abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140002059
Na elk kruispunt "vervalt" de geldende snelheidslimiet naar de algemeen geldende snelheidslimiet (dus hier 50 want bebouwde kom). Denk daarom dat je weinig kans maakt, want dat bord is eigenlijk een onnodige.

Maar niettemin erg zuur, ben zelf ook wel eens geflitst met zo'n lullige snelheid. De enige reden dat ik op dit betreffende punt niet ben geflitst is Flitsmeister :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:36:16 #127
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140002499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef Viezze het volgende:
Na elk kruispunt "vervalt" de geldende snelheidslimiet naar de algemeen geldende snelheidslimiet (dus hier 50 want bebouwde kom). Denk daarom dat je weinig kans maakt, want dat bord is eigenlijk een onnodige.

Maar niettemin erg zuur, ben zelf ook wel eens geflitst met zo'n lullige snelheid. De enige reden dat ik op dit betreffende punt niet ben geflitst is Flitsmeister :P
Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).


Ongeveer ter hoogte van halverwege het bruinrode gebouw verderop staat weer een bord met 70.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_140002633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).

Ongeveer ter hoogte van halverwege het bruinrode gebouw verderop staat weer een bord met 70.
[ afbeelding ]
Dat zie ik, maar hier:
https://www.google.nl/map(...)UYGdG98UKA!2e0?hl=nl
Staat geen bord dat je 70 mag. Dus is de snelheidslimiet 50.
pi_140003368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:25 schreef iFrost het volgende:
Laatst reed ik langs een supermarkt, ging het voetbalvrouwtje in de SUV voor mij ineens keihard remmen om vervolgens proberen te fileparkeren, waarbij ze mijn auto bijna raakte, ik kon niet naar achteren want daar stonden auto's en ze reageerde niet op mijn getoeter :') Pas op het laatste moment ging ze stoppen.

Parkeersensoren jonguh, pieeeeeeeeeeeeeep is twee voeten op de rem.
.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:10:49 #130
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140004001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat zie ik, maar hier:
https://www.google.nl/map(...)UYGdG98UKA!2e0?hl=nl
Staat geen bord dat je 70 mag. Dus is de snelheidslimiet 50.
A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:42:44 #131
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140005332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Leuke case dit (de boete minder natuurlijk). Ben wel benieuwd. :)
pi_140006383
Vandaag een beetje haast en we reden richting een versmalling, de auto rechtsachter me wil het gat expres dichtrijden en geeft een dot gas. Mijn enige reactie is dan, snel naar rechts insturen, kon ie in de remmen.

Kinderachtig
.
pi_140007100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Borden vervallen na de eerste zijweg, tenzij het zoneborden zijn.

Zie ook deze post op het infopolitie-forum.

Dus eigenlijk is dat 50-bord overbodig, maar 't helpt wel om duidelijk te maken dat het geen 70 meer is. Maar je kunt alsnog gewoon bezwaar indienen natuurlijk.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 mei 2014 @ 10:34:09 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140012110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:41 schreef Light het volgende:
Dus eigenlijk is dat 50-bord overbodig, maar 't helpt wel om duidelijk te maken dat het geen 70 meer is. Maar je kunt alsnog gewoon bezwaar indienen natuurlijk.
Binnen bebouwde kom is de standaardsnelheid 50, die hoeft in principe niet aangegeven te worden. Alleen op autowegen binnen bebouwde kom mag 70 worden gereden, mits dit ook zo is aangegeven (dus met een A1-70).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140012273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:14 schreef Fer het volgende:
Vandaag een beetje haast en we reden richting een versmalling, de auto rechtsachter me wil het gat expres dichtrijden en geeft een dot gas. Mijn enige reactie is dan, snel naar rechts insturen, kon ie in de remmen.

Kinderachtig
Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 10:44:12 #136
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_140012354
Ik vind dat wel echt VIES hoor. Hier in Utrecht (noord, afslag maarssen/utrecht overvecht) heb je ook een paar van dat soort situaties. Kom je vd snelweg af, is het eerst 70, dan 50.... ok prima, want je bent dan toch aan het afremmen voor de eerste stads-stoplichten.

Vervolgens trek je weer op en dan is het weer 70. Ok, wederom prima... iedereen rijdt daar over het algemeen eerder iets te hard dan te langzaam, dus met 75/80 kan je dan lekker doorkachelen.
Maar vervolgens komt er een mini stukje, van misschien honderd meter waar het opeens 50 is (toegegeven, het 50 bord is wel goed zichtbaar) en daarna is het meteen weer 70. :?

Echt niemand remt daar op die honderd meter opeens rap af naar 50, zou ook gewoon link zijn....
Voor zover ik weet staat daar geen flitspaal, maar als ze die daar gaan plaatsen dan gaan echt elke dag tientallen mensen de sjaak zijn. Terwijl het zo fucking onnodig is :r
Er is daar geen voetgangers oversteekplaats, kruising of fietspad op de rijbaan of wat dan ook. Er is niets wat je het gevoel geeft dat het nodig/veiliger is om opeens even af te remmen naar 50.
Maar toch dat bord he :') zo kansloos....
pi_140012379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Geen bord en binnen de bebouwde kom = 50. Net bij een afwijking van de normale max snelheid moet een bordje staan. niet andersom. :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:38:47 #138
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140019516
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet.. :')
Daar heb je best wel gelijk in :D

Gisteren toen ik aan het parkeren was viel het me inderdaad op. Ik ging fileparkeren naast een seat (die polo wannabe uit '97) van een maat. Zelfs toen er nog iets van 3 meter ruimte was zag ik de voorlichten inderdaad niet meer.

Ik leefde in de gedachten dat iemand dan heel close achter je zat. Nu voel ik me een beetje :') over wat ik deed...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:30:30 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140026189
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:38 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daar heb je best wel gelijk in :D

Gisteren toen ik aan het parkeren was viel het me inderdaad op. Ik ging fileparkeren naast een seat (die polo wannabe uit '97) van een maat. Zelfs toen er nog iets van 3 meter ruimte was zag ik de voorlichten inderdaad niet meer.

Ik leefde in de gedachten dat iemand dan heel close achter je zat. Nu voel ik me een beetje :') over wat ik deed...
Vergis je trouwens niet; 4 meter afstand op de snelweg is nog steeds debiel weinig en is gewoon bumperkleven. De normale gang van zaken is een seconde ofzo, dus enigszins normaal is al rap 25 meter, terwijl het advies is om 2 seconden afstand te houden, en dat is dus 50 meter. Makkelijk te zien door strepen te tellen op de weg. één streep is 3 meter lang, en een tussenruimte is 12 meter. als je dus 4 strepen en 3 tussenruimtes aanhoudt, zit je net onder de 2 seconden (bij 120 p/u) dus 4 meter is gewoon een factortje 12 - 13 te weinig natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:36:58 #140
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140026420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind dat wel echt VIES hoor. Hier in Utrecht (noord, afslag maarssen/utrecht overvecht) heb je ook een paar van dat soort situaties. Kom je vd snelweg af, is het eerst 70, dan 50.... ok prima, want je bent dan toch aan het afremmen voor de eerste stads-stoplichten.

Vervolgens trek je weer op en dan is het weer 70. Ok, wederom prima... iedereen rijdt daar over het algemeen eerder iets te hard dan te langzaam, dus met 75/80 kan je dan lekker doorkachelen.
Maar vervolgens komt er een mini stukje, van misschien honderd meter waar het opeens 50 is (toegegeven, het 50 bord is wel goed zichtbaar) en daarna is het meteen weer 70. :?

Echt niemand remt daar op die honderd meter opeens rap af naar 50, zou ook gewoon link zijn....
Voor zover ik weet staat daar geen flitspaal, maar als ze die daar gaan plaatsen dan gaan echt elke dag tientallen mensen de sjaak zijn. Terwijl het zo fucking onnodig is :r
Er is daar geen voetgangers oversteekplaats, kruising of fietspad op de rijbaan of wat dan ook. Er is niets wat je het gevoel geeft dat het nodig/veiliger is om opeens even af te remmen naar 50.
Maar toch dat bord he :') zo kansloos....
Weet je waar ik dat ook altijd vind? Op de A/N261 bij de Efteling en verder, tussen de A59 en Tilburg. Daar mag je het grootste stuk 100 km/h, maar de stukken bij de verkeerslichten zijn allemaal 70 km/h. Dan moet je dus als het licht op groen staat alsnog afremmen naar 70, om vervolgens na de kruising weer op te trekken naar 100 km/h. Iedereen die er dagelijks rijdt jakkert gewoon door, iedereen die er voor het eerst rijdt denkt "shit, staat hier geen flitspaal?!" en gaat vol op z'n rem op het laatste moment. Wat dan weer resulteert in gevaarlijke situaties.
pi_140026478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
pi_140026647
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
En als het een in-uitvoeg combinatie strook is, dan moet het direct bij de eerste blokmarkering staan daar waar de invoegstrook bij de hoofdweg komt.
pi_140027274
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:41 schreef rumiii het volgende:

[..]

Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?
Als in remmen en wachten de rest erlangs en dan invoegen?

NEEE
.
pi_140030544
Fietsers :r Scholieren :r

Die combinatie :r :r

Compleet van de wereld met je beats by dre koptelefoon op, op een druk kruispunt door rood denderen :( En het niet eens horen als ik op de toeter ga hangen.

Het was dat ik het al wel aan zag komen anders hadden we weer een 15-jarig grietje minder gehad. En wiens schuld zou het dan geweest zijn? Je zou denken die bestuurder die verkeersregels aan z'n laars lapt en volslagen doof aan het verkeer deelneemt, maar niets is minder waar.
pi_140031265
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
Dit is correct.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:20:01 #146
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140041933
Dit is niet per se een irritatie, maar het is wel echt een geweldig verhaal.

Ik was vandaag in Den Haag. Ik wilde even in scheveningen een stukje hardlopen. Op de terugweg kreeg ik een appje dus besloot ik ff een zijstraatje in te rijden om hem daar te beantwoorden.

Er was geen plek meer om te parkeren dus ging ik gewoon in de straat staan met alarmlichten.

Random komt er een hagenees met een half liter blikje goedkoop bier aanlopen. Hij zag eruit als iemand gan probleemwijken. We maken oogcontact dus ik doe mijn raampje open.

Hij wilde vragen of hij kon oversteken zonder dat ik hem aan zou rijden. "Voor ik ineens gas zou geven". Zeker omdat ik met mijn telefoon bezig was. Terwijl ik stil stond.

:')

Het was op dat moment echt een beetje een giller. Wel fijn trouwens menselijk contact te hebben in het verkeer. Ok vind zwaaien enzo ook prettig. Het zijn tenslotte mensen in die auto's ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:43:15 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140075004
Goed verhaal wel.

Eigen irritatie: een mongool reed de busbaan die overloopt in een uitvoegstrook op. Op het moment dat de uitvoegstrook begint wil ik naar rechts en rij ik hem bijna aan. Had wel gezien dat er geen bus achter me zat dus had er niet op gerekend. Drie debieltjes in een civic ofzo.

Was in groningen voor t station, richting t zuiderdiep. Ze gingen toevallig naar de hoerenstraat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 18 mei 2014 @ 10:59:32 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140082790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:43 schreef Catch22- het volgende:
Goed verhaal wel.

Eigen irritatie: een mongool reed de busbaan die overloopt in een uitvoegstrook op. Op het moment dat de uitvoegstrook begint wil ik naar rechts en rij ik hem bijna aan. Had wel gezien dat er geen bus achter me zat dus had er niet op gerekend. Drie debieltjes in een civic ofzo.

Was in groningen voor t station, richting t zuiderdiep. Ze gingen toevallig naar de hoerenstraat.
Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaars :Y ; dikke dAuwdi komt met (schat ik) 160 ofzo aanvliegen op de linkerrijstrook, ik rijd rechts met 120 ofzo, wil uitvoegen, en hij smijt hem ergens 150 meter achter me al naar rechts, helemaal onlogisch natuurlijk gezien de situatie en zijn/mijn snelheid, behalve als hij van plan zou zijn om me langs rechts over de uitvoegstrook vet hard voorbij te vlammen. Dus toen ik nog 30 - 40 meter voor de uitvoegstrook zat, zat hij al half op de vluchtstrook, en ik zet mijn knippertje aan naar rechts.. dat werd dus een ABS testje voor meneer. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140082849
Van die mensen bij wie het niet schijnt binnen te dringen waarom er op sommige plekken van die mooie witte kruizen op de weg staan.

En dan sta je dus met je waggie op een krappe uitrit. Je wilt naar links, maar dat kan niet, want rechts staat de brug open en mevrouw Yaris heeft haar kutbak pontificaal voor de uitrit geparkeerd midden op zo'n mooi wit kruis.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_140082890
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Van die mensen bij wie het niet schijnt binnen te dringen waarom er op sommige plekken van die mooie witte kruizen op de weg staan.

En dan sta je dus met je waggie op een krappe uitrit. Je wilt naar links, maar dat kan niet, want rechts staat de brug open en mevrouw Yaris heeft haar kutbak pontificaal voor de uitrit geparkeerd midden op zo'n mooi wit kruis.
Bekende klacht. Ik sta regelmatig met mijn brommer voor n stoplicht waar er ook zo'n wit kruis staat. Dus altijd de keuze: pas ik er nog bij of stop ik voor t kruis? En altijd effe checken of de auto achter mij dat ook door heeft. Fietsers meestal niet, die zie ik nog wel eens schrikken. -O-
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')