemenswaardige klachten, maar ik vind het gewoon niet zo fijn... mijn stemmingswisselingen zijn vrij heftig (vooral verdrietig word ik heel snel), ik ben nog steeds echt heel moe en soms voel ik me uit het niets heel beroerd, zoals gisteren. ik heb nu niet het idee dat ik vrijwillig me nog een keer een lange periode zo "niet mezelf" zou willen voelen. tegenover collega's en onbekenden/kennissen ben ik vooral de stralende zwangere (misschien ook door de afleiding die mijn werk biedt). ik vind ook echt dat ik niks te klagen heb eigenlijk. Raar dubbel gevoelquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik zou stardust gaan afkorten maar toch maar niet ... maar stardust wat fijn/spannend voor je meid!! Hier word ook voor je geduimd! Hier geen ervaring met veel bloedverlies, met zes weken een beetje oud bloed gehad en dat was na een avond ook weer weg. Ben me wel een rotje geschrokken.
Even een roze wolk vraag... zit iemand daar nou echt op? Heb gisteren een gesprek met mijn man gehad en het viel hem zo tegen dat ik niet helemaal in de wolken was met de zwangerschap. Daar schrok ik best wel van.
Nou ben ik on top of the world want er komt een klein mannetje aan dat een mix van ons beide gaat worden. En ik droom al weken over s'nachts de kleine uit bed halen voor een fles en hem dan op de blote borst van mijn man te parkeren terwijl ik een fles ga maken.
Maar zwanger zijn... tot nu toe vind er niks aan. Ik vind wel dat ik niet moet zeuren want ik heb geen bekken klachten, super misselijkheid, bloedverlies en andere dingen die veel vervelender zijn. Maar de vermoeidheid en de onzekerheid of alles wel goed gaat willenmaar niet weg. En alle angst word versterkt Doorde vvermoeidheid. Tel daar een moeilijke moeder bij op die "haar plek" blijft opeisen. En dan heb je een sip gapend dndtje![]()
![]()
sorry voor het zeiken meiden
Ik duim voor je Stardust!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef StarDust_ het volgende:
Die heb ik gekochtquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dus jij gaat vanavond aan de jillz 0.0?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |